مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن

[ad_1]

خواص به لیمو (Lemon verbena) شامل ایجاد آرامش و درمان بی‌خوابی، رفع سردرد، ضد نفخ و .. است. در ادامه با سایر عوارض و خواص به لیمو آشنا شوید.

به لیمو نام گیاهی از تیره شاهپسند است و بسیار معطر است. برگها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. نام این گیاه به علت بوی خاص برگ آن (لیمو)، به فارسی ((به لیمو)) نامیده شده است. درختچه این گیاه 1/5 تا 2 متر و گاهی بیشتر هم ارتفاع دارد. این درختچه به سرمای چند درجه زیر صفر حساس است و در ایران در شمال کشور در هوای آزاد به خوبی رشد میکند. از قسمتهای مورد استفاده گیاه برگ درخت است، برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است. برگها را در اواخر تابستان جمعآوری میکنند و جهت استفاده از آن بایستی در محلی دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.

مهمترین ترکیبات به لیمو مربوط به رایحه برگهای آن است. این مواد بسیار خوشبو است و مهمترین ترکیب شیمیایی آن روغن فرار (سیترال، لیمونن، ژرانیول، وربنالین، وربنین)، اسید پیرولیک، وایزو واریانیک و فلاونوئید است.

از خواص به لیمو علاوه بر خواص دارویی استفاده از آن به عنوان ادویه در مصارف خانگی است. اسانس به لیمو دارای خواص باکتریکش و حشرهکش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده میشود.

عکس به لیمو، گیاه به لیمو، خواص به لیمو، عوارض به لیمو

خواص به لیمو (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت گیاه به لیمو گرم و خشک است. خواص به لیمو بهطور خلاصه عبارتند از:

  • کمک به هضم غذا
  • تقویت سیستم عصبی
  • درمان تهوع و درد
  • کاهش علائم نفخ و اسهال
  • رفع استرس، خستگی و افسردگی
  • تنظیم متابولیسم و کمک به کاهش وزن
  • درمان سرماخوردگی و سرفه و آسم
  • درمان گرفتگی بینی و برونشیت
  • رفع سرگیجه و تپش قلب
  • تقویت حافظه، ایجاد آرامش و درمان بیخوابی

نحوه آماده‌سازی و مصرف به لیمو

 دمنوش به‌ لیمو :

دو قاشق مرباخوری (در حدود 10 تا 15 گرم ) برگ خشک به‌ لیمو را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید، به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و در وقت خواب همراه عسل مورد مصرف قرار دهید .

جهت درمان میگرن:

بایستی 50 گرم به لیموی خشک را در یک لیتر آب سرد ریخته به مدت 2 ساعت خیساند. سپس ظرف مورد نظر را روی آتش گذاشته تا 5 دقیقه بجوشد. سپس 15 دقیقه دم کرده و آن گاه روزی سه بار و هر بار یک لیوان میل شود .

جهت درمان خستگی‌های روحی، سردرد، تقویت حافظه:

5 تا 10 گرم برگ به لیمو در نیم لیتر آب جوش دم کنید، این دم کرده جهت درمان سوءهاضمه، نفخ، دلهره، عصبانیت، خستگی‌های روحی، اضطراب، سردردها، تقویت حافظه مفید و اثر شفابخش دارد .

عوارض، احتیاط و منع مصرف به لیمو

با وجود گسترده بودن خواص به لیمو، مصرف زیاد آن سبب کاهش ضربان قلب می‌گردد و باعث تحریک روده‌ها و رحم می‌شود، لذا کسانی که با مشکلات قلبی روبرو می‌باشند و یا خانم‌های باردار در مصرف آن احتیاط نمایند .

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد.

استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کامل ترین مرجع در مورد به لیمو و خواص بی نظیر آنمواد غذایی و تغذیهبه لیمو و خواص آن به لیمو خواصبه لیمو خاصیتبه لیمو و خواص آنخواص به لیمو چیستخواص خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی در این پست از سایت آکاایران شما را با خواص دارویی و خواص درمانی گیاه رازیانه آشنا می آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنهاآشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنلیموترش درختی است به ارتفاع ۴ تا ۵ متر از مشخصات دیگر آن این است است که دمبرگی با آشنایی با خاصیت شگفت‌انگیز گیلاسدر همین زمینه مصرف کیوی به چه افرادی بیشتر توصیه می‌شود؟ آشنایی با ۷ خاصیت آناناسآشنایی با علایم بیماری گال و درمان آنعلایم بیماری گال و درمان آن،داروی گال و راه های جلوگیری از گال،آشنایی با بیماری های چای ترش و خواص مفید آن یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه آشنایی با بادکش درمانی با سلام در جایی میخواندم که برای بزرگی سینه و رفع افتادگی آن عرق رازیانه شبی ۱ لیوان با فواید معجزه آسای آب و لیمو ترش آشنا شویدفواید آب و لیمو ترش آب بهترین نوشیدنی برای انسان و بیشتر اندام رئیشه ما را آب تشکیل با مضرات و خطرات لیمو ترش آشنا شوید نیک …بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مخلوط آب لیموترش با نوشیدنی‌های داغ و یا کامل ترین مرجع در مورد به لیمو و خواص بی نظیر آن مواد غذایی و تغذیه به لیمو و خواص آن به لیمو خواصبه لیمو خاصیتبه لیمو و خواص آنخواص به لیمو چیستخواص به لیمو خواص رازیانه و آشنایی با گیاه رازیانه و فواید درمانی رازیانه در این پست از سایت آکاایران شما را با خواص دارویی و خواص درمانی گیاه رازیانه آشنا می کنیم آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آن لیموترش درختی است به ارتفاع ۴ تا ۵ متر از مشخصات دیگر آن این است است که دمبرگی با بالهای آشنایی با خاصیت شگفت‌انگیز گیلاس همشهری آنلاین گیلاس خواص بسیاری دارد و تنظیم چرخه خواب بدن و پیشگیری از پیری زودرس برخی از آشنایی با علایم بیماری گال و درمان آن علایم بیماری گال و درمان آن،داروی گال و راه های جلوگیری از گال،آشنایی با بیماری های پوستی چای ترش و خواص مفید آن یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد آشنایی با بادکش درمانی با سلام در جایی میخواندم که برای بزرگی سینه و رفع افتادگی آن عرق رازیانه شبی ۱ لیوان بخورند با فواید معجزه آسای آب و لیمو ترش آشنا شوید فواید آب و لیمو ترش آب بهترین نوشیدنی برای انسان و بیشتر اندام رئیشه ما را آب تشکیل میدهد به با مضرات و خطرات لیمو ترش آشنا شوید بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مخلوط آب لیموترش با نوشیدنی‌های داغ و یا هنگام طبخ خواص به لیمو



