مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟

[ad_1]

مفهوم یلوپیچ یا همان صفحات زرد به سال 1883 می‌رسد. هنگامی که یک کارگر چاپخانه در آمریکا مجموعه‌ای از شماره تلفن‌ها را به جای کاغذ سفید بر روی کاغذ زرد چاپ کرد.

اما امروزه اصطلاح یلوپیچ در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک دایرکتوری کامل و جامع از شماره تلفن کسب‌ و کارهای مختلف به حساب می‌آید.

دربلژیک، اسلواکی، جمهوری چک، جمهوری ایرلند، هلند و رومانی صفحات زرد به عنوان کتاب اول شناخته می‌شود. در اتریش و آلمان به عنوان Gelbe Seiten، در سوئد به عنوان Gula Sidorna و در کشورهای دیگر نیز به عناوینی مشابه همین‌ها که ذکر شد، نامیده می‌شود اما آن‌چه که مهم است، کاربرد یلوپیچ‌هاست.

یلوپیچ‌ها فهرستی از کسب‌وکارهای محلی براساس حروف الفبا و به صورت مجزا برای هر منطقه جغرافیایی به شهروندان ارائه می‌دهد. عمده تمرکز و تقسیم‌بندی یلوپیچ‌ها طبق عرف و تاریخچه آن‌ها براساس شماره تلفن‌هاست اما گاهی دیده می‌شود که برخی ناشران بر روی جمعیتی خاص یا کسب‌ و کاری مشخص تمرکز می‌کنند.

یلوپیچ‌ها معمولا سالیانه منتشر شده و به صورت رایگان نیز پخش می‌شوند. اکثرا لیستی ساده با کاربری آسان دارند و عمده راه درآمد آن‌ها از طریق تبلیغاتی است که در به وفور در آن‌ها چاپ می‌شود. و چه چیزی بهتر از این موقعیت برای صاحبین کسب‌ و کار؟

مردم معمولی از یلوپیچ‌ها برای به دست آوردن اطلاعات کسب‌وکارهای موردنیاز خود در سطح شهر استفاده می‌کنند و صاحبین کسب‌ و کار و تجار نیز با استفاده از کادر تبلیغات موجود در آن، به عنوان محلی برای معرفی خود و تجارتی که به آن مشغولند.

سایت یلوپیج ایرانیان در برگیرنده اطلاعات بیش از 20.000 شرکت ایرانی به همراه 6000 عنوان محصولات آنان می‌باشد.

همچنین در این سایت اطلاعات جامعی پیرامون اقتصاد ایران، فرهنگ ایران، توریسم ایران و ... موجود می‌باشد. حجم بالای اطلاعات، طبقه‌بندی صحیح و دسترسی آسان از این وب‌سایت یک رسانه بی‌بدیل ساخته است.

دسترسی به اطلاعات شرکت‌های ایرانی از طریق خرید کتاب ارزشمند یلوپیج تجاری ایران Iran Trade Yellowpages و یا سی‌دی اینترنتی یلوپیج ایران Web Access CD میسر می‌باشد.

یلو پیج چیست؟

حتما بارها توی فیلم‌های خارجی دیدید که مرد یا زنی وارد باجه تلفن در شهری غریب می‌شوند و کتاب زرد رنگ بزرگی را از بالای تلفن بر می‌دارند؛ شماره فرد مورد نظرشان را پیدا می‌کنند و تماس می‌گیرند…

این کتاب قطور و بزرگ درواقع همان یلو پیج ( Yellow page ) یا اصطلاحا کتاب راهنمای مشاغل است.

شاید بتوان یلوپیج‌ها را نوعی ابزار جستجو سنتی نامید. البته معمولا یلو پیج‌ها علاوه بر راهنمای مشاغل، شماره تلفن‌های اشخاص و اماکن شهری و البته انبوهی از تبلیغات را هم شامل می‌شوند. یک تفاوت بزرگ یلو پیج‌ها با ابزارهای جستجو‌ی مدرن، جستجوی منطقه‌ای و محلی در آن است. یعنی شما می‌توانید یک یلو پیج دو هزار صفحه‌ای برای کلورادو داشته باشید و یکی هم برای کالیفرنیا.

