مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید یک فنجان گل‌گاوزبان

[ad_1]
فواید یک فنجان گل‌گاوزبان

خبرگزاری آریا-این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می‌برند. بروز این علائم حتی به میزان ناچیز می‌تواند سلامت روح و روان را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد طبیعی مغز را مختل کند.
به گزارش خبرگزاری آریا،گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو که اغلب در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شکل صنعتی کشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌کارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشکیل می‌دهند.

 

گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به کار می‌رود.

 

جوشانده و دم‌کرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

 

خواص ضد سرطانی

منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد.

 

این گیاه باعث کاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخک، مخملک، آبله و کهیر می‌شود.

 

در برخی کشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شکر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنک‌کننده است.

 

تصفیه‌کننده خون

گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌کننده‌خون، ضداسپاسم، محرک غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌کننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلکوالویید برای زنان باردار و کودکان مضر است.

 

دم‌کرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یک نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است که استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.

 

‌ سنبل‌الطیب

این گیاه اعصاب را آرام می‌کند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. کسانی که به خوردن قرص‌های شیمیایی آرام‌بخش عادت کرده‌اند بهتر است به سراغ سنبل‌الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها‌آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یکطرفه، اختلالات زمان یائسگی، سکسکه‌های مداوم، بی‌خوابی، خستگی و بیماری‌هایی را که منشأ عصبی داشته باشند، تسکین می‌دهد.

 

این گیاه نیز گونه‌های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه کوه‌های البرز یافت می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چند واقعیت تلخ در مورد چای بوته چای جزو معدود گیاهانی است که به دلیل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبیعت هیچ چند واقعیت تلخ در مورد چای درود دوست گرامی با این راهنمایی هامراقب زخم معده باشیداز همه ی دوستان خواهش میکنم کمتر چای یک فنجان چای داغ یک فنجان اندیشه عکس یک فنجان قهوه یک فنجان تنهایی یک فنجان چند سانتی متر یک فنجان سلامت یک فنجان چای بی موقع کتاب برنامه یک فنجان چای



لینک منبع :فواید یک فنجان گل‌گاوزبان

Images for فواید یک فنجان گل‌گاوزبان فواید یک فنجان گل‌گاوزبان - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/glgavzban.html‎Cached Similarگل‌گاوزبان خواص گل‌گاوزبان سنبل‌الطیب,خاصیت گل‌گاوزبان,گیاه گل‌گاوزبان,خواص دارویی گل‌گاوزبان,خواص سنبل‌الطیب,خاصیت سنبل‌الطیب,خواص گلگاوزبان ... خواص باورنکردنی یک فنجان گل گاوزبان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../خواص-باورنکردنی-یک-فنجان-گل-گاوزبان‎Cached31 جولای 2014 ... تصویر خواص باورنکردنی یک فنجان گل گاوزبان. هر چند در کتب قدیم به گل گاوزبان «لسان الثور» می‌گویند، ولی در واقع نام دیگری ندارد. این گیاه ... فواید یک فنجان گل گاوزبان asemaniha.net/forum/showthread.php/2665-فواید-یک-فنجان-گل گاوزبان http://s1.img7.ir/7xEXI.jpg گل گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را ... آیا از فواید یک فنجان گل‌ گاوزبان آگاهی دارید؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/35215‎Cachedاین روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می‌برند. بروز این علائم حتی به میزان ناچیز می‌تواند سلامت ... خواص باورنکردنی یک فنجان گل گاوزبان - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/.../خواص-باورنکردنی-یک-فنجان-گل-گاوزبان‎Cachedخواص باورنکردنی یک فنجان گل گاوزبان. شناسه خبر: 446776 سرویس: رسانه ها. ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹. گل گاوزبان دم نوش گیاهی چای ... فواید یک فنجان گل‌گاوزبان | | linkchee.com/7w6a4aaaaaaia/ 31 دسامبر 2016 ... فواید یک فنجان گل‌گاوزبان. خواص درمانی پنیرک. این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر ... فواید یک فنجان گل‌گاوزبان - آریا | دمادم https://damadam.ir/news/فواید-یک-فنجان-گل‌گاوزبان/4814431 فواید یک فنجان گل گاوزبان. خبرگزاری آریا-این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم خوابی یا بی خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می برند. فواید و خواص گل گاو زبان (Borage) | آشپزی من دانشنامه آموزش آشپزی و ... www.ashpaziyeman.ir/news/فواید-و-خواص-گل-گاو-زبان-borage/‎Cached Similar13 مه 2014 ... گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول ۷۰ – ۴۰ سانتی‌متر است. ... سپس دم کرده را در یک لیوان و یا فنجان بزرگ بریزید عسل را بیفزایید و هم بزنید تا ... خواص باورنکردنی یک فنجان گل گاوزبان - آفتاب www.aftabir.com/.../خواص-باورنکردنی-یک-فنجان-گل-گاوزبان‎Cached Similar3 آگوست 2014 ... جوشانده و دم‌کرده این گیاه، حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و ...