مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی

[ad_1]

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر،‌ سیده آذر موسوی فرد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و مخترع صندلی هوشمند گفت: امروزه بسیاری از مشاغل با نشستن های طولانی همراه هستند و روزانه به تعداد آنها افزوده می شود.

وی ادامه داد: مشکل اساسی این است که فرد بیشتر مواقع برای مدت های طولانی روی صندلی خود بدون توجه به نحوه نشستن قرار می گیرد و اگر فرض شود این فرد قرار باشد تا زمان بازنشستگی همین شغل را داشته باشد با مشکلات جسمی فراوانی مواجه خواهد شد.

وی افزود: نشستن های طولانی سبب افزایش بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، چاقی، کمردرد و اختلالات اسکلتی-عضلانی خواهد شد اما اگر فرد به ازای هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ثابت نشستن یک استراحت ۲ دقیقه ای داشته باشد بسیاری از مشکلات ذکر شده به سراغ آنها نخواهد آمد.

موسوی فرد افزود: در این طرح سعی کرده ایم با دادن زمان لازم به سنسورهای فشاری، نوری و یا گرمایی که در سطح نشیمنگاه صندلی نصب شده اند، کاربر را مجبور کنیم پس از سپری شدن زمان مورد نظر (حداکثر زمانی که می توان بدون ایجاد آسیب جدی به کاربر به صورت ثابت در یک جا نشست حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است) سنسور با فرستادن آلارم فرد را مجبور کند از جای خود بلند شود و تا فرد از روی صندلی بلند نشود آلارم مربوطه خاموش نخواهد شد.

وی ادامه داد: سطح نشیمنگاه صندلی به مدت دو دقیقه حساس بوده به این منظور که اگر کاربر بخواهد کمتر از دو دقیقه مجددا بر روی صندلی بنشیند آلارم به صدا درآمده و فرد قادر به نشستن نخواهد بود و حتما باید دو دقیقه از آن بگذرد تا غیرفعال شود.

این محقق با بیان اینکه به کاربر آموزش داده می شود که در این فاصله دو دقیقه ای با ایستادن و قدم زدن و انجام حرکات ورزشی به بازیابی شرایط استراحت عضلات خود کمک کند، گفت: این تکنیک بسیار کم هزینه و پرسود بوده و قابل نصب بر روی کلیه صندلی های موجود در بازار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه این صندلی را می توان برای تمامی کارهایی که به صورت نشسته انجام می شوند به کار برد، عنوان کرد: این صندلی برای هر شغل نشسته ای بدون محدودیت کاربرد دارد.

وی افزود: امروزه کودکان و نوجوانان ساعت ها وقت خود را به صورت نشسته پشت رایانه های شخصی بدون توجه به عوارض آن سپری می کنند لذا ضروت استفاده از این صندلی ها که خود یک نوع یادآوری کننده برای رسیدگی به شرایط بد نشستن است را افزون می کند.

موسوی فرد خاطر نشان کرد: این کیت بر روی هر صندلی قابل نصب بوده و تغییر زیادی در قیمت تمام شده صندلی ایجاد نمی کند.

به گفته وی، همچنین این برنامه قابلیت ارتقا داشته و می تواند در صورت لزوم و درخواست مشتری مجهز به سنسورهای ارزیابی پوسچر، تعداد زمان بلند شدن از روی صندلی در طول یک شیفت و قابلیت اتصال به رایانه و وای فای را برای بررسی های علمی بر روی پوسچر فرد را داشته باشد.

این محقق خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور عموم که بیشتر کارهای نشسته را کار همراه با کامپیوتر می دانند این صندلی در مشاغلی که از کامپیوتر استفاده نمی شود مثل مشاغل مونتاژ و بسته بندی نیز کاربرد فراوانی دارد و می تواند از بروز زود هنگام اختلالات اسکلتی و عضلانی جلوگیری کند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از این صندلی گفت: کاهش احساس خستگی و کوفتگی در عضلات بدن خصوصا اندام تحتانی، خون رسانی بهتر به اندام تحتانی به ویژه پاها، کاهش و جلوگیری از آسیب های وارده به نخاع و کمر درد از مزایای استفاده از این صندلی به شمار می رود.

