مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر افسردگی بر بیماری قلبی

[ad_1]

بامداد : یک مطالعه جدید نشان می دهد که با توجه به افزایش شواهد درباره تاثیر افسردگی بر بیماری قلبی، بهتر است مبتلایان به افسردگی هر چه سریعتر درصدد درمان این مشکل برآیند.

به گزارش بامداد به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز، پس از حمله و یا نارسایی قلبی، برخی افراد که تجربه بیماری افسردگی ندارند، احتمال دارد مشکلاتی را در این زمینه تجربه کنند و برعکس، در افرادی که از بیماری افسردگی رنج می بردند، مشکلات قلبی در مراحل بعدی زندگی آنها به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

تاثیر افسردگی بر بیماری قلبی

‘هایدی می’ محقق آمریکایی پس از بررسی احتمال تاثیر درمان افسردگی در کاهش پیشرفت بیماری قلبی، گفت که نتایج این مطالعه نشان داد درمان موثر و سریع بیماری افسردگی ظاهرا خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

این محقق برای مطالعه خود، از داده های مربوط به ۷۵۵۰ بیمار که در طی دو سال دستکم دو پرسشنامه را درباره افسردگی پر کرده بودند، استفاده کرد. وی این افراد به چهار گروه تقسیم کرد، گروهی که هیچگاه دچار افسردگی نشده بودند، گروهی که بهبود یافته بودند، گروهی که همچنان به بیماری افسردگی مبتلا بودند و گروهی که در طی دوره مطالعه دچار افسردگی شدند. بروز مشکلات قلبی و عروقی که شامل سکته مغزی، حمله قلبی یا نارسایی قلبی در اینده می شد، در این بیماران پیگیری شد.

نتایج این تحقیق نشان داد، افراد افسرده ای که درمان شدند، درمقایسه با افرادی که هیچگاه افسردگی نداشتند، میزان ابتلا به بیماری قلبی در آنها مشابه بود (به ترتیب ۴٫۶ و ۴٫۸ درصد). اما در گروه افرادی که طی این مطالعه به بیماری افسردگی مبتلا شده بودند و یا همچنان افسردگی داشتند، میزان بیماری قلبی و عروقی بیشتر بود. (به ترتیب ۶ و ۶٫۴ درصد)

به عبارت دیگر، درمان افسردگی به کاهش سطح خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی منجر شد، وضعیتی که مشابه افراد غیر افسرده بود.

منبع – ایرنا

نوشته تاثیر افسردگی بر بیماری قلبی اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تاثیر بیماری شیداییافسردگی بر زندگی فردگفتار درمانی در بیماران دو قطبی گفتاردرمانی به تاثیر داروها و مقابله با این بیماری افسردگی ؛ بیماری های روانینور خورشید؛ دشمن افسردگی زمستان در فصل سرما به دلیل کمبود نور خورشید، تمامی ریتم های مصرف دارو در بارداری، تاثیر دارو بر حاملگی، عوارض …مصرف دارو در بارداریمصرف داروها در بارداریمصرف دارو در بارداریمصرف دارو در دوران آیا رابطه جنسی بر روی سلامتی تاثیر دارد ؟ …تاثیر رابطه جنسی بروی سلامتی – بهبود حس بویایی پس از رابطه جنسی ترشح هورمون درد های بدن به علت بیماری افسردگینویسنده موضوع درد های بدن به علت بیماری افسردگی دفعات بازدید بار کاربر و مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی، قلب، سکته قلبی…بررسی عوامل تغذیه ای تاثیرگذار بر بیماری قلبی درمان دیابت و بیماری قلبی با نان جوطالع بینی ، فال و تاثیر سنگهاسنگ درمانی که از دیرباز در زمره درمانهای طبیعی بوده، امروزه تحت نام به عنوان تاثیر روابط جنسی‌ بر عملکرد ورزشی و عضله‌ سازی …مهدی پاسخ در تاریخ فروردین ۵ام ۱۳۹۴ ۲۱۳۷ بله خود ارضایی بر عضله سازی تاثیر منفی می ورزش و زندگی کاملترین مقاله در رابطه با اهمیت و تاثیر با توجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان باید به فرهنگ ورزشی بیشتر پرداخته کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه …پزشکی و سلامتافسردگی چیست افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی تاثیر بیماری شیداییافسردگی بر زندگی فرد گفتار درمانی در بیماران دو قطبی گفتاردرمانی به تاثیر داروها و مقابله با این بیماری کمک می افسردگی ؛ بیماری های روانی نور خورشید؛ دشمن افسردگی زمستان در فصل سرما به دلیل کمبود نور خورشید، تمامی ریتم های چاقی بیماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مرضچاقی با تقسیم کردن وزن شخص مورد نظر بر مجذور قد وی محاسبه شده، و در هر دو سیستم متریک یا سیستم اختلال افسردگی اساسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اختلالافسردگی اختلال افسردگی اساسی یکی از شایع‌ترین تشخیص‌های روانپزشکی است که مشخصه آن خلق افسرده و با مصرف دارو در بارداری، تاثیر دارو بر حاملگی، عوارض دارو در بارداری مصرف دارو در بارداریمصرف داروها در بارداریمصرف دارو در بارداریمصرف دارو در دوران بارداری درد های بدن به علت بیماری افسردگی نویسنده موضوع درد های بدن به علت بیماری افسردگی دفعات بازدید بار کاربر و مهمان ورزش و زندگی کاملترین مقاله در رابطه با اهمیت و تاثیر ورزش با توجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان باید به فرهنگ ورزشی بیشتر پرداخته شود آشنایی با داروهای ضد افسردگی و عوارض آنها، درمان افسردگی امروزه، متأسفانه بیماری افسردگی یکی از بیماری های رایج در میان اقشار مختلف مردم است تاثیر روابط جنسی‌ بر عملکرد ورزشی و عضله‌ سازی پایگاه تخصصی مدت زمان زیادی است که بسیاری از مردم در این فکر هستند که آیا روابط جنسی‌ بر تمرینات و عضله کامل ترین مرجع در مورد بیماری افسردگی و راه پیشگیری و درمان پزشکی و سلامت افسردگی چیست افسردگی،درمان افسردگیافسردگی شدیدافسردگی فصلیافسردگی چیستافسردگی مزمن تأثیر ورزش بر بیماری



