مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

4 کشور در صف لغو روادید با ایران

[ad_1]
تین‌نیوز|  ایران طی یک سال گذشته با دو کشور ارمنستان و گرجستان رژیم ویزا را لغو کرد تا سفرهای شهروندان ایرانی به این دو کشور و شهروندان این کشورها به ایران تسهیل شود. آمارهای غیررسمی از افزایش سفر ایرانی‌ها به این دو کشور خبر می‌دهد؛ افزایشی که ظاهرا متقابل نبوده است.

این درحالی است که رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان سال گذشته از تلاش و مذاکره برای لغو روادید با 28کشور جهان خبر داده و اعلام کرده بود که یک کارگروه مرکب از وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اطلاعات با ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شده و روی این موضوع کار می‌کند.

 
در همین حال وزارت خارجه ایران در موضوع تسهیل روادید اصولی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن، اراده‌ دو کشور برای اقدام در این راستا است. مسوولان این حوزه معتقدند لغو روادید باید دو طرفه باشد و تسهیلات یک طرفه، کمکی به ارتقای پاسپورت ایرانی نمی‌کند. حالا مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از مذاکره با چهار کشور دیگر برای تسهیل و لغو دوجانبه‌ ویزا خبر داده است. به گفته علی باقر نعمتی‌زرگران جمهوری آذربایجان، روسیه، هند و چین این چهار کشور هستند.

مذاکره با آذربایجان، روسیه و هند آغاز شده و مذاکرات با چین نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.
او در خصوص وضعیت تسهیل ویزا با جمهوری آذربایجان به «ایسنا» گفته است: «طبق توافق‌های صورت‌گرفته، قرار شد آذربایجان در مرحله‌ نخست برای اتباع ایرانی ویزای فرودگاهی صادر کند و در فاز بعدی این ویزا لغو شود.» این درحالی است که هم‌اکنون اتباع آذربایجان می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند؛ افرادی که از بیشترین گردشگران کشورمان به‌شمار می‌روند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری البته به تمایل و انگیزه‌ بیشتر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای پیگیری تسهیل و لغو ویزای ایران با سایر کشورها اشاره کرده و یادآور شده است: «ما با معاونت کنسولی وزارت خارجه تعامل نزدیکی داریم. از سوی دیگر با بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز کمیسیون همکاری‌های مشترک کنسولی داریم که معمولا مشورت‌هایمان را درباره لغو و تسهیل روادید با کشورهای هدف را از آن طریق مطرح و پیگیری می‌کنیم؛ این همان روندی بود که برای ویزای روسیه پیش گرفته شد.»
 
جریان لغو ویزا با روسیه
نعمتی با اشاره به اینکه پس از مطرح شدن درخواست لغو روادید از سوی بدنه گردشگری ایران و روسیه، وزارت خارجه نسبت به لغو روادید با روسیه نظر مثبتی نشان داد، تصریح کرده است: «در این زمینه روس‌ها ملاحظاتی داشتند. سابقه‌ این مذاکره به یک سال می‌رسد و اخیرا تفاهم‌هایی در این‌باره صورت گرفته تا همان مدلی که روسیه با چین و هند داشته، با ایران نیز به اجرا گذاشته شود.»

وی افزوده است: «ما مدل پیشنهادی آژانس فدرال گردشگری روسیه را به وزارت خارجه کشورمان ارائه کردیم و خوشبختانه در آخرین مذاکرات، این موضوع مورد تایید قرار گرفت. این توافق‌ها در سطح اولیه به سر می‌برد و اجرایی شدن آن مستلزم تشریفات قانونی است و باید در هیات دولت ایران و همچنین پارلمان روسیه تصویب شود که در آن صورت اجرایی خواهد شد.» این مقام مسوول یادآوری کرده است که توافق‌های اولیه‌ صورت گرفته بین ایران و روسیه به معنی لغو «عام» ویزا نیست و این لغو ویزا فقط مختص تورهای ۵ تا ۵۰ نفره و گردشگرانی است که از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام می‌کنند. به گفته نعمتی به تقاضاهای شخصی حتی اگر یک گروه ۵ نفره تشکیل شده باشد، پاسخی داده نمی‌شود.

نعمتی دلیل شتابزدگی روس‌ها برای اعلام این لغو روادید را آگاه شدن روس‌ها از بی‌حاشیه و درآمدزا بودن گردشگران ایرانی دانسته و تاکید کرده است: «روس‌ها همانند ترکیه و مالزی به دنبال گردشگران ایرانی هستند تا از ورود آنها بهره‌مند شوند.» به باور مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری به همان اندازه که روسیه از بازار ایران بهره‌مند می‌شود، ایران هم این امکان را دارد. او در این باره افزوده است:‌ «برای جذب گردشگران روس به ایران ملاحظاتی وجود دارد، ولی معتقدم درصد بالایی از مردم روسیه را به‌ویژه آنهایی که گرایش فرهنگی دارند، می‌توان جذب کرد.»