معمولا قسمت اعظمی از یلو پیج‌ها را تبلیغات شرکت‌ها، محصولات و خدمات پر می‌کند و این درآمد اصلی و ثابت ناشران یلو پیج به حساب می‌آید. بنابراین دلیل رایگان بودن یک یلو پیج قطور با آن همه صفحه رنگی همین است. البته ما هم در ایران یک نمونه یلو پیج به نام کتاب اول داریم؛ هر چند که یلوپیج ما مثل بقیه چیزهایمان از قوانین خودمان پیروی می‌کند. یعنی اینکه محدود به هر شهر و استان نیست و البته قیمتی حدود بیست هزار تومن دارد.

چیزی که جالب است تاثیر اینترنت بر یلو پیج‌هاست. چند سالی است که انتشار یلو پیج‌ها روی اینترنت وسیع‌تر از کتاب‌های فیزیکی داخل کیوسک‌ها شده است. روی اینترنت به هر کشور و ایالتی که سر بزنیم یک سایت یلو پیج برای آن کشور پیدا می‌کنیم. در ایران چند سایت مانند کتاب اول یا یلو پیج ایران وجود دارد. البته یلو پیج‌های ایرانی با امکانات و دقت نمونه‌های خارجی قابل مقایسه نیست.

تقریبا در همه جای جهان میزان استفاده مردم از یلو پیج‌ها کند شده و خیلی از سایت‌ها نیز با رشد معکوس مخاطب مواجه شده‌اند‌. اما علت این امر چیست؟ جواب این سوال سخت نیست. دلیل آن رشد وحشتناک موتورهای جستجو‌ی پیشرفته است.

درواقع میزان جستجوها بر اساس گوگل مپ رشدی چشمگیری در برابر رشد معکوس جستجوها بر اساس واژه یلو پیج در جهان دارد.

با بررسی این موضوع می‌شود به این نتیجه رسید که غول‌های جستجوگر مانند گوگل، یاهو یا ام اس ان، یلو پیج‌ها را به طرز شدیدی به حاشیه برده‌اند و این هم مسلما به دلیل کارآمدی این ابزار مدرن در دنیای جستجوهاست.

همه چیز درباره یلوپیج ایرانیان

کتاب یلوپیج ایرانیان دو سال یک بار چاپ می شود.

چرا هر سال کتاب یلوپیج ایرانیان چاپ نمی‌شود؟

به دلیل حجم بالای کارهای مطالعاتی و اجرایی آن است که باید انجام شود. جمع آوری، تطبیق و بررسی بانک های اطلاعاتی، طبقه بندی و ترجمه آن‌ها به دو زبان انگلیسی و عربی، کدگذاری و در حقیقت به روزرسانی اطلاعات کتاب یلوپیج از آن جمله است.

منظور از بانک های اطلاعاتی طبقه بندی شده و اختصاصی در یلوپیج ایرانیان چیست؟

این کتاب در 25 بانک تخصصی، طبقه بندی شده و هر بانک به یکی از شاخه‌های محصولات و خدمات در کشور اختصاص دارد. طبقه بندی این کتاب با توجه به شاخص‌های تولید و خدمات در کشور ایران طراحی شده و در حقیقت ما یک طبقه بندی جهانی را بومی سازی کرده ایم. این روش موجب شده که کتاب یلوپیج تجاری ایران براساس معیارهای بین المللی و با توجه به نوع محصولات و خدمات ایرانی طبقه بندی شود.

تدوین سایر بخش‌های کتاب مثل مقالات، آماده سازی اطلاعات بازرگانی، گزارش‌ها و مطالبی که همکاران ما در سازمان توسعه تجارت ایران آن‌ها را آماده می‌کنند تا در ابتدای کتاب درج شوند، همه نیاز به زمان دارد.

