مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خبرهای جدید از روغن پالم

[ad_1]

زهرا عبداللهی،‌ در رابطه با آخرین وضعیت وجود روغن پالم در مصارف غذایی کشور، گفت: با مصوبه شورای عالی سلامت واردات روغن پالم ساماندهی و کنترل شده و به اندازه‌ای که مورد نیاز است، وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه سازمان غذا و دارو، مصرف روغن پالم در صنایع لبنی ممنوع اعلام شده است و هدف از کاهش مصرف روغن پالم این بوده که دریافت اسید چرب اشباع شده به جامعه پایین آورده شود. در نتیجه این برنامه همچنان در سال جدید نیز دنبال خواهد شد.

عبداللهی میزان استاندارد مصرف روغن پالم را اعلام نکرد و گفت: با افزایش تعرفه در مصرف این روغن تمهیداتی اندیشیده شده تا ورود آن کنترل شود بنابر این ارزان‌ قیمت نیست که صنایع غذایی بتوانند از آن در تمام مصارف استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای به صفر رساندن اسید چرب ترانس اقدامات بسیار زیادی انجام شده و برای کاهش و بهبود آن امسال برنامه‌های سال قبل همچنان دنبال می‌شود طبق این برنامه تا پایان امسال باید میزان اسید چرب ترانس که اکنون 2 درصد  است به صفر برسد.

وی همچنین از غنی‌سازی روغن با ویتامین‌های A و D خبر داد و گفت:‌ غنی‌سازی مواد غذایی مانند افزودن ویتامین D به آرد و غنی‌سازی روغن با برخی ویتامین‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

از برنامه مکمل‌یاری چه خبر؟

وی همچنین گفت:‌برنامه مکمل‌یاری ویتامین D امسال ادامه می‌یابد به طوریکه در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه به صورت ماهانه 50 هزار واحد ویتامین D توزیع می‌شود .

وی گفت:‌در قالب شبکه به زنان میانسال و سالمندان مکمل 50 واحدی ویتامین D داده می‌شود و تمام کودکان زیر 2 سال و زنان باردار به صورت رایگان مکمل را خواهند گرفت.

وی گفت:‌در مدارس به ویژه دبیرستان‌های دخترانه به صورت رایگان برنامه مکمل‌یاری آهن اجرا می‌شود و هر پایگاه سلامت در سطح شهر جمعیت 1200 نفری محله خود را پوشش می‌دهد و در روستاها همه افراد تحت پوشش قرار خواهند گرفت و طرح‌های مکمل‌یاری در قالب برنامه مراقبت باید اجرا شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


20 آوريل 2016 ... زهرا عبداللهی در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در رابطه با آخرین وضعیت وجود روغن پالم در مصارف غذایی کشور، گفت: با مصوبه شورای ...11 سپتامبر 2016 ... رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: گران شدن تعرفه روغن پالم باعث کنترل مصرف آن شده است و کاهش مصرف آن امسال نیز دنبال میشود.6 روز پیش ... روغن پالم یک روغن خوراکی است که از قسمت گوشتی میوه پالم استخراج میشود. ... همزمان با سفر رئیسجمهور به مالزی در برخی خبرها اینچنین گزارش شد که واردات انواع روغن پالم سال 95 دو .... نعمتزاده قرارداد جدید رنو را به مجلس نیاورد ...فارس/ رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: گران شدن تعرفه روغن پالم باعث کنترل مصرف آن شده است و کاهش مصرف آن امسال نیز دنبال میشود.زهرا عبداللهی در ...20 آوريل 2016 ... زهرا عبداللهی، در رابطه با آخرین وضعیت وجود روغن پالم در مصارف غذایی کشور، گفت: با مصوبه شورای عالی سلامت واردات روغن پالم ساماندهی و کنترل ...با این تفاوت که پالم یک میوه است و از دانههای روغنی برای استحصال روغن خبری نیست ... ترکیه، چین، ژاپن، کشورهای اروپائی و آمریکائی بازارهای جدید برای روغن پالم ...به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه روغن پالم ارزان ترین روغنی است که در دنیا عرضه می شود، گفت: چنانچه میزان واردات روغن پالم کنترل نشود، ...29 جولای 2016 ... رییس سازمان غذا و دارو از حذف کامل روغن پالم از تمام انواع لبنیات در کشور خبر داد و موارد مجاز استفاده از این روغن را در صنایع غذایی اعلام کرد.مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد: ... معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات جدیدی از پرونده روغن پالم و تخلفات شرکت های لبنی را ...نتایج مرتبط با کلمه ی : روغن پالم. ... عقبنشینی وزارت بهداشت از موضوع روغن پالم/ بیان محاسن و نقاط مثبت این روغن/ همه دنیا پالم مصرف .... خبرهای جدید از روغن پالم.


