مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ایدز سلول‌ها را سریع‌ تر پیر می‌کند

[ad_1]

عفونت ایدز موجب می‌شود سرعت فرسودگی سلول‌ها سریع‌تر شود و حتی خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، ویروس HIV که به سیستم ایمنی آسیب می‌زند بدن را در برابر دیگر انواع آلودگی‌ها و سرطان‌های مرتبط با آنها بی‌دفاع می‌سازد.
 
در این بررسی آمده است ویروس HIV می‌تواند به طور متوسط بیمار را در یک سطح بیولوژیک پنج سال پیرتر کند. محققان با مطالعه روی 137 بیمار HIV مثبت و 44 فرد سالم به عنوان گروه کنترل دریافتند مبتلایان به ویروس HIV حدود پنج سال فرسوده‌تر می‌شوند و در نتیجه نرخ مرگ و میر در آنان 19 درصد افزایش می‌یابد.
 
همچنین در این مطالعه مشخص شد تفاوت چشمگیری در الگوی متیلاسیون بین افرادی که کمتر از پنج سال به ویروس HIV آلوده شده و گروهی که از 12 سال قبل به آن دچار شده اند وجود ندارد. در نتیجه افرادی که جدیدا به این ویروس مبتلا شده‌اند با بیمارانی که از عفونت مزمن رنج می‌برند با فرسودگی بیولوژیک مشابهی روبه‌رو می‌شوند.
 
به گزارش نیچر ورلد نیوز، در حال حاضر درمانی برای ویروس HIV وجود ندارد. محققان به روش اصلاح ژنی روی آورده‌اند اما این ویروس کشنده پس از گذشت چند هفته به این درمان مقاوم می‌شود. اکنون درمان‌های ضدویروسی برای درمان بیماران مبتلا به HIV استفاده می‌شود تا عمر آنان طولانی‌تر گردد اما با یافته‌های جدید در مورد تاثیرات این ویروس بر فرسودگی سلول‌ها و بدن، محققان بر آن هستند تا به دارویی دست پیدا کنند که بتواند از فرسودگی سلول‌ها جلوگیری کند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 آوريل 2016 ... عفونت ایدز موجب میشود سرعت فرسودگی سلولها سریعتر شود و حتی خطر مرگ زودرس را افزایش میدهد.24 آوريل 2016 ... در این بررسی آمده است ویروس HIV میتواند به طور متوسط بیمار را در یک سطح بیولوژیک پنج سال پیرتر کند. محققان با مطالعه روی 137 بیمار HIV ...25 آوريل 2016 ... این بیماری سلولها را سریع تر پیر میکند. ... دست پیدا کنند که بتواند از فرسودگی سلولها جلوگیری کند. کلید واژههای مطلب: عفونت ایدز. |. پیر.عفونت ایدز موجب میشود سرعت فرسودگی سلولها سریعتر شود و حتی خطر مرگ زودرس را افزایش میدهد.26 آوريل 2016 ... ويروس ايدز سلول هاي امن موجود در خون لنفوسيت ها و سلول هاي ايمني موجود در بافت ها مانند .... ایدز سلولها را سریعتر پیر میکند, بولتن, ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ۱۵:۰۹.افراد مبتلا به ایدز سریع تر پیر می شوند ... از آنجا که سیستم ایمنی فرد مبتلا به ایدز ضعیف میشود، بیمار ممکن است دچار .... بهعلاوه داروها جلوی تکثیر ویروس را گرفته و باعث میشود بیماری به دیگران هم منتقل نشود، یعنی ویروس ایدز در سلولهای بدن ...آنها دریافتند که ويروس موجود در سلول های دارای این پروتئین هیچ تاثیری بر سلول ... افراد مبتلا به ایدز سریع تر پیر می شوند .... ایدز سلولها را سریعتر پیر میکند.ويروس ايدز در حالت عادی در سلول ها مخفی شده و به همین دلیل درمان آن بسیار دشوار می ... افراد مبتلا به ایدز سریع تر پیر می شوند .... ایدز سلولها را سریعتر پیر میکند.ویروس ایدز (HIV) سلولهای سیستم ایمنی و سیستم عصبی مرکزی را آلوده میکند. ... تغذیه نمیشود ممکن است بسیار سریعتر به سمت ایدز و نهایتاً مرگ پیش برود.10 آگوست 2013 ... HIV نام همان ویروسی است که آدم را به بیماری ایدز دچار میکند. ... در مورد ایدز، این مجموعه علایم به صورت بروز عفونتها یا بدخیمیهای خاص و کاهش تعداد سلولهای دفاعی بدن خودش را نشان میدهد. ... درست مانند سایر بیماریها، تشخیص هر چه سریعتر ایدز نیز میتواند دست .... آیا پیری پوست با وجود آکنه آهسته تر صورت می گیرد؟


کلماتی برای این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …مطالعه جدید نشان می دهد بدبین بودن سلامت قلب را به خطر می اندازد به گزارش مهر، یافته مامایی پزشکان ایران سیگار کشیدن فشار خون شما را بالا برده و میزان اکسیژن و مواد مغذی دریافتی کودک شما را بیولوژیسلولهای بنیادی این قابلیت را دارند که موجب بوجود آمدن یا رشد سلولهای ویژه زیادی درون مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانهمه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیمدیابت چیست ؟ دکتر علیرضا حقانی – متخصص …بیماری دیابت چیست بیمارى دیابت یکى از شایع ترین بیمارى هاى غدد درون ریز است اکثر دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی انواع انکوباتور و انکوباتور آزمایشگاهی انواع انکوباتور و انکوباتور آزمایشگاهی انکوباتورهای آزمایشگاهی دستگاه پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پفناخنسوختگی خال پیر پوستیمیخچه زگیل زونا بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی مردمانبررسیخودارضاییازنقطهدر این مطلب بصورت کامل با مضرات و خطرات خودارضایی بر اساس تحقیقات علمی آشنا می شوید



لینک منبع :ایدز سلول‌ها را سریع‌ تر پیر می‌کند

ایدز سلول‌ها را سریع‌تر پیر می‌کند - ایسنا www.isna.ir/news/.../ایدز-سلول-ها-را-سریع-تر-پیر-می-کند‎Cached24 آوریل 2016 ... عفونت ایدز موجب می‌شود سرعت فرسودگی سلول‌ها سریع‌تر شود و حتی خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. ایدز سلول‌ها را سریع‌ تر پیر می‌کند - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../ایدز-سلول-ها-را-سریع-تر-پیر-می-کند 24 آوریل 2016 ... عفونت ایدز موجب می‌شود سرعت فرسودگی سلول‌ها سریع‌تر شود و حتی خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. ایدز سلول‌ها را سریع‌تر پیر می‌کند shomanews.com/fa/news/.../ایدز-سلول‌ها-را-سریع‌تر-پیر-می‌کند‎Cachedعفونت ایدز موجب می‌شود سرعت فرسودگی سلول‌ها سریع‌تر شود و حتی خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. ایدز سلول‌ها را سریع‌ تر پیر می‌کند - مفیدستان mofidestan.ir/ایدز-سلول‌ها-را-سریع‌-تر-پیر-می‌کند/ این بیماری سلولها را سریع تر پیر میکند. … دست پیدا کنند که بتواند از فرسودگی سلولها جلوگیری کند. کلید واژههای مطلب: عفونت ایدز. |. پیر.عفونت ایدز موجب ... بیماری ایدز در زنان باردار (فرحناز خلوصی بدر - ماما) pezeshkyemrooz.com/Site/Articles/Detail.aspx?id=111‎Cached Similarوقتی ویروس، سلولی را آلوده کند شروع به تکثیر در داخل آن سلول می‌کند که در‌نهایت منجر به آسیب آن سلول می‌شود. .... تغذیه نمی‌شود ممکن‌است بسیار سریعتر به‌سمت ایدز و نهایتاً مرگ پیش برود. ... HIV هر‌دو‌گروه زنان جوان و پیر را تحت‌تأثیر قرار‌می‌دهد. ۱۳ عادت روزمره که باعث پیری میشود - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/daily3-habits1-cause.html‎Cached Similarآیا پیر شدن ظاهریتان سریعتر از پیر شدن سنیتان است؟ ... مولکولهایی بی ثبات هستند و به سلولها آسیب رسانده و متهم اصلی در پیری هستند، را در بدن تحریک میکند. ایدز و ابولا را با این نوع کریستال‌ درمان کنید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../ایدز-و-ابولا-را-با-این-نوع-کریستال‌-درمان-کنید ما می‌دانستیم که ویروس‌ها با سلول‌های سالم حمله می‌کنند، اما چگونگی اتصال آنها با یکدیگر ناشناخته بود.» در این مطالعه ... افراد مبتلا به ایدز سریع تر پیر می شوند. ایدز ایا پریا ایدز میگیرد کل داستان - تیتر 98 https://titr98.ir/search/?q=ایدز+ایا+پریا+ایدز+میگیرد+کل...‎Cached6 ژوئن 2017 ... افزایش تعداد بانوان مبتلا به ایدز در کشور/ ۲۷هزار بیمار مبتلا به ویروس ایدز در کشور شناسایی شده است ..... ایدز سلول‌ها را سریع‌تر پیر می‌کند. Francis Collins: فرانسیس کولین: ما نیازمند داروهای بهتر هستیم - همین ... ► 14:40https://www.ted.com/talks/francis_collins_we_need_better_drugs_now/transcript?language=fa Mar 21, 2013 - 15 min پس ما باید به این جریان طوری که یک مهندس نگاه میکند بنگریم و بگوییم، " چطور ... خب، یک راه پیشرفت سریع‌تر استفاده از تکنولوژی است، و تکنولوژی ... مقاله ای در مورد ایدز - بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان sepidanhp.sums.ac.ir/hiv.html‎Cached Similar19 ژوئن 2014 ... وی می‌چسبد و از چسبیدن ویروس به سلول جلوگیری می‌کند . .... باید به خاطر داشت که هر فردی زن یا مرد ، جوان یا پیر ، از هر کشوری ، هر مذهبی و هر حرفه .... این بیماران باید هر چه سریعتر از خدمات حمایتی از قبیل مشاوره ، حمایت قانونی و مالی ...