مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان

[ad_1]

al-bustan-oman

قبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب کنید این مقاله کوتاه را بخوانید، ممکن است مسقط یکی از انتخاب های آینده شما باشد.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ اگر ذایقه شرقی تان زمانی هوس سفر به یک سرزمین زیبای عربی را کرد، شهر مسقط که پایتخت کشور عمان است می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد.

در ابتدا خوب است بدانید؛ عمان از نظر بوم گردی (اکوتوریسم) غنای قابل توجهی دارد. از دی تا تیرماه برای سفر به عمان فصل مناسبی است. پدیده‌ های کم نظیر طبیعی در این ماه‌ ها هر گردشگری را غافلگیر می‌کند. بیش از ده‌ها لاک پشت تخم گذار در ناحیه ای در جوار هتل ‌های سه گانه و مجلل شش ستاره “شانگری لا” دیده شده است. قایق‌ های زیبا در این هتل‌ های ساحلی آماده اند تا گردشگران را به دیدن چشم اندازهای ساحلی دعوت کنند. مارینای مسقط یک الگوی گردشگری دریایی در منطقه به حساب می آید.

دیدنی های شهر مسقط

مسجد بزرگ سلطان قابوس از دیدنی ‌هایی است که گردشگران به دلیل معماری زیبایی که دارد، هرگز آن را فراموش نمی‌کنند. در ساعات معینی از روز یعنی هنگام اذان ادای فریضه نماز، ، صحن مسجد برای بازدید عموم باز است. مصلای مسجد ظرفیت پذیرش ۶۵۰۰ نمازگزار را دارد. ویژگی بارز مسجد سلطان قابوس آن است که دومین فرش بزرگ جهان به ابعاد ۷۰ * ۶۰ متر به مساحت ۴۳۴۳ مترمربع اثر دست هنرمندان ایرانی را در خود جای داده است. این فرش ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گره و ۲۱ تن وزن داشته و هنر ایرانی را در صحن مصلا به زیبایی به نمایش گذاشته است. بافت این فرش ۴ سال زمان برده و طرح آن تلفیقی از فرش‌ های نفیس تبریز، کاشان و اصفهان می باشد.

هتل های مسقط

کراون پلازا، هتلی است که به شکل یک کشتی به صورت مشرف به خلیج عمان و بر بلندای صخره ای بنا شده است..

هتل ریجنت حیات مسقط نیز با بهره از نمادهای عربی از هتل ‌های ۵ ستاره این شهر به شمار می ‌رود که هم برای مسافران تجاری و هم گردشگری یک گزینه عالی محسوب می شود.

از دیگر هتل ‌های مجلل مسقط می‌توان به هتل شانگری لا (Shangri-La) اشاره نمود. این هتل برای ورزش ‌های آبی مانند غواصی و والیبال ساحلی بسیار عالی است. یک رودخانه مصنوعی در طول و عرض این هتل پیچ و تاب دارد و بچه‌ ها سوار بر تیوپ ‌های پلاستیکی از این رودخانه آرام و لذت ‌بخش که به رودخانه سست lazy river مشهور است می‌گذرند. قصر البستان Al Bustan Palace نیز همان طور که از نامش پیداست با ۲۰۰ اتاق و ۵۰ سوئیت مجلل ترین هتل عمان بوده و به “جواهر سلطان” شهرت دارد.

سوغات و بازار های شهر مسقط

گشت و گذار در بازار سنتی شهر که به بازار «سوق مطرح» معروف است یکی از دل انگیزترین زمان‌ های حضور در مسقط می باشد. در این بازار، فروشندگان اجناس شان را در مغازه ‌های تو در توی بازار آویزان می نمایند. این بازار پر از هنرهای دستی و پوشاک بانوان است. سوغات عمان خنجر قلاف شده است که در انواع مختلف و قیمت ‌های متفاوت در مغازه‌ ها موجود می باشد. هر مغازه حداقل چند مدل از آن‌ها را که عموما ساخت هند یا پاکستان هستند و به سفارش عمان هستند در خود دارد.

بیش ‌تر فروشندگان “سوق مطرح”، نقره عمانی می ‌فروشند و گردشگران را برای خرید به داخل مغازه هایشان دعوت می‌کنند. این نوع نقره یک سوغات مشهور است که از آب نقره ساخته شده و کوچک است. عموماً روی جواهرات عمانی کلمه “عمان” حک می‌شود که نشان دهنده اعتبار آن محصول می باشد. البته محصولاتی بدون این نام نیز یافت می‌شود.

غذاهای مسقط

غذاهای عمانی با طبع ایرانی ‌ها نسبتا سازگاری دارد. این غذاها عموماً عربی، لبنانی، ترکی و هندی هستند اما عمانی‌ ها ادعا دارند که غذاهای شان با غذاهای عربی متفاوت است و با غذاهایی که از گذشته در سراسر شبه جزیره درست می‌شده نیز فرق دارد. در سفر به عمان از غذاهای دل چسب دریایی غافل نباشید. خرمای عمان نیز در جهان شهرت دارد که در بسیاری از مناطق این شهر در دسترس است.