  به گفته نعمتی، طبق گزارش اتحادیه اروپا و سازمان جهانی گردشگری، ۱۵ تا ۲۰ درصد گردشگران روسیه فرهنگی هستند و اگر ایران بتواند از آن بازار ۴۰ میلیونی، یک درصد سهم داشته باشد رقم قابل توجهی خواهد بود.
 
لزوم دوطرفه بودن لغو ویزا
او در همین حال با اشاره به گزارش رویترز که ایرانی‌ها را از حیث هزینه‌کرد در رتبه بالایی در جهان قرار داده، خاطرنشان کرده است: «میانگین هزینه‌کرد هر گردشگر خارجی در این گزارش ۱۵۰۰ دلار است؛ درصورتی که این رقم برای هر ایرانی تا ۲۵۰۰ دلار تعیین شده است. همین موضوع، ابزار موثری برای ما در مذاکره با کشورها است که انگیزه طرف مقابل را برای ارائه تسهیلات بیشتر در بخش روادید ارتقا می‌دهد.»

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در پایان این گفت‌وگو نیز تاکید کرده است که اتخاذ سیاست‌ دو جانبه در تسهیل یا لغو روادید تاکنون درست بوده و موثر هم واقع شده؛ همان‌طور که در موضوع لغو روادید با گرجستان و جمهوری آذربایجان شاهد بودیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تفاوت بانکداری اسلامی با بانکداری بدون ربا …عضو شورای فقهی بانک مرکزی یادآور شد در بانکداری اسلامی با سه گروه سپرده گذاران درآمد و هزینه های خانواده در کشورهای پیشرفته گیل …کالا بها بها با واحد ایران پنیر کرافت انس – دلار گرم – دلار نان صنعتیشروع یک زندگی ساده چقدر تمام می‌شود؟آینده خانه سیمین و جلال چه می‌شود؟ تصاویر عجیب‌ترین درگیری‌ها در جهان کاریابی کارگستر دیار نون نجف آباد کاریابی نجف …امار معاملات آتی سکه در روز کاری هفته گذشته در بورس کالای ایران به هزار و قرارداد وقتی به آمریکا دل می‌بندید شوکه می‌شوید هاشمی ……پیروزی ترامپ بسیاری از غرب‌‌گرایان داخلی را که در ذهن خود برتری کلینتون را قطعی می انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی …درباره ما انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران عضو کانون عالی انجمن پایگاه خبری فریادگر وقتی می گوییم قدیمها، همه فکر می کنند حرف از صد سال پیش می زنیم در حالی که دنیایمان اخبار سیاسی،اخبار اجتماعی،جدیدترین اخبار سیاسی و …نشست مشترک دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با حضور محمدرضا باهنر اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی شیرازصادرات هزار تنی شیره و عصاره شیرین بیان براساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال ، بیش تفاوت بانکداری اسلامی با بانکداری بدون ربا پایگاه اطلاع عضو شورای فقهی بانک مرکزی یادآور شد در بانکداری اسلامی با سه گروه سپرده گذاران، گیرنده های درآمد و هزینه های خانواده در کشورهای پیشرفته گیل آمرد کالا بها بها با واحد ایران پنیر کرافت انس – دلار گرم – دلار نان صنعتی شروع یک زندگی ساده چقدر تمام می‌شود؟ آینده خانه «سیمین و جلال» چه می‌شود؟ تصاویر عجیب‌ترین درگیری‌ها در جهان ورزش کاریابی کارگستر دیار نون نجف آباد کاریابی نجف آباد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر بخش تولید در کما قرار داشته و وقتی به آمریکا دل می‌بندید شوکه می‌شوید هاشمی رفسنجانی به گزارش رجانیوز پیروزی ترامپ بسیاری از غرب‌‌گرایان داخلی را که در ذهن خود برتری کلینتون انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حکم رئیس پایگاه خبری فریادگر وقتی می گوییم قدیمها، همه فکر می کنند حرف از صد سال پیش می زنیم در حالی که دنیایمان این اخبار سیاسی،اخبار اجتماعی،جدیدترین اخبار سیاسی و اجتماعی نشست مشترک دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با حضور محمدرضا باهنر برگزار شد اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروزاخبار اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی شیراز صادرات هزار تنی شیره و عصاره شیرین بیان براساس آمار گمرک در هفت ماهه نخست سال ، بیش از کشور های لغو روادید با ایران



