مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ثبت دامنه سایت چگونه است؟ + دامنه سایت با www یا بدون آن

[ad_1]

دامنه سایت - ثبت دامنه - ثبت دامنه اصلی  - دامنه - دامین - domain


دامنه سایت چیست؟

دامنه سایت در واقع آدرسی است که به سایت شما اختصاص داده می‌شود. دامنه یا دامین (domain) از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده می‌شود. پسوندهای بین الملی رایج برای ثبت دامنه، عبارتند از: org ، net ، com که برای استفاده عموم هستند و به ترتیب معرف سایت‌های تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می‌باشند. پسوند دیگری که بسیار مورد استفاده است پسوند ملی هر کشور می‌باشد. به عنوان مثال سایت‌هایی که متعلق به کشور ایران هستند با پسوند ir و سایت‌های متعلق به کشور روسیه با پسوند ru ثبت می‌گردند. در ثبت دامنه‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نام‌ها با توجه به اینکه چه کسی زودتر برای ثبت آن نام اقدام کرده باشد، ثبت می‌شوند.
این نام‌ها برای مدت یک سال در اختیار شما هستند و شما می‌توانید هر ساله آن را تمدید نمایید یا از همان ابتدا آدرس را به مدت چند سال رزرو کنید. آدرس دامنه (دامین یا دومین) سایت شما می‌تواند با www و یا بدون آن آغاز شود. دامنه سایت شما در نتایج جستجو دیده می‌شود و بازدیدکنندگان شما مستقیما به این دامنه هدایت می‌شوند.

تاثیر دامنه سایت بر سئو چیست؟

اشتباه در وضعیت ایندکس صفحات سایت

از آنجایی که موتورهای جستجو آدرس سایت شما را در دو حالت استفاده یا عدم استفاده از www به عنوان دو دامنه مستقل شناسایی می‌کنند. بطور مثال اگر آدرس سایت شما www.setare.com باشد ولی بصورت setare.com نیز قابل مشاهده باشد موتورهای جستجو ممکن است هر دو دامنه و یا یکی از آن‌ها را ایندکس کنند. اگر گوگل دامنه‌ای را ایندکس کند که دامنه اصلی (Preferred Domain) مورد نظر شما نیست، شما فکر می‌کنید که صفحات شما ایندکس نمی‌شوند در حالیکه حالت دیگر آدرس سایت شما در حال ایندکس شدن است. برای مشاهده وضعیت ایندکس سایت خود در گوگل و مقایسه دو دامنه می‌توانید یکبار در گوگل Site:setare.com و یکبار Site:www.setare.com را سرچ کنید؛ آنگاه متوجه می‌شوید که سایت شما با چه آدرسی در گوگل ایندکس شده است.

جلوگیری از مشکل محتوای تکراری

برای اینکه با مشکلات محتوای تکراری مواجه نشوید باید دامنه سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. اگر موتور جستجو هر دو دامنه شما را بررسی و ایندکس کند آن‌ها را دو صفحه متفاوت ولی با محتوای یکسان شناسایی می‌کند. این موضوع می‌تواند تاثیر منفی بسیاری در سئو سایت شما بگذارد.

ثبت دامنه سایت با www یا بدون آن

اگر می‌خواهید مشخص کنید که دامنه به چه شکل باشد (یعنی با www یا بدون آن)، بهتر است ابتدا تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی به دامنه‌ را در هر دو حالت در نظر بگیرید و هرکدام که لینک ورودی بهتری دارند به عنوان دامنه اصلی انتخاب کنید. لینک‌های ورودی بعدی به سایت شما همگی به این دامنه اختصاص خواهند یافت که بر سئو سایت شما مستقیما تاثیرگذار است.

انتخاب دامنه اصلی و اینکه دارای www باشد یا خیر کاملا به شما بستگی دارد. با توجه به بک لینک‌های این دامنه‌ها و یا بر اساس تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل می‌توانید دامنه اصلی خود را تعیین کنید. در صورتیکه سایت شما زیردامنه‌هایی مانند seo.setare.com یا crm.setare.com را شامل می‌شود، استفاده از دامنه www.setare.com مناسب‌تر است زیرا آدرس‌دهی زیردامنه‌ها و تفاوت آن‌ها با دامنه اصلی را برای کاربران مشخص می‌کند. برای آموزش ثبت سایت در گوگل به اینجا مراجعه کنید.

