مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میلاد پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر اخلاق

[ad_1]

میلاد پیامبر اکرم (ص) در تاریخ 17 ربیع الاول سال عام الفیل بوده است. در سال میلاد پیامبر اکرم ابرهه با لشکر خود به خانه خدا در مکه حمله کرد.

سرانجام پس از قرن ها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ ترین هدایتگر انسان ها پا به عرصه وجود گذاشت. باران «رحمة للعالمین» باریدن گرفت، چشمه رافت و هدایت فوران نمود و نور محمدى عالم ملک و ملکوت را منور کرد.

میلاد پیامبر اکرم در چه شهری بود؟

امام على(ع) در رابطه با مکان تولد پیامبر فرموده اند: «مولده بمکة»

مکه این شهر امن خدا، زادگاه آخرین سفیر الهى بر خلایق گردید. شهرى که به واسطه دعاى ابراهیم محل امان و امن همه موجودات اعم از نبات و حیوان و انسان گردید: «و اذ قال ابراهیم رب اجعل هذا البلد آمنا»

شهر مکه شرافتش را از میلاد پیامبر اکرم دریافت کرد: «لا اقسم بهذا البلد و انت حل بهذا البلد»؛ «اى پیامبر چون تو در این شهر هستى به این شهر قسم مى خورم.»

تعبیر قرآن در آیات ابتداى سوره بلد نشان مى دهد که مکه به خاطر اقامت پیامبر در این شهر و تولدشان در آن، شرافت یافته و مورد قسم خداوند واقع گشته است.

میلاد پیامبر اکرم. تاریخ تولد پیامبر. ولادت حضرت محمد

میلاد پیامبر اکرم در چه سالی بود؟

میلاد پیامبر اکرم را در عام الفیل معادل سال 570 میلادى گفته اند. روز ولادت ایشان 17 ربیع الاول بوده است.

امام على (ع) در خطبه اى میلاد پیامبر(ص) را این گونه توصیف مى کنند: «کریما میلاده» پیامبرى که براى کرامت بخشیدن به انسانها مبعوث شده و غایت بعثت او انحصار در تتمیم مکارم اخلاقى دارد، میلاد او نیز همواره با کرامت و به دور از هر دنائت و پستى بوده است.

برنامه انبیاء تکریم انسانهاست و چون دین اسلام اتم و اکمل ادیان است و پیامبر براى تتمیم کرامت ها پا به عرصه وجود نهاده، لذا در عالم وجود، میلادى کریم تر از این میلاد رخ نداده است.

حوادث آسمانی مصادف با میلاد پیامبر اکرم

با میلاد پیامبر (ص) حوادث شگرف و تحولات عجیبى در زمین و آسمان پدید آمد. در روایتى از امام صادق (ع) نقل شده که ابلیس در آسمان هاى هفت گانه رفت و آمد مى کرد، وقتى عیسى(ع) متولد شد ابلیس از سه آسمان محروم گردید و در چهار آسمان دیگر آمد و شد داشت و با تولد پیامبر اکرم (ص) از رفت و آمد هفت آسمان محروم و ممنوع گردید و ستارگان آسمان، شیطان را از آسمان مى راندند.

حوادث زمینی مصادف با میلاد پیامبر اکرم

حوادثى نیز در زمین رخ داد. مهمترین آن ها عبارتند از:

  • به لرزه در آمدن ایوان کسرى و فرو ریختن چهارده کنگره آن
  • خاموش شدن آتشکده فارس
  • خشک شدن دریاچه ساوه
  • سرنگون شدن بتها و اتفاقات دیگرى که در کتب تاریخ اسلام به تفصیل بیان شده است.
میلاد پیامبر اکرم. تاریخ تولد پیامبر. عکس میلاد پیامبر اکرم

نامگذاری پیامبر اکرم

در هفتمین روز پس از میلاد پیامبر اکرم، «عبدالمطلب‏» براى عرض سپاسگزارى به درگاه الهى گوسفندى کشت و گروهى را دعوت نمود و در آن جشن با شکوه که از عموم قریش‏ دعوت شده بودند، نام فرزند خود را «محمد» گذارد. وقتى از او پرسیدند: چرا نام فرزند خود را محمد انتخاب کردید، در صورتى که این نام در میان اعراب کم سابقه است؟ گفت: خواستم که در آسمان و زمین ستوده باشد.

