مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افزایش 300 درصدی تعرفه‌های پزشکی

[ad_1]

وزیربهداشت گفت: با اصلاح تعرفه‌ها به جای اینکه مردم زیرمیزی پرداخت کنند دولت تعرفه‌گذاری را در دستور کار قرار داد تا مسیر هزینه کرد شفاف شود، به عنوان مثال لوزه‌ای که با 18 هزار تومان باید عمل می‌شد با اصلاحاتی به 90 هزارتومان افزایش پیدا کرد که این موارد شامل افزایش 300 درصدی تعرفه ها است.

به گزارش مشرق، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه گزارش‌های وزارت بهداشت به مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی دقیق است، گفت: به طور حتم سایر دستگاه ها نیز در این زمینه امانتدار هستند زیرا گزارشات خود را درحوزه آسیب های اجتماعی به عالی‌ترین مقام کشور ارایه می‌دهند.
 
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: مهم‌ترین اقدام وزارت بهداشت درحوزه پیگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بحث کاهش هزینه‌های درمان در کشور بود، یعنی هزینه‌های درمان برای شهرنشینان نزدیک به 6 درصد و برای روستاییان 3 درصد کاهش پیدا کرد این درحالی است که پیش از شروع طرح تحول سلامت هزینه‌های بیمارستانی افراد بالغ بر 38 درصد بود.
 
وی با بیان اینکه از اخذ زیرمیزی در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک جلوگیری شد، تصریح کرد: با اصلاح تعرفه‌ها در شهرستان‌ها حدود 7 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شد یعنی به جای اینکه مردم زیرمیزی پرداخت کنند دولت تعرفه گذاری برای نزدیک به 2 هزار قلم را در دستور کار قرار داد تا مسیر هزینه کردها شفاف شود، همچنین برای موارد غیرمنطقی نیز برخی اصلاحات صورت گرفت به عنوان مثال لوزه‌ای که با 18 هزار تومان باید عمل می‌شد با اصلاحاتی به 90 هزارتومان افزایش پیدا کرد که این موارد شامل افزایش 300 درصدی تعرفه ها است.
 
هاشمی با تاکید بر افزایش دسترسی بیماران به مراکز درمانی در پی اقدامات صورت گرفته، ادامه داد: تاکنون دو هزار میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌های کشور منتقل شده است، ازسوی دیگر دو میلیون مترمربع فضای مراکز درمانی نوسازی و بازسازی شده علاوه بر این نزدیک به سه هزار خانه بهداشت نیز احداث شده است.
 
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 10 هزار پزشک و متخصص در کل استان‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: همه این موارد درجهت افزایش دسترسی بوده و در کاهش فقر و آسیب  اجتماعی اثرگذار است، درعین حال برای حدود 10 میلیون و 200 هزار نفر حاشیه نشین که شرایط  بسیار بدتر از روستاییان داشته و امکانات خدماتی و رفاهی ندارند مراقب سلامت در نظرگرفته شد، ضمن اینکه به ازای هر سه هزار نفر، پزشک و دندانپزشک اختصاص پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از حاشینه نشینان بدون دفترچه درمانی بودند، گفت: برای 10 میلیون نفر نیز دفترچه درمانی در نظرگرفته شد، بنابراین تمامی این موارد تاثیر به‌سزایی در کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی دارد؛ همچنین اقداماتی نیز در حوزه بیماری‌های واگیردار و ایدز انجام شد که تاثیر مهمی در کاهش آسیب‌ها دارد بنابراین این اقدامات درحدی بود که باعث رضایت مقام معظم رهبری شد و ایشان از جمله دستگاه‌های مورد نظر برای تقدیر و تشکر را وزارت بهداشت و درمان نامیدند.
 
همکاری نکردن بیمه ها علت اجرایی نشدن طرح تحول سلامت در زندان‌ها
 
هاشمی درخصوص آخرین پیگیری‌ها برای اختصاص 50 درصد منابع لازم برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی زندانیان از سوی وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه این موضوع اجرایی نشد زیرا قرار بود که برای این موضوع 50 درصد هزینه‌ها نیز توسط بیمه ها اختصاص پیدا کند تا طرح پزشک خانواده را در زندان ها اجرایی کنیم اما متاسفانه هیچ دستگاهی این موضوع را پیگیری نکرد.
 
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه زندان یکی از کانون‌های توزیع بیماری های واگیر به خارج از زندان است به خانه ملت گفت: عدم همکاری‌ها را باید از وزیر دادگستری سوال کرد، ضمن اینکه بیمه باید قبول می‌کرد که خدماتی که تحت قالب پزشک خانواده است را ارایه دهد؛ البته نماینده بیمه در جلسه با وزیر دادگستری این موضوع را تعهد کرد اما موضوع اجرایی نشد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار پزشکی و سلامت جدیدترین و آخرین اخبار پزشکی …اخبارپزشکیسلامتآخرین و جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت مصرف بیش از حد پروتئین عامل کاهش تراکم استخوان الف زالی پایه حقوق پزشکان پایین است به …رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نیاز کشور به پزشک در حال نزدیک شدن به نقطه عواقب تعیین سقف درآمد برای پزشکان تجربه …داستان تعدیل درآمدهای جامعه پزشکی، و سپس باز کردن گره از اینکه جوونهای بیشتری بتونن اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …مرکز جامع اعصاب و روان ، مشاوره و مرکز ترک اعتیاد نوین روبروی درب شمالی بیمارستان اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز اخبار ایران و جهانعناوین همه اخبار تیتر آخرین اخبار ورزشی، حوادث، سیاسی و اقتصادی ایران، افغانستان، آسیای مرکزی و سایر پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاریپایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاریخانه پرستارپرستار پرستاریدبیر کل خانه نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپناخیز آلمان برای کسب رتبه نخست تجارت با ایران آلمان در طول سال های پس از پیروزی انقلاب خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری تابناک ورزشیخبرگزاری تابناک فارسیخبرگزاری تابناک اقتصادیخبرگزاری اخبار استخدام بازنشستگان کشور در سال ای …اخباراستخدامبازنشتگانخبرگزاری مهر یک مقام مسئول کارگری از طرح افزایش سن بازنشستگی و حذف برخی مشاغل از الف نرخ ویزیت پزشکان در سال ۹۵ معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت دبیرخانه شورای عالی بیمه تعرفه‌های درمانی سال اخبار پزشکی و سلامت جدیدترین و آخرین اخبار پزشکی و سلامت اخبارپزشکیسلامت آخرین و جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت مصرف بیش از حد پروتئین عامل کاهش تراکم استخوان اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک مرکز جامع اعصاب و روان ، مشاوره و مرکز ترک اعتیاد نوین روبروی درب شمالی بیمارستان پارس الف زالی پایه حقوق پزشکان پایین است به تعیین سقف درآمد رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نیاز کشور به پزشک در حال نزدیک شدن به نقطه اشباع است پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار خانه پرستار؛ تشکلی سیاسی صنفی که باهدف ایجاد اتحاد، انسجام ،همبستگی،همدلی پرستاران وجهت اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروزاخبار اخبار ایران و جهانعناوین همه اخبار تیتر آخرین اخبار ورزشی، حوادث، سیاسی و اقتصادی ایران، افغانستان، آسیای مرکزی و سایر مناطق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاریخانه پرستارپرستار پرستاریدبیر کل خانه پرستار نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا خیز آلمان برای کسب رتبه نخست تجارت با ایران آلمان در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خبرگزاری تابناک ورزشیخبرگزاری تابناک فارسیخبرگزاری تابناک اقتصادیخبرگزاری تابناک تعرفه های پزشکی سال در تعرفه های پزشکی سال کتاب تعرفه های پزشکی تعرفه های پزشکی در سال تعرفه های پزشکی



لینک منبع :افزایش 300 درصدی تعرفه‌های پزشکی

افزایش 300 درصدی تعرفه‌های پزشکی - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/.../افزایش-300-درصدی-تعرفه‌های-پزشکی‎Cached11 دسامبر 2016 ... افزایش 300 درصدی تعرفه‌های پزشکی. وزیربهداشت گفت: دولت تعرفه گذاری برای نزدیک به 2 هزار قلم را در دستور کار قرار داد تا مسیر هزینه کرد ... وزیر بهداشت مطرح کرد افزایش 300 درصدی تعرفه‌های پزشکی/ افزایش ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950921000450‎Cached11 دسامبر 2016 ... افزایش 300 درصدی تعرفه‌های پزشکی/ افزایش هزینه جراحی لوزه‌ از 18 هزار به ... افزایش پیدا کرد که این موارد شامل افزایش 300 درصدی تعرفه ها است. تعرفه‌های پزشکان باز هم افزایش یافت! - کیهان kayhan.ir/fa/news/43190‎Cached Similarپس از افزایش 120 الی 300 درصدی تعرفه‌ها در 6 ماه گذشته ... ریال و فوق تخصص‌ها 138 هزار ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190 هزار ریال، متخصصین 300 ... فصل داغ تعیین تعرفه‌های پزشکی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../فصل-داغ-تعیین-تعرفه‌های-پزشکی‎Cached6 آوریل 2017 ... خیلی از کارشناسان نظام سلامت اعتقاد دارند به دلیل افزایش 120 تا 300 درصدی بسیاری از تعرفه‌های پزشکی در سال 93، دیگر نیازی به افزایش جدید ... انتقاد از افزایش 40 تا 300 درصدی تعرفه های پزشکی - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../انتقاد-از-افزایش-40-تا-300-درصدی-تعرفه-های-پزشکی‎Cached Similar7 ا کتبر 2014 ... سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای نسبت به افزایش بی سابقه تعرفه های پزشکی موضع گرفت و اعلام کرد: حداقل 40 و حداکثر بالغ بر 300 درصد ... افزایش 300 درصدی تعرفه های پزشکی - روزنامه آذربایجان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29671806 13 دسامبر 2016 ... افزایش 300 درصدی تعرفه های پزشکی ... ادامه خبر · جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت ... چانه زنی برسر افزایش یا کاهش تعرفه های پزشکی - تعرفه گذاری - نظام ... www.salamatnews.com/.../چانه-زنی-برسر-افزایش-یا-کاهش-تعرفه-های-پزشکی‎Cached6 آوریل 2017 ... خیلی از کارشناسان نظام سلامت اعتقاد دارند به دلیل افزایش 120 تا 300 درصدی بسیاری از تعرفه‌های پزشکی در سال 93، دیگر نیازی به افزایش جدید ... افزایش 15درصدی تعرفه‌های پزشکی/ افزایش 20 درصدی نرخ هتلینگ ... www.yjc.ir/.../افزایش-15درصدی-تعرفه‌های-پزشکی-افزایش-20-درصدی-نرخ-هتلینگ-بیمارستان‌ها‎Cached Similarافزایش 15درصدی تعرفه‌های پزشکی/ افزایش 20 درصدی نرخ هتلینگ بیمارستان‌ها ... هزار ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190 هزار ریال، متخصصین 300 ... افزایش 400 تا 700 درصدی ویزیت پزشکان - فرارو fararu.com/fa/news/.../افزایش-400-تا-700-درصدی-ویزیت-پزشکان‎Cached Similarافزایش 400 تا 700درصدی تعرفه‌های درمانی پزشکان عمومی از سال 83 تا به امروز در ... تا به امروز 300درصد و در بخش خصوصی 457 درصد، تعرفه پزشکان فوق‌تخصص در ... هفته نامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی 9 دی www.9day.ir/Newspaper/BlockPrint/2119 اجرای مفاد کتاب «ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93» به عنوان سومین مرحله از طرح تحول سلامت، موجب افزایش 100 تا 300 درصدی تعرفه خدمات پزشکی ...