در مقابل عدم استفاده از www آدرس سایت شما را کوتاهتر نشان می‌دهد و تجربه نشان داده است که اکثر کاربران امروزه www را در ابتدای آدرس سایت تایپ نمی‌کنند و حتی سایت‌هایی با این نوع آدرس دهی را قدیمی تصور می‌کنند. در نهایت انتخاب دامنه اصلی برعهده شما بوده و نمی‌توان گفت که هریک برتری مشخصی بر دیگری دارد.

دامنه اصلی چند سایت شناخته شده را به عنوان نمونه برای شما نشان داده‌ایم:

  • www.wikipedia.org
  • www.facebook.com
  • www.yahoo.com
  • www.google.com
  • Digg.com
  • Twitter.com
  • Pinterest.com


چگونه دامنه اصلی سایت را مشخص کنیم؟

برای تعیین دامنه اصلی سایت دو راه وجود دارد، راه اول بوسیله گوگل وبمستر بوده و راه دوم از طریق 301 redirect.

گوگل وبمستر:

در ابتدا یک حساب کاربری در گوگل وبمستر برای خود بسازید، اگر تاکنون نساخته‌اید می‌توانید با استفاده از دامنه www سایت شروع کنید. در ادامه باید مالکیت سایت را برای خود تایید کنید برای اینکار می‌توانید با استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکز خود هویتتان را تایید کنید.

دامنه سایت - ثبت دامنه - ثبت دامنه اصلی  - دامنه - دامین - domain

تایید مالکیت دامنه بوسیله گوگل آنالیتیکز

اگر حساب آنالیتیکز هم ندارید می‌توانید از راه‌های جانبی مانند افزودن تگ متا یا آپلود فایل HTML روی هاست مالکیت خود را بر دامنه تایید کنید.

دامنه سایت - ثبت دامنه - ثبت دامنه اصلی  - دامنه - دامین - domain

روش‌های جانبی برای تایید مالکیت دامنه

پس از تایید دامنه با www، از گوشه بالا سمت راست صفحه بر روی گزینه ADD A SITE کلیک کنید و دامنه بدون www سایت خود را نیز اضافه کنید، تمام مراحل قبلی را طی کرده و مالکیت خود بر دامنه را ثابت کنید!

دامنه سایت - ثبت دامنه - ثبت دامنه اصلی  - دامنه - دامین - domain

افزودن دامنه جدید به گوگل وبمستر

پس ار تایید هردو دامنه برای تعیین دامنه اصلی سایت از منوی سمت چپ به آدرس زیر بروید:

Configuration>Settings>Preferred Domains

دامنه سایت - ثبت دامنه - ثبت دامنه اصلی  - دامنه - دامین - domain

انتخاب دامنه اصلی سایت

دامنه مورد نظر خود را به عنوان دامنه اصلی انتخاب کرده و پیامی از گوگل وبمستر مبنی بر تغییر دامنه اصلی خود دریافت خواهید کرد.

301 redirect

برای استفاده از این روش کافی است که کد زیر را به فایل htacess. خود اضافه کنید:

RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %HTTP_HOST ^www.domainname.com [NC] RewriteRule ^(.*)$

http://domainname.com/$1] L,R=301]

