مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

4 علامت پنهان مشکلات استخوانی

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین ،‌مثلا اگر مادر یا مادربزرگ شما به این عارضه مبتلا بوده‌اند، آسیب‌پذیری شما نسبت به آن افزایش می‌یابد. در کنار این عامل، موارد زیر را نیز باید از عوامل هشدار در نظر گرفت:

شکستن ناخن

اگر ناخنتان اغلب می‌شکند، می‌تواند به این معنا باشد که استخوان‌هایتان به همان اندازه شکننده هستند. افرادی که کلاژن کمتری در ناخن‌های خود دارند، میزان کلاژن استخوان‌هایشان هم پایین است. ناخن شکننده یا پشته عمودی ناخن نیز نشان می‌دهد، بدن شما فاقد کلسیم استخوان‌ساز است. برای جبران آن می‌توانید شیر، ماست، کلم بروکلی و ساردین یا مکمل کلسیم همراه با ویتامین D (برای جذب بیشتر) مصرف کنید.

عقب‌نشینی لثه

استخوان فک، دندان‌ها را نگه می‌دارد و مانند هر استخوان دیگری مستعد ضعیف‌‌شدن است. وقتی فک، استخوان‌های خود را از دست می‌دهد، لثه‌ها شروع به عقب رفتن یا جداشدن از دندان‌ها می‌کنند. دکتر سوزان گرین اسپن، مدیر پیشگیری از پوکی استخوان مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ می‌گوید، زنانی که استخوان‌های ضعیفی دارند، ممکن است شروع به از دست دادن دندان کنند یا دندان مصنوعی‌شان بسختی جا بیفتد. اگر دچار عقب‌نشینی لثه هستید با پزشکتان در زمینه پوکی استخوان مشورت کنید.

مشکل کنترل حرکات

اگر در پیچاندن دستگیره در یا برخاستن از حالت نشسته مشکل دارید، ممکن است مشکل از استخوان‌هایتان باشد. مطالعات نشان می‌دهد، میان قدرت دست در گرفتن اشیا و تراکم استخوان در ساعد، ستون فقرات و لگن ارتباط وجود دارد. گرین اسپن می‌گوید، زنانی که به این مشکلات دچارند، نحیف‌ترند و دچار ضعف ماهیچه‌ای و عدم تعادل هستند. ورزش‌های قدرتی مثل بلند کردن وزنه یا حرکات یوگا با افزایش تعادل، قدرت بدنی و انعطاف‌پذیری به برطرف شدن این مشکلات کمک می‌کند.

افزایش ضربان قلب

ضربان حالت استراحت، به تعداد ضربان‌های قلب در هر دقیقه و در حالتی که فعالیت نمی‌کنید، اشاره دارد. ضربان قلب استراحت، به‌طور متوسط 60 تا 100 ضربه در دقیقه است، اما تحقیقات نشان می‌دهد داشتن ضربان استراحت بیش از 80 ضربه در دقیقه، خطر ابتلا به شکستگی لگن و ستون فقرات را افزایش می‌دهد. دلیلش این است که ضربان قلب، بازتابی از میزان تناسب اندام شماست. ضربان استراحت در افرادی که کم‌تحرک هستند بالاتر است و فعالیت بدنی مثل قدم زدن و شنا، کلید داشتن یک استخوان‌بندی قوی است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری های مفاصل و استخوان درد آرتروز در سرما بیشتر می شود یکی از شایع ترین مشکلات افراد مبتلا به آرتروز یا درد ۷۰ درصد سرگیجه ها ناشی از مشکلات شنوایی است …درمانسلامت نیوز شاید همه ما سابقه سرگیجه داشته باشیم حالتی که ممکن است در اثر کاهش آثار، علائم و نشانه های دفینه تله ها، طلسمات، …فروش ابر فلزیاب بهترین و دقیقترین فلزیاب و طلایاب حال حاضر جهان دستگاه بسیار اخبار پزشکی و سلامت جدیدترین و آخرین اخبار …اخبارپزشکیسلامتآخرین و جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت مصرف بیش از حد پروتئین عامل کاهش تراکم استخوان فارسی العربیة۷ نکته کلیدی درباره چگونگی رفتار با همسر لجبازجام جم سرا این استدلال اشتباه باعث می‌شود برخی از افراد حتی زمانی که می‌دانند حق با دهان ودندانهرکسی دوست دارد همیشه دهان خوشبویی داشته باشد از آنجا که این قضیه برای بیشتر افراد مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی و عوارض قلبی …داروسلامت نیوز رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی، باعث زگیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزگیلاین صفحه نامزد انتقال به سرواژه زگیل در ویکی‌واژه است به نظر می‌رسد این مقاله شامل راهنمای خواندن برگه‌های آزمایش پزشکیاگر چه امروزه آزمایش‌های بسیار دقیقی وجود دارند که می‌توانند مقدار میکروسکوپی جزیی بیماری های مفاصل و استخوان درد آرتروز در سرما بیشتر می شود یکی از شایع ترین مشکلات افراد مبتلا به آرتروز یا درد مفاصل ۷۰ درصد سرگیجه ها ناشی از مشکلات شنوایی است درمان سلامت نیوز درمان سلامت نیوز شاید همه ما سابقه سرگیجه داشته باشیم حالتی که ممکن است در اثر کاهش فشارخون به آثار، علائم و نشانه های دفینه تله ها، طلسمات، رمزگشایی، دفینه فروش ابر فلزیاب بهترین و دقیقترین فلزیاب و طلایاب حال حاضر جهان دستگاه بسیار قدرتمند اخبار پزشکی و سلامت جدیدترین و آخرین اخبار پزشکی و سلامت اخبارپزشکیسلامت آخرین و جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت مصرف بیش از حد پروتئین عامل کاهش تراکم استخوان دهان ودندان هرکسی دوست دارد همیشه دهان خوشبویی داشته باشد از آنجا که این قضیه برای بیشتر افراد حائز فارسی العربیة زگیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد زگیل زگیل نام علمی ، غده‌ای گوشتی است که انواع آن بر روی دست و پاها رشد می‌کند، اما ممکن ۷ نکته کلیدی درباره چگونگی رفتار با همسر لجباز جام جم سرا این استدلال اشتباه باعث می‌شود برخی از افراد حتی زمانی که می‌دانند حق با مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی و عوارض قلبی دارو سلامت نیوز دارو سلامت نیوز رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت مصرف خودسرانه قرص های زیر زبانی، باعث عوارض



لینک منبع :4 علامت پنهان مشکلات استخوانی

Images for 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../4-علامت-پنهان-مشکلات-استخوانی‎Cached11 دسامبر 2016 ... تصویر 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی. به گزارش جام جم آنلاین ،‌مثلا اگر مادر یا مادربزرگ شما به این عارضه مبتلا بوده‌اند، آسیب‌پذیری شما نسبت به ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../4-علامت-پنهان-مشکلات-استخوانی‎Cached11 دسامبر 2016 ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی. سلامت نیوز: ممکن است شما پوکی استخوان را مشکل دوران سالخوردگی بدانید، اما زمینه بروز این مشکل سال‌ها قبل ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی - خبرلند khabarland.com/news/7557/4-علامت-پنهان-مشکلات-استخوانی‎Cached12 دسامبر 2016 ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی سلامت نیوز: ممکن است شما پوکی استخوان را مشکل دوران سالخوردگی بدانید، اما زمینه بروز این مشکل سال ها قبل ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148146966074797‎Cached11 دسامبر 2016 ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی. ممکن است شما پوکی استخوان را مشکل دوران سالخوردگی بدانید، اما زمینه بروز این مشکل سال‌ها قبل اتفاق می‌افتد، به ... 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/سلامت-نیوز/b46575825164.html 11 دسامبر 2016 ... سلامت نیوز : ممکن است شما پوکی استخوان را مشکل دوران سالخوردگی بدانید، اما زمینه بروز این مشکل سال ها قبل اتفاق می افتد، به این معنی که برای ... آخرین خبر | دکتر سلام/ 4 علامت پنهان مشکلات استخوانی akharinkhabar.ir/health/.../دکتر-سلام-4-علامت-پنهان-مشکلات-استخوانی 11 دسامبر 2016 ... جام جم/ ممکن است شما پوکی استخوان را مشکل دوران سالخوردگی بدانید، اما زمینه بروز این مشکل سال‌ها قبل اتفاق می‌افتد، به این معنی که برای ... 4 علامت پنهان پوکی استخوان | حیاط خلوت hayatkhalvat.com/2016/11/4-علامت-پنهان-پوکی-استخوان/‎Cached30 نوامبر 2016 ... شما نیز همانند بیشتر افراد ممکن است مشکلاتی همچون پوکی استخوان را مرتبط به سنین بالا بدانید و زیاد نگران آن نباشید. اگرچه این موضوع درست ... 4 نشانه که استخوان شما مشکل دارد polsaz.com/دنیافناوری/.../4-نشانه-که-استخوان-شما-مشکل-دارد‎Cached18 مارس 2017 ... 4 نشانه پنهان که استخوان شما مشکل وجود دارد. ناخن شما به راحتی میشکند. شکستن ناخن بیش از حد آزار دهنده است. اگر اغلب این اتفاق می افتد ، این بدان ... سل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سل‎Cached Similarاغلب عفونت‌ها بدون علامت و پنهان هستند. ... مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها یک مشکل رو به رشد در عفونت‌های سل مقاوم در برابر داروهای .... هنگامی که این بیماری در استخوان هم گسترش می‌یابد، آن را به عنوان «سل ...... Am J Infect Control 26 (4): 453– 64.