مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید

[ad_1]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است، گفت:‌ دیابت در کشور رو به گسترش است و این موضوع یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می‌شود.

 به گزارش مشرق، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که «چه توصیه‌ای برای مردم در موضوع دیابت دارید و آیا خودتان در خانواده فرد مبتلا به دیابت دارید»، اظهار داشت:‌ خیر،‌ فرد مبتلا به دیابت در خانواده نداریم.

وی افزود: به عنوان مسئول بهداشت دولت توصیه مبارزه با چاقی می‌کنم زیرا چاقی بنای تمام بیماری‌ها است و پرخوری نیز یکی دیگر از این موارد است؛‌ 35 درصد از آنچه روزانه استفاده می‌کنیم مورد نیاز بدن نیست و تبدیل به چربی، چاقی و دیابت می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه بیماری‌های مفصلی، کبد چرب و بیماری‌هایی که برخی از آنها با علم امروز قابل درمان نیست،‌ همگی از چاقی نشأت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در مورد بچه‌ها تنقلاتی که مصرف می‌کنند و در مورد غذا، خانم‌ها مراقب باشند زیرا اضافه وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است.

وی افزود: کسی که دیابت دارد تمام رگ‌های بدنش دچار ابتلاست و از مغز و چشم گرفته که باعث کوری می‌شود؛ ضمن اینکه شایع‌ترین علت کوری دیابت است؛‌ پیوند کلیه، پیوند قلب، سکته قلبی و سکته مغزی نیز از چاقی، مصرف قند و دیابت است.

وی ادامه داد: امسال سعی می‌کنیم یکی از معضلات سلامتی که اضافه وزن و دیابت است را پیشگیری کنیم و در این زمینه از مردم تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به سلامت دهان و دندان و سلامت اعصاب و روان اهمیت داد، تصریح کرد: اگر تمام موارد را با هم بخواهیم سخت است، اما امیدوارم مردم به وزن خودشان و مصرف شکر و شیرین‌کننده‌ها اهمیت دهند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سن دیابت به سن دانش‌آموزان رسیده است، گفت:‌ بله، دیابت در کشور رو به گسترش است و یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می‌شود که هزینه بسیار زیادی را تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از اندام‌هایی که مبتلا می‌شود کلیه است و اگر با همین وضع پیش برویم در 10 سال آینده سالانه 2500 میلیارد تومان باید برای دیالیز و خدمات این بیماری هزینه کنیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


19 آوريل 2016 ... وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافهوزن خانمها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گسترش و از خطرات جدی حوزه ...وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه وزن خانمها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گسترش است و این موضوع یکی از خطرات جدی ...تلکس دولت بهار :: هواداران دكتر محمود احمدي نژاد: ابتلا به ديابت به سن دانشآموزان رسيد سه شنبه، 31 فروردین 1395 - 14:21 کد خبر: 247854 ...به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس ، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش آموزی و در جمع ...19 آوريل 2016 ... وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه وزن خانم ها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گ.وزیر بهداشت: ابتلا به دیابت به سن دانشآموزان رسید وزیر بهداشت، درمان و آ.به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مهرزاد حمیدی درباره کاهش سواد حرکتی در جامعه و دانش آموزان هشدار داد و گفت: بر اساس آمار، حدود 21 درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن و ...وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران: ابتلا به دیابت به سن دانشآموزان رسید/ هدف سفیران سلامت باید مبارزه با چاقی باشد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ...20 آوريل 2016 ... اما به دلیل تحرک اندک کودکان امروزی و پرخوری، سن ابتلا به دیابت روز به ... سن دیابت به دانش آموزان نیز رسیده است، می گوید: دیابت در کشور رو به ...20 آوريل 2016 ... هشداروزيربهداشت: ابتلابه ديابت به سن دانش آموزان رسيد وزيربهداشت با بيان اينكه اضافه وزن خانم ها ازآقايان بيشتراست، گفت: ديابت دركشورروبه ...


