مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علائم عفونت‌های ادراری درکودکان

[ad_1]

برخی مادران برای جلوگیری از سرماخوردگی، نوزاد خود را بیش از حد پوشانده و در فضای بسیار گرم قرار می‌دهند. این کار موجب تعریق زیاد نوزاد و کاهش آب بدن او و در نتیجه غلظت ادرار و ایجاد سنگ‌های ادراری می‌شود.

علل عفونت‌های ادراری در نوزادان

مهم‌ترین علائم عفونت ادراری در کودکان و نورادان، بروز تب‌های بدون دلیل است

علائم عفونت‌های ادراری درکودکان دکتر سیدزاده  با بیان اینکه امروزه در زمینه بیماری‌های کلیوی اطفال دو مورد عفونت ادراری و سنگ‌های ادراری (سنگ کلیه و مجاری ادراری) بیش از همه شایع است، گفت: متاسفانه شیوع این دو بیماری کلیوی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

 

 

وی افزود: در خصوص عفونت‌های ادراری باید گفت که این نوع عفونت‌ها یا در سنین قبل از مدرسه یا در دانش‌آموزان بروز پیدا می‌کند.

سیدزاده افزود: چنانچه این عفونت در سنین قبل از مدرسه در کودک ایجاد شود، اغلب به دلیل مشکلات مادرزادی دستگاه ادراری است که می‌تواند آسیب شدیدی به کلیه‌ها وارد کند. در همین راستا والدین باید مراقب عفونت‌های ادارای در نوزادان و کودکان خود باشند.

وی در خصوص علائم این نوع عفونت‌ها در نوزادان و کودکان اظهار کرد: متاسفانه این نوع عفونت‌ها علائم واضحی ندارند، اما مهم‌ترین علائمی که می‌توانند در زمینه وجود این نوع عفونت‌ها هشدار دهنده باشند، بروز تب‌های بدون دلیل است. همچنین عدم رشد مناسب نوزاد و کودک، بوی بد ادرار و بی‌قراری حین ادرار هم می‌تواند نشانه‌ای از وجود این نوع عفونت در کودک باشد.

سیدزاده وجود عفونت ادراری در دانش‌ آموزان را عمدتا به دلیل عادت غلط آنها در نگه داشتن بیش از حد ادرار دانست و افزود: علاوه بر این، عواملی از جمله یبوست در اثر تغذیه نامناسب و کم فیبر هم می‌تواند موجب ایجاد عفونت ادراری شود.

این فوق تخصص نفرولوژی اطفال در ادامه به شیوع بسیار سنگ‌های ادراری (سنگ کلیه و مجاری ادراری) در کودکان اشاره و اظهار کرد: این مشکل زمینه ژنتیکی دارد، هرچند که عادات غلط غذایی مانند نوشیدن کم آب نیز موجب افزایش آن شده است. چنانچه آب کم مصرف شود، ادرار غلیظ شده و احتمال ایجاد سنگ‌های ادراری محتمل است. در سنین پایین گرم نگه داشتن بیش از حد نوزاد هم می‌تواند موجب ناراحتی کلیه و ایجاد سنگ‌های ادراری شود.

ایشان اظهار کرد: متاسفانه برخی مادران برای جلوگیری از سرماخوردگی، نوزاد خود را بیش از حد پوشانده و کنار بخاری و در فضای بسیار گرم قرار می‌دهند. این کار موجب تعریق زیاد نوزاد و کاهش آب بدن او و در نتیجه غلظت ادرار و ایجاد سنگ‌های ادراری می‌شود.

سیدزاده در خصوص چگونگی تشخیص میزان کافی آب در بدن نوزادان و کودکان، گفت: بی‌رنگ بودن ادرار نشان از وجود آب کافی در بدن او داشته و زرد رنگ و غلیظ بودن آن نشان از کم آبی بدن نوزادان و کودکان است. باید در حدی به نوزادان آب داده شود که روزانه شش تا هشت بار دفع ادرار رقیق و بی‌رنگ داشته باشند.
ایسنا 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علائم عفونت‌های ادراری درکودکان محبوب هاوی افزود در خصوص عفونت‌های ادراری باید گفت که این نوع عفونت‌ها یا در سنین قبل از علائم عفونت های ادراری درکودکان برخی مادران برای …علائمعفونتهایادراری علائم عفونت های ادراری درکودکان برخی مادران برای جلوگیری از سرماخوردگی، نوزاد خود علائم عفونت‌های ادراری درکودکانعلائمادراریدرکودکانوی افزود در خصوص عفونت‌های ادراری باید گفت که این نوع عفونت‌ها یا در سنین قبل از علایم عفونت ادراری در کودکان کلیه و مجاری ادراری علایم عفونت ادراری در در نتیجه دچار عفونت‌های راجعه درمان عفونت‌های ادراری در کودکان سرزمین پاکانعفونت‌های ادراری تنها در کشور ممکن است علائم شایع عفونت ادراری در اطلاع رسانی پرستاری از بیماران درمنزل عفونت ادراری درکودکان عفونت ادراری درکودکان ادراری در با وجود علائم ادراری آزمایش وکشت عفونت ادراری در کودکان، عفونت کودک، درمان عفونت، …علائم عفونت های ادراری در نوزادن عفونت ادراری در رده عفونت های باکتریایی قرار می علائم، نشانه‌ها و روش‌های درمان عفونت ادراری…چرا عفونت ادراری؟ عفونت‌های ادراری عمدتا از نوع باکتریایی هستند علائم عفونت ادراریعفونت ادراری و نشانه های آنعفونتادراریونشانههایآن در اوره هستیم، اما علائم به تکرر ادرار و به دلیل عفونت‌های ادراری است یا می عفونت مجاری ادرار علل، علائم، پیشگری و درمان مردمانعفونتمجاریادرارعلل توانید دلایل ایجاد عفونت های ادراری را متوجه شده و سپس با علائم، درمان و بهترین وضعیت برای خواب نوزاد خواب نوزاد بهترین وضعیت برای خواب نوزاد بهتر است کودک را عادت دهید به جهات مختلف خوابانده مشکلات رفتاری کودکان و درمان آنها آنچه والدین باید بدانند اختلالات خلقی در کودکان ونوجوانان اگر همیشه با کودک خود جنگ و دعوا پایگاه سلامت توصیه هایی در مورد مصرف داروهافیروزه سعیدی پایگاه سلامت توصیه هایی در مورد مصرف داروهافیروزه سعیدیکارشناس آموزش بهداشت شبکه آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ علائم عفونت های رحم