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ثبت دامنه ثبت دومین خرید دامین ثبت آنلاین دامنهثبت دامنه آنلاین و دات کام دات آی آر ثبت ثبت دامین دامین ارزان دامین دامینثبت دامنهاجاره سرور اختصاصی … با کلیک روی این آیکن وارد صفحه ای می شوید که در آن می توانید حساب های ایمیل دامین ایران هاست با استفاده از سرویس وب سایت ایران هاست به آسانی و بدون داشتن دانش فنی مرتبط با طراحی فروش هاست لینوکس هاست ویندوز ثبت دامنه …فروش هاست لینوکس هاست ویندوز ثبت دامنه هاست لینوکس سی پانل قیمت طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی حرفه ای وب سایتپشتیبانی ساعته طراحی سایت، برنامه نویسی تحت وب، خدمات هاستینگ و ثبت دامنه طراحی سایت رایگان ساخت سایت شرکت طراحی سایت …پیوندهای مفید طراحی سایتشرکت طراحی سایت سنا دیتا سایت رایگان طراحی سایت رایگان طراحی سایت طراحی ثبت نام فراگیر پیام نور بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه پیام نور ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از پایدار افزار طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی …دامنه یا دامین، یک آدرس اینترنتی است که توسط آن به محتویات یک وب‌سایت دسترسی پیدا می طراحی سایت وب نگاران پارسهطراحی سایت بصورت کاملا اختصاصی یکی از مهمترین ویژگی های وب نگاران می باشد البته طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی وب سایتطراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص نونگار است جهت آشنایی با ثبت دامنه ثبت دومین خرید دامین ثبت آنلاین دامنه ثبت دامنه آنلاین و دات کام دات آی آر ثبت ثبت دامین دامین ارزان دامین آنلاین دامینثبت دامنهاجاره سرور اختصاصیمجازیطراحی با کلیک روی این آیکن وارد صفحه ای می شوید که در آن می توانید حساب های ایمیل دامین ایران هاست با استفاده از سرویس وب سایت ایران هاست به آسانی و بدون داشتن دانش فنی مرتبط با طراحی سایت طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی حرفه ای وب سایت پشتیبانی ساعته طراحی سایت، برنامه نویسی تحت وب، خدمات هاستینگ و ثبت دامنه دپارتمان فروش هاست لینوکس هاست ویندوز ثبت دامنه فروش هاست لینوکس هاست ویندوز ثبت دامنه هاست لینوکس سی پانل قیمت ارزان و طراحی سایت رایگان ساخت سایت شرکت طراحی سایت سنادیتا شرکت طراحی سایت سنا دیتا سایت رایگان طراحی سایت رایگان طراحی سایت طراحی وب سایت ثبت نام فراگیر پیام نور بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه پیام نور ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از سوم طراحی سایت وب نگاران پارسه طراحی سایت بصورت کاملا اختصاصی یکی از مهمترین ویژگی های وب نگاران می باشد البته متناسب با طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص نونگار است جهت آشنایی با قیمت کنکور همیشه مثبت بین باشید پیک سنجش لطفاً ثانیه، فقط ثانیه تصور کنید که دارید « گوجه سبز ترش



