مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تبخال و روش‌های درمان آن

[ad_1]

تبخال ‌به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ،‌ کیوان بهرامی در این باره اظهار کرد: تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک و معمولا قرمز رنگ بروز می‌کند. هرچند معمولا تبخال بیشتر بر روی لب و اطراف آن ظاهر می‌شود، اما جاهای دیگری همچون بینی، چانه و اندام تناسلی هم مستعد تبخال هستند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به اینکه مدت زمان درمان تبخال معمولا ۷ تا ۱۰ روز است، عنوان کرد: در این فاصله با مصرف موضعی و خوراکی نعنا و نیز مصرف موضعی بادرنجبویه می‌توان تبخال را درمان کرد؛ البته استفاده از جعفری و زیتون هم بسیار مفید هست. افراد مبتلا بهتر است زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرند و دستان خود را هم به چشمان‌شان نمالند.

بهرامی افزود: همچنین افراد جهت جلوگیری از تبخال، باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کرده و آرامش روحی و روانی لازم را نیز برای خود مهیا کنند.

وی تاکید کرد: لازم است افراد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند که از جمله گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می‌توان به اکیناسه (سرخارگل) و کلپوره، جنسینگ و... اشاره کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر عصبی‌تر و دارای استرس بیشتری باشید یا سیستم ایمنی بدن شما ضعیف‌تر باشد، بیشتر به تبخال مبتلا خواهید شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان تبخال با نسخه های خانگی و طبیعی، تبخال، تب خال…درمان تبخال تسکین درد و التهاب با برگ زیتون درمانگران طب سنتی چین و هند بر این باورند کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده …پزشکی و سلامتلبته که خیلی سوزناکه ولی از روش های موثر برای درمان تبخاله چراکه جلوی پیشرفت عفونت تبخال چیست و راه های درمان آن – پارسی طببیماریهاتبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است ، و می‌تواند به سایر نقاط بدن یا درمان آفت و تبخال با طب سنتیگیاهان دارویی برای تبخال علت تبخال درمان دارویی تبخالدرمان آفت دهاندرمان آفت با علائم زونا و روش های درمان زونا آکازونازونا چیستزونا در بارداریزونا واگیرزونا واگیر داردزاناکسزونا درمانزونای چشم مشکلات ناحیه‌ٔ تناسلی و چگونگی درمان آن سایت … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت گیاهان داروییطب سنتی همورئید بواسیر و درمان گیاهی آنبررسی بیماری های همورئیدی و درمان گیاهی آن و همورئید بواسیر و گیاهان داروییطب سنتی سیاتیک و درمان گیاهی آنبررسی بیماری سیاتیک و درمان گیاهی آن و سیاتیک و درمان گیاهی آن درد سیاتیک یا روشهای تخلیه سینوزیت و درمان خانگی آنروشهایتخلیهسینوزیتسینوزیت و درمان خانگی سینوزیت و گرفتگی بینی در سینوزیت و التهاب سینوسی و درمان کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و …پزشکی و سلامتعلت و راه درمان آفت دهاندرمان گیاهی آفت دهان آفت دهانآفت دهان کودکانآفت دهان درمان تبخال با نسخه های خانگی و طبیعی، تبخال، تب خال، علت درمان تبخال تسکین درد و التهاب با برگ زیتون درمانگران طب سنتی چین و هند بر این باورند که کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده برای رفع تبخال پزشکی و سلامت لبته که خیلی سوزناکه ولی از روش های موثر برای درمان تبخاله چراکه جلوی پیشرفت عفونت رو میگیره تبخال چیست و راه های درمان آن – پارسی طب بیماریها تبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است ، و می‌تواند به سایر نقاط بدن یا سایر درمان آفت و تبخال با طب سنتی گیاهان دارویی برای تبخال علت تبخال درمان دارویی تبخالدرمان آفت دهاندرمان آفت با داروهای علائم زونا و روش های درمان زونا آکا ویروس واریسلازوستر جزء خانواده ویروس ‌های هرپس که تبخال را ایجاد می ‌کند است، لغت زوستر مشکلات ناحیه‌ٔ تناسلی و چگونگی درمان آن سایت پزشکان بدون مرز مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان گیاهان داروییطب سنتی همورئید بواسیر و درمان گیاهی آن بررسی بیماری های همورئیدی و درمان گیاهی آن و همورئید بواسیر و درمان گیاهان داروییطب سنتی سیاتیک و درمان گیاهی آن بررسی بیماری سیاتیک و درمان گیاهی آن و سیاتیک و درمان گیاهی آن درد سیاتیک یا سیاتالژی به روشهای تخلیه سینوزیت و درمان خانگی آن روشهایتخلیهسینوزیت سینوزیت و درمان خانگی سینوزیت و گرفتگی بینی در سینوزیت و التهاب سینوسی و درمان سینوزیت حاد کاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و عوارض آفت پزشکی و سلامت علت و راه درمان آفت دهاندرمان گیاهی آفت دهان آفت دهانآفت دهان کودکانآفت دهان درمانآفت روش های درمان سرما خوردگی روش های درمان زودانزالی روش های درمان خود ارضایی دختر روش های درمان ناباروری روش های درمان بیماری هپاتیت روش های درمان بواسیر روش های درمان درد مچ پا روش های درمان کبد چرب