البته غذاهای فست فود چون کی اف سی، مک دونالد و برگرکینگ نیز به راحتی در شهرهای بزرگی چون مسقط و سلاله یافت می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمانراهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمانقبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان هفته نامه …راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمانقبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان فان نیوز …راهنمایسفروگردشگریدرمسقطمجله خبری فـان نیوز انتشار مطالب و اخبار تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان دانلود فیلم …راهنمایسفروگردشگریدرمسقطقبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب کنید این مقاله کوتاه را بخوانید راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان وی طببهداشتقبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب کنید این مقاله کوتاه را بخوانید راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمانگردشگریآلامتوقبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب کنید این مقاله کوتاه را بخوانید راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان پرتال جامع تایاراهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمانقبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب جاهای دیدنی و مکان های گردشگری مسقط عمانسرگرمیگردشگریراهنمای سفر به عمان و شهر مسقط گشت و گذار در بازار و مکان های گردشگری مسقط جاذبه های گردشگری عمان تحصیل در عمان صادرات و جاذبه های گردشگری عمان مسجد مسقط آسمان صاف راهنمای سفر به عمانمسجدی زیبا در مسقط عمان بندر هر روز یک سفر به های مناسب در مسقط و سایر راهنمای سفر و گردشگری خاطرات شما راهنمای سفر دیگران آژانس هواپیمایی و مسافرتی آفتاب ساحل آبی راهنمای سفر و راهنمای جامع سفر به بلغارستان لست سکند تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و لست سکند تور لحظه آخری رزرواسیون هتل، رزرو بلیط هواپیما بانک اطلاعات تور تور تخفیف هتل ها آژانس های مسافرتی اطلاعات گردشگری ایران و جهان و چابهار ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد بندرچابهار دیدنی‌های طبیعی خلیج چابهار با جلوه‌های طلوع و غروب خورشید در دریا در کناره‌های دریای



لینک منبع :راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان

راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان - آلامتو www.alamto.com/muscat-travel-guide.html‎Cached10 دسامبر 2016 ... راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان:قبل از اینکه بخواهید مقصد بعدی سفر خود را انتخاب کنید این مقاله کوتاه را بخوانید، ممکن است مسقط یکی از ... Images for راهنمای سفر و گردشگری در مسقط عمان راهنمای سفر به مسقط؛ عمان | Behin Safar - بهین سفر - بدون تور سفر ... behinsafar.com/2016/10/03/راهنمای-سفر-به-مسقط؛-عمان/‎Cached3 ا کتبر 2016 ... Behin Safar – بهین سفر – بدون تور سفر کنید – گردشگری – توریسم ... شهر بندری مسقط به طول ۲۵ کیلومتر در امتداد دریای عمان قرار دارد و اصالت ... تجربیاتی که شما را در سفر به مسقط یاری می‌کند - الی گشت https://www.eligasht.com/.../تجربیاتی-که-شما-را-در-سفر-به-مسقط-یاری-خ/‎Cached Rating: 5 - 1 vote 9 ژانویه 2017 ... مجله توریستی الی گشت > سفر > دیدنی های جهان , راهنمای سفر , سفر , صنعت گردشگری , عمان , نکات سفر , گردشگری > تجربیاتی که شما را در سفر ... عمان | مجله گرشگری و توریستی الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/tag/عمان/‎Cached۲۰ دی, ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ دیدنی های جهان, راهنمای سفر, سفر, صنعت گردشگری, عمان, ... برای سفر به مسقط، پایتخت عمان آماده شوید عمان، کشوری در میان کوهستان و دریا بوده که ... راهنمای سفر به عمان - راهنمای سفر و گردشگری ترمینال www.terminal.ir/راهنمای-سفر-به-عمان/‎Cachedهمین عوامل باعث شده مسقط، پایتخت عمان سال ۲۰۱۲، به عنوان پایتخت گردشگری عرب شناخته شود. سال ۲۰۱۳، بیشتر گردشگران وارد شده به عمان دارای ملیت‌های هندی، ... راهنمای سفر به عمان - Travel guide to Oman - همگردی hamgardi.com/Wiki/Country/Oman‎Cachedکشور عمان یا " سلطان نشین عمان " ، کشور پادشاهی و عربی هست که در شبه جزیره ... اما کشاورزی و ماهی گیری و این روزها هم، گردشگری در رشد اقتصادی آن نقش داشته. ... مسقط . گشت و گذار در عمان ویرایش مطلب. اطلاعاتی وجود ندارد. نکات سفر ویرایش مطلب. PPTOURISM.COM : Oman Travel Guide راهنمای سفر به عمان www.pptourism.com/world/Oman.htm‎Cached Similarبه صورت منظم و روزانه اتوبوس بین شهرهای عمان مانند : مسقط ، سلاله ،صور ، صحار و نیزوا حرکت می کند همینطور هر روز یک سفر به سمت دبی حرکت دارند. با تاکسی. آشنایی با کشور عمان و دیدنی های بی نظیر عمان - ارزان سفر: خدمات ... cheapsafar.com/trading-country-oman-sights-unbeatable-oman/‎Cached Rating: 4 - Review by مدیر سایت حتی بزرگترین و بین المللی ترین هتل مسقط را به زبان فارسی و به نام گلستان نام گذاری کرده اند. عمان از سالهای دور از جاذبه های کم نظیر و فراوان گردشگری برخوردار ... عمان - کجارو www.kojaro.com/tag/oman/‎Cachedدر سفر به عمان نیاز دارید: راهنمای سفر، تور عمان، تور لحظه آخری، تور ارزان عمان، هتل لوکس، ... برای سهولت تردد بین دو کشور ایران و عمان، خط پروازی مسقط-بندرعباس و ... معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد تمهیدات مورد نیاز ...