لینک منبع :ثبت دامنه سایت چگونه است؟ + دامنه سایت با www یا بدون آن

ثبت دامنه سایت چگونه است؟ + دامنه سایت با www یا بدون آن | ستاره setare.com/.../ثبت-دامنه-سایت-چگونه-است-دامنه-سایت-با-www-یا-بدون-آن‎Cached7 آگوست 2016 ... آدرس دامنه (دامین یا دومین) سایت شما می‌تواند با www و یا بدون آن آغاز شود. در این مطلب آموزش ثبت دامنه سایت را برای شما در نظر گرفته‌ایم. آدرس سایت با www یا بدون www + تاثیر آن بر سئو + روش حل برای ... rokesh.ir/wordpress-site-url-with-www-or-non-www/‎Cached Similar5 آوریل 2014 ... هیچ تفاوتی نمی کند که یک سایت با پیشوند www باز شود یا بدون آن زیرا ... برای شما هم ممکن است پیش آمده باشد که در آدرس یک سایت www را ... به سلیقه صاحب سایت بستگی دارد که چگونه سایتش در دسترس کاربران و .... والا همش فک میکردم که چرا این دامنه من www ندارد فک کردم باد در هنگام ثبت دامنه اونو میذاتشتم . ثبت دامنه اصلی سایت | بهبود وضعیت سئو سایت - وبسیما https://websima.com/دامنه-اصلی/‎Cached Rating: 4.9 - 8 votes 12 آوریل 2013 ... آدرس دامنه (دامین یا دومین) سایت شما میتواند با www و یا بدون آن آغاز شود. دامنه اصلی همانی است که شما ترجیح میدهید در نتایج جستجو دیده شود و بازدیدکنندگان شما مستقیما به این دامنه راهنمایی ... چگونه دامنه اصلی سایت را مشخص کنیم؟ چگونه سایت فقط با www یا بدون www نمایش داده شود https://myzanbil.com/.../1024-چگونه-سایت-فقط-با-www-یا-بدون-www-نمایش-داده-شود.html افزایش قیمت ثبت و تمدید دامنه های بین المللی به دلیل جهش قیمت دلار ... چگونه سایت فقط با www یا بدون www نمایش داده شود ... چگونه از طریق htaccess. ... این آموزش ویژه افرادی است که از کنترل پنل Cpanel استفاده میکنند و امکان ویرایش htaccess. دامنه اصلی سایت یا Preferred Domains چیست و چه تاثیری در سئو ... https://limaweb.ir/preferred-domain-www-or-non-www/‎Cached Rating: 4.8 - 4 votes دامنه اصلی سایت یا Preferred Domains همان آدرسی خواهد بود که شما اولویت می‌دهید که صفحه نتایج جستجو SERP نمایش ... نحوه ثبت دامنه اصلی سایت ... آدرس دامنه سایت شما می‌تواند به www و یا بدون آن نیز آغاز شود. ... نکته مهم در این بین این است که آن چیزی که در زمان شروع فعالیت سایت انتخاب کرده‌اید مطابق با انتخاب شما باقی خواهد ماند. سایت با www بهتر است یا بدون www ؟ - سئو روز https://seorooz.net/www-effect-in-seo/‎Cached Similar19 فوریه 2015 ... گاها شنیده می شود که می گویند، سایت با دبلیو بهتر از سایت بدون دبیلو بالا ... www یک ساب دامین است که از قدیم باب شده است که هر سایتی با www شروع شود. ... تأثیر نام دامنه در سئو · چگونه مقالات خوب و سازگار و با کیفیت تولید نماییم؟ ... یه سوال دارم، وقتی سایت رو به هر دو ادرس با و بدون www ثبت میکنیم، ایا ... ثبت دامنه، خرید دامین، دومین - رادکام https://www.radcom.co/fa/.../domains-ثبت-دامنه-خرید-دامین-دومین‎Cachedمعرفی سرویس ثبت دامنه (Domain Registration) با انواع پسوند COM .NET. ... بنابراین وب سایت بدون دامنه معنای چندانی ندارد و شما برای نمایش و معرفی ... در مسیر ثبت دامنه شما ممکن است که registry یا registrar به اطلاعات بیشتری ...... how. SALE. Tucows, ۱, ۱۲۰,۹۰۰, ۶۵۵,۲۰۰, ۱۲۰,۹۰۰. band. SALE. Tucows, ۱, ۱۰۹,۲۰۰, ۴۰۹,۵۰۰, ۱۰۹, ۲۰۰. سوالات متداول قبل از تهیه دامنه و هاست « استادان ostadan.net/faq/‎Cached Similarسایت جایی برای بیان خدمات، محصولات و اخبار یک شرکت، سازمان و یا اداره است که معمولاً ... برای خرید یک دامنه باید به سایت شرکت‌های ثبت دامنه داخلی یا خارجی مراجعه کرد؛ ... یا org. یا net. با قیمتی بین ۳۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ تومان و دامنه‌‌ای مانند co. با قیمتی .... ۵ سایت یا وبلاگ را با آدرس دامنه مختلف و محتوای کاملاً مختلف و بدون وابستگی با ... دامنه بدون www برای سئو بهتر در موتورهای جستجو - سرور ایران https://serveriran.net/دامنه-بدون-www-برای-سئو-بهتر/‎Cached Rating: 5 - Review by SEO Master هر سایت از دو آدرس بدون www و با www قابل دسترس است و در موتورهای جستجو دو ... مهم نیست دامنه بدون www یا با www باشد اما سایت فقط باید با یک روش باز شود. Domain - دامین - ایران هاست iranhost.com/domain/‎Cachedاولین قدم برای راه اندازی وب سایت، انتخاب نام دامین متناسب با نام موسسه، محصول یا هر نام دلخواه ... همین حالا دامنه مد نظرتان را جستجو و در صورت آزاد بودن، اقدام به ثبت آن کنید. ... تمدید دامین در ایران هاست به صورت آنلاین و از داخل پرتال کاربری قابل انجام است . ... انتخاب پسوند های رایج یا ثبت انواع پسوند های مرتبط با یک نام خاص جهت ...