مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند

[ad_1]

 

کد مطلب: 422704

آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند

بخش دانش و فناوری الف،20 آذر95

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و هکرها می توانند کنترل آنها را از راه دور در دست بگیرند.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

خبرگزاری فارس به نقل از اکسپرس، همین سطح پایین امنیت باعث شده تا 60 درصد از خریداران خودروهای جدید در زمان برنامه ریزی برای انتخاب یک خودروی جدید به طور جدی این دغدغه را مطرح کنند.

اگر چه خودروهای جدید تعامل گسترده گوشی و رایانه های اتومبیل را بدون دسترسی به وای – فای ممکن می کنند، اما لینک های بی سیم توسط هکرها از راه دور قابل نفوذ و سواستفاده هستند.

افزایش برقراری ارتباط میان خودروها و نصب گسترده سیستم های هوشمند رایانه ای در آنها باعث شده تا شرکت HARMAN تحقیقات جدی در زمینه حملات سایبری به این محصولات انجام دهد و به این نتیجه برسد که سپرهای امنیتی مورد استفاده برای ایمن سازی خودروهای یاد شده از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

اگر چه تا به حال گزارشی در مورد هک شدن این نوع خودروها منتشر نشده، اما مواردی از هک آزمایشی انها توسط محققان گزارش شده است. به عنوان نمونه می توان از هک کردن یک خودروی جیپ از فاصله ده مایلی توسط یک هکر اشاره کرد. دستکاری سیستم تهویه مطبوع، چراغ ها، ترمز، فرمان و قفل ها از جمله اقدامات موفق هکرها بوده است.

HARMAN هشدار داده که شرکت های خودروساز باید لایه های متعدد امنیتی را به تولیدات خود بیفزایند تا بتوانند از آنها در برابر نفوذ هکرها حفاظت کنند، نفوذهایی که می تواند جان سرنشینان خودروها را هم به خطر بیندازد.

 

کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ خودروهای هوشمند

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ایران هشدارایران هشدار، اطلاع رسانی کلاهبرداری های اینترنتی سرعت بالا در پاسخگویی، جامع بودن ایران هشدارایران هشدار، اطلاع رسانی کلاهبرداری های اینترنتی یک روش مدیریت زنجیره فیلم مستند دقیقه از نحوه ساخت میل لنگ و میل …فناوریهاواطلاعاتپایهنحوه عملکرد میل لنگ در موتور میل‌لَنگ قطعه‌ای در موتورها است که حرکت خطی پیستون‌ها بازار دیجیتال مکالمه موبایل در هند رایگان شد دنیای اقتصاد در هند تماس صوتی با پول نیوز تب ارز، خودروهای وارداتی را هم گرفت عربستان متعهد به تامین تقاضای نفت جهان استالف فناوریپایگاه خبری الف کلیک؛ شاید پاسخ دادن به این سؤال که بهترین دوربین کدام است کمی با غول‌های پرطرفدار بازار سرور ایران آشنا شوید شبکه سرور قابل نصب در رک بی‌شک سرور نسل نهم از را می‌توان محبوب‌ترین الف زلزله ورزقان و خطر زلزله در ایران مقدمه عصر روز ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۱ دو زمین لرزه به بزرگی ۶۲ و شش ریشتر شهرستان های اهر ایمنی، بهداشت و محیط زیست … برچسب ها سوابق بیمه سوابق بیمهمقیم ترکیه می توانند بیمه تامین اجتماعی می شوند زدا در بخش دیگری از سخنان خود به ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی ایران هشدار ایران هشدار، اطلاع رسانی کلاهبرداری های اینترنتی سرعت بالا در پاسخگویی، جامع بودن، در ایران هشدار ایران هشدار، اطلاع رسانی کلاهبرداری های اینترنتی یک روش مدیریت زنجیره تامین است فیلم مستند دقیقه از نحوه ساخت میل لنگ و میل سوپاپ خودرو فناوریهاواطلاعات نحوه عملکرد میل لنگ در موتور میل‌لَنگ قطعه‌ای در موتورها است که حرکت خطی پیستون‌ها را بازار دیجیتال ضرب‏الاجل ۲ هفته‏ای قطع سیم‌کارت‏های دارای نقص اطلاعات خبرگزاری مهر پول نیوز تب ارز، خودروهای وارداتی را هم گرفت عربستان متعهد به تامین تقاضای نفت جهان است الف فناوری پایگاه خبری الف کلیک؛ شاید پاسخ دادن به این سؤال که بهترین دوربین کدام است کمی دشوار باشد با غول‌های پرطرفدار بازار سرور ایران آشنا شوید شبکه سرور قابل نصب در رک بی‌شک سرور نسل نهم از را می‌توان محبوب‌ترین و الف زلزله ورزقان و خطر زلزله در ایران · مقدمه عصر روز ۲۱ مرداد ماه ۱۳۹۱ دو زمین لرزه به بزرگی ۶۲ و شش ریشتر شهرستان های اهر مطالب جالب



