مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه توپ پنیر و انار (مخصوص شب یلدا)

[ad_1]

با نزدیک‌شدن به شب یلدا، بازار ایده‌ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا آشنا میکنیم.

هر سال چند روز قبل از شب یلدا، بانوان خوش ذوق و با سلیقه به فکر اجرای ایده‌های جدید و جذاب برای هرچه زیباتر برگزار نمودن آیین شب یلدا می‌افتند. از طراحی و ساخت کاردستی‌های یلدایی بامزه گرفته تا تهیه شمع یلدا و انواع پیش غذا، غذا، کیک و دسرهای یلدایی خوش رنگ و خوشمزه. 

شما می‌توانید نمونه‌های زیادی از ایده‌های یلدایی را در پست مربوط به شب یلدا با منوی ستاره در سایت ستاره پیدا کنید و از هر یک از آن‌ها ایده بگیرید. 

در اینجا اما با یک دستور جدید و جالب و بسیار ساده به نام طرز تهیه توپ پنیر و انار در خدمت شما هستیم تا بتوانید یک پیش غذای بسیار زیبا و شکیل برای سفره یلدای امسال تهیه کرده و همه مهمانان را غافل‌گیر کنید. 

مواد لازم برای تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا:

 پنیر چدار رنده شده1 پیمانه 
پنیر خامه‌ای 1 پیمانه
دانه انار 1 پیمانه 
کره 1 ق غذاخوری 
گردو (ترجیجا برشته شده)1/4 پیمانه 
سیر رنده شده 1 حبه 
 رزماری تازه 1 ق چای‌خوری
آویشن تازه 2 ق چای‌خوری 
جعفری تازه 1 ق غذاخوری 
رنده پوست لیمو 1 ق چای‌خوری 
فلفل سیاه 1/8 ق چای‌خوری 
جعفری خرد شده برای تزیین 1 ق چای‌خوری 
طرز تهیه توپ انار یلدا، تزیینات یلدا، سفره یلدا، شب یلدا، عکس تزیین سفره  یلدا، توپ پنییر و انار

طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا:

  1. برای تهیه توپ پنیر و انار، ابتدا یک دستمال آشپزخانه را به صورت یک لا، کف یک بشقاب پهن کنید.
  2. دانه‌های انار را روی دستمال بریزید و لایه دیگر دستمال را روی انارها قرار دهید.
  3. به آرامی، با کف دست روی دستمال فشار آورید تا آب اضافه انارها گرفته شود. 
  4. سپس بشقاب را داخل یخچال قرار دهید و به سراغ درست‌کردن توپ پنیری بروید. 
  5. حالا پنیر خامه‌ای، کره، پنیر چدار رنده‌شده را داخل مخلوط کن ریخته و آن‌ها را کمی هم بزنید تا پنیر و کره در دمای اتاق کمی از سفتی در بیایند.
  6. رزماری، آویشن و جعفری را خرد کنید.
  7. گردو، سیر رنده‌شده، رزماری، آویشن، جعفری خردشده، رنده پوست لیمو و فلفل سیاه را به پنیرها اضافه کرده و همه مواد را حدود یکی، دو دقیقه مخلوط کنید تا باهم ترکیب شده و یک‌دست بشوند. 
  8. یک تکه سلفون روی سطح کار (میز، کانتر آشپزخانه یا کابینت) کشیده و مواد داخل مخلوط‌کن را گوشه سلفون بریزید. 
  9. گوشه دیگر سلفون را روی مواد کشیده و با دست، به آرامی مواد را به شکل توپ دربیاورید. لازم نیست در این مرحله، توپ پنیری شما بی‌نقص و خیلی گرد باشد.
  10. حالا بسته به زمانی که در اختیار دارید، توپ پنیری را بین 1 ساعت تا 2 روز داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد حسابی باهم ترکیب شوند. 
  11. بعد از مدت زمان ذکرشده، ظرف را از یخچال خارج کرده و سلفون روی آن را بردارید.
  12.  دوباره سعی کنید با یک تکه سلفون تمیز و با کمک دست، آن را به شکل گرد و صاف دربیاورید. 
  13. ظرف انارها را نیز از یخچال خارج کنید و دستمال‌ها را از زیر و روی انارها بردارید.
  14. توپ پنیری را وسط یک بشقاب تخت قرار دهید.
  15. حالا با دست از دانه‌های انار برداشته رو به آرامی سطح توپ پنیری را با دانه‌های انار بپوشانید به طوری که هیچ نقطه سفیدی دیده نشود. 
  16. وقتی تمام سطح توپ با دانه‌های انار پوشانده شد، دوباره در صورت نیاز با دست به توپ شکل دهید تا کاملا گرد و صاف به نظر برسد. 
  17. مقداری جعفری خردشده برای تزیین روی توپ پنیر و انار ریخته و آن را همراه با کراکر یا نان تست داخل ظرف مورد نظر سرو نمایید. 
  18. بهتر است حدود 30 دقیقه قبل از سرو، توپ پنیر و انار را از یخچال خارج کنید تا دمای آن به اندازه مناسب برسد.
درست‌کردن این توپ پنیر و انار بسیار ساده است و شما فقط باید زمان‌بندی مناسبی داشته باشید تا بتوانید آن را برای شب یلدا آماده کنید. امیدواریم امسال از این ایده زیبا استفاده کنید و سفره رنگین و زیبایی پهن کنید.

