مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند

[ad_1]

به گزارش مشرق، اسدالله احمدی عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته سلامت با محوریت غلبه بر دیابت که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد، اظهار داشت: افراد باید وزن خود را کاهش داده که در این راستا چربی و قند خون هم کاهش پیدا می‌کند و این امر موجب سلامتی افراد جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری دیابت باید از دو دیدگاه مدنظر قرار گیرد، بیان داشت: فردی که دیابت ندارد، باید تلاش کند تا به این مرحله وارد نشود و پیشگیری‌های لازم را انجام دهد و فردی هم که دیابتی است، باید از خود مراقبت کند.

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در کشور حدود چهار میلیون نفر دیابتی وجود دارد و تخمین زده می‌شود که حدود هفت درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند،‌ گفت: حدود 40 در‌صد کسانی که دیابت دارند خودشان خبر ندارند و نتواستند آن را کشف کنند که به این بیماری مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه مشکلی که در عصر جدید وجود دارد، این است که انسان‌های عصر جدید با انسان‌های عصر قدیم وضعیت زندگی متفاوتی را داشتند، ابراز داشت: انسان‌های‌ قدیم کشاورز، شکارچی و ... بودند و جمعیت‌ها در روستا ساکن و همچنین مشاغل و فعالیت‌های بدنی آن‌ها بسیار بود، اما امروزه پشت‌میزنشینی‌ها، شهرنشینی‌ها و دسترسی فراوان به غذا و منابع غذایی موجب شده است که حدود هفت درصد جامعه مبتلا به دیابت شود.

احمدی با اشاره به اینکه بار اقتصادی ناشی از درمان و نگهداری افراد دیابتی یکی از دغدغه‌های جامعه است، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به این که سال غلبه بر دیابت است و به همین دلیل یک استراتژی کلی در ارتباط با دیابت وجود دارد و یک تلنگری به افراد جامعه در این زمینه زده می‌شود.

وی ادامه داد: در رسانه‌ها به این مسئله بسیار توجه می‌شود و از اهالی رسانه‌ انتظار می‌رود که با اطلاع‌رسانی موجب تغییر سبک زندگی و رفتار افراد شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه هنگامی که موضوع آموزشی در ذهن افراد نقش می‌بندد و هنگامی منجر به تغییر رفتار افراد می‌شود که تکرار انجام شود، گفت: امروزه در زمینه دیابت در هر مکانی و جامعه مطلب یا تصویری وجود دارد و باید در این زمینه از طریق رسانه‌هایی از جمله صدا و سیما اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف، علمی و آگاهی‌بخش انجام شود تا منجر به تغییر رفتار افراد شود که به نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به دیابت در سال آینده بیشتر شود که این امر تبعات زیادی به همراه خواهد داشت و این تبعات نه تنها برای خود افراد بلکه برای جامعه هم مضر است.

احمدی با اشاره به اینکه مشکل بیماری دیابت دردسر فرد خاصی نیست و دغدغه تمام جامعه است، عنوان کرد: در این راستا بودجه کشور را باید صرف واردات و احداث تخت‌های بیمارستانی و در مجموع هزینه‌های بیماران دیابتی کرد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر دیابت موجب از کار افتادن افراد می‌شود و بنابراین عزم ملی را می‌طلبد و تمام افراد باید در این عزم ملی مشارکت و همکاری کنند تا این مشکلات برطرف شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: باید برای پیشگیری و غلبه بر بیماری دیابت تمام افراد جامعه به ویژه همکاران عرصه بهداشت و درمان تلاش زیادی را انجام دهند و می‌توان با برنامه‌ریزی و آموزش افراد این بیماری را کنترل کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


21 آوريل 2016 ... معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در کشور حدود چهار میلیون نفر دیابتی وجود دارد و تخمین زده میشود که حدود هفت درصد جمعیت کشور ...21 آوريل 2016 ... دولت بهار: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در کشور حدود چهار میلیون نفر دیابتی وجود دارد و تخمین زده می شود که حدود هفت درصد ...به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت اسدالله احمدی عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته سلامت با محوریت غلبه بر دیابت که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم ...21 آوريل 2016 ... کد مطلب : 216937 معاون دانشگاه پزشکی میلیون در مبتلا دیابت 40 افراد از خود ندارند بهداشتی علوم جیرفت در حدود میلیون دیابتی دارد تخمین میشود ...به این ترتیب حدود ۴ میلیون نفر از اهالی کشور ما دچار بیماری دیابت هستند. ... شده و تعداد اندکی از مبتلایان به گواتر ناشی از کمبود ید وجود دارد که گزارش شده است.۴.۵ میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند ... درمان دیابت در ایران است، گفت: نزدیک به ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که تا ۲ سال آینده آمار این بیماران به ۶ میلیون نفر خواهد رسید. ... 4میلیون نفر در کشور دچار چاقی دیابت هستند.4/5 تا 5 ميليون نفر در كشور ما مبتلا به ديابت هستند كه نيمي از آنها از بيماري ... تعداد مبتلايان به ديابت در سال 2014تقريباً برابر 400 ميليون نفردر جهان بوده است .5 روز پیش ... فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به اینکه ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، گفت: به همین میزان نیز از ابتلاء خود به ...معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در کشور حدود چهار میلیون نفر دیابتی وجود دارد و تخمین زده میشود که حدود هفت درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت ...معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در کشور حدود چهار میلیون نفر دیابتی وجود ...