آیا چاپ دوسالانه کتاب یلوپیج ایرانیان موجب این نخواهد شد که اطلاعات کتاب کهنه شود؟

نه، این کتاب دارای یک سایت پرقدرت اینترنتی است که از آن حمایت می‌کند. آخرین اطلاعاتی که از شرکت‌ها دریافت می‌شوند، پس از کنترل و بررسی توسط گروه برنامه ریزی بانک‌های اطلاعاتی در سایت قرار می گیرند. در حقیقت مخاطبین ما همواره اطلاعات تازه را در دست دارند.

عملکرد تبلیغات در یلوپیج ایرانیان به چه صورت است؟

در مورد چگونگی عملکرد تبلیغات در یلوپیج، خوانندگان باید بدانند که کتاب‌های اطلاع رسانی، کتاب‌های راهنما، کتاب‌های مرجع و کتاب‌هایی که به صورت مراجع بازرگانی در دنیا شناخته می‌شوند و کتاب یلوپیج، طی سال بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا فرد نیازمند به دنبال اطلاعات خاصی است که در کتاب یلوپیج وجود دارد. اطلاعات با توجه به ارزشی که دارد در اختیار افراد قرار می‌گیرد و منجر به یک نتیجه مشخص می‌شود. بنابراین کارکرد آن خیلی درست و منطقی است. کاربران این کتاب را تجار، بازرگانان، صنعتگران، مدیران بازاریابی، مدیران فروش، واردکنندگان و صادرکنندگان بزرگ ایرانی و خارجی تشکیل می‌دهند. تمام کسانی که مایل به تجارت در مفهوم عام آن هستند می‌توانند به یلوپیج تجاری ایران مراجعه کنند. در حقیقت کتاب یلوپیج تجاری ایران مهم‌ترین منبع تجاری قابل دسترسی یک فرد ایرانی است که تاکنون به این شیوه منتشر شده است.

عملکرد کتاب یلوپیج ایرانیان در مقابل کتاب‌های یلوپیج تجاری دنیا به چه صورت است؟

کتاب‌های یلوپیج در دنیا سابقه‌ای بالای صد سال دارند و هر ساله منتشر می‌شوند، با وجود این که این روزها سایت‌های اطلاع رسانی و روش‌های دیگر آنلاین وجود دارند، اما همچنان کتاب به عنوان یک عنصر فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارکرد خود را دارد. در مورد کتاب یلوپیج تجاری ایران باید بگوییم که این کتاب چون سایت یلوپیج ایران را همراه دارد و این سایت روزانه هزاران بازدیدکننده در سطح جهان دارد و کسانی که در این کتاب عضو هستند هم آگهی‌ها و اطلاعاتشان در سایت قرار می‌گیرد و هم می‌توانند یک لینک آنلاین با سایت‌های اختصاصی شرکت خود برقرار کنند تا مخاطبان از سراسر دنیا امکان دسترسی به اطلاعات تخصصی تر آن شرکت را داشته باشند. به همین دلیل کتاب یلوپیج تجاری ایران و سایت یلوپیج ایران یک بسته اطلاعاتی فوق العاده موفق است.

به نظر شما آیا با وجود سیستم‌های آنلاین و شبکه‌های اینترنتی، کتاب یلوپیج ایرانیان منسوخ نشده است؟

اگر سوال را از یک منظر بالاتر نگاه کنیم که آیا انتشارات در دنیا با آمدن E-BOOK از بین رفته است؟ مشخص است که E-BOOK نتوانسته جای کتاب را بگیرد و ما سالانه، نه تنها شاهد کاهش رشد تیراژ کتاب در دنیا نیستیم، بلکه شاهد افزایش تیراژ در بسیاری از کشورهای دنیا نیز هستیم و E-BOOK با وجود این که گروه مخاطب مربوط به خودش را ایجاد کرده است، اما نتوانسته جای کتاب را بگیرد. در مورد کتاب یلوپیج هم این موضوع صادق است. شما می بینید هنوز هم کشورهای پیشرفته که صاحب شبکه های اینترنتی خیلی مدرن هستند، کتاب را به عنوان بهترین مرجع در اختیار مردم قرار می دهند و هر ساله میلیون‌ها جلد کتاب یلوپیج و سایر کتاب‌های اطلاع رسانی در دنیا منتشر می‌شوند، پس این روش نه تنها منسوخ نشده بلکه توسعه هم پیدا کرده است.