قطعا الهام غیبى در انتخاب این نام بى‏دخالت نبوده است؛ زیرا نام محمد، اگر چه در میان اعراب معروف بود ولى کمتر کسى تا آن زمان به آن نام نامیده شده بود. طبق آمار دقیقى که بعضى از تاریخ نویسان به دست آورده‏اند، تا آن روز فقط 16 نفر به این اسم نامگذارى شده بودند.

چرا پیامبر اکرم محمد نامیده شد؟

هر چه مصداق یک لفظ کمتر باشد، اشتباه در آن کمتر خواهد بود و چون کتاب هاى آسمانى، از نام و نشان و علایم روحى و جسمى او خبر داده بودند، باید علایم آن حضرت آن چنان روشن باشد که اشتباه در آن راه پیدا نکند. یکى از آن علایم، نام آن حضرت است که بعد از میلاد پیامبر اکرم مشخص گردیده است. باید مصداق آن به قدرى کم باشد، که راه هر گونه تردیدى را در تشخیص پیامبر گرامى از بین ببرد. مخصوصا هنگامى که بقیه اوصاف و علائم وى ضمیمه نام او گردد. در این صورت، به طور واضح کسى که انجیل و تورات از ظهور او خبر داده است، به خوبى شناخته خواهد شد.

میلاد پیامبر اکرم. ولادت حضرت محمد. تاریخ تولد پیامبر

شبهه علما در میلاد پیامبر اکرم

قرآن مجید، رسول گرامى را به دو و یا چند نام معرفى مى‏کند. در سوره‏هاى آل عمران، محمد، فتح و احزاب، به ترتیب در آیه‏هاى 138، 2، 29 و 40، او را به نام‏«محمد» و در سوره ‏«صف» آیه 6 به نام ‏«احمد» خوانده است. علت داشتن دو نام چنان که در تاریخ منعکس است این است که مادر رسول خدا،پیش از جدش، نام او را «احمد» گذارده بود. بنابراین، آن چه را بعضى از خاورشناسان در مقام اعتراض گفته‏اند که: «انجیل‏»، به تصریح قرآن، در سوره‏ «صف آیه 6»، ظهور پیامبرى را بشارت داده است که نام او احمد است نه محمد و شخصى که مسلمانان به رهبرى او معتقدند،نام او «محمد» است نه احمد،بى اساس است؛ زیرا قرآنى که پیامبر ما را به نام‏ «احمد» معرفى نموده است، در چند جا او را به نام‏ «محمد» خوانده است. اگر مدرک آنها براى تعیین نام این پیامبر، قرآن مجید باشد (چنان که هست)، قرآن او را به هر دو اسم نامیده و او را در جائى به نام محمد و در جاى دیگر «احمد» معرفى نموده است.


گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

میلاد پیامبر اکرم ص آخرین پیامبر اخلاق میلاد پیامبرمیلاد پیامبر اکرم ص در تاریخ ربیع الاول سال عام الفیل بوده است در سال میلاد پیامبر میلاد پیامبر اکرم ص آخرین پیامبر اخلاقمیلاد پیامبر اکرم ص در تاریخ ربیع الاول سال عام الفیل بوده است در سال میلاد پیامبر میلاد رسول اکرم خجسته میلاد پیامبر اکرم بیوگرافی حضرت محمداخلاق پیامبر پیامبر اکرم ص پیامبر اکرم ص مظهر اخلاق و مهروزی نماینده ولی …پیامبر اکرم ص مظهر اخلاق و مراسم جشن باشکوه میلاد پیامبر اکرمص آخرین خبرهـا طلوع مهر ویژه نامه ولادت رسول اکرم صلی الله علیه …ندای آسمانی در هنگام ولادت پیامبر اکرم ، جوانی اخلاق و عرفان در ملکوتِ میلادِ میلاد حضرت پیامبراکرمصو امام جعفرصادقع مبارک …میلاد نور مبارک ولادت حضرت پیامبر اکرم ص میلاد مسعود پیامبر اکرم آخرین پیامبر محمد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمحمد آخرین پیامبر میلاد پیامبر شناسی، طب، ریاضیات، اقتصاد، روان‌شناسی، اخلاق منابع برای نام‌ها و خاستگاهزندگیخصوصیات اخلاقی پیامبر ص در احادیث پرسمان دانشجویی ـ اخلاقخصوصیات اخلاقی پیامبر ص پیروزى پیامبر اکرم صلی الله پیامبر ص و اخلاق او سؤال ولادت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّمولادت پیامبر آزادیهای بی‌حد آنها را با گسترش اخلاق و عفت محدود کرد و از آنها که پیامبر اعظم ص فصل دوم خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم صاینک به ذکرگوشه ای از ویژگی های اخلاقی پیامبر اکرمص بهترین شما خوش اخلاق ترین رسول نور حضرت محمد ص تاریخ، سیره، زندگینامه، احادیث و سخنان پیامبر اعظم حضرت محمد ص با استفاده از کتاب، مقاله اهمیت سلام از نظر پیامبر ص چیست؟ گنجینه پاسخ‌ها اسلام قرآن تفسیر علوم قرآنی چهارده معصوم پیامبر اکرم ص مناقب و ویژگی ها آخرین پیامبر پیامبری اس ام اس برای همه اس ام اس جدید خنده دار اس ام اس جوک و سرکاری جملات پ ن پ اس ام اس پ ن پ اس ام اس پسرانه الف اکبرگنجی حقانیت قرآن و نبوت پیامبرص ادعای غیرقابل این آدرس اینترنتی که شما داده بودید ، به لطف فضای آزادی فکر و اندیشه که جا ایجاد کرده است زندگی نامه حضرت زرتشت، پیامبر ایرانی و دین زرتشت جانان هر آیین و تمدنی روی آیینها و تمدنهای پیشین خود می تواند برخیزد و رشد نماید در شمال شرق ایران زنانه زنان و حضرت فاطمه عملکرد سیاسی حضرت زهرا علیهاالسلام در دفاع از حریم ولایت، پس از دوران رحلت پیامبر اکرم صلی عایشه چگونه از دنیا رفت؟ گنجینه پاسخ‌ها اسلام کوئست قرآن تفسیر علوم قرآنی چهارده معصوم پیامبر اکرم ص مناقب و ویژگی ها آخرین پیامبر پیامبری معجزات حضرت محمدص معجزه دات کام آیا میدانید حضرت محمدصپیامبر ما هزار تا معجزه داشت دفتر پرسش ها و پاسخ ها « شیعه و اهل سنت پرسش ها و پاسخ های دانشجویی دفتر سی و یکم شیعه و اهل ‌ سنت هاد نمایندگی مقام معظم رهبری در