موسوی فرد افزود: استفاده از این صندلی هوشمند در کاهش و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی، جلوگیری از بیماری های دیابت، جلوگیری از چاقی افرادی که به صورت نشسته کار می کنند، ایجاد نشاط روحی و روانی در محیط های کاری، ایجاد سامانه ارگونومیکی جهت کنترل نیز کمک می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی واضحصندلیهوشمنداختراعمحققصندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی واضح آرشیو وب فارسیجام جم آنلاین محقق دانشگاه علوم صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانیصندلیهوشمندپیشگیری از خستگی و بروز اختلالات اسکلتی صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانیصندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی محقق دانشگاه …در همین زمینه صندلی هوشمند اختراع محقق ایرانی صندلی هوشمند ساخته شدپیشگیری از خستگی صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی محقق دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به طراحی و ساخت صندلی هوشمندی شد که با استفاده از ابزارهای هوشمندصندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی …محقق دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به طراحی و ساخت صندلی هوشمندی شد که با استفاده از کف هوشمند خانه با همکاری محقق ایرانی ساخته شد …کف هوشمند خانه باکف هوشمند خانه با همکاری محقق ایرانی ایرانی کف هوشمند را به اختراع در صندلی هوشمند هم ساخته شد صندلیهوشمندهم استفاده از این صندلی هوشمند در کاهش و ثبت اختراع محقق ایرانی راز پارچه هوشمند، اختراع یک بانوی دانشمند ایرانیپارچههوشمنداختراعیکبانواختراع پارچه هوشمند یک بانوی دانشمند ایرانی به نام به عنوان محقق ارشد شلوارک هوشمند برای حفاظت از سالمندان طراحی شد …„ˆ ‡ˆمحقق ایرانی موفق به ساخت شلوارک باد شونده هوشمند برای محقق ایرانی اختراع پوست صندلی هوشمند هم ساخته شد کشاورزنیوزصندلیهوشمندهمساخته و مخترع صندلی هوشمند در ، صندلی هوشمند ، محقق ایرانی میوه زنان اختراع کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت دو ایرانی در لیست مخترعین جوان برتر سال در دنیا دو ایرانی در لیست مخترعین جوان برتر سال در دنیا دو دانشمند جوان ایرانی در لیست مخترعین زیر اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری حسن مرتضوی عرفان عملی وتصوف مباحث ومطالب پیرامون عرفان عملی وتصوف ساعت ٢۱٤ ‎بظ روز شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸٦ پربیننده ترین و آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان اخبارعلمی آخرین اخبار علمی روز ایران و جهان جدیدترین اخبار علمی روز دنیا اخبار علمی جهان اخبار علمی داستان کشف قدیمی ترین پرچم جهان در ایران تصاویر داستان کشف قدیمی ترین پرچم جهان در ایران تصاویر کویر لوت سرزمین اسرار آمیزی است مردم نگاری یک بیماری فرهنگ شناسی این مقاله در فصلنامه انسان شناسی شماره که در تیر بیرون آمد انتشار یافت موقع نگارش این عکس رحیم چمران فرزند شهید چمران رحیم چمران فرزند شهید مصطفی چمران که اکنون مقیم آمریکا است مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر



لینک منبع :صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی

صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/click/.../صندلی-هوشمند،-اختراع-محقق-ایرانی‎Cached11 دسامبر 2016 ... محقق دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به طراحی و ساخت صندلی هوشمندی شد که با استفاده از سنسورهای آن از اختلالات اسکلتی و عضلانی پیشگیری ... صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی - شبکه رشد علم جوان https://www.ejavan.net/.../130/صندلی-هوشمند،-اختراع-محقق-ایرانی‎Cachedبه گزارش ایده و خلاقیت و به نقل از مهر، سیده آذر موسوی فرد، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و مخترع صندلی هوشمند گفت: امروزه بسیاری از مشاغل با ... Images for صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی صندلی هوشمند، اختراع محقق ایرانی - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../صندلی-هوشمند-اختراع-محقق-ایرانی‎Cached11 دسامبر 2016 ... محقق دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به طراحی و ساخت صندلی هوشمندی شد که با استفاده از سنسورهای آن از اختلالات اسکلتی و عضلانی پیشگیری ... صندلی هوشمند ساخته شد پیشگیری از خستگی بروز اختلالات اسکلتی onvansho.ir/.../صندلی-هوشمند-ساخته-شد-پیشگیری-از-خستگی-بروز-اختلالات-اسکلتی.html صندلی هوشمند ساخته شد پیشری از خست بروز اختلالات اسکلتی یکی از اختلالات اسکلتی . آرگونومی در ... صندلی هوشمند اختراع محقق ایرانی سایت ایدهخلاقیت. اختراع صندلی هوشمند برای صف های طولانی - آپارات ► 1:32www.aparat.com/v/UyDdi/اختراع_صندلی_هوشمند_برای_صف_های_طولانی Dec 13, 2016 - 2 min کیارش شرکت خودرو سازی نیسان/ این صندلی جدید در اتاق وقتی جلوی آن خالی میشود به صورت خودکار جابجا میشود. از این پس میتوانید در صف رو به ... ثبت اختراع - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency www.mehrnews.com/.../archive.xhtml?...اختراع‎Cachedتوسط محقق ایرانی؛ ... ۶۸ اختراع شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد ... صندلی هوشمند ساخته شد/ پیشگیری از خستگی و بروز اختلالات اسکلتی. ثبت اختراع - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency mehrnews.com/page/archive.xhtml?mn=10...0...اختراع صندلی هوشمند ساخته شد/ پیشگیری از خستگی و بروز اختلالات اسکلتی. محقق دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به طراحی و ساخت صندلی هوشمندی شد که با استفاده از ... توسط محقق ایرانی صورت گرفت کاهش ۸۰ درصدی تلفات جاده‌ای از طریق ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911118000384 6 فوریه 2013 ... مهران حسین‌زاده محقق طرح صندلی فوق تخصص هوشمند در گفت‌وگو با ... حسین‌زاده گفت : این اختراع در مراحل آزمایشی نتایج کاملا چشمگیری داشته و مورد ... کاهش ۸۰ درصدی تلفات جاده‌ای از طریق صندلی فوق تخصص هوشمند خودرو www.farsnews.com/printable.php?nn=13911118000384‎Cached6 فوریه 2013 ... توسط محقق ایرانی صورت گرفت کاهش ۸۰ درصدی تلفات جاده‌ای از طریق صندلی فوق ... مهران حسین‌زاده محقق طرح صندلی فوق تخصص هوشمند در گفت‌وگو با ... حسین‌زاده گفت : این اختراع در مراحل آزمایشی نتایج کاملا چشمگیری داشته و مورد ...