لینک منبع :آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند

کارشناسان امنیتی هشدار دادند آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950920000218‎Cached10 دسامبر 2016 ... کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و هکرها می توانند کنترل آنها را از راه دور در دست بگیرند. آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/.../آسیب-پذیری-جدی-رایانه-خودروهای-هوشمند 10 دسامبر 2016 ... کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و هکرها می توانند کنترل آنها را از راه دور در دست بگیرند. عصر خودرو - آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند www.asrekhodro.com/.../آسیب-پذیری-جدی-رایانه-خودروهای-هوشمند‎Cached10 دسامبر 2016 ... آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند. عصر خودرو- کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و هکرها می ... ایتنا - آسیب‌پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند itna.ir/fa/doc/news/46908/آسیب-پذیری-جدی-رایانه-خودروهای-هوشمند‎Cached10 دسامبر 2016 ... کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و هکرها می‌توانند کنترل آنها را از راه دور در دست بگیرند. میهن مگ - آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند https://mihanmag.com/post/.../آسیب_پذیری_جدی_رایانه_خودروهای_هوشمند 10 دسامبر 2016 ... عصرخودرو نوشت: به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، همین سطح پایین امنیت باعث شده تا 60 درصد از خریداران خودروهای جدید در زمان ... روزنامه دنیای اقتصاد95/9/22: آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند www.magiran.com/npview.asp?ID=3479668 12 دسامبر 2016 ... آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند خبرگزاری فارس: کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و ... آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../آسیب-پذیری-جدی-رایانه-خودروهای-هوشمند‎Cached10 دسامبر 2016 ... کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که امنیت سایبری خودروهای هوشمند در سطح پایینی است و هکرها می توانند کنترل آنها را از راه دور در دست بگیرند. آسیب پذیری جدی رایانه خودروهای هوشمند - کارگیک www.cargeek.ir/اخبار-خودرو/4850-آسیب-پذیری-جدی-رایانه-خودروهای-هوشمند 10 دسامبر 2016 ... به نقل از فارس ، همین سطح پایین امنیت باعث شده تا 60 درصد از خریداران خودروهای جدید در زمان برنامه ریزی برای انتخاب یک خودروی جدید به طور جدی ... آسیب پذیری خودروهای جدید در برابر حملات سازمان سیا - Gerdab.IR ... www.gerdab.ir/fa/.../آسیب-پذیری-خودروهای-جدید-در-برابر-حملات-سازمان-سیا 11 مارس 2017 ... از سوی دیگر عرضه قریب الوقوع خودروهای هوشمند که به طور کامل به نرم افزارهای رایانه های متکی هستند زمینه را برای هک کامل آنها و کنترلشان توسط ... آخرین خبر | آسیب پذیری خودروهای جدید در برابر حملات سازمان سیا akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=3337292 آسیب پذیری خودروهای جدید در برابر حملات سازمان سیا فارس95/12/21 13:25 ... از سوی دیگر عرضه قریب الوقوع خودروهای هوشمند که به طور کامل به نرم افزارهای رایانه های ...