آیا کتاب یلوپیج تجاری ایرانیان با سایر کتاب‌های اطلاع رسانی در ایران تفاوتی دارد؟

در مورد تفاوت یلوپیج تجاری ایران با سایر کتاب‌های اطلاع رسانی در ایران باید بگویم این تفاوت به نوع نگاه تدوین کنندگان کتاب یلوپیج تجاری ایران برمی‌گردد.

کتاب یلوپیج تجاری ایران نگاه متفاوت‌تری با سایر کتاب‌های هم خانواده‌اش در ایران دارد. نوع طبقه بندی اطلاعات، نحوه دسترسی به اطلاعات، نوع نگاهی که در فصول اصلی و زیرمجموعه‌های کتاب آمده ما را به حدود 670 زیرگروه راهنمایی می‌کند که این کتاب را با سایر کتاب‌های موجود کاملا متمایز کرده است. همچنین نقشه‌های چهار رنگ از راه‌ها و استان های کشور و شهرهای مهم توریستی ایران، بانک‌های تخصصی توریسم و از همه مهم‌تر اطلاعات این کتاب که اطلاعات به روزی است و نوع گزینش شرکت‌هایی که در این کتاب آمده‌اند با کتاب‌های دیگر کاملامتفاوت است.

در یلوپیج هدف ما این نیست که انبوهی از اطلاعات شرکت‌ها را در اختیار قرار دهیم، اطلاعاتی که کم استفاده یا بعضا غیرقابل استفاده‌اند. ما شرکت‌ها را بر اساس سیاست‌های یلوپیج ایران طبقه بندی و شرکت‌هایی را که در بورس اوراق بهادار قرار دارند، ارزش گذاری کرده‌ایم. شرکت‌هایی که در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی حضور پیدا می‌کنند، شرکت‌هایی که از سهم بازار مناسبی در بازار کشور بهره‌مندند، شرکت‌هایی که سهامی عام هستند و به عنوان شرکت‌های بزرگ و مادر شناخته می‌شوند و به همین ترتیب کسانی که عضو اتاق بازرگانی هستند، کسانی که در فهرست سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان صادرکنندگان نمونه کشور شناخته می‌شوند، شرکت هایی که دارای استانداردهای جهانی مثل ایزو و امثال آن هستند، این ها همه طبقه بندی شده‌اند، البته به حجم فعالیت‌ها و زیرساخت‌های این شرکت‌ها نیز توجه شده است. همچنین شرکت‌هایی که علاقه مند به حضور در یک چنین حرکت اطلاع رسانی بزرگی هستند را نیز بررسی کرده و از میان آن‌ها شرکت‌های مناسب و منتخب را به اطلاعات درون کتاب اضافه کرده‌ایم، زیرا مخاطبان ما از سراسر جهان دنبال شرکای تجاری مناسبی در ایران می‌گردند و این اطلاعات برایشان بسیار اهمیت دارد و به این کتاب به عنوان مرجع قابل قبول نگاه می‌کنند.

این‌ها تفاوت کتاب یلوپیج تجاری ایران با سایر کتاب‌هایی است که در ایران منتشر می‌شوند. ما نگاهمان به این کتاب، نگاه بازاریابی است، شرکت‌هایی که توان صادراتی دارند، شرکت‌هایی که در رقابت‌های تجاری می‌توانند حضور پیدا کنند، شرکت‌هایی که واردات مناسبی دارند به نحوی که این واردات منجر به تولید داخلی می شود و در تعاملات تجاری می‌توانند حضور پیدا کنند، از جمله ارزش‌هایی هستند که در این کتاب به آن‌ها اهمیت داده شده و آن را متفاوت کرده است.

