مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید

[ad_1]
بامداد – مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده‌اند که مصرف متناسب ماهی می‌تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر باشد. حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا از بیماری افسردگی رنج می‌برند و افسردگی در جهان به یکی از عوامل مهم ناتوانی و ازکارافتادگی تبدیل شده است. تخمین زده شده است که تا سال ۲۰۲۰ ممکن است افسردگی به دومین بیماری شایع در جهان تبدیل شود.
متاسفانه بیشتر درمان‌هایی که برای این بیماری در نظر گرفته شده است، رضایت‌بخش نبوده است و علاوه بر این اثرات جانبی فراوانی دارند. به همین دلیل محققان در پی پیدا کردن تغییری در سبک زندگی و یا برنامه غذایی برای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به این بیماری هستند. 
download-4
مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف مواد غذایی از جمله ماهی می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری افسردگی بسیار موثر باشد. ماهی و روغن آن به علت سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا ۳ و خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند می‌توانند خطر ابتلا به روان‌پریشی و بیماری‌های روانی را کاهش دهند. مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که کلاژن موجود در ماهی تیلاپیلا می‌تواند در بهبود و درمان زخم‌ها بسیار موثر باشد.
 در حالی که ماهی سرشار از پروتئین، ویتامین‌هایی همچون A، B، D و املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، ید، آهن، مس می‌باشد اما چربی و کلسترول کمی دارد. به طور کلی، مصرف ماهی به طور مکرر و به مقدار کافی می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا ۱۷% کاهش دهد. علاوه بر این، ماهی تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامتی دارد که در اینجا به برخی از آن‌هااشاره می‌کنیم:
  •  تقویت عملکرد مغز و حافظه
  •  پیشگیری از ابتلا به بیماری زوال عقلی
  •  پیشگیری یا مهار بیماری آلزایمر
  •  پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی
  •  کاهش خطر تصلب شرایین
  •  کاهش تری‌گلیسرید
  •  کاهش فشار خون
  •  پیشگیری از کمبود ید در بدن
  •  کاهش خطر ابتلا به دیابت
  •  کاهش ابتلا به بیماری‌های کلیوی 
  •  کاهش ورم مفاصل
  •  تقویت چشم و کاهش التهاب‌های چشمی

 

نوشته برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برای پیشگیری از عود بیماری روماتیسم، چه کارهایی …بیماری روماتیسم پیشگیری از عود بیماری روماتیسم روماتیسمعلائم روماتیسمدرمان استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخوناستفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان با آن مشکلات معجزه‌ی ویتامین‌ها در پیشگیری از سرطان‌هاسلنیوم؛ ضد سرطان کولون سلنیوم دارای خواص ضد رادیکال‌های آزاد است و به پیشگیری از با مواد غذایی آلزایمر را از خود دور کنیدمواد غذایی سرشار از فولات یا اسیدفولیک از مدت‌ها پیش پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش کلسیم، جلوگیری از کلسیم یکی از مواد بسیار ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن مشکلاتی را برای افراد به میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه پیشگیری …پزشکی و سلامتافسردگی چیست افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی عروس مد ارایشاموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را سلامت و بیماریهابیماریهای زنانرژیم لاغری پیشگیری از کاهش وزن بانوان با نوشیدنی دانه کتان چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟ سیاه دانه و نحوه برای پیشگیری از عود بیماری روماتیسم، چه کارهایی می توان انجام بیماری روماتیسم پیشگیری از عود بیماری روماتیسم روماتیسمعلائم روماتیسمدرمان روماتیسم میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کنند، کودکانی معجزه‌ی ویتامین‌ها در پیشگیری از سرطان‌ها برخی از ویتامین‌ها از سرطان پیشگیری می‌کنند از قبیل ویتامین‌های ، ، ، ، و با مواد غذایی آلزایمر را از خود دور کنید مواد غذایی سرشار از فولات یا اسیدفولیک از مدت‌ها پیش پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش کلسیم، جلوگیری از کلسیم یکی از مواد بسیار ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن مشکلاتی را برای افراد به وجود استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان با آن مشکلات پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش مو کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه پیشگیری و درمان پزشکی و سلامت افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی مزمنافسردگی مزمن عروس مد ارایش اموزش مدل شینیون عروس جمع بسته شیک و جدید در این مطلب از سایت مد بیست شما عزیزان را به



