مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی

[ad_1]

بافتنی و قلاب بافی یکی از بهترین روش‌های عروسک سازی هستند. برای ساخت عروسک با این روش فقط به کاموا نیاز دارید و به همین خاطر هزینه تمام شده عروسک بافتنی بسیار پایین است. در این ساختنی ساخت عروسک ماهی بافتنی را یاد می‌گیرید. ساخت عروسک ماهی بافتنی برای کسانی که قلاب بافی بلد نیستند کمی‌پیچیده به نظر می‌رسد اما با صرف کمی‌وقت و دقت هر کسی می‌توانید این عروسک را بسازد.

گام اول : وسایل مورد نیاز

  • میل قلاب بافی ۳٫۵ میلیمتری
  • کاموای آبی روشن
  • کاموای سفید
  • چشم پلاستیکی – می‌توانید از دکمه هم استفاده کنید
  • سوزن کاموا
  • مارکر قلاب بافی

برای ساخت عروسک ماهی بافتنی از گره‌های زیر استفاده می‌کنیم:

  • بافت پایه کوتاه
  • افزایش دادن : به معنای دو بافت پایه کوتاه روی همان نقطه
  • کاهش دادن : میل را از دو حلقه جلویی رد کنید، کاموا را از رویش رد کنید و کاموا را از حلقه‌ها رد کنید (حالا باید دو حلقه روی میل داشته باشید) و دوباره کاموا را از رویش رد کنید و کاموا را رد کنید.
  • بافت حلقه جادویی
  • گره زدن : کاموا را ببرید و حلقه را بکشید تا به انتهای کاموا برسید.

در ویدیوی زیر می‌توانید آموزش ایجاد حلقه جادویی که کاربرد زیادی در بافت عروسک دارد را یاد بگیرید:

گام دوم : بدنه عروسک را ببافید

ساخت بدنه عروسک را با حلقه جادویی شروع کنید و به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. حلقه جادویی ۶ (۶)
  2. افزایش* ۶ (۱۲)
  3. پایه کوتاه، افزایش* ۶ (۱۸)
  4. پایه کوتاه ۲، افزایش* ۶ (۲۴)
  5. پایه کوتاه ۳، افزایش* ۶ (۳۰)
  6. پایه کوتاه ۳۰ (۳۰)
  7. پایه کوتاه ۳۰ (۳۰)
  8. پایه کوتاه ۳۰ (۳۰)
  9. پایه کوتاه ۳۰ (۳۰)
  10. پایه کوتاه ۳۰ (۳۰)
  11. پایه کوتاه ۲، کاهش* ۶ ، پایه کوتاه ۶ (۲۴)
  12. پایه کوتاه ۲۴
  13. حالا چشم‌ها را وصل کنید و شکم ماهی را با پشم شیشه پر کنید.
  14. پایه کوتاه، کاهش* پایه کوتاه ۶ (۱۲)
  15. پایه کوتاه ۱۸
  16. کاهش* ۶ ، پایه کوتاه ۶ (۱۲)
  17. پایه کوتاه ۱۲ (۱۲)
  18. پایه کوتاه ۱۲ (۱۲)
  19. بافت را به دسته‌های ۶ تایی بافت کوتاه تقسیم کنید.
  20. افزایش، پایه کوتاه ۲* ۲ (۸)
  21. افزایش، پایه کوتاه ۳* ۲ (۱۰)
  22. افزایش، پایه کوتاه ۴* ۲ (۱۲)
  23. پایه کوتاه ۱۲ (۱۲)
  24. کاهش، پایه کوتاه ۴* ۲ (۱۰)
  25. کاهش، پایه کوتاه ۳* ۲ (۸)
  26. کاهش، پایه کوتاه ۲* ۲ (۶)
  27. کاهش، پایه کوتاه* ۲ (۴)

نخ را گره بزنید و با سوزن دایره را بدوزید و کاموا را گره بزنید.