کلماتی برای این موضوع

مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری آشنایی با اختلالات یادگیری در دانش آموزان و راههای …آشنایی با اختلالات یادگیری در دانش آموزان و راههای درمان آنبه این دلایل از زعفران در دوران بارداری استفاده نکنیدزعفران یکی از ادویه‌های پرطرفدار در بین ایرانیان است و حتی برخی از افراد از آن به گفتگومصاحبه با دکتر فریدون عزیزی،رئیس …گفتگومصاحبه با دکتر فریدون عزیزی،رئیس پژوهشکده غدد درون ریزو متابولیسم دانشگاه رژیم غذایی برای درمان ناباروری مردانتغییر در رژیم غذایی به افزایش قدرت باروری مردان کمک کند و می تواند شانس بارداری زن را کلرلا و اسپیرولینا سوپرغذاهای شگفت انگیز و … در آزمایشی در سنگال بر روی دانش آموزان ، شش مدرسه به طور تصادفی انتخاب و به دانش اولین وبلاگ مربیان بهداشتمراقبین سلامتحتما شما هم از اشخاصی هستید که به محض شنیدن نام عنبرنسارا در فکر خود گمان میکنید که یکمواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک توصیه برای بالا بردن قدرت باروری‌تان ١ بفرمایید میوه و سبزیجات به میزان زیادطبنا خبرگزاری سلامت متخصص طب اطفال با اشاره به این‌که بسیاری از نوجوانان بااستعداد، باهوش وسالم هم ممکن نظام وظیفه و شرایط ادامه ی تحصیـل مشمولان …سوال من صفحه قبل موند میکنم شاید یکی از دوستان تو نظام وظیفه آشنا داشته باشه و بپرسه



لینک منبع :ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران: ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید ... www.farsnews.com/13950131000661‎Cached19 آوریل 2016 ... وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه‌وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گسترش و از خطرات جدی حوزه ... ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید - مشرق www.mashreghnews.ir/news/.../ابتلا-به-دیابت-به-سن-دانش-آموزان-رسید 19 آوریل 2016 ... وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گسترش است و این موضوع ... ابتلا به دیابت به سن دانش آموزان رسید - ندای ایرانیان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/17167103 19 آوریل 2016 ... ابتلا به دیابت به سن دانش آموزان رسید. دیابت در کشور رو به گسترش است و این موضوع یکی از خطرات جدی حوزه سلامت محسوب می شود. ... ادامه خبر. ابتلا به دیابت به سن دانش آموزان رسید | وزیر بهداشت، درمان - قطره www.ghatreh.com/news/nn31269340/ابتلا-دیابت-دانش-آموزان-رسید 19 آوریل 2016 ... وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه وزن خانم ها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گ. آخرین خبر | وزیر بهداشت: ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید akharinkhabar.ir/.../وزیر-بهداشت-ابتلا-به-دیابت-به-سن-دانش‌آموزان-رسید 19 آوریل 2016 ... فارس/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اضافه‌وزن خانم‌ها از آقایان بیشتر است، گفت: دیابت در کشور رو به گسترش است و این ... ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید | رسانه تی وی fardanews.rasanetv.com/page-828573.html‎Cachedوزیر بهداشت: ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید وزیر بهداشت، درمان و آم... کاهش سن ابتلا به دیابت در ایران/ دیابت به مرز 10 سالگی رسید ... www.mehrnews.com/news/2388974/‎Cached14 ا کتبر 2014 ... رئیس پژوهکشده غدد درون‌ریز و متابولیسم کشور، از کاهش سن ابتلا به ... کاهش سن ابتلا به دیابت در ایران/ دیابت به مرز 10 سالگی رسید .... عزیزی ادامه داد: بررسی‌های لازم در مورد این قرص در بارداران و دانش‌آموزان طالقان انجام شده است. ابتلا به دیابت به سن دانش آموزان رسید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/ابتلا_به_دیابت_به_سن_دانش_آموزان_رسید‎Cachedدانلود جشن دانش آموزان مجموعه مدارس سمر و سام - 3 · دانلود ارتباط دیابت دوران بارداری با خطر ابتلا به اوتیسم · دانلود اجرای سرود عزاداری دانش آموزان دبستان دخترانه مفتاح. آوای سلامت - وزارت بهداشت iec.behdasht.gov.ir/?siteid=143&fkeyid=&siteid=143...‎Cachedوزیر بهداشت در جمع خبرنگاران: ابتلا به دیابت به سن دانش‌آموزان رسید/ هدف سفیران سلامت باید مبارزه با چاقی باشد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ... دکتر گذشتی در گفتگو با «پیام ما»: سن شایع ابتلا به دیابت از 45 ... https://payamema.ir/payam/articlerelation/24910‎Cached21 ژانویه 2017 ... سن شایع ابتلا به دیابت از 45 تا 55 سال رسیده است. بیماری دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان و علی‌الخصوص ایران است. به‌طوری‌که در اغلب ...