توجه بفرمایید ما فقط ناشر کتاب یلوپیج به عنوان معرف تعدادی از شرکت ها نیستیم، بلکه کتابی منتشر می کنیم که ایده می‌دهد و وظیفه اصلی خودمان را بازاریابی و ایجاد تعاملات تجاری می‌دانیم و نسبت به مقالات و گزارش‌هایی که باید در کتاب درج شود، بسیار حساس و جدی هستیم. یکی از بخش های اصلی کتاب، بخش توریسم است که در آن اطلاعات گردشگری بسیار خوبی قرار دارد.

دلیل توسعه بخش گردشگری کتاب چیست؟

اعتقاد داریم بخشی از تجارت، تجارت خدمات است و یکی از بزرگ ترین تبادلات مالی در دنیا در حوزه خدمات در بخش توریسم و گردشگری انجام می‌شود. ما به این بخش به عنوان یک بخش مهم از تجارت کشور اهمیت داده‌ایم.

دلیل تاکید شما برای عضویت همه شرکت‌ها در بانک‌های اطلاعاتی یلوپیج چیست؟

متاسفانه راه‌های اطلاع رسانی بین المللی و معرفی در سطح جهانی برای شرکت‌های ایرانی، بسیار اندک و محدود است و امکانات خیلی کمی هم در این زمینه داریم. شرکت‌های ما فرصت زیادی برای حضور در عرصه‌های بین المللی ندارند و موجب می‌شود که نتوانند امکانات خود را در سطح دنیا عرضه کنند. بهترین راه این است که رسانه‌های قدرتمند ایجاد و وظیفه اطلاع رسانی تجاری را بر عهده بگیرند.

یلوپیج ایران به عنوان یک سایت پرقدرت و یکی از بزرگ ترین سایت‌های اطلاع رسانی تجاری ایران این وظیفه را به عهده گرفته است. این سایت از 9 سال پیش شروع به کار کرده و در این حوزه فعال بوده و این رسالت را برای خود قایل شده که سایتی ایجاد کند تا شرکت‌های ایرانی بتوانند به یک بازار جهانی دست پیدا کنند. سایت یلوپیج ایران یک رسانه الکترونیکی است که با یلوپیج ایران کار کرده و همراه شده است.

این دو رسانه تاثیرگذار هستند، یک رسانه آنلاین و یک رسانه مکتوب. از طرف دیگر حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنایع و اتاق بازرگانی و سایر مراکزی که برای حمایت از این کتاب قدم گذاشته‌اند نیز موجب شده که به عنوان یک رسانه موثر شناخته شود، حضور شرکت‌ها در سایت به آن‌ها کمک می‌کند که از این رسانه قدرتمند بهره برداری کنند.

شما می‌دانید با این هزینه‌هایی که ما داریم برای حفظ این سایت و برای این که یک سایت پرقدرت را بتوانیم به روز نگه داریم چقدر باید در سال هزینه کرد. وقتی ما همه این‌ها را بررسی کنیم می‌بینیم که با قیمت‌های بسیار مناسب، شرایط و تسهیلات خوبی روبه رو هستیم.

نحوه توزیع کتاب یلوپیج ایرانیان چگونه است؟

کتاب یلوپیج تجاری را سازمان توسعه تجارت، وزارت صنایع، اتاق بازرگانی و انتشارات مبلغان توزیع می‌کند. این کتاب به تمامی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و به اتاق‌های بازرگانی کشورهای خارجی و سفارتخانه‌های خارجی مقیم ایران نیز ارسال می‌شود، همچنین در ملاقات های بین المللی در ایران و سایر کشورها و در تمامی نمایشگاه‌های خارجی که ایران در آن حضور دارد نیز توزیع و به ناشران یلوپیج های جهانی که انتشارات مبلغان با آنان ارتباط دارد مثل یلوپیج ژاپن، پاکستان، تایوان و... نیز ارسال می‌شود. قابل توجه است که این کتاب به بیش از 80 کشور دنیا ارسال می‌شود.