لینک منبع :آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن

آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن | ستاره setare.com/fa/news/7667/آشنایی-با-خواص-به-لیمو-و-عوارض-آن‎Cached10 دسامبر 2016 ... خواص به لیمو (Lemon verbena) شامل ایجاد آرامش و درمان بی‌خوابی، رفع سردرد، ضد نفخ و .. است. در ادامه با سایر عوارض و خواص به لیمو آشنا شوید. خواص و مضرات به لیمو - زیست بوم zistboom.com/fa/news/30572/خواص-و-مضرات-به-لیمو‎Cached Similar27 دسامبر 2015 ... اسانس به لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت ... شربتی با محتوی عصاره یا دم کرده برگ گیاه به‌لیمو به همراه افزودنی های ... آشنایی با خواص و مضرات به - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-به/‎Cached Similarدر این مقاله از 7 گنج قصد داریم شما عزیزان را با فواید و مضرات به آشنا کنیم. با ما همراه ... در این مقاله از ۷ گنج قصد داریم شما عزیزان را با فواید و مضرات به آشنا کنیم. مضرات به لیمو | مجله تصویری فرهنگ غذا foodculture.ir/tag/مضرات-به-لیمو/‎Cachedبه‌لیمو گیاهی بومی آمریکای جنوبی است که به عنوان دم‌نوش بیشتر استفاده می‌شود و دارای خواص فراوانی است . در ادامه با خواص بی‌نظیر به‌لیمو آشنا می‌شوید. به لیمو حاوی. به لیمو خواص و مضرات - oabab www.oabab.net/fa/خواص-نوشیدنی-ها/.../به-لیمو-خواص-و-مضرات‎Cached Similar17 مارس 2014 ... به لیمو با نام علمی (Aloysia citrodora و یا Lippia Citriodora) ، گیاهی پایا ، با گل های کوچک سفید و یا ارغوانی رنگ ، از خانواده گل شاه پسند ... آشنایی با خواص به لیمو و عوارض آن - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29426084 10 دسامبر 2016 ... (آشنایی با عوارض و خواص گیاه بادرنجبویه) .... از تمامی قسمت های رویشی گیاه جهت کاربردهای دارویی استفاده می شود. خواص بادرنجبویه (خواص درمانی و ... با به لیمو به اعصابتان مسلط باشید و راحت بخوابید www.hidoctor.ir/9945_با-به-لیمو-به-اعصابتان-مسلط-باشید-و-راحت.html/‎Cached Similar1 دسامبر 2013 ... درمان بیخوابی با به لیمو خاصیت به لیمو بی خوابی با به لیمو اعصاب راحت با ... اسانس به لیمو دارای خواص باکتری ‌کش و حشره‌کش بوده ، همچنین در ... خواص به لیمو - رزبلاگ velayatamniyat.rozblog.com/tag/خواص-به-لیمو ... مارس 2015 ... آشنایی با خواص درمانی گیاه دارویی به لیمو, خواص داروی…,خواص به لیمو,رزبلاگ. ... نفخ و .. است. در ادامه با سایر عوارض و خواص به لیمو آشنا شوید. 19 . دم‌نوش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دم‌نوش‎Cached Similarاگرچه گیاهان دارویی منشأ طبیعی دارند و در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کم‌تری ایجاد ... نوشیدنی حاصل از گل گاوزبان، گل ختمی، به لیمو، سنبل الطیب نوعی دمنوش گیاهی است. ..... در صورت استفاده از گیاه تازه چای زیباتر به نظر می‌آید اما از نظر داشتن خواص دارویی گیاه خشک شده ...... پرش به بالا به: ۵٫۰ «آشنایی با دم‌نوش‌های گیاهی». خواص گیاه دارویی به لیمو |طرز تهیه دمنوش به لیمو - کشت کالا keshtkala.ir/.../خواص-درمانی-گیاه-دارویی-به-لیمو-lemon-beebrush.html‎Cached Similar3 مارس 2015 ... آشنایی با خواص درمانی گیاه دارویی به لیمو, خواص داروی گیاهی به لیمو, خواص ... به لیمو گیاهى است درختچه اى به ارتفاع ۶ – ۳ متر با برگ هاى ساده ...