گام سوم : شکم عروسک را ببافید

یک زنجیره ۹ تایی ببافید و سپس به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. از زنجیره دوم میل شروع کنید و روی حلقه پشتی زنجیره هفت بافت پایه کوتاه بزنید. روی حلقه پشتی آخری دو بافت پایه کوتاه بزنید. بچرخید و روی حلقه‌های جلویی هفت بافت پایه کوتاه بزنید. روی آخرین حلقه جلویی دو بافت پایه کوتاه بزنید (۱۸).
  2. افزایش، پایه کوتاه ۶، افزایش* ۳ ، پایه کوتاه ۶، افزایش* ۲ (۲۴)
  3. پایه کوتاه، افزایش، پایه کوتاه ۶ ، پایه کوتاه، افزایش* ۳ ، پایه کوتاه ۶، پایه کوتاه، افزایش* ۲ (۳۰)
  4. پایه کوتاه ۲، افزایش، پایه کوتاه ۶ ، پایه کوتاه ۲، افزایش* ۳ ، پایه کوتاه ۶، پایه کوتاه ۲، افزایش* ۲ (۳۶)
  5. پایه کوتاه ۳، افزایش، پایه کوتاه ۶ ، پایه کوتاه ۳، افزایش* ۳ ، پایه کوتاه ۶، پایه کوتاه ۳، افزایش* ۲ (۴۲)
  6. پایه کوتاه ۴، افزایش، پایه کوتاه ۶ ، پایه کوتاه ۴، افزایش* ۳ ، پایه کوتاه ۶، پایه کوتاه ۴، افزایش* ۲ (۴۸)

کاموا را گره بزنید.

گام چهارم: باله‌ها را بدوزید

  1. بافت جادویی ۶ (۶)
  2. پایه کوتاه، افزایش *۳ (۹)
  3. پایه کوتاه ۹ (۹)
  4. پایه کوتاه، کاهش *۳ (۶)
  5. پایه کوتاه، کاهش *۲ (۴)

کاموا را گره بزنید. با استفاده از سوزن، کاموا را از بافت دوم حلقه کنید (بافتی که طرف دیگر محل گره قرار دارد). کاموا را محکم بکشید. سوزن را از جایی که کاموا را بسته اید، رد کنید و آن را از جایی در ردیف دوم بیرون بکشید. کاموا را آرام بکشید و وقتی هیچ کاموای شلی نبود، کاموا را ول کنید (اگر طناب را محکم بکشید، شکل باله خراب می‌شود). سوزن را دوبار از یک تکه کاموا رد کنید تا کاموا بافت باله را نکشد.

گام پنجم : قطعات عروسک ماهی بافتنی را بهم بدوزید

باله‌ها را با سنجاق به بدنه وصل کنید. با استفاده از سنجاق‌ها جای باله‌ها را ثابت کنید و سپس آنها را بدوزید.

عروسک ماهی بافتنی آماده است. اگر دست تان در قلاب بافی تند نباشد، بافت عروسک کمی‌طول می‌کشد اما قطعاً از نتیجه کار راضی خواهید بود. تصاویر ماهی بافتنی که می‌سازید را برای ما ارسال کنید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی

توضیح کوتاه

یک عروسک بافتنی ساده و بامزه بسازید.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

منبع روبان دوزی و دوختهای تزئینی دانا نمونه کارهای آموزش روبان دوزی ،گل های روبانی ودوخت های تزئینی کارهای دستیمنبع روبان دوزی و دوختهای تزئینی دانا نمونه کارهای …نمونهکارهایروبانآموزش روبان دوزی ،گل های روبانی ودوخت های تزئینی کارهای دستی فنگ شویی چیست، افسانه فنگ شویی، فنگ شویی …فنگ شوییفنگ شویی ثروتفنگ شویی اتاق خوابفنگ شویی خانهفنگ شویی در خانهفنگ شویی اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …یک فانوس دریایی برای فروش گذاشته شد به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک فانوس دریایی که به زبان و ادبیات فارسی فولکلور ایران، توده شناسیشماره‌ی نوشته ٢٠ ١٨ پروفسور الول ساتن برگردان مجید مصطفوی افسانه‌ها و منبع روبان دوزی و دوختهای تزئینی دانا نمونه کارهای ترکیبی فکر میکنم مدتی هست که کمتر به آموزش روبان دوزی و کار با روبان پرداختم به همین علت امروز یک منبع روبان دوزی و دوختهای تزئینی دانا نمونه کارهای روبان دوزی نمونهکارهای آموزش روبان دوزی ،گل های روبانی ودوخت های تزئینی کارهای دستی فنگ شویی چیست، افسانه فنگ شویی، فنگ شویی در خانه، فنگ شویی در فنگ شوییفنگ شویی ثروتفنگ شویی اتاق خوابفنگ شویی خانهفنگ شویی در خانهفنگ شویی ازدواجفنگ اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون زبان و ادبیات فارسی فولکلور ایران، توده شناسی شماره ی نوشته ۱۹ ۱۸ محمد جعفری‌ قنواتی‌ پژوهشی در ادبیات‌ شفاهی‌ ادبیات‌ شفاهی‌ بخش