چرا کتاب یلوپیج تجاری ایران به سه زبان منتشر می‌شود؟

جغرافیای مخاطبین این کتاب بسیار گسترده است، می‌دانید که زبان مسلط تجارت و علم امروز انگلیسی است، پس هر حرکت بین المللی باید با این زبان صورت گیرد. همچنین با توجه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا که به زبان عربی صحبت می‌کنند، زبان عربی کاربردی وسیع در این مناطق دارد به همین روی زبان دوم کتاب عربی است و با توجه به مخاطبان فارسی زبان در افغانستان و تاجیکستان و همچنین کاربرد وسیع این کتاب در داخل کشور، زبان سوم کتاب فارسی انتخاب شده است.

دلیل حمایت مدیران فروش و بازاریابی شرکت‌ها از کتاب یلوپیج ایران چیست؟

این امری طبیعی است. زیرا مدیران فروش و بازاریابی، نوک حمله شرکت‌ها برای فتح بازارهای جدید هستند و باید برای شناخت رسانه‌های موجود در بازارها حساسیت داشته باشند. مدیران فروش و بازاریابی می‌دانند که راه‌های رسیدن به بازارهای جدید از دل رسانه‌ها و امکانات تبلیغاتی مناسب عبور می‌کند، به همین روی باید رسانه‌های پرقدرت را شناسایی و در آن حضور پیدا کنند.

هزینه‌های مربوط به حضور در کتاب یلوپیج ایران به چه صورت است؟

با توجه به هزینه‌هایی که انتشار این کتاب‌ها دارند، این هزینه‌ها بسیار مناسب است که شامل هزینه‌های جمع آوری و تدوین اطلاعات، طبقه بندی بانک‌های تخصصی، ترجمه به دو زبان انگلیسی و عربی، هزینه‌های صفحه آرایی، هزینه‌های چاپ و هزینه‌های آماده سازی و امثال آن می‌شود.

قیمتی که برای هر صفحه حضور در کتاب یلوپیج در نظر گرفته شده حتی اگر با سایر کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلات مقایسه شود، بسیار قیمت مناسبی است. درست است که هر یک از رسانه‌ها کارکرد و سطح مخاطبین خود را دارند اما برای یک رسانه‌ای که هدفش بازارهای جهانی است و هدف بزرگ‌تری را دنبال می‌کند مثل یلوپیج ایرانیان، این هزینه‌ها، هزینه بسیار نازلی است. برای حضور در کتاب دوسالانه یلوپیج تجاری ایران مبلغی که برای هر صفحه در نظر گرفته شده چیزی در حدود 560 هزار تومان است که شامل هزینه‌های طراحی و آگهی تبلیغاتی در کتاب نیز می‌شود. همچنین سایت یلوپیج ایران دارای یک صفحه اختصاصی شامل آگهی شرکت و ثبت اطلاعات تخصصی در بانک‌های سایت نیز خواهد شد. شما می‌توانید با یک مبلغ مناسب از دو امکان فوق‌العاده سایت یلوپیج ایران و کتاب یلوپیج تجاری ایران بهره برداری کنید.

دسترسی به سایت یلوپیج ایرانیان برای کاربران به چه صورت است؟

در موتورهای جست وجوگر جهانی مثل گوگل، یاهو و آلتاویستا جزو اولین انتخاب‌ها برای دسترسی کاربران قرار گرفته است؛ یعنی کسی که بخواهد به اطلاعات تجاری ایران دسترسی پیدا کند وقتی در سایت یاهو یا گوگل کلمه ایران را تایپ کند، سایت ایران یلوپیج جزو اولین انتخاب‌ها و معرفی‌ها قرار دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

یلو پیج ایرانیان کتاب زرد ایرانیان چیست و چه کاربردی دارد؟ یلو پیج ایرانیان کتاب زرد ایرانیان چیست و چه کاربردی دارد؟