لینک منبع :میلاد پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر اخلاق

میلاد پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر اخلاق | ستاره setare.com/fa/news/.../میلاد-پیامبر-اکرم-ص-آخرین-پیامبر-اخلاق‎Cached11 دسامبر 2016 ... میلاد پیامبر اکرم (ص) در تاریخ 17 ربیع الاول سال عام الفیل بوده است. در سال میلاد پیامبر اکرم ابرهه با لشکر خود به خانه خدا در مکه حمله کرد. میلاد پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر اخلاق - مجله اینترنتی ستاره tnews.ir/news/ab4f75816462.html‎Cached11 دسامبر 2016 ... میلاد پیامبر اکرم (ص) در تاریخ 17 ربیع الاول سال عام الفیل بوده است. در سال میلاد پیامبر اکرم ابرهه با لشکر خود به خانه خدا در مکه حمله کرد. ولادت پیامبر اکرم (ص) اسوه اخلاق و امام صادق(ع) مبارک باد. - تبلیغات - به dieselengine-blogfa-com.nahamta.ir/.../ولادت+پیامبر+اکرم+(ص)+اسوه+اخلاق+و+امام+صادق(ع)++مبارک+باد..html ولادت پیامبر اکرم (ص) اسوه اخلاق و امام صادق(ع) مبارک باد. ... میلاد نور مبارک ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ..... حضرت محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب(ص)، آخرین پیامبر الهی است، که برای هدایت بشر و راهنمایی دایمی انسان ... مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) درخارج کشور برگزار شد ... www.mehrnews.com/.../مراسم-جشن-میلاد-پیامبر-ص-و-امام-صادق-ع-درخارج-کشور-برگزار-شد‎Cached Similar30 دسامبر 2015 ... جشن میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و ششمین امام شیعیان امام صادق ... در رم در خصوص مکارم اخلاقی پیامبر اکرم و امام صادق گفت: پیامبر اکرم ... پیامبر گرامی اسلام پرداخت و برخی از فضائل و مناقب آخرین فرستاده الهی را یادآور شد. حضرت محمد صلی الله علیه و آله - ویکی شیعه fa.wikishia.net/view/حضرت_محمد_صلی_الله_علیه_و_آله‎Cached Similar21 جولای 2017 ... معجزه اصلی او قرآن است و مردم را به یکتاپرستی و اخلاق نیک دعوت کرد. ... پیامبر ( ص) به مسلمانان سفارش کرد که پس از وی به قرآن و اهل بیت (ع) او پناه ببرند و از ... ۱۳ ماجرای مباهله; ۱۴ آخرین حج پیامبر(ص) ..... نگاره تولد پیامبر گرامی اسلام(ص) در کتاب مجمع التواریح که در قرن ۱۵ توسط حافظ ابرو در هرات تهیه شده است. میلاد آخرین پیامبر الهی، حضرت محمد(ص) مبارک باد slgh.farhang.gov.ir/.../میلاد-آخرین-پیامبر-الهی-حضرت-محمد-ص-مبارک-باد‎Cached16 دسامبر 2016 ... میلاد آخرین پیامبر الهی، حضرت محمد(ص) مبارک باد. ... «١٧ربیع الاول: ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت» ... نقش اخلاق در سیره عملى پیامبر اسلام (ص). عدى بن حاتم مى گوید:«هنگامى که خواهرم سفانه ... آداب و سنن پیامبر گرامى اسلام(ص) ... حضرت محمد، پیامبر مهربانی و اخلاق www.rahmatalam.blogfa.com/‎Cached Similarمیلاد با سعادت آخرین فرستاده ی خدا پیامبر مهربانی و اخلاق حضرت محمد .... پیامبر اکرم(ص) وقتی با جمع یاران در مسیری حرکت می کرد، یاران خویش را می فرمود که جلوتر از ... خصوصیات پیامبر اکرم(ص) در قرآن کریم www.hawzah.net/fa/.../خصوصیات-پیامبر-اکرم(ص)-در-قرآن-کریم‎Cached Similarلطفا نشانی آیاتی از قرآن که به عظمت و شأن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره دارد ... در قرآن آیات بسیاری درباره اخلاق فردی، اجتماعی، خانوادگی و همچنین آداب زندگی ... میلاد رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم www.shahroudi.net/7monasb/miladerasool.htm‎Cached Similarمکه این شهر امن خدا، زادگاه آخرین سفیر الهى بر خلایق گردید. ... امام على (ع) در خطبه اى میلاد پیامبر(ص) را اینگونه توصیف مى ... شده و غایت بعثت او انحصار در تتمیم مکارم اخلاقى دارد، میلاد او نیز همواره با ... سنت آخرین پیامبر ص کار، اخلاق ، استدلال، نشاط - دکتر رحیم پور ... ► 25:37https://www.youtube.com/watch?v=JX4GgJDeLZw Oct 4, 2015 - 26 min - Uploaded by امامیه تیوب فارسی سنت آخرین پیامبر ص کار، اخلاق ، استدلال، نشاط - دکتر رحیم پور ازغدی .... سخنرانی بمناسبت میلاد پیامبر اکرم ص و امام صادق علیہ السلام ۱۳۹۳ ...