لینک منبع :4 کشور در صف لغو روادید با ایران

4 کشور در صف لغو روادید با ایران - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1082467‎Cached10 دسامبر 2016 ... دنیای اقتصاد: ایران طی یک سال گذشته با دو کشور ارمنستان و گرجستان رژیم ویزا را لغو کرد تا سفرهای شهروندان ایرانی به این دو کشور و شهروندان ... 4 کشور در صف لغو روادید با ایران | مدیرکل بازاریابی و تبلیغات - قطره www.ghatreh.com/news/nn34983971/کشور-لغو-روادید-ایران 10 دسامبر 2016 ... مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از مذاکره با چهار کشور دیگر برای تسهیل و لغو دوجانبه ویزا خبر داده است. به گ. 4 کشور در صف لغو روادید با ایران - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../4-کشور-در-صف-لغو-روادید-با-ایران‎Cached4 کشور در صف لغو روادید با ایران. تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ گروه: سایر منبع خبر. 4 کشور در صف لغو روادید با ایران ... اعتدال - چین و هند در فهرست انتظارِ لغو ویزا با ایران - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/.../چین-و-هند-در-فهرست-انتظار-لغو-ویزا-با-ایران‎Cached9 دسامبر 2016 ... پس از لغو رسمی ویزای ایران با کشورهای ارمنستان و گرجستان، اکنون مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از مذاکره با چهار کشور دیگر برای تسهیل و لغو دوجانبه‌ ویزا خبر داده است. ... 4 کشور در صف لغو روادید با ایران ... افزایش زمان استفاده از ویزای فرودگاهی لغو روادید 28 کشور - onvansho onvansho.ir/.../افزایش-زمان-استفاده-از-ویزای-فرودگاهی-لغو-روادید-28-کشور.html افزایش اعتبار ویزای فرودگاهی به ۳ ماه لغو روادید با ۲۸ کشور ... 4 کشور در انتظار لغو روادید با ایران مجله خبری سفرمی آمارهای غیررسمی از افزایش لغو روادید با ۲۸ ... خانه گردشگری 4 کشور در صف لغو روادید از افزایش سفر ایرانی ویزای فرودگاهی صادر . اجرای طرح لغو ویزای ارمنستان به زودی - onvansho onvansho.ir/result/اجرای-طرح-لغو-ویزای-ارمنستان-به-زودی.html رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای ارمنستان بلاروسروسیه گفت لغو روادید . ... 4 کشور در صف لغو روادید با ایران با چین نیز به‌زودی پیگیری تسهیللغو ... وضعیت لغو روادید با جمهوری آذربایجان از زبان سخنگوی وزارت امور خارجه ... onvansho.ir/.../وضعیت-لغو-روادید-با-جمهوری-آذربایجان-از-زبان-سخنگوی-وزارت-امور-خارجه-فیلم.html معاون وزیر امور خارجه گفت ضروری است جمهوری آذربایجان با لغو فیلم داعش از زبان . 4 کشور در صف لغو روادید با ایران اتاق خبر 24 لغو روادید با 28کشور جهان خبر ... مذاکره برای لغو ویزا با بیش از 70 کشور - ایران آنلاین www.ion.ir/News/148234.html?catid=4&title=مذاکره...لغو...با...کشور 20 نوامبر 2016 ... سفر فشرده دیپلمات های وزارت امور خارجه با هدف لغو روادید با کشورها ... خواهد شد و دیگر شاهد صف های طولانی برای دادن ویزا به اتباع ایرانی نخواهیم بود. ″ایران آماده است با هر کشوری قانون لغو ویزا را اجرا کند″ | سیاست ... www.dw.com/fa-ir/ایران-آماده...با-هر-کشوری...لغو.../a-18181287‎Cached Similar9 ژانویه 2015 ... در حال حاضر اتباع ایرانی برای سفر به کمتر از ۴۰ کشور دنیا نیازی به ویزا ندارند. ... عراق نیز در ما‌ه‌های محرم و صفر که ماه عزاداری شیعیان است، اعلام کرد که ایرانیان برای ورود ... گرجستان که از سال ۲۰۱۰ قرارداد لغو روادید با ایران داشت، در سال ۲۰۱۳ به طور یکطرفه این قرارداد را فسخ کرد. .... 123456789101112131415. لادیز - آمریکا «لغو تحریم‌ها» را دور زد ladiez.ir/vdcb.8b5urhbs5iupr.html‎Cachedبا امضای قانون محدودیت تردد به ایران گزاف نیست، بگوییم که برجام نقض شده و ... این 4 کشور سفر کرده باشند، باید برای سفر به آمریکا در صف دریافت روادید قرار ...