لینک منبع :یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟

یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ | ستاره setare.com/.../یلو-پیج-ایرانیان-کتاب-زرد-ایرانیان-چیست-و-چه-کاربردی-دارد‎Cached6 آگوست 2016 ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست؟ دسترسی به اطلاعات شرکت‌ها و اصناف ایرانی از طریق یلوپیج ایرانیان (Iran Yellow page) میسر شده. یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ | موج ... persianwave.net/یلو-پیج-ایرانیان-کتاب-زرد-ایرانیان-چیس/‎Cached12 آوریل 2017 ... دسترسی به اطلاعات شرکت‌های ایرانی از طریق خرید کتاب ارزشمند یلوپیج تجاری ایران Iran Trade Yellowpages و یا سی‌دی اینترنتی یلوپیج ایران ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ - دمادم https://damadam.ir/...ایرانیان-کتاب-زرد-ایرانیان-چیست-و-چه-کاربردی-دارد/3216505‎Cached6 آگوست 2016 ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست؟ دسترسی به اطلاعات شرکت‌ها و اصناف ایرانی از طریق یلوپیج ایرانیان (Iran Yellow page) میسر شده. یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ - وسریا wesria.xyz/news/411606 یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ ... ,کتاب یلوپیج , یلوپیج تجاری ,تجاری ایران ,یلوپیج ایرانیان ,یلوپیج ایران ,یلوپیج تجاری ایران ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ - ستاره ... khabarfarsi.com/u/23110721 6 آگوست 2016 ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ ... دسترسی به اطلاعات شرکت ها و اصناف ایرانی از طریق یلوپیج ایرانیان (Iran Yellow ... قرار نبود برجام مشکلات بین ایران و آمریکا را حل کند وی در پاسخ به سوالی در ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ 2bia.ir/یلو-پیج-ایرانیان-کتاب-زرد-ایرانیان-چیس.html‎Cachedیلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست va che کاربردی دارد؟ ... البته ما هم dar ایران یک نمونه یلو پیج be نام کتاب اول داریم؛ har چند ke یلوپیج ما مثل بقیه ... کتاب زرد ایران (یلوپیج ایران) - آفتاب www.aftabir.com/.../کتاب-زرد-ایران-یلوپیج-ایران-www-iranyellowpages-net‎Cached Similarعنوان انگلیسى, www.iranyellowpages.net. عنوان فارسى, کتاب زرد ایران (یلوپیج ایران). توضیحات, این سایت دربرگیرنده اطلاعات بیش از ۵۰۰۰ شرکت ایرانی به ... یلوپیج یا همان کتاب زرد چیست - بانک اطلاعات اصناف پویا جهش - تبیان pjahesh.tebyan.net/post/3‎Cachedیلوپیج یا همان کتاب زرد چیست - بانک اطلاعات مشاغل ایران-اطلاعات کارخانجات ایران ... سایت پویا جهش در برگیرنده اطلاعات بیش از ۲۰٫۰۰۰ شرکت ایرانی و بیش از ۲ ... مپ رشدی چشمگیری در برابر رشد معکوس جستجوها بر اساس واژه یلو پیج در جهان دارد. کتاب زرد مشاغل ایران - تخفیفستان فایل file.takhfifestan.com/کتاب-زرد-مشاغل-ایران/‎Cached23 دسامبر 2016 ... با عضویت در کتاب زرد مشاغل ایران شما میتوانید شغل خود را ( تولید ، خدمات ، خود ... یلو پیج ایرانیان (کتاب زرد ایرانیان) چیست و چه کاربردی دارد؟ ... یلوپیج ایران – یلوپیج ایرانیان – یلوپیج – یلوپیج چیست – کتاب یلوپیج … Yellow pages2015 web versionreduced by Metro Digital Inc. - issuu https://issuu.com/mahnamehmetro/.../yellow_pages2015-web_versionreduced 26 آگوست 2015 ... یلوپیج مترو اورنج کانتی • سن دیاگو • لوس آنجلس • جنوب ... قدم به قدم با شما برای پیشرفت جامعه پر قدرت ایرانی ..... Certified Collision Center in the U.S. What does this mean exactly? ...... انتشارات مترو با درج آگهى در این کتاب ، اطالعات شغلى شما بطور رایگان ...... او دخرتی دارد که بسیار زیبا چنگ می‌زند .