لینک منبع :تبخال و روش‌های درمان آن

درمان سریع تبخال لب - نمناک namnak.com/درمان-سریع-تبخال-لب.p11067‎Cachedدرمان سریع تبخال لب راه و روش هایی دارد که با توجه به دلایل ایجاد تبخال باید انجام شوند تا به سرعت نتیجه آن ها ظاهر شود. بهترین و سریع ترین درمان تبخال بازهم در دل ... تبخال و چند درمان خانگی موثر • دونفره https://www.2nafare.com/تبخال-و-چند-درمان-خانگی-موثر-cure-cold-sores/‎Cachedدرمان خانگی و طب سنتی تبخال با وازلین، نمک، آّلیمو و جوش شیرین. پیشگیری از زدن تبخال با یخ. روش های موثر برای درمان تبخال. چگونه تبخال لب را سریع درمان کنیم؟ - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../چگونه-تبخال-لب-را-سریع-درمان-کنیم؟.html‎Cachedدرمان تبخال لب تبخال، مشکل ناخواسته و دردناکی است که زیبایی لب ها را می رباید. تبخال ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است ، و می‌تواند به سایر نقاط بدن یا سایر ... 20 راه حل ساده برای درمان تبخال | سایت آرایشی آرایشگری سالن زیبایی https://rojelab.com/items/.../2590-20-راه-حل-ساده-برای-درمان-تبخال‎Cached22 آوریل 2015 ... یکی از سریع ترین و ساده ترین روش های درمان تبخال، استفاده از کمپرس یخ است. چند تکه یخ بردارید و مستقیم روی تبخالتان بگذارید. با این کار ... تبخال چیست و راه های درمان آن - پارسی طب fa.parsiteb.com/تبخال-چیست-و-راه-های-درمان-آن/‎Cached Similarبرای درمان تبخال،از خوردن شکلات،غلات،بادام زمینی و ژله خودداری کنید.کمپرس یخ میتواند به شما کمک کند،اما قرارگرفتن درمعرض آفتاب بهبود تبخال را عقب می اندازد. علت بروز «تب‌خال» و راه‌های درمان و پیشگیری - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../علت-بروز-تب‌خال-و-راه‌های-درمان-و-پیشگیری‎Cached Similar27 آگوست 2013 ... بهبود خود به خودی در عرض چند روز تا یک هفته و گاهی بیشتر اتفاق می افتد عود تبخال امری معمول است. ویروس برای تمام عمر در بدن باقی می ماند اما ... درمان تبخال لب - ۱۱ روش خانگی برای درمان سریع تبخال • نوآورد www.noavard.co/درمان-تبخال-لب-11-درمان-سریع-تبخال‎Cached24 سپتامبر 2016 ... درمان تبخال لب ، روش های درمان تبخال لب ، درمان سریع تبخال ، درمان خانگی تبخال ، راه های درمان تبخال ، درمان تبخال دهانی ، درمان تبخال لب چیست؟ کامل ترین مرجع برای درمان تبخال 10 روش فوق العاده برای رفع تبخال www.jesarat.com/herpes/‎Cached30 سپتامبر 2016 ... درمان سریع تبخال لب راه و روش هایی دارد که با توجه به دلایل ایجاد تبخال باید انجام شوند تا به سرعت نتیجه آن ها ظاهر شود. بهترین و سریع ترین درمان ... مبتلایان به تبخال بخوانند - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../herpes-sufferers-read.html‎Cached Similarدرمان تبخال تبخال تناسلی تبخال لب علت تبخال بیماری های واگیردار درمان ... اگرچه نمى‌توان تبخال را معالجه کرد یا به کلى از آن پیشگیرى کرد، اما راه هایى وجود دارد که ... دلایل تبخال زدن و راه درمان آن - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/15609/دلایل-تبخال-زدن-و-راه-درمان-آن/‎Cachedدلایل تبخال زدن و راه درمان آن - حتماً دیده اید که بعضی افراد تا دچار استرس و اضطراب می شوند یا تب می کنند فوراً گوشه لب شان زخمی ظاهر می شود ...