ترجمه: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طرز تهیه پنیر موزارلا خانگیکشدار مخصوص پیتزا،پاستا و …طرز تهیه خمیر مخصوص پیتزا تابه ای بدون نیاز به فرپیتزا مخلوط طرز تهیه پیتزا مخلوط مخصوص ایران …پیتزا مخلوط مخصوص گوشت چرخ کرده گرم فلفل دلمه ای عدد رب گوجه فرنگی قاشق طرز تهیه نان شیرین مخصوص صبحانه و عصرانهطرز تهیه ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کنید و همبرگر مخصوص طرز تهیه همبرگر مخصوص و عالی …همبرگر مخصوص این دستور به جرات بهترین و کامل ترین دستور برای همبرگر میباشد با این انواع دسر ، پیش غذا،دسرهای خوشمزه آموزش آشپزی آکا و طرز طرز تهیه تست فرانسوی با نوتلای خانگی و توت فرنگی عطر خوشِ نانِ پنیر و سیب زمینیانواع خورش ، انواع خورشت ، انواع قلیه آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه خورش قارچ با طعم عالی یک خورش خوشمزه ، خورش هویج و پرتقال طرز تهیه خورش به طرز تهیه دسر ترایفل دسر ترایفل ترایفل دسر طرز تهیه ترایفل طرز تهیه کرم وانیلی طرز تهیه انواع دسر مواد طرز تهیه موساکا غذای یونانی طرز تهیه موساکا پخت موزاکانحوه پخت گراتن موزاکاطرز پخت موساکای یونانیمواد لازم طرز تهیه انواع غذاها طرز تهیه انواع غذاهاآشپزیاشپزیتزیین سالادسالاد ماکارونیطرز تهیه لازانیاطرز طرز تهیه پنیر موزارلا خانگیکشدار مخصوص پیتزا،پاستا و طرز تهیه خمیر مخصوص پیتزا تابه ای بدون نیاز به فر پیتزا مخلوط طرز تهیه پیتزا مخلوط مخصوص ایران کوک پیتزا مخلوط پیاز را خرد کنید و درون ماهتابه با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ طرز تهیه نان شیرین مخصوص صبحانه و عصرانه طرز تهیه ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کنید و شکر و همبرگر مخصوص طرز تهیه همبرگر مخصوص و عالی ایران کوک همبرگر مخصوص این دستور به جرات بهترین و کامل ترین دستور برای همبرگر میباشد با این انواع دسر ، پیش غذا،دسرهای خوشمزه آموزش آشپزی آکا و طرز طرز تهیه تست فرانسوی با نوتلای خانگی و توت فرنگی عطر خوشِ نانِ پنیر و سیب زمینی انواع خورش ، انواع خورشت ، انواع قلیه آموزش آشپزی آکا و طرز طرز تهیه خورش قارچ با طعم عالی یک خورش خوشمزه ، خورش هویج و پرتقال طرز تهیه خورش به ، خورشی طرز تهیه دسر ترایفل دسر ترایفل ترایفل دسر طرز تهیه ترایفل طرز تهیه کرم وانیلی طرز تهیه انواع دسر مواد لازم طرز تهیه موساکا غذای یونانی طرز تهیه پیاز را تفت بدهید بعد سیر را اضافه کنید تفت داده و سپس گوشت را به آن اضافه کنید خوب طرز تهیه انواع غذاها طرز تهیه انواع غذاهاآشپزیاشپزیتزیین سالادسالاد ماکارونیطرز تهیه لازانیاطرز تهیه ته