لینک منبع :آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی

Images for آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی ... saakhtani.ir/archive/1395/09/50000‎Cached12 دسامبر 2016 ... در این ساختنی آموزش بافت عروسک ماهی بافتنی را یاد می گیرید. بافت این عروسک نیازی به مهارت قلاب بافی پیشرفته ندارد و بسیار ساده است. آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی ... newslist.ir/.../ساختنی/t/آموزش-ساخت-عروسک-ماهی-بافتنی-یک-هدیه‎Cached12 دسامبر 2016 ... بافتنی و قلاب بافی یکی از بهترین روش های عروسک سازی هستند برای ساخت عروسک با این روش فقط به کاموا نیاز دارید و به همین خاطر هزینه تمام شده ... آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی - وسریا wesria.xyz/news/420770 آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی ... weblog724.gdn/data/iranmg/1919483 پست با عنوان آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست داشتنی از سایتهای وبلاگی با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده ... اموزش بافتنی عروسک مینیون - onvansho onvansho.ir/result/اموزش-بافتنی-عروسک-مینیون.html اصول اولیه بافتنی نمونه بافت آموزش شلوار عروسک مینیون آموزش دوخت خرگوش . ... آموزش ساخت عروسک مینیون بسیار دوست داشتنی با دستمال کاغذی ساخت عروسک ... آموزش ساخت عروسک ماهی بافتنی ؛ یک هدیه ارزان اما دوست آموزش ساخت عروسک ماهی ... خانه دوست داشتنی من - دکوراسیون خانه mysweethome.blogfa.com/cat-2.aspx?p=2‎Cached Similarدر پست های قبلی گل رز پارچه ای یا روبانی را به شما آموزش دادم. ... برای ساخت این جا شمعی نیاز به شن و صدف و یک ظرف لاله شکل بلور و یک پایه ... شاید باور نکنید، اما وسایل کم اهمیتی مثل صندلی، کوسن یا روتختی در ظاهر خانه شما ... این گلدان ها برای هدیه دادن بسیار زیبا هستند و خیلی ارزان تر از بیرون تمام می .... زیرکتری بافتنی 1. از همه چیزو همه کس - آموزش هنر های دستی www.matenali.blogfa.com/category/29/آموزش-هنر-های-دستی‎Cached Similarآموزش ساخت آینه بسیار زیبا با تکه های ظروف شکسته ... اگر به تزیین منزل با وسایل دور ریختنی، ساده و ارزان علاقه مند هستید و به دنبال راهی آسان ... آموزش تصویری ساخت عروسک پارچه ای ... قدم اول برای ساخت یک عروسک پارچه ای، کشیدن شکلش روی کاغذه . ..... یک لایه از شن را در ته ظرف بریزید و با دقت گوش ماهی ها را روی شن قرار دهید . طرز تهیه خمیر گل چینی + نمونه کار - مجله تصویر زندگی www.tasvirezendegi.com/chinese-flower-paste/‎Cachedدر این بخش دو روش تهیه خمیر گل چینی را به شیوه ای ساده به شما آموزش می دهیم . از خمیر گل چینی برای ساخت عروسک های تزیینی، زیورآلات و تزیین ظروف می ... پس از حاضر شدن به اندازه یک بند انگشت از وازلین بردارید و به خمیر اضافه کرده ، خوب ... سلام دوست عزیز. .... آموزش ساخت ظرف هفت سین خمیری طرح تنگ ماهی طلا + تهیه خمیر چینی. عروسک بافتنی - پورتال خبری cafe-ghasedak-blogfa.boty.ir/list/عروسک+بافتنی.html عکسهای هنر نمایی یک زن در ساخت عروسک ترسناکعکسهای هنر نمایی یک زن در ساخت عروسک ترسناک ... کامل ترین و جامع ترین مجموعه آموزش طرح ها و الگوهای بافتنی