مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی

[ad_1]

 

با هدف شخصی‌سازی درمان سرطان انجام شد

ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

 

مغز مصنوعی

 

مغز مصنوعی

 

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته‌اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع کنند که برای درمان شخصی سرطان مغز کاربرد دارد.

به گزارش ستاره ها؛ به  ارگانویدها توده‌ای از میلیون‌ها سلول مغزی هستند که مدل اساسی مغز را ارائه می‌کنند، اما نمی‌توانند عملکردهای اساسی این اندام را انجام دهند.
نقل از انگجت، با این حال، اورگانویدها ساختارهای معتبر برای بررسی الگوی رشد تومور و گزینه‌های درمانی برای آن هستند.
محققان از این روش در تحقیقات بر روی تومور مغزی مرگبار گلیوبلاستوم استفاده کردند که در اعماق مغز رخ داده و به سرعت گسترش می‌یابد. گزینه‌های درمانی کنونی برای این سرطان شامل جراحی به همراه شیمی‌درمانی و پرتو درمانی است. اما در بیشتر موارد، این درمان‌ها بطور کامل سرطان را از بین نبرده و در نهایت، بیماری گسترش یافته و جان بیمار را چند سال پس از تشخیص می‌گیرد.
محققان کانادایی با شرکت Cyfuse در ژاپن برای چاپ بافت‌ انسان با استفاده از روش چیدمان گل "ایکبنا" همکاری کرده‌اند. در این تکنیک، ساقه‌های گل‌ها در سوزن‌های برنجی که به یک صفحه پایه سنگین متصلند، محکم می‌شوند.
شرکت Cyfuse برای چاپ زیستی بافت از روش ساده‌ای استفاده کرده و صفحه پایه کوچکتر با سوزن‌های بسیار ریز را به کار می‌گیرد. محققان در این روش، گوی‌های کوچکی از سلول‌های بنیادی عصبی را بر روی میکروسوزن‌های روی صفحه پایه قرار دادند. این سلول‌های بنیادی سپس رشد کرده و به شکل بافت مغز تکثیر می‌شوند. در مرحله بعدی این بافت، اورگانویدهای با قطر دو تا سه میلیمتر را تشکیل می‌دهند که به مواد مغذی و اکسیژن اجازه فرود به بافت را می‌دهند.
محققان در گام بعدی، سلول‌های گلیومای سرطانی را به اورگانویدها وارد کرده و دریافتند که سرطان به سرعت به سایر بافت‌های سالم مغز گسترش یافت.
آن‌ها معتقدند که تولید مدل‌های مغز بیماران با این روش و با استفاده از سلول‌های سالم و سرطانی می‌تواند به تولید درمان‌های شخصی‌تر کمک کند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مژه های مصنوعی از جنس چمن و برگ سوزنیاین شاخه های چمن با استفاده از یک چسب طبیعی با ترکیب تخم مرغ و برف به هم چسبیده اند که ارسال اولین سفینه فضایی به اعماق خورشید …اخبار اخبار علمیتصاویر اولین سفینه فضایی به اعماق خورشیدارسال اولین سفینه فضایی به اخبار داغ ‎ باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز رابطه جنسی پسر با دختر دانشجو و باردار شدن دختر ازدواج شرم آور این زن با دوگربه و سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت … آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با سایت نظام مهندسی کاربر گرامی، به سامانه ارجاع کار …این سامانه به منظور ارجاع کار نظارت به مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خانه مجله علمی ایران سید علی موسوی با سلام خدمت دوست عزیز منبع مطلب زیر آن نوشته شده است و این مطلب از یک پژو خودروی با کیفیتی که در ایران بی کیفیت …پارس علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالا، چه در بخش قطعات و چه در بخش برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی راه اندازی جاده خورشیدی در امریکا با پنل های رنگارنگ اولین مزرعه مژه های مصنوعی از جنس چمن و برگ سوزنی این شاخه های چمن با استفاده از یک چسب طبیعی با ترکیب تخم مرغ و برف به هم چسبیده اند که البته اخبار داغ رئیس‌جمهور سوئیس هیچ مشکل سیاسی بین ایران و سوئیس نمی‌بینم افزایش فعالیت برخی بانک‌های سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز رابطه جنسی پسر با دختر دانشجو و باردار شدن دختر ازدواج شرم آور این زن با دوگربه و همخوابی با اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی ‌تیمی از محققان دانشگاه واسدا در ژاپن با استفاده از پلیمر انعطاف‌پذیر موفق به… برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سوالات و آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با همکاران سایت نظام مهندسی کاربر گرامی، به سامانه ارجاع کار مهندسین این سامانه به منظور ارجاع کار نظارت به مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده می خانه مجله علمی ایران سید علی موسوی با سلام خدمت دوست عزیز منبع مطلب زیر آن نوشته شده است و این مطلب از یک منبع پژو خودروی با کیفیتی که در ایران بی کیفیت شد پژو پارس پارس علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالا، چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و



لینک منبع :ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی

Images for ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی - ایسنا www.isna.ir/news/.../ساخت-مغز-مصنوعی-با-الهام-از-چیدمان-گل-ژاپنی‎Cached10 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی ... را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع کنند که برای درمان شخصی سرطان مغز ... الهام از چیدمان گل ژاپنی در ساخت مغز مصنوعی - مجله علمی ایران | irsci www.irsci.com/الهام-چیدمان-گل-ژاپنی-مغز-مصنوعی/‎Cached10 دسامبر 2016 ... مجله علمی ایران : محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته‌اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع ... مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی ساخته می شود - بهترین ها https://www.behtarynha.ir/.../مغز-مصنوعی-با-الهام-از-چیدمان-گل-ژاپنی-ساخته-می-شود 10 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته‌اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع کنند که برای درمان ... ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی - آنا | دمادم https://damadam.ir/.../ساخت-مغز-مصنوعی-با-الهام-از-چیدمان-گل-ژاپنی/4967064 محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع کنند که برای درمان شخصی سرطان مغز ... ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی | محققان دانشگاه - قطره www.ghatreh.com/news/.../ساخت-مغز-مصنوعی-الهام-چیدمان-ژاپنی‎Cached11 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوØ. مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی ساخته شد | ایران خبر | خبروان khabarone.ir/news/.../مغز-مصنوعی-با-الهام-از-چیدمان-گل-ژاپنی-ساخته-شد 10 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته‌اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع کنند که برای درمان ... ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی اخبار علمی - onvansho onvansho.ir/.../ساخت-مغز-مصنوعی-با-الهام-از-چیدمان-گل-ژاپنی-اخبار-علمی.html کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته ساخت مغز مصنوعی با الهام از . مراحل ساخت یک تبلیغ با ماکت 78 عکس تاپ ناپ کاردستی شیرینی های کوکی با ... ساخت مغز مصنوعی با الهام از چیدمان گل ژاپنی - خبر های آنلاین آی کانون khabar.icanoon.com/2016/12/.../ساخت-مغز-مصنوعی-با-الهام-از-چیدمان-گل-ژا/ 10 دسامبر 2016 ... محققان از این روش در تحقیقات بر روی تومور مغزی مرگبار گلیوبلاستوم استفاده کردند که در اعماق مغز رخ داده و به سرعت گسترش می‌یابد. گزینه‌های ... گل ژاپنی | شیرازی نیوز shirazinews.com/tag/گل-ژاپنی/ محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا با الهام از هنر سنتی چیدمان گل ژاپنی توانسته‌اند تکنیکی را برای ساخت مغزهای مصنوعی ابداع کنند که برای درمان شخصی سرطان مغز ...