لینک منبع :طرز تهیه توپ پنیر و انار (مخصوص شب یلدا)

Images for طرز تهیه توپ پنیر و انار (مخصوص شب یلدا) طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا) | ستاره setare.com/fa/.../طرز-تهیه-توپ-پنیر-و-انار-تزیین-انار-شب-یلدا‎Cached12 دسامبر 2016 ... با نزدیک‌شدن به شب یلدا، بازار ایده‌ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا آشنا میکنیم. طرز تهیه توپ پنیر و انار (مخصوص شب یلدا) | با نزدیک شدن - قطره www.ghatreh.com/news/.../طرز-تهیه-توپ-پنیر-انار-مخصوص-یلدا 12 دسامبر 2016 ... با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار ایده ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر. طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا) | با نزدیک - قطره www.ghatreh.com/news/.../طرز-تهیه-توپ-پنیر-انار-تزیین-انار-یلدا‎Cached13 دسامبر 2016 ... با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار ایده ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر. طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا) | کلینیک سلامتی clearclinic.ir/طرز-تهیه-توپ-پنیر-و-انار-تزیین-انار-شب-ی/ در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا آشنا میکنیم. هر سال چند روز قبل از شب ... طرز تهیه کیک مخملی قرمز یا رد ولوت (مخصوص شب یلدا و ولنتاین) ... طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا) - مفیدستان mofidestan.ir/طرز-تهیه-توپ-پنیر-و-انار-تزیین-انار-شب-ی/‎Cached13 دسامبر 2016 ... با نزدیک‌شدن به شب یلدا، بازار ایده‌ها و تزیینات شب یلدا حسابی داغ است. در همین راستا شما را با طرز تهیه توپ پنیر و انار شب یلدا آشنا میکنیم. توپ پنیری با تزیین انار/مخصوص شب یلدا | عصری نو www.asrino.com/توپ-پنیری-با-تزیین-انارمخصوص-شب-یلدا/‎Cached19 دسامبر 2016 ... توپ پنیری با تزیین انار روشی ابتکاری و منحصربفرد برای تهیه یک میان ... طرز تهیه. – پنیر خامه ای، پنیر چدار و فلفل قرمز را در غذاساز بریزید و ... طرز تهیه توپ پنیر و انار (تزیین انار شب یلدا) | آشپزی | Pinterest ... https://www.pinterest.com/pin/551550285600721580/ Jalapeño Popper Meatballs are incredibly moist flavorful and even better than the infamous appetizer. If your kids love southwestern flavors they will devour ... توپک انار - تولینک www.tolink.ir/2016/12/12/141472/pomegranate-ball-cheese/‎Cached13 دسامبر 2016 ... ... مناسبت‌هایی مانند شب یلدا، می‌توانید توپک پنیری با تزئین انار درست کنید. ... توپ انار. طرز تهیه. 1- پنیر خامه‌ای، پنیر چدار و فلفل را در غذا ساز ... دست سبز - توپک پنیر و انار (یه پیشنهاد یلدایی ) www.dastesabz.com/Post/.../توپک-پنیر-و-انار-یه-پیشنهاد-یلدایی-‎Cached5 دسامبر 2015 ... توپک پنیر واناریه پیشنهاد یلدایی توپک انار را در بعضی سایت های خارجی دیده بودم . ... این توپک های فوق العاده خوشمزه را که مناسب برای شب یلدا و مهمانی های ... طرز تهیه بیسکویت ها و گردو و پنیر را در غذاساز بریزید و یا با دست خرد ...