کلماتی برای این موضوع

روغن پالم و مضرات استفاده از روغن پالماز روغن پالم چه می دانید روغن پالم که از میوه درخت نخل روغنی به دست می‌آید، پرمصرف پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای …مطالعه جدید نشان می دهد بدبین بودن سلامت قلب را به خطر می اندازد به گزارش مهر، یافته جام نیوز فروش ویژه اقساطی تندر۹۰ ۲گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز فروش نقد و اقساط تندر۹۰ ۲ خبر دادطرز تهیه سمنو جدید ترین این بخش مواد لازم برای پای سیب هلندی طرز تهیه دسر سوفله موز طرز تهیه حلوا بیوگرافی محمدعلی فردین عکس زنده یاد محمدعلی فردین از هنرمندان بنام ایرانی بود دلیل محبوبیت محمد علی فردین فقط همه چیز درباره ی ورزش آریانها یکی از شعب مردمان هند و اروپایی بودند که شعبه اولی آنها بحساب می آمدنددولت خبر فارسیآیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی را از سال های پیش از انقلاب می شناختم؛ این وزیر بهداشت ، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی از زندگی …وزیر بهداشت ، بیوگرافی وزیر بهداشت ، حسن قاضی زاده هاشمی ، مصاحبه با حسن قاضی زاده حقایقی تکان دهنده درباره مصرف نوشابه در ایران …سلامتامروزه نوشابه یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌های سفره های ایرانی ها شده است مصرف نوشابه تصویری باورنکردنی از کشتی‌گیری که روزی قهرمان …تصویری باورنکردنی از کشتی‌گیری که روزی قهرمان جهان بود



لینک منبع :خبرهای جدید از روغن پالم

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد خبرهای جدید از روغن پالم/غنی‌سازی روغن ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950201000327‎Cached20 آوریل 2016 ... رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: گران شدن تعرفه روغن پالم باعث کنترل مصرف آن شده است و کاهش مصرف آن امسال نیز دنبال می‌شود. روغن پالم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency www.mehrnews.com/tag/روغن+پالم‎Cachedباوجود انتقادات به استفاده از روغن پالم در صنایع، اکنون مالزی خیز جدیدی برداشته تا دوباره بازار قدیمی اما از دست رفته فروش این روغن را در ایران به دست آورد. جهان نیوز - افزایش دو برابری صادرات روغن پالم به ایران jahannews.com/news/.../افزایش-دو-برابری-صادرات-روغن-پالم-ایران‎Cached12 جولای 2017 ... نیو استریت تایمز نوشت: واردات روغن پالم به ایران پیش از این با سهمیه بندی واردات با محدودیت هایی مواجه بود، اما اکنون ... خبرهای جدید از روغن پالم. شناسایى داروهای اصل از تقلبى به کمک سامانه جدید الکترونیکى/ وجود ... www.yjc.ir/.../news/.../شناسایى-داروهای-اصل-از-تقلبى-به-کمک-سامانه-جدید-الکترونیکى-وجود-روغن-پالم-در-سفره-ایرانى‌ها-موردی-ندارد‎Cached22 فوریه 2017 ... ... داروهای اصل از تقلبى به کمک سامانه جدید الکترونیکى غذا و دارو خبر داد. ... وجود روغن پالم در سفره ایرانى‌ها موردی ندارد و ما معتقدیم که مصرف زیاد آن ... تشخیص خانگی روغن پالم | راستان نیوز پایگاه خبری تحلیلی www.rastannews.ir/بخش-سلامت.../20757-تشخیص-خانگی-روغن-پالم‎Cached10 فوریه 2017 ... روغن پالم در بین روغن های گیاهی در رده ی آخر قرار دارد و به دلیل داشتن میزان بالای چربی های اشباع شده برای مصرف بعد از تمام روغن های گیاهی دیگر ... واردات روغن پالم مالزی به کشور بیش از ۲ برابر شد - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../news/.../واردات-روغن-پالم-مالزی-به-کشور-بیش-از-2-برابر-شد‎Cachedواردات روغن پالم از مالزی به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از 2 برابر شد و به 282 ... شناسه خبر: 1462606 سرویس: اقتصادی. ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷. روغن پالم ... ناگفته هایی در باره روغن پالم | اتاق خبر 24 otaghkhabar24.ir/news/89127‎Cached5 مارس 2017 ... این روغن حدودا ۵۰ درصد پالمیتیک اسید دارد که یک اسید چرب اشباع است و به همین دلیل تصور می شود که روغن پالم یک نوع روغن هیپرکلسترولمیک می ... ایرنا - روغن پالم 300 هزار تن کم شد/ مصوبات جدید برای کاهش روغن های ... www.irna.ir/fa/News/82130075/‎Cachedکد خبر: 82130075 (5411370) | تاریخ خبر: 09/04/1395 | ساعت: 11:25|. نسخه چاپی | ارسال به ... روغن پالم 300 هزار تن کم شد/ مصوبات جدید برای کاهش روغن های مضر. خبرهای وحشتناک برای طرفداران نوتلا Nutella - سیمرغ seemorgh.com/health/medical-news/334438-روغن-پالم-در-نوتلا/‎Cached16 ژانویه 2017 ... با توجه به اعلام مسئولین اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) غذاهایی که حاوی روغن پالم (نخل) باشند خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند و به همین دلیل ... انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران www.ivoia.com/‎Cached Similarچین بزرگترین خرید روغن پالم در بازارهای جها. ... به گزارش روابط شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، 21 هزار تن گندم خوراکی و 2 ...