مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن

[ad_1]

مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد و با چند راهکار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد. سوخت و ساز زیاد سبب می شود کالری بیشتری بسوزد و از این طریق وزن کاهش یابد. مطالعات نشان می دهد افرادی که سوخت و ساز بالایی دارند، حتی در حالت نشسته هم کالری می سوزانند.

یک مطالعه 40 ساله نشان می دهد که با چند روش ساده می توان میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داد. این روش ها عبارتند از:

1- عضلات خود را تقویت کنید
تمرینات قدرتی که برای عضله سازی به کار می روند، یک روش موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن هستند. تقویت عضلات علاوه بر افزایش سوخت و ساز، یک عامل موثر در سلامت و طول عمر است. متخصصان توصیه می کنند که این تمرینات زیر نظر مربی و دو روز در هفته انجام شود.

2- تمرینات کاردیو انجام دهید
کاردیو به هر فعالیتی که سبب افزایش ضربان قلب می شود، گفته می شود. ایروبیک و دویدن از مهمترین تمرینات کاردیو هستند. چنانچه این تمرینات در فاصله های زمانی معین انجام شود، بدن را به مدت 36 ساعت پس از اتمام تمرین، در حالت چربی سوزی قرار می دهند که فوق العاده است.

3- وعده های غذایی را افزایش دهید
متخصصان توصیه می کنند که وعده های غذایی کم حجم باشد اما تعداد آن افزایش یابد. می توان بین وعده های غذایی در صورت احساس ضعف، از میان وعده های سالم مانند آجیل ومیوه استفاده کرد.

4- به غذای خود فلفل اضافه کنید
فلفل سبب افزایش هشت درصدی متابولیسم بدن می شود. بنابراین بهتر است به غذای خود فلفل اضافه کنید. البته لازم نیست این میزان تا اندازه ای باشد که معده را اذیت کند. فلفل سیاه علاوه بر عطر و خواص فوق العاده، خیلی تند نیست و گزینه مناسبی محسوب می شود.

5- آزمایش هورمون بدهید و برای متعال سازی میزان هورمون اقدام کنید
هورمون ها نقش مهمی در اضافه وزن و تغییر سوخت و ساز بدن دارند. بنابراین توصیه می شود که در اولین فرصت به پزشک مرجعه کنید و از میزان هورمون رشد، هورمون تیرویید و هورمون های جنسی مطمئن شوید.

6- از مواد پروتئینی استفاده کنید
مواد پروتئینی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند. پروتئین های گیاهی مانند انواع حبوبات و سویا بیشتر توصیه شده اند. در صورت تمایل به استفاده از پروتئین های حیوانی، تخم مرغ و گوشت سفید گزینه بهتری هستند.

7- قهوه بنوشید
قهوه یکی از مواردی است که سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود؛ البته نباید در مصرف قهوه افراط کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


21 آوريل 2016 ... تهران - ایرنا - مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد و با چند راهکار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد.مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در كاهش وزن دارد و با چند راهكار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد.تقویت عضلات علاوه بر افزایش سوخت و ساز، یک عامل موثر در سلامت و ط.داروی افزایش متابولیسم بدن,داروی افزایش متابولیسم,افزایش متابولیسم با دارو,راههای ... وزن کم کنید، راهکارهایی که منجر به افزایش سوخت انرژی در بدن میشود؛ مانند افزایش ... اولین هفتههای رژیم را خوب پیش رفتید ولی یک چند هفته ای است که تقریباً ...22 آوريل 2016 ... سلامت:چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن. کد مطلب : 217539 نیوز: سوخت ساز نقش در وزن سوخت ساز سبب شود بیشتری و این وزن یابد.20 ژوئن 2016 ... برخی از روش های توصیه شده برای افزایش اصولی وزن عبارتند از بلند کردن وزنه، ... این کار به مراتب سالمتر است و سوخت و ساز بدن را برای داشتن عضلات حجیم تر افزایش می دهد. ..... من ۲۰ سالمه الان چند ساله وزنم تعقیر نمیکنه چاق نمیشم لاغرم ۵۰ کیلو گرم چی کار کنم ..... آبان ۴, ۱۳۹۵ کارهای کوچک اما موثر برای کاهش وزن.اما عادات، سن، وزن، رژیم غذایی و ورزش نیز نقش مهمی در سوخت و ساز بدن بازی می کنند. ... اما آب پنیر ممکن است موثرتر از پروتئین غیر حیوانی باشد. ... آتش چند قطعه از چوب هر چند ساعت اضافه کنید خوردن وعده های غذایی کوچک سوخت و ساز بدن را افزایش می ...در اینجا 10 روش برای بالا بردن سرعت سوختوساز بدن ارائه میشود. .... و کاتهکینها (موادی که مشخص شده برای چند ساعتی سرعت سوختوساز را افزایش میدهند) برخوردار شد.توصیه هایی جهت افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن,تاثیر نوشیدنیهای انرژیزا بر افزایش سوخت و ساز بدن,در رژیم ... این روشها در واقع میخواهند فقط یک بخش از سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. ..... تقویت عضلات شکم با چند تمرین ساده ( تصاویر).شکرهای مخفی در غذاهاغذاهایی برای لاغرهاراههای افزایش سوخت و ساز بدنخیار برای چربی .... راه رهایی از شکم!6 تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شودچند تمرین موثر ...