لینک منبع : علائم عفونت‌های ادراری درکودکان

عفونت ادرار در کودکان دختر، درمان و روشهای پیشگیری - نی نی بان https://niniban.com/.../عفونت-ادرار-در-کودکان-دختر-درمان-و-روشهای-پیشگیری‎Cached6 آگوست 2017 ... علائم عفونت ادراری در کودکان کودکان و نوزادان ممکن است علائم شایع عفونت ادراری در بزرگسالان از قبیل درد و سوزش هنگام دفع ادرار را نداشته باشند. عفونت ادراری کودک چه علائمی دارد؟ - تبیان article.tebyan.net/189318/عفونت-ادراری-کودک-چه-علائمی-دارد-‎Cached1 دسامبر 2011 ... دکتر زهرا پورنصیری، فوق تخصص کلیه کودکان در این‌باره می‌گوید: عفونت ادراری یک بیماری مهم و شایع میان کودکان است که به علت وارد شدن ... علائم عفونت ادراری در کودکان و راههای درمان آن - نمناک namnak.com/عفونت-ادراری-در-کودکان.p33334‎Cachedعفونت ادراری در کودکان و علائم عفونت ادراری در کودکان چیست و راههای تشخیص عفونت ادراری در کودکان و درمان عفونت ادراری در کودکان و علائم و درمان عفونت ادراری در ... عفونت ادراری در کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../urinary-infection-children.html‎Cached Similarدکتر پورنصیری با اشاره به این مورد که علامت عفونت ادراری در سنین مختلف متفاوت است توضیح می‌دهد: «در سنین نوزادی و زیر یک ماه، بیماری با علائمی به صورت تب یا ... خطر عفونت ادراری در کودکان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خطر-عفونت-ادراری-در-کودکان‎Cached11 مه 2013 ... پس وقتی کودک با علائم مشکوک به عفونت ادراری مراجعه می کند باید تحت آزمایش ادرار قرار گیرد و اگر جواب آزمایش عفونت را نشان بدهد، درمان آنتی ... عفونت ادراری در کودکان، عفونت کودک، درمان عفونت، علت عفونت کودک ... www.akairan.com/koodak/bimari/edrari.html‎Cached Similarعفونت ادراری در کودکان دختر,عفونت ادراری در کودکان,علائم عفونت ادراری در کودکان دختر,شیوع عفونت ادراری در کودکان,پیشگیری از عفونت ادراری,عفونت ادراری در ... اگر دختر دارید، حتماً بخوانید - دکتر قبادی دانا drghobadidana.ir/fa/index.php/.../102-2013-07-31-17-44-26.html‎Cached Similar31 جولای 2013 ... علایم بیماری با توجه به سن شیرخوار یا کودک متفاوت است. در دوره نوزادی علایم عفونت ادراری غیراختصاصی است یعنی ممکن است بصورت کاهش وزن ... عفونت ادراری در اطفال pgtmrc.bpums.ac.ir/Fa/DynPages-932.htm‎Cached22 سپتامبر 2012 ... اگر کودک شما شیرخوار است یا سن کمی دارد، علائم عفونت ادراری چندان واضح نخواهد بود زیرا در این موارد کودک قادر نیست مشکلات و احساس خود را از ... عفونت ادراری در کودکان: علائم و درمان - متخصص کودکان و نوزادان: دکتر ... drsheykholeslami.com/عفونت-ادراری-در-کودکان-و-نوزادان-علائم/‎Cachedعفونت ادراری در کودکان و نوزادان چیست؟ علل ایجاد و علائم عفونت ادراری در دختربچه‌ها همراه با روش تشخیص و درمان عفونت ادراری در کودکان. عفونت ادراری در کودکان و درمان آن - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../عفونت-ادراری-در-کودکان-و-درمان-آن‎Cached Similarعلائم شایع عفونت اداری در کودکان و نوزادان شامل تب، درد، تکرر ادرار، سوزش ادرار، احساس عدم تخلیه کامل ادرار، بی اشتهایی و عدم وزن گیری کامل و بی قراری است.