لینک منبع :برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید

خواصی از ماهی که باور نمی کنید! - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش.../474961-خواصی-از-ماهی-که-باور-نمی-کنید‎Cached Similar1 ژانویه 2016 ... تحقیقات حاکی از آن است که مصرف ماهی به اندازه کافی و به طور مکرر علاوه بر پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی ... مصرف ماهی در پیشگیری از افسردگی موثر است – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=32576‎Cachedنتایج تحقیقات گوناگون عنوان می کند که مصرف مواد غذایی از جمله ماهی می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری افسردگی بسیار موثر باشد. ماهی و روغن آن به علت سرشار ... برای جلوگیری از افسردگی، ماهی مصرف کنید - سایت خبری تحلیلی خدمت tnews.ir/news/2bf175752715.html 10 دسامبر 2016 ... مصرف زیاد و مکرر ماهی، بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده اند که مصرف متناسب ماهی می تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل ... برای پیشگیری از افسردگی ماهی مصرف کنید | بامداد مصرف زیاد www.ghatreh.com/news/.../برای-پیشگیری-افسردگی-ماهی-مصرف-کنید 10 دسامبر 2016 ... بامداد مصرف زیاد و مکرر ماهی بخشی از برنامه غذایی سالم و مغذی است. محققان نشان داده اند که مصرف متناسب ماهی می. درمان افسردگی با مصرف ماهی | محققان نشان داده اند که مصرف - قطره www.ghatreh.com/news/nn29572299/درمان-افسردگی-مصرف-ماهی 2 ژانویه 2016 ... محققان نشان داده اند که مصرف متناسب ماهی می تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر ... با این برنامه غذایی به سرعت وزن کم کنید ... تاثیر مصرف ماهی در درمان افسردگی - نمناک namnak.com/ماهی-درمان-افسردگی.p24989‎Cachedافسردگی منجر می شود تا شما احساس ناامیدی و درماندگی کنید . ... محققان نشان داده اند که مصرف متناسب ماهی می تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر ... افسرده اید؟ ماهی بخورید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../افسرده-اید؟-ماهی-بخورید‎Cached12 سپتامبر 2015 ... پزشکان همچنین با بیان اینکه بین مصرف ماهی و افسردگی رابطه وجود دارد اظهار داشتند می‌توان از این ماده خوراکی برای پیشگیری یا کاهش علائم این ... برای مقابله با افسردگی ماهی بخورید - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../برای-مقابله-با-افسردگی-ماهی-بخورید‎Cached12 سپتامبر 2015 ... پزشکان همچنین با بیان اینکه بین مصرف ماهی و افسردگی رابطه وجود دارد اظهار داشتند می‌توان از این ماده خوراکی برای پیشگیری یا کاهش علائم این ... هفته ای دوبار ماهی مصرف کنید/ خواصی که ماهی برای بدن دارد - خبرلند khabarland.com/.../هفته-ای-دوبار-ماهی-مصرف-کنید-خواصی-که-ماهی-برای-بدن-دارد-1‎Cached6 ژوئن 2017 ... نتایج تحقیقات گوناگون عنوان می کند که مصرف مواد غذایی از جمله ماهی می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری افسردگی بسیار موثر باشد. ماهی و روغن آن ... درمان بسیار آسان افسردگی با ماهی - پرساپ persap.com/good-best-life-living.../treat-depression-with-fish.html‎Cached21 ا کتبر 2016 ... روانشناسی زندگی خوب پرساپ - درمان بسیار آسان افسردگی با ماهی. ... محققان نشان داده‌اند که مصرف متناسب ماهی می‌تواند در پیشگیری از افسردگی در مراحل اولیه بسیار موثر باشد. حدود 350 میلیون نفر در ... در خوراک RSS ثبت نام کنید ...