کلماتی برای این موضوع

چاقی و رژیم های کاهش وزن لاغری شیشه ای مصرف کوتاه مدت شیشه باعث کاهش اشتها، افزایش دمای بدن وتحرک و لاغری می آیا تمرینات بدنسازی روی رشد قد تاثیر منفی‌ …یکی‌ از سوال‌های بسیار رایج در بدن سازی این است که آیا تمرینات بدن سازی و قدرتی‌ روی الف چند واقعیت رانندگی در ایران و یک راهکار جهانیتعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد مجروحان این حوادث سلولیت؛ علل و درمان سلولیت معمولا در اندام تحتانی بدن و اغلب در زنان دیده می شود گرچه این حالت بیشتر جنبه همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و کمبود ید گزارشات و مقالاتویتامینهامکملهامواداختلالات ناشی از کمبود ید ید ماده ای مغذی است که معمولا باید از طریق غذا و آب به بدن برسددانلود مقالات با موضوع املا در دبستاندانلود مقاله مشکلات دیکته ایاملا در ببن دانش آموزان ابتدایی ۱ با توجه به اینکه برای برآورده شدن حاجات چه دعایی بخوانیم و شیوه دعا …برای برآورده شدن حاجات چه دعایی بخوانیم و شیوه دعا کردن چگونه است؟دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …یک شرکت ایتالیایی به تولید نوع جدیدی از پلاستیک برای بسته‌بندی مواد غذایی پرداخته که



لینک منبع :چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن

چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن - سلامتی salamati.ir/2017/04/.../چند-راهکار-موثر-برای-افزایش-سوخت-و-ساز-ب/‎Cached15 آوریل 2017 ... مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد و با چند راهکار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد. 9 روش جهت افزایش سوخت و ساز بدن برای کاهش وزن - بیتوته www.beytoote.com/sport/.../increase2-metabolism1-lose.html‎Cached Similarاین روش‌ها در واقع می‌خواهند فقط یک بخش از سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. بخشی که گفتیم منجر به تجمع مواد غذایی مصرف شده در بدن می‌شود. بله درست است. تجمع مواد ... ایرنا - چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن www.irna.ir/fa/News/82044138/‎Cached21 آوریل 2016 ... تهران - ایرنا - مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد و با چند راهکار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد. چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن - تناسب اندام - تغذیه ... www.salamatnews.com/news/180673 21 آوریل 2016 ... مطالعات نشان می دهد، افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد و با چند راهکار ساده می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد. 14 راه برای افزایش متابولیسم بدن شما - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../503-14-راه-برای-افزایش-متابولیسم-بدن-شما.html‎Cachedاما عادات، سن، وزن، رژیم غذایی و ورزش نیز نقش مهمی در سوخت و ساز بدن بازی می کنند. ... اما آب پنیر ممکن است موثرتر از پروتئین غیر حیوانی باشد. ... آتش چند قطعه از چوب هر چند ساعت اضافه کنید خوردن وعده های غذایی کوچک سوخت و ساز بدن را افزایش می ... چند راهکار موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن - سایت پزشکان ایران https://www.irpezeshkan.com/.../چند-راهکار-موثر-برای-افزایش-سوخت-و-ساز-ب/‎Cachedافزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی در کاهش وزن دارد. سوخت و ساز زیاد سبب می شود کالری بیشتری بسوزد و از این طریق وزن کاهش یابد. 15 راهکار افزایش سوخت و ساز بدن بدون انجام فعالیت های ورزشی ... rooziato.com/.../15-راهکار-افزایش-سوخت-و-ساز-بدن-بدون-انجا/‎Cached«پاملا نیسویچ» می گوید: “خوردن صبحانه یکی از راه های افزایش سوخت و ساز بدن است که می تواند در کنار تمرین های ورزشی که در باشگاه انجام می دهید بسیار موثر باشد.” اصلا مهم نیست که چند سال تان است، هر روز صبحانه تان را میل کنید چرا که خوردن این ... روش های ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن - ورزش و کاهش وزن behita.blogsky.com/1391/10/09/post-314/‎Cached Similarبه احتمال زیاد شنیده اید که برای کم کردن وزن باید سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید . در ادامه مطلب چند راه موثر برای افزایش سوخت و ساز بدن و حفظ آن آمده است. 1- مطمئن ... 5 راهکار برای افزایش متابولیسم بدن - تبیان article.tebyan.net/190022/5-راهکار-برای-افزایش-متابولیسم-بدن‎Cached10 دسامبر 2011 ... اولین هفته‌های رژیم را خوب پیش رفتید ولی یک چند هفته ای است که ... نکته‌ی مهم اینجاست که متابولیسم پایه‌ی بدن با رعایت رژیم غذایی و کاهش ... افزایش سوخت و ساز بدن با چند راهکار https://ashpazbashy.com/افزایش-سوخت-و-ساز-بدن-با-چند-راهکار/‎Cached5 ژانویه 2017 ... یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش متابولیسم، گرسنه نگه نداشتن بدن است. ... کم‌ کالری مثل میوه و سبزی بروید، چون فیبر موجود در آن ها نیز در افزایش سوخت و ساز بدن موثر است. ... این کار تاثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد.