مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین

[ad_1]

شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
تکه‌ای کوچک از جهنم در جایی در کلیولند اوهایو آمریکا پنهان شده‌است،‌ اتاقکی فولادی به وزن ۱۴ تن که می‌تواند با دقتی بالا شرایط مسموم،‌ خفه کننده و داغ سیاره ناهید را شبیه‌سازی کند.

براساس گزارش اسپیس، محققان مرکز مطالعاتی گلن ناسا طی پنج سال گذشته مشغول ساخت این مخزن که GEER نام دارد بوده‌اند و اولین بار آن را در سال 2014 فعال ساختند.

از آن تاریخ تا به امروز محققان آزمایش‌های خود را ادامه داده‌اند و انواع مواد،‌از فلز و سرامیک گرفته تا الکترونیک‌ها را در وضعیتی مشابه وضعیت سطح سیاره ناهید قرار داده‌اند.

سیاره ناهید

لوری آرنت از ناسا می‌گوید در مارس سال 2015 بیش از 100 روز را روی سطح شبیه سازی سیاره ناهید سپری کردیم (اشاره به اجرای شبیه‌سازی) که طولانی‌ترین دوره 42 روز متوالی بوده‌است. هدف از این شبیه‌سازی‌ها ساخت فضاپیمایی است که بتواند برای چند ماه یا حتی یک سال روی سیاره ناهید باقی بماند و بلافاصله نابود نشود.

به گفته محققان آخرین فضاپیمایی که به سیاره ناهید رفت، ونرا 13 نام داشت که در سال 1982 به فضا پرتاب شد و تنها توانست دو ساعت و هفت دقیقه روی سیاره دوام آورد، زیرا شدت فرسایش در سیاره ناهید بسیار بالاست. تا زمانی که فضاپیمای مدرن دیگری از میان لایه متراکم اتمسفر این سیاره به پایین پرتاب شود و سطح سیاره را بررسی کند،‌ GEER بهترین گزینه برای شبیه‌سازی شرایطی است که در سطح این سیاره وجود دارد.

محققان ْGEER را جهنم روی زمین می‌نامند زیرا شرایطی بسیار خشن را شبیه‌سازی می‌کند. سیاره ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است که شباهت زیادی به زمین دارد. این سیاره سنگی است و 82 درصد از جرم و 90 درصد از گرانش سطحی زمین را دارد و در عین حال از اتمسفری باثبات و مداری در منطقه قابل سکونت خورشیدی برخوردار است.

گروهی از دانشمندان بر این باورند این سیاره زمانی در حدود دو میلیارد سال پیش از اقیانوس‌هایی گرم و کم‌عمق برخوردار بوده‌است که امکان ظهور حیات در آن وجود داشته‌است. اما اکنون آب در این سیاره ناپدید شده‌است و دی‌اکسید کربن اتمسفر را در اشغال خود درآورده‌است و به دلیل وقوع گرمای جهانی، این سیاره به شدت داغ شده‌است. به نظر می‌آید زمین نیز با توجه به معضلاتی که در پیش رو دارد،‌آلودگی هوا، گرمایش جهانی و بحران آب به تدریج پا جای پای سیاره ناهید خواهد گذاشت.

به بیانی دیگر،‌سیاره ناهید درحال حاضر بدترین نقطه قابل تصور از سامانه خورشیدی است که می‌توان به آن سفر کرد و در عین حال نمونه‌ای مهم برای درک بهتر ساختار و عملکرد زمین به شمار می‌رود. تاکنون هشت مدارگرد و 10 فرودگر به این سیاره ارسال شده‌اند که تقریبا تمامی آنها به شوروی سابق تعلق داشته‌اند.

داده‌هایی که این فضاپیماها به زمین ارسال کرده‌اند نشان می‌دهند هوای سطح این سیاره 97 درصد از دی‌اکسید کربن تشکیل شده‌است و تقریبا 100 برابر ضخیم‌تر از اتمسفر زمین است و دمایی برابر 462 درجه سانتیگراد دارد. 

GEER با استفاده از تمامی داده‌هایی که تاکنون از سطح این سیاره به دست آمده‌است، آنها را در مخزنی 800 لیتری شبیه‌سازی می‌کند. دستگاه ترکیب‌کننده‌ای هوای سطح سیاره را ایجاد کرده و سیستم گرمایشی قدرتمندی این هوا را داغ می‌کند. به گفته محققان گرم کردن این مخزن دو روز و نیم و سرد کردن آن پنج روز زمان می‌برد.