لینک منبع :تاثیر افسردگی بر بیماری قلبی

افسردگی و بیماری قلب - نمناک namnak.com/افسردگی-بیماری-قلب.p1177‎Cachedنمناک اخبارپزشکی و سلامت افسردگی و بیماری قلب ... افرادی که به افسردگی بالینی دچار می شوند در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی قرار دارند. ... افسردگی علائم و روش های درمان افسردگی · خنده درمانی تاثیرات خنده درمانی بر افسردگی و ... استرس و افسردگی، خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد ... fa.parsiteb.com/استرس-و-افسردگی،-خطر-بیماری‌های-قلبی/‎Cached Similarاسترس و افسردگی، خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد ... بهبود اوضاع قلبی نیاز به ورزش شدید نیست بلکه یک فعالیت متوسط و مستمر نیز تاثیرگذار است. تاثیر افسردگی بر قلب انسان - بیست ستون www.bistsotoon.com/p/تاثیر-افسردگی-بر-قلب-انسان‎Cached10 مارس 2015 ... درمان افسردگی خطرات بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. اختصاصی بیست ستون: مطالعات جدید تاثیر افسردگی بر قلب نشان می‌دهد که به‌طور متوسط کسانی ... بیماران قلبی، مراقب افسردگی باشند - تبیان article.tebyan.net/103132/بیماران-قلبی-مراقب-افسردگی-باشند‎Cached26 سپتامبر 2009 ... بیماران قلبی مبتلا به افسردگی احتمال دارد مصرف داروهای قلبی‌ را ... برای قلب هم جزو اولین چیزهایی هستند که تحت تاثیر افسردگی آسیب می‌بینند. اضطراب و افسردگی زمینه ابتلا به بیماری قلبی - روان شناسی.دلهره ... robabnaz.persianblog.ir/.../اضطراب_و_افسردگی_زمینه_ابتلا_به_بیماری_قلبی‎Cached Similarتحقیقات جدید نشان می‌دهد اضطراب و افسردگی عوامل موثر دربروز مشکلات قلبی ... قلبی جدی را افزایش می‌دهند و از این میان اختلال افسردگیشدید بیشترین تاثیر را ... SID.ir | سکته قلبی و افسردگی fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=135059‎Cached Similarمطالعات همه گیر شناسی رابطه بین افسردگی و افزایش خطر ابتلای بعدی به بیماری قلبی عروقی، MI و مرگ قلبی را نشان داده است. تاثیر منفی افسردگی بر پیش آگهی ... [PPT] مشکلات قلبی و عروقی مشکلات روحی و روانی مشکلات روحی و ... - qums eprints.qums.ac.ir/.../Cardiovascular%20problems%2C%20mental%20problems.ppt‎Cachedبیماری قلبی یک بیماری جسمی رفتاری است و عوامل روحی روانی مثل خشم و عصبانیت‌، ... تحقیقات نشان داده که افسردگی برپیش آگهی سکته قلبـی تأثیر منفی دارد. استرس و افسردگی؛ 2 دشمن قلب - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../استرس-و-افسردگی-2-دشمن-قلب‎Cached26 ژانویه 2017 ... بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ در بسیاری از کشورهاست که عوامل ... گرفت ارتقای توانایی پاسخ‌دهی به استرس بر سلامت عروق تاثیر گذارد. استرس و افسردگی؛ 2 دشمن قلب - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/416535/استرس-و-افسردگی-2-دشمن-قلب‎Cached30 ژانویه 2017 ... افسردگی، اضطراب، اختلالات شناختی، اختلالات اضطرابی و اختلالات خلقی در ... گاهی بررسی رابطه بین استرس و بیماری‌های قلبی عروقی آسان نیست در اینجا ... گرفت ارتقای توانایی پاسخ‌دهی به استرس بر سلامت عروق تاثیر گذارد. استرس بیش از حد چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟ www.hidoctor.ir/15245_استرس-بیش-از-حد-چه-تاثیری-بر-سلامت-قلب-د.html/‎Cached Similarفهم رابطه بین استرس و بیماری های قلبی عروقی آسان نیست . .... استرس می تواند موجب هیجان ، افزایش فشار خون ، خستگی ، افسردگی ، سر درد میگرنی ، اختلالات ...