مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند!

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آوای سلامت ، برخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از عینک های آفتابی استاندارد، معاینات منظم چشم پزشکی و ... شناخته شده هستند.

با این حال چندین عادت غلط هم وجود دارند که می توانند به سلامت چشم ها آسیب برسانند و نیاز به اصلاح فوری دارند، از جمله:

مالش چشم: چروک شدن پوست اطراف چشم یکی از نشانه های اولیه بالا رفتن سن است اما مالش چشم می تواند منجر به شکسته شدن عروق خونی کوچک زیر سطح پوست شود و افتادگی پلک و چین و چروک زیر چشم را تشدید کند. با این که راه های زیادی برای از بین بردن چروک زیر چشم از جمله تزریق بوتاکس یا جراحی زیبایی پلک وجود دارد اما پیشگیری همیشه بهتر است.

فراموش کردن عینک آفتابی: اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای آسیب به چشم ها و پلک است. قرار گیری در معرض نور خورشید منجر به برفکوری، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشم و حتی سرطان پلک می شود. استفاده از عینک های آفتابی برای محافظت از اشعهUVو اشعهHEVحتی در روزهای ابری ضروری است.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن تنها برای اعضایی از بدن مانند ریه، قلب، مغز و ... خطرناک نیست بلکه می تواند برای چشم نیز اثرات منفی جبران ناپذیر داشته باشد. سیگار خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، یووئیت (التهاب قسمتی از چشم که مجرای دستگاه یووه آ نامیده می شود که شامل عنبیه، جسم مژگانی و کروئید (مشیمیه) است)، خشکی چشم و ریتنوپاتی دیابتی را تشدید می کند. در واقع سیگاری ها تا چهاربرابر بیشتر ممکن است کوری را در مقایسه با افراد غیر سیگاری تجربه کنند. خبر خوب این است که ترک سیگار بدون توجه به سن، می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی چشمی را کاهش دهد.

رژیم غذایی فقیر: مصرف بیش از حد فست فودها و اجتناب از مصرف کافی میوه و سبزیجات، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را تشدید می کند. سبزی های برگ دار، میوه های رنگارنگ و ماهی باعث جلوگیری یا مدیریت بیماری های چشمی وابسته به سن می شود.

محرومیت از خواب: کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است.

ننوشیدن آب کافی: عدم نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز و دریافت یک رژیم غذایی با سدیم بالا، می تواند منجر به کاهش تولید اشک و از بین رفتن رطوبت محیط چشم شود و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های چشمی کند. خشکی چشم، قرمزی و پف کردگی پلک ها از نشانه های کم آبی بدن است.

عدم مراجعه به چشم پزشک: معاینات منظم چشم می تواند مشکلات بینایی را قبل از ایجاد تشخیص دهد. چون بیماری های تهدید کننده بینایی مانند گلوکوم اغلب هیچ علائم هشداردهنده ای ندارند تا زمانی که از دست دادن دائمی دید اتفاق بیفتد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانندبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از آوای سلامت ، برخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانندکمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند کمبود …در همین زمینه ۷ عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند نیروهای آمریکایی باید پس از عادت خطرناکی که باید از چشم‌ها دور بمانندپزشکی و سلامت عادت خطرناکی که باید از چشم‌ها برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت ترفندهایی عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند واضحعادتخطرناکیکهبایداز عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانندآوای سلامت برخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند برخی … عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانندبه گزارش گروه وبگردی ؛ برخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند آفتاببرخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند سلامت …عبارات کلیدی سلامت نیوزبرخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم چرک‌ خشک‌ کن، دشمن زندگی آفتاب به گزارش همشهری‌ تندرستی، خیلی از افراد وقتی دچار سرما خوردگی می‌شوند به جای مراجعه به ۷۰ درصد سرگیجه ها ناشی از مشکلات شنوایی است درمان سلامت نیوز درمان سلام دوستان – یافتم مدت شش ماهه که دچار سرگیجه ناشی از افزایش فشار مایع درون محفظه گوش علت های لرزش ناخودآگاه در بدن چیست ؟ اعصاب و روان سلامت نیوز اعصاب و روان سلام اول از همه خواهش میکنم به سوالم پاسخ بدید و جواب رو هم داخل ایمیلم بفرستید که دسترسی ۷ نکته کلیدی درباره چگونگی رفتار با همسر لجباز لجبازی، بازی خطرناکی است که برخی از زوجین به خصوص در سال‌های اول زندگی مشترک برای نشان دادن ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی شگفت انگیز دهلران ☆ نحوه و نگهداری مرغ و خروس خانگی پرورش طیور به وی‍ژه مرغ بومی از گذشته‌های دور در ایران داستان های فتیش صفحه انجمن پسر مغرور من سارا هستم و از بچگی حس میسترس بودن و داستم و این حس رو تو خودم قوی کردماینو هم نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر ایبرشم اعتیاد را ترک نکنیددرمان کنید مصاحبه آقای ویلیام وایت با حسین دژاکام روش فرمولی آزمون شده است که از طریق آن می توان میزان مواد، الکل و داروهای



لینک منبع :7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند!

7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../7-عادت-خطرناکی-که-باید-از-چشم-ها-دور-بمانند‎Cached11 دسامبر 2016 ... کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است. تصویر 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها ... 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../7-عادت-خطرناکی-که-باید-از-چشم-ها-دور-بمانند 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است. برخی عادات سالم ... 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148144632079164 کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است. - عصر ایران. 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! - تی نیوز tnews.ir/news/18eb75826013.html‎Cached11 دسامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آوای سلامت ، برخی عادات سالم برای حفظ سلامت چشم ها از جمله رعایت یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از عینک های ... 7 عادت خطرناک برای کبد - onvansho onvansho.ir/result/7-عادت-خطرناک-برای-کبد.html الف عادات روزانه‌ای که سلامت کبد را به خطر می‌اندازد عادت خطرناک برای کبد ۱۳۹۵ ۰۸ ۰۸ ۰۶ ... 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند صفحه نخست سلامت طب کل نگر ... 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! | کمبود خواب www.ghatreh.com/news/.../عادت-خطرناکی-باید-چشم-دور-بمانند‎Cached11 دسامبر 2016 ... کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است. - آوای سلامت- 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! | کمبود خواب - قطره www.ghatreh.com/news/nn35002048/عادت-خطرناکی-باید-چشم-دور-بمانند 11 دسامبر 2016 ... کمبود خواب با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه است. -کلید واژه هØ. 7 عادت خطرناک را از چشمانتان دور کنید! - FarsNews Agency - افغانستان af.farsnews.com/social/news/13950808000353‎Cached29 ا کتبر 2016 ... با این که راه‌های زیادی برای از بین بردن چروک زیر چشم از جمله تزریق بوتاکس یا جراحی ... 2- عادت خطرناک برای چشم: فراموش کردن عینک آفتابی. اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای آسیب به چشم‌ها و پلک است. 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! - اخبار جدید لحظه ای ایران و ... akhbartop.com/181131/‎Cached«پاندورا: دنیای آواتار»؛ گشت و گذاری در پارک جدید و خارق العاده دیزنی با تم فیلم سینمایی آواتار · بوفون مانع بیکاری هزار کارگر ایتالیایی شد · رئیس مجلس ملی ... 7 عادت خطرناکی که باید از چشم ها دور بمانند! - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/7-عادت-خطرناکی-که-باید-از-چشم-ها-دور-بمان/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری.