مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر

[ad_1]

هشدار محققان زیست‌شناسی؛

ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
تحقیقی جدید نشان می‌دهد نیمی از گونه‌های جانوری نمی‌توانند خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهند. به این ترتیب احتمال دارد ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر به وقوع بپیوندد.

به گزارش مهر، بر اساس تحقیق "جان واینز" یکی از زیست‌شناسان برتر جهان، انقراض ۴۷ درصد از هزار گونه حیوانات در نقاط مختلف جهان به تغییرات آب هوایی مربوط است. همچنین جمعیت حیوانات در مکانی که قبلا زندگی می‌کردند، نیز کاهش یافته است.

پروفسور واینز در این باره می‌گوید: نشانه‌های انقراض گونه‌های حیوانی در آینده بسیار جدی است. زیرا تحقیقات نشان می‌دهد، در شرایط کنونی که تغییرات ناچیز آب و هوایی به وجود آمد، حیوانات و گیاهان برای حفظ بقای خود تقلا می‌کنند.

او مطالعات علمی مربوط به ۹۷۶ گونه مختلف حیوانی در جهان را یک بار حدود ۵۰ سال قبل و یک مرتبه دیگر طی ۱۰ گذشته، مطالعه کرده است. واینز در این باره می‌گوید: تقریبا هر گونه جانوری را که بررسی کردم، به طور محلی منقرض شده است. یا به عبارت دیگر اثری از آن در محلی که قبلا زندگی می‌کرده، وجود ندارد. این رویدادها فقط به دلیل تغییری ناچیز در وضعیت آب و هوایی اتفاق افتاده است اما با افزایش گرمای زمین در قرن آینده این تغییرات دو تا پنج برابر خواهد شد.

تاکنون دمای زمین یک درجه سانتی‌گراد گرم‌تر از دوران ماقبل انقلاب صنعتی است، اما پیش‌بینی می‌شود اگر هیچ فعالیتی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای انجام نشود، دمای زمین تا ۲۱۰۰ میلادی به ۲.۶ تا ۴.۸ درجه سانتی‌گراد برسد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری دانا نخستین خبرگزاری تخصصی علمی و آموزشی کشور عسل و دارچین دو ماده طبیعی هستند که فواید واضح پایگاه جامع ایرانیانصفحه اول تمام مطالب ارتباط با ما تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهااطلاعات عمومی سیاسی،مذهبی،علمی و خواندن این مطلب بسیار جالب را به همه شما عزیزان توصیه می کنم این مطلب را از برادران جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیخورشید حدود میلیارد سال پیش متولد شد خورشید به اندازه ای سوخت هسته ای دارد که می اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری اناخبرگزاری آنا وابسته بهخبرگزاری اناتولیخبرگزاری انارستانخبرگزاری آنا کانون فرهنگی آموزش قلم چیدر تاریخ رنکینگ فیفا از سال تاکنون دو تیم ژاپن و استرالیا موفق شده بودند طی سه سال همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری‌ بام خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان دانش و دانش و فناوری مهر گزارش می دهد؛ آمار کاربران دستگاه ردیابی سریع آب در زیر زمین ساخته شد خبرگزاری مهر دستگاهردیابی یک مخترع ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شد که در کمترین زمان ممکن، می تواند با استفاده از تصویر فلز با ارزش دنیا را بشناسید … دانستنی ها فلز با ارزش دنیا را بشناسید از این فلز بیشتر در صنایع جواهرسازی استفاده خانه مجله علمی ایران نجات لاک پشت سه انگشتی در خطر انقراض مجله علمی ایران آذر ۱۸ ۱۳۹۵ مجله علمی ایران لاک پشت خبرگزاری دانا نخستین خبرگزاری تخصصی علمی و آموزشی کشور عسل و دارچین دو ماده طبیعی هستند که فواید سلامت پژو خودروی با کیفیتی که در ایران بی کیفیت شد پژو پارس پژو پارس، نخستین خودرو لوکس در بازار ایران است که در سال در شرکت ایران خودرو متولد شد خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا پیروزی دیگری برای تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی اولین پیروزی شهرداری گرگان رفم خورد روش های پیشگیری از گاز گرفتگی و مسمومیت با مونوکسید کربن … دانستنی ها روش های پیشگیری از گاز گرفتگی و مسمومیت با مونوکسید کربن دود ناشی از آتش



لینک منبع :ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر

ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../ششمین-مرحله-انقراض-حیوانات-زمین-تا-۵۰-سال-دیگر‎Cached9 دسامبر 2016 ... تحقیقی جدید نشان می دهد نیمی از گونه های جانوری نمی توانند خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهند. به این ترتیب احتمال دارد ششمین مرحله انقراض ... Images for ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر - خرداد نیوز khordadnews.ir/fa/.../ششمین-مرحله-انقراض-حیوانات-زمین-تا-۵۰-سال-دیگر 9 دسامبر 2016 ... سرویس سلامت و محیط زیست : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، براساس تحقیق «جان واینز» یکی از زیست شناسان برتر جهان، انقراض ۴۷ ... ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر - دولت بهار :: هواداران ... www.dolatebahar.com/view-341002.html‎Cached9 دسامبر 2016 ... به گزارش دولت بهار به نقل از ایندپندنت، براساس تحقیق «جان واینز» یکی از زیست شناسان برتر جهان، انقراض ۴۷ درصد از هزار گونه حیوانات در نقاط ... ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر - kodoom.com ... news.kodoom.com/.../ششمین-مرحله-انقراض-حیوانات-زمین/.../6117540/‎Cached10 دسامبر 2016 ... به این ترتیب احتمال دارد ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر به وقوع بپیوندد./ به گزارش مهر، بر اساس تحقیق جان واینز یکی از ... ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../ششمین-مرحله-انقراض-حیوانات-زمین-تا-۵۰-سال-دیگر/ 10 دسامبر 2016 ... ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر. تحقیقی جدید نشان می دهد نیمی از گونه های جانوری نمی توانند خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق ... آخرین خبر | ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر akharinkhabar.ir/science/3140205 10 دسامبر 2016 ... به این ترتیب احتمال دارد ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر به وقوع بپیوندد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، براساس ... احتمال انقراض نیمی از گونه‌های زمین تا سال ۲۱۰۰ - onvansho onvansho.ir/result/احتمال-انقراض-نیمی-از-گونه‌های-زمین-تا-سال-۲۱۰۰.html ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر آنا دمادم. زمین تا ۵۰ سال نیمی از گونه‌های انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ . وجود 70 درصد گونه‌های جهان در 12 کشور بولتن ... ایتناک | ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر itnak.ir/.../ششمین-مرحله-انقراض-حیوانات-زمین-تا-۵۰-سال-دیگر/موبایل‎Cachedخبرگزاری میزان- تحقیقی جدید نشان می دهد نیمی از گونه های جانوری نمی توانند خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهند، به این ترتیب احتمال دارد ششمین مرحله انقراض ... علم و تکنولوژی:ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر ... www.iranhsk-co.com/forums/showthread.php?tid=57895 9 دسامبر 2016 ... ششمین مرحله انقراض حیوانات زمین تا ۵۰ سال دیگر تحقیقی جدید نشان می دهد نیمی از گونه های جانوری نمی توانند خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق ...