مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها

[ad_1]

در این ساختنی طرز ساخت تفنگ لیزری را یاد می‌گیرید که هم بدنه و هم مدار الکترونیکی آن را خودتان خواهید ساخت. بدنه تفنگ لیزری با دستگاه برش لیزری ساخته می‌شود (فایل‌های طراحی هم قابل دریافت هستند). لیزر تفنگ هم با یک برد به نام لوتوس (Seeeduino Lotus) کنترل می‌شود. برای ساخت تفنگ لیزری ساختنی ، باید با مدارات الکترونیکی و استفاده از میکروکنترلرها آشنا باشید.

این تفنگ لیزری یک هدف هم دارد که سه سنسور نوری روی آن تعبیه شده است. شما باید با تفنگ لیزری درست به این سنسورها شلیک کنید. در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه بازی با تفنگ لیزری را ببینید.

گام اول : وسایل مورد نیاز

  • دو عدد برد Seeeduino Lotus
  • یک عدد ماژول امیتر لیزر ۵ میلی وات قرمز
  • یک عدد میله LED Grove– این قطعه یک ابزار اندازه گیری ۱۰ بخشی به همراه تراشه کنترلر LED است.
  • موتور لرزشی Grove
  • دو عدد دکمه Grove
  • سه عدد سروو موتور
  • سه عدد سنسور نوری Grove
  • یک نمایشگر چهار رقمی‌Grove
  • بازر Grove

قطعات بدنه

  • ۲ عدد کش لاستیکی
  • ۱۴ عدد پایه پشتیبان M3*25
  • ۳ عدد پایه پشتیبان M3*30
  • ۶ عدد پایه پشتیبان M3*50
  • ۴ عدد پایه پشتیبان M3*20
  • پیچ و مهره M3
  • پیچ و مهره M2
  • ورق چوبی به ضخامت ۳ میلیمتر
  • ورق چوبی به ضخامت ۵ میلیمتر

گام دوم : اتصالات سخت افزاری و برنامه نویسی

قطعات الکترونیکی را بهم وصل کنید
قطعات الکترونیکی را بهم وصل کنید

ابتدا قطعات را طبق دیاگرام بالا بهم وصل کنید. اینجا دو دکمه داریم؛ دکمه ای که به D6 وصل می‌شود کار ماشه تفنگ را می‌کند. یعنی با هر بار فشردن آن پالس لیزری آزاد می‌شود. دکمه D7 هم لودر تفنگ لیزری است و هربار فشردن آن تفنگ ری‌لود می‌کند.

میله LED برای نمایش تعداد فشنگ‌های باقیمانده تعبیه شده است. مجموعاً ۱۰۰ فشنگ دارید و هربار فقط می‌توانید ۱۰ فشنگ به تفنگ اضافه کنید. وقتی هم فشنگ‌هایتان تمام بشود باید دکمه‌های D6 و D7 را همزمان فشار بدهید. سپس تفنگ لیزری ریست می‌شود و دوباره بازی با ۱۰۰ فشنگ شروع می‌شود.

اگر می‌خواهید بازی را متوقف کنید، دکمه D7 را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید یا ماشه را به مدت ۳۰ ثانیه فشار ندهید. به این ترتیب تفنگ در حالت SLEEP قرار می‌گیرد.

فایل زیر را دانلود کنید و فایل gun.ino را روی برد Seeeduino Lotus آپلود کنید.

رمز فایل saakhtani.ir است.

گام سوم : اتصالات سخت افزاری و برنامه نویسی

قطعات الکترونیکی را بهم وصل کنید
قطعات الکترونیکی را بهم وصل کنید

ما سه هدف متحرک برای تفنگ طراحی کرده ایم. هر کدام از این سه هدف، از یک سنسور نوری و یک سروو موتور ساخته می‌شود. سنسور نوری برای تشخیص پالس لیزر و سروو برای بالا و پایین بردن سنسور نوری استفاده می‌شود.

وقتی یک پالس لیزر تشخیص داده بشود به معنی برخورد فشنگ با هدف است. نمایشگر چهار رقمی‌هم امتیازتان را نشان می‌دهد و همزمان یک هدف دیگر بالا می‌آید. اگر نتوانید به هدفی که بالا آمده تا ۱۰ ثانیه شلیک کنید، آن هدف به صورت خودکار پایین می‌رود.

فایل زیر را دانلود کنید و target.zip را روی برد Seeeduino Lotus آپلود کنید.

رمز فایل saakhtani.ir است.

گام چهارم: قطعات چوبی را ببرید

در این مرحله به دستگاه برش لیزری برای بریدن قطعات بدنه تفنگ لیزری نیاز داریم. قطعاتی که در تصویر اول و سوم می‌بینید از چوب ۳ میلیمتری و قطعات تصویر دوم هم از چوب ۵ میلیمتری بریده می‌شوند.

فایل‌های مورد نیاز برای دستگاه برش لیزری را هم از لینک زیر دریافت کنید.

گام پنجم: قطعات الکترونیکی را به بدنه تفنگ وصل کنید

حالا می‌توانید مونتاژ تفنگ لیزری را شروع کنید. ابتدا باید قطعات الکترونیکی را به قطعات چوبی وصل کنید.

  1. سری لیزری را وصل کنید.
  2. قطعات الکترونیکی مثل برد seeeduino، پاوربانک، دکمه‌ها و … را وصل کنید.
  3. ماشه و صفحه لودر را وصل کنید.
  4. جای کش لاستیکی در تصویر مشخص است. نصب کش‌ها کمی‌سخت است اما باید دقت کنید به قطعات بدنه آسیب نزنید.

گام ششم: تفنگ را مونتاژ کنید

حالا می‌توانید قطعات بدنه تفنگ را بهم وصل کنید و آن را کامل کنید. برای مونتاژ مطابق تصاویر پیش بروید.

گام هفتم: اهداف حساس به نور را مونتاژ کنید

حالا باید اهداف تفنگ را مونتاژ کنید. در این مرحله رعایت ترتیب اتصال قطعات خیلی مهم است. پس حتماً به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. دیسک سرووی ثابت را وصل کنید.
  2. سروو را وصل کنید.
  3. سنسور نوری را وصل کنید.
  4. سروو را با دیسکی که قبلاً وصل کرده اید، ترکیب کنید.
  5. سنسور نوری را اضافه کنید.
  6. پایه را وصل کنید.

گام هشتم : قطعات الکترونیکی را اضافه کنید

در این مرحله برای اتصال قطعات الکترونیکی از پیچ نایلونی استفاده می‌کنیم. بعد از اتصال این قطعات هم می‌توانید پنل‌های کناری را وصل کنید.

در نهایت هم پنل بالایی را سر جایش بگذارید تا هدف کامل بشود.

تفنگ لیزری را تست کنید

تفنگ لیزری آماده است
تفنگ لیزری آماده است

حالا می‌توانید تفنگ لیزری را تست کنید. این تفنگ لیزری یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به بچه‌ها بدهید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه‌ها

توضیح کوتاه

بازی با این تفنگ لیزری بسیار سرگرم کننده و ساختش هم بسیار آموزنده است.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن کولیس فعال در بازارهای موبایل ساعت لباس عطر …کولیس در سال با هدف ایجاد بستری مناسب جهت افزایش فروش فروشگاه ها و نیز افزایش رضایت لیست قیمت لپ تاپلیستقیمتلپتاپ~~برای مرتب سازی بر اساس محبوبیت ،عنوان و قیمت روی عنوان ستون کلیک کنیدنوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف جنگ افزار آرشیو انجمن های غول پیکرترین بمب هدایت شونده جهان برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن کاربرد ~~ لیست قیمت لپ تاپ لیستقیمتلپتاپ~~ برای مرتب سازی بر اساس محبوبیت ،عنوان و قیمت روی عنوان ستون کلیک کنید کولیس فعال در بازارهای موبایل ساعت لباس عطر لپ تاپ کولیس در سال با هدف ایجاد بستری مناسب جهت افزایش فروش فروشگاه ها و نیز افزایش رضایت و نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به جنگ افزار آرشیو انجمن های غول پیکرترین بمب هدایت شونده جهان برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا



لینک منبع :آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها

Images for آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/09/49958‎Cached12 دسامبر 2016 ... در این ساختنی طرز ساخت تفنگ لیزری و هدف حساس به نور آن را یاد می گیرید. برای ساخت این تفنگ باید با میکروکنترلرها آشنایی داشته باشید. آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها - وسریا wesria.xyz/news/419907 آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها | جستجو ... weblog724.gdn/.../آموزش-ساخت-تفنگ-لیزری-؛-یک-هدیه-منحصر-به-فرد-برای-بچه-ها عبارت آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و در ... آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها | آرشیو ... weblog724.gdn/data/iranmg/1918060 پست با عنوان آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها از سایتهای وبلاگی با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده ... 2012kala.ir | فروشگاه 2012 کالا filecentral.ir/category.php?id=24&sort_by=price&sort...‎Cachedپس از ساخت این کیت، این اسباب بازی مهیج و سرگرم کننده با استفاده از ... این کیت آموزشی کودکان و حتی بزرگسالان را ساعت ها سرگرم می کند. ... اگر میخواهید یک هدیه زیبا به عزیزانتان بدید ما موبایل لمسی بچه گانه تام سخنگو را به شما پیشنهاد میکنیم ... هدیه ای مناسب برای کودکان باطراحی زیبا و منحصر به فرد ... تفنگ لیزری. موتور چوبی منحصر به فرد - onvansho https://onvansho.ir/result/موتور-چوبی-منحصر-به-فرد.html آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای بچه ها موتور لرزشی ورق چوبی به ضخامت آموزش ساخت تفنگ لیزری ؛ یک هدیه منحصر به فرد برای . تفنگ اسباب بازی اسالت مدل Super M16 Assault Super M16 Gun ... https://www.digikala.com/.../تفنگ-اسباب-بازی-اسالت-مدل-super-m16‎Cached Rating: 4.2 - 8 reviews فروشگاه اینترنتی دیجی کالا · مادر و کودک · ورزش و سرگرمی · سرگرمی و آموزشی · اسباب .... این تفنگ پلاستیکی برای کودکان بالای 8 سال یک هدیه مناسب است تا برای جنگ و ... هر دو مدل این تیرها در هنگام اصابت به دیگران، هیچ آسیبی به آن‌ها نمی‌زنند که می توان از آن به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد نام برد. ... کیفیت ساخت ضعیف. بهترین هدیه ها با دستگاه لیزر https://rtc24.com/laser-gifts-laser-machine‎Cachedدر این مقاله تفریحی به شما خواهیم آموخت که چرا با ساخت یک هدیه با دستگاه لیزر می توانید عزیزان خود را بیشتر خوشحال کنید و به همین خاطر است که سایت ما انواع طرح ... راهنمای جنگ های نامنظم - آنارشیسم https://www.inventati.org/sabotage/index.php?title=راهنمای...های...‎Cached4 ا کتبر 2016 ... با استفاده از یک لیزر قدرتمند، که به طور مستقیم لنز دوربین را نشانه برود، دستگاه ... در اینجا روش ساده ای را برای ساخت این وسیله به شما آموزش می دهیم. .... از آنجا که اثر انگشتِ هر شخص منحصر به فرد بوده و در طول زمان تغییر معنی داری نیز ...... شده و سپس با ماده ای نظیر خمیر بازی کودکان روی آن بخوبی پوشانده می شود.