مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس

[ad_1]

یافته جدید پزشکی؛

ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
طبق یک تحقیق جدید، نوزادان متولدشده با میزان ویتامین D پایین از احتمال بیشتر ابتلا به بیماری ام اس در سنین بالاتر مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمبود ویتامین D مشکلی شایع در بین جمعیت عمومی از جمله زنان باردار است.

دکتر نت مانک نیلسون، سرپرست تیم تحقیق از موسسه استاتنز سرم دانمارک، در این‌باره می‌گوید: «مطالعه ما اثبات نمی‌کند که افزایش میزان ویتامین D موجب کاهش ریسک ابتلا به ام اس می‌شود. مطالعات بیشتری برای اثبات یافته‌های ما نیاز است.»

به گفته محققان در حدود ۲.۵ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به ام اس هستند. این بیماری مزمن سیستم عصبی مرکزی از طریق اسیب به میلین که ماده چربی روکش کننده الیاف عصبی است شناخته می‌شود. علائم ام اس متفاوت بوده اما می‌تواند شامل مشکل در راه رفتن، خستگی، کرختی و مشکلات بینایی باشد.

اسناد و شواهد نشان می‌دهد کمبود ویتامین D در ابتلا به ام اس نقش دارد.

در این مطالعه محققان نمونه خون خشک شده و ذخیره شده در بیوبانک دانمارک را مورد بررسی قرار دادند. محققان تمامی کودکان دانمارکی متولدشده از ماه می سال ۱۹۸۱ را که تا سال ۲۰۱۲ مبتلا به ام اس شده بودند شناسایی کردند.

آنها نمونه خون ۵۲۱ فرد مبتلا به ام اس را با نمونه خون ۹۷۲ دانمارکی با جنسیت و سال تولد مشابه که سالم و بدون بیماری ام اس بودند مقایسه کردند.

محققان با تقسیم‌بندی نمونه‌های خون بر اساس غلظت ویتامین D دریافتند افراد دارای بالاترین میزان ویتامین D نصف افراد دارای کمترین میزان این ویتامین، در معرض احتمال ابتلا به ام اس قرار داشتند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فواید ویتامین و منابع تامین آننتایج تحقیق درباره ویتامین سراغ هر متخصص تغذیه‌ای که بروی، محال است از وضعیت آشنایی با منبع مفید دریافت ویتامین بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین باید به اندازه نیازش در معرض تابش نور خورشید علل خستگی و بیحالی بیماری ام اس سرطان انمی یا …عللخستگیوبیحالیبیماری ام اس سرطان انمی یا کم خونیبزرگی طحالفاویسمهموفیلی خستگی ام‌اس بیماری چندعلتی است مصاحبه اختصاصی تبیانکمبود ویتامین نه به عنوان عامل قطعی، اما به عنوان عاملی جدی در بروز بیماری ام‌اس بررسی ملکولی بیماری ام اس و نقش آن در عملکرد … بررسی ملکولی بیماری ام اس و نقش آن در عملکرد سیستم ایمنی تاثیر خوب و بد آفتاب بر بدنویتامین برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و این ویتامین در اثر قرار گرفتن در معرض آشنایی با نکته درباره بیماری ام اسهمشهری آنلاین اسکلروز متعدد یا ام اس یک بیماری مزمن است که به اعصاب در طناب نخاعی و بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ویتامین از جمله مواد مغذی ضروری برای بدن انسان است تعریق بیش از اندازه روی پیشانی علائم شایع ام اس در زنان بیمارستان عرفانام اس بیماری خود ایمنی است که بر روی سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع تأثیر می‌گذاردپرسش و پاسخآخرین مطالب ۵۵۰ بیماری پسوریازیس و رماتیسم و مشکل درد مفاصل؛ آیا روزه انگور برای من فواید ویتامین و منابع تامین آن سلامت نیوز زمستان و قارچ و ویتامین قارچ استخوان‌ها را تقویت، خستگی را رفع و کمبود آشنایی با منبع مفید دریافت ویتامین بدن ما برای دریافت مقادیر کافی ویتامین باید به اندازه نیازش در معرض تابش نور خورشید قرار علل خستگی و بیحالی بیماری ام اس سرطان انمی یا کم خونی عللخستگیو بیماری ام اس سرطان انمی یا کم خونیبزرگی طحالفاویسمهموفیلی خستگی ام‌اس بیماری چندعلتی است مصاحبه اختصاصی تبیان کمبود ویتامین نه به عنوان عامل قطعی، اما به عنوان عاملی جدی در بروز بیماری ام‌اس مورد بحث بررسی ملکولی بیماری ام اس و نقش آن در عملکرد سیستم ایمنی بررسی ملکولی بیماری ام اس و نقش آن در عملکرد سیستم ایمنی تاثیر خوب و بد آفتاب بر بدن ویتامین برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و این ویتامین در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب در آشنایی با نکته درباره بیماری ام اس همشهری آنلاین اسکلروز متعدد یا ام اس یک بیماری مزمن است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها ویتامین از جمله مواد مغذی ضروری برای بدن انسان است تعریق بیش از اندازه روی پیشانی، به ویژه علائم شایع ام اس در زنان بیمارستان عرفان ام اس بیماری خود ایمنی است که بر روی سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع تأثیر می‌گذارد این پرسش و پاسخ آخرین مطالب ۵۵۰ بیماری پسوریازیس و رماتیسم و مشکل درد مفاصل؛ آیا روزه انگور برای من مفید