کلماتی برای این موضوع

بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابتدیابت و آمارها دیابت پرهزینه ترین بیماری غدد در جهان می باشد طبق آمار جهانی تعداد مراقبت پرستاری بیماری دیابتوبلاگ حاضر به منظور کمک به پرستاران و دانشجویان پرستاری در ارائه مطالب جدید و به روز دیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، …مرض قند امروزه دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به روزه گرفتن افراد دیابتی در ماه رمضان آیا من با …دیابت یا بیماری قند به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین پدید می آید انسولین بیماریهای کرم ها میزان آلودگی به کرم های شلاقی در جهان به بیش از میلیون نفر برآورد شده است آلودگی به دلایل خشونت در جامعه ایرانیکدام کشور رتبه اول …سلامت اجتماعیوجود گونه گیاه دارویی در کشور گازگرفتگی، جان مادر و دختر را در نازی‌آباد گرفتدیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتدیابت یا بیماری قند یا ، یک اختلال سوخت و سازی متابولیک در بدن استدکتر امیر میر باقری فوق تخصص گوارش و کبددکتر سید امیر میرباقری فوق تخصص گوارش و کبد سوال – بیماری کبد چرب چیست و در کشور کامل ترین مرجع در مورد بیماری آلزایمر و راه پیشگیری …پزشکی و سلامتآلزایمر، درمان آلزایمرآلزایمر درجوانیآلزایمرگل سرخآلزایمر چیستآلزایمر در کامل ترین مرجع در مورد بیماری سل و راه های درمان آن به …پزشکی و سلامتعلت بیماری سل و راههای درمان بیماری سیکل سل،بیماری سل چیست،بیماری سل به انگلیسی



لینک منبع :4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند

بیش از 4 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند – سایت پزشکان ... www.pezeshk.us/?p=27343‎Cachedیک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت : در حال حاضر بیماری دیابت در ایران شایع است و برآورد می شود بیش از 4 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند. به گزارش ... 4 میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند - فرارو fararu.com/fa/news/.../4-میلیون-نفر-در-ایران-به-دیابت-مبتلا-هستند‎Cached30 مه 2014 ... رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم گفت: در ایران 4 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند و 4 میلیون نفر نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. بیش از 4 میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت/ 30 درصد از هزینه های ... www.entekhab.ir/fa/news/306859 24 نوامبر 2016 ... معاون اجرایی مجمع تشخیص مصلحت نظام دیابت را جز بیماریی های پرهزینه دانست و گفت: 30 درصد از هزینه های درمان کشور در حوزه سلامت در زمینه دارو ... 4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند - جوان ایرانی | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17262063 21 آوریل 2016 ... تعداد افراد مبتلا به دیابت در دنیا از 108 میلیون نفر در سال 1980 به 422 میلیون نفر در سال 2014 رسیده است و درصد افراد مبتلا به این بیماری در ... 4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../4-میلیون-نفر-در-کشور-مبتلا-به-دیابت-هستند 21 آوریل 2016 ... معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در کشور حدود چهار میلیون نفر دیابتی وجود دارد و تخمین زده می‌شود که حدود هفت درصد جمعیت کشور ... دیابت و آمارها - دارالشفاء امام رضا (ع) daroshafa.aqr.ir/portal/home/?news/396883/406233/.../دیابت-و...‎Cached Similarطبق آمار جهانی تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان حدود 346 میلیون نفر می باشد. ... حدود 80 % تلفات ناشی از دیابت متعلق به کشورهای کم درآمد و یا متوسط از لحاظ اقتصادی ... حدود 4 میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند و این در حالی است که نیمی از افراد ... بیش از 4 میلیون نفر در ایران دیابت دارند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../بیش-از-4-میلیون-نفر-در-ایران-دیابت-دارند‎Cached7 نوامبر 2016 ... مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن دیابت ایران گفت: در کشور حدود 4 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. بی‌خبری نیمی از دیابتی ها از بیماری خود/ چند میلیون ایرانی دیابت دارند؟ www.shafaf.ir/.../بی‌خبری-نیمی-از-دیابتی-ها-از-بیماری-خود-چند-میلیون-ایرانی-دیابت-دارند‎Cached15 نوامبر 2015 ... هر هشت ثانیه نیز یک نفر در اثر ابتلا به دیابت نیز جان خود را از دست می‌دهند. ... در کشور ما برآورد می‌شود حدود 5/4 میلیون نفر به این بیماری مبتلا ... دیابت | Sheyda Arabi | Pulse | LinkedIn https://www.linkedin.com/pulse/دیابت-sheyda-arabi‎Cached25 آوریل 2016 ... هم اکنون در جهان بیش از 400 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که ... ×همه گیری دیابت در دنیا در حال گسترش است بخصوص در کشورهای فقیر و درحال ‌توسعه. ... ×حدود 4 میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند و این در حالی است که نیمی از ... Fars News Agency : 4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند/ 40 ... www.farsnews.com/printable.php?nn=13950201001415 21 آوریل 2016 ... معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: 4 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند/ 40 درصد افراد دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند معاون ...