محققان در تلاشند با استفاده از این سیستم به ویژگی‌های اتمسفر سیاره ناهید پی ببرند زیرا در اتمسفر این سیاره علاوه بر گاز ترکیبی از مایعات فوق بحرانی نیز وجود دارند. این مایعات همزمان رفتاری مانند گاز و مایع از خود نشان می‌دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کشف آب در مریخ کشفآبدرمریخبیگ بنگ کاوشگر کنجکاوی موفق به کشف شواهدی از آب در مریخ شده استبه لطف این اکتشافات همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری درباره همشهری آنلاین درباره موسسه همشهری عکس سال ترامپ در میانه راه همشهری آنلاین دونالد ترامپ، نامزد روزنامه همشهری همشهری خبر فارسی عباس زرگر در روزهای پایانی تیرماه نماد بانک در بورس و فرابورس متوقف شد و تا به اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه کشف آب در مریخ کشفآبدرمریخ بیگ بنگ کاوشگر کنجکاوی موفق به کشف شواهدی از آب در مریخ شده استبه لطف این اکتشافات مریخ همشهری آنلاین دانش فناوری‌ خودرویی با بدنه تمام فضا سفر تفریحی ارزان به ماه در ۱۰ سال آینده فناوری‌ بام درباره همشهری آنلاین درباره موسسه همشهری عکس سال ترامپ در میانه راه همشهری آنلاین دونالد ترامپ، نامزد حزب اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری ماسکرانو من کامل نیستم باخت بولز و برد اسپرز در لیگ قرارداد همه بازیکنان نیویورک کاسموس روزنامه همشهری همشهری خبر فارسی عباس زرگر در روزهای پایانی تیرماه نماد بانک در بورس و فرابورس متوقف شد و تا به امروز



لینک منبع :شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین

شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/355175/Science/space‎Cached11 دسامبر 2016 ... شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین. دانش > فضا - همشهری آنلاین: تکه‌ای کوچک از جهنم در جایی در کلیولند اوهایو آمریکا پنهان شده‌است، اتاقکی ... Images for شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/11/1574189 11 دسامبر 2016 ... شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین. ۴ دقیقه پیش; ۰بازدید; ۰ رای; ۰ دیدگاه. ناسا,سیاره ناهید,فضا,سیاره و ستاره,سامانه خورشیدی. همشهری آنلاین: ... پژوهشگاه فضایی ایران | شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین isrc.ac.ir/اخبار-و.../شبیه‌سازی-سطح-جهنمی-سیاره-ناهید-در-زمین‎Cached13 دسامبر 2016 ... شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین. تکه‌ای کوچک از جهنم در جایی در کلیولند اوهایو آمریکا پنهان شده‌است، اتاقکی فولادی به وزن ۱۴ تن که ... شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین - پژوهشگاه فضایی ایران 80.253.154.24/index.php/.../2071-1395-09-23-11-41-57.html‎Cachedتکه‌ای کوچک از جهنم در جایی در کلیولند اوهایو آمریکا پنهان شده‌است، اتاقکی فولادی به وزن ۱۴ تن که می‌تواند با دقتی بالا شرایط مسموم، خفه کننده و داغ سیاره ناهید را ... شبیه سازی سیاره زهره در روی زمین - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/19/simulating-venus-planet-on-the-earth/‎Cachedنسخه کوچکی از جهنم بر روی زمین در کلیولند اوهایو پنهان شده است. این بخش به نام GEER یک اتاق فلزی ۱۴ تنی است که می تواند شرایط سمی، خفگی، و داغ سطح زهره را ... شبیه سازی سیاره زهره در روی زمین - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../شبیه-سازی-سیاره-زهره-در-روی-زمین‎Cached10 دسامبر 2016 ... نسخه کوچکی از جهنم بر روی زمین در کلیولند اوهایو پنهان شده است. ... تا زمانی که یک کاوشگر مدرن وارد اتمسفر غلیظ این سیاره شود و سطح آن را کشف ... ناسا سطح مردۀ ناهید را بر روی زمین شبیه سازی کرد! – وب سایت علمی ... bigbangpage.com/.../ناسا-سطح-مردۀ-ناهید-را-بر-روی-زمین-شبیه/‎Cached10 دسامبر 2016 ... ناسا سطح مردۀ ناهید را بر روی زمین شبیه سازی کرد! ... طرزی بسیار نزدیک به واقعیت ، شرایط سمی، خفقان و بسیار داغ سطح سیاره ناهید را شبیه سازی کند. ... کاستا می گوید:« این دستگاه مانند جهنمی بر روی زمین بوده و بسیار خشن است. سیاره ناهید بایگانی - دانشنامه آب ایران waterlib.ir/tag/سیاره-ناهید/ شبیه‌سازی سطح جهنمی سیاره ناهید در زمین. تکه‌ای کوچک از جهنم در جایی در کلیولند اوهایو آمریکا پنهان شده‌است، اتاقکی فولادی به وزن ۱۴ تن که می‌تواند با دقتی بالا ... میهن مگ - ساخت الکترونیک های مقاوم در برابر اتمسفر جهنمی سیاره ناهید https://mihanmag.com/.../ساخت_الکترونیک_های_مقاوم_در_برابر_اتمسفر_جهنمی_سیاره_ناهید‎Cached12 فوریه 2017 ... قوی تر pathmate او موفق شد تا در حال حاضر به سطح زهره پایان فقط دو تا هفت ... ساخت الکترونیک های مقاوم در برابر اتمسفر جهنمی سیاره ناهید ... آن در حدود ۷۳۵ کلوین(۴۶۲ درجه سلسیوس) و فشار جوی ۹۰ برابر زمین بسیار دشوار است. ... این مدارها زمانی که در تجهیزات “محیط‌های سخت” گلن که شرایط سیاره ناهید را شبیه‌سازی ...