لینک منبع :ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس

ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-D-و-بروز-علائم-بیماری-ام-اس‎Cached10 دسامبر 2016 ... طبق یک تحقیق جدید، نوزادان متولدشده با میزان ویتامین D پایین، بیشتر احتمال دارد در سنین بالاتر به بیماری ام اس مبتلا شوند. 11 نکته برای دوری از ms - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../tips-avoiding1-ms.html‎Cached Similarدرمان بیماری ام اس, کمبود ویتامین D. ام.اس (MS) ... رژیم دکتر سوانک: در برنامه غذایی دکتر روی سوانک، پژوهشگر پرآوازه‌ای که ارتباط میان رژیم غذایی و بیماری ام.اس را ... ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس - فردای سبز ایرانیان www.algomed.ir/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-D-و-بروز-علائم-بیماری-ام-اس/.../view/‎Cached31 مه 2017 ... طبق یک تحقیق جدید، نوزادان متولد شده با میزان ویتامین D پایین از احتمال بیشتر ابتلا به بیماری ام اس در سنین بالاتر مواجه هستند. دکتر نت مانک ... کمبود ویتامین D در بروز ام اس نقش دارد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../کمبود-ویتامین-d-در-بروز-ام-اس-نقش-دارد‎Cached Similar7 ا کتبر 2014 ... وی افزود: علائم بیماری ام اس بستگی به نوع وشدت بیماری دارد و اینکه کدام ... است که کمبود ویتامین D در بروز بیماری ام اس تاثیر دارد و با انجام یک ... ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس - خبرلند khabarland.com/.../ارتباط-کمبود-ویتامین-D-و-بروز-علائم-بیماری-ام-اس‎Cached10 دسامبر 2016 ... ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس سلامت نیوز:طبق یک تحقیق جدید، نوزادان متولدشده با میزان ویتامین D پایین از احتمال بیشتر ... میهن مگ - ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس https://mihanmag.com/.../ارتباط_کمبود_ویتامین_D_و_بروز_علائم_بیماری_ام_اس‎Cached15 مه 2017 ... ارتباط ویتامین D و بروز علائم MS با توجه به تحقیقات جدید است. کودکان متولد شده با میزان پایین ویتامین D هستند احتمال دارد بیشتر مستعد ... ارتباط کمبود ویتامین D و بروز علائم بیماری ام اس | حیاط خلوت hayatkhalvat.com/2016/12/ارتباط-کمبود-ویتامین-d-و-بروز-علائم-بیما/ به گزارش مهر، کمبود ویتامین D مشکلی شایع در بین جمعیت عمومی از جمله زنان باردار است. دکتر نت مانک نیلسون، سرپرست تیم تحقیق از موسسه استاتنز سرم دانمارک، ... ویتامین دی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویتامین_دی‎Cachedدر دوران کهنسالی کمبود این ویتامین باعث بروز بیماری پوکی استخوان به ویژه در ... می‌شود، می‌تواند در ترمیم آسیب‌های سلول‌های عصبی و درمان بیماری ام اس مؤثر باشد. ژن CYP27B1 که در کاهش میزان ویتامین D موثر است عامل بروز ام اس اعلام ... www.pezeshk.us/?p=27442‎Cachedاین یافته ها به نوعی تایید کننده ارتباط بین کمبود ویتامین D وبیماری ام اس است. ... اگرچه هنوز علت بروز بیماری ام اس به طور دقیق مشخص نیست اما عوامل ژنتیکی و ... ارتباط حجاب و «ام اس» کذب است یا واقعیت؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../ارتباط-حجاب-و-ام-اس-کذب-است-یا-واقعیت‎Cached Similarنویسندگان، این مساله را عامل اصلی افزایش میزان بروز بیماری ام‌اس در ایران دانستند. ... در مورد سوال دوم که آیا کمبود ویتامین D باعث افزایش بیماری ام‌اس در ایران است یا ...