مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مواد غذایی مضر برای سلامت دندان ها

[ad_1]
مواد غذایی مضر برای سلامت دندان ها

خبرگزاری آریا-تا حالا به این فکر کرده‌اید اگر خدای نکرده دندان نداشته باشید صورتتان چه شکلی می‌شود؟
به گزارش خبرگزاری آریا،حتما افرادی را با دندان‌های سیاه، کثیف، کج و کوله و زرد نیز دیده‌اید. درست است که دندان‌ها در حفره‌ی دهان پنهان شده‌اند اما تاثیر مستقیمی در زیبایی صورت دارند. بدون شک یک لبخند زیبا بدون داشتن دندان‌های تمیز و مرتب امکان پذیر نخواهد بود.

 

اگر نمی‌خواهید این اتفاقات برای شما نیز بیفتند و نمی‌توانید صورتتان را بدون دندان و مانند هلوی چروکیده تصور کنید بهتر است به عادت‌های غذایی‌تان توجه بیشتری داشته باشید. درست است که مسواک زدن بهترین و ساده‌ترین و البته کم‌هزینه‌ترین روش برای حفظ سلامت دندان‌هاست اما باید بدانید برای داشتن دندان‌های سالم صرفا مسواک زدن کافی نیست. شما باید از مصرف برخی از مواد غذایی نامناسب پرهیز کنید و حتما نخ دندان بکشید. با ما باشید تا با 5 ماده ی غذایی آسیب رسان بیشتر آشنا شوید.

 

مسواک زدن, پوسیدگی دندان

 

چیپس بلای جان مینای دندان
همین چیپس‌هایی که زیر دندان صدا می‌دهند و دلمان غنج می‌زند برای تمام کردن بسته‌ی آن. البته فقط چیپس نیست. انواع کیک‌های ساده، شکلاتی، کوکی‌ها و غیره نیز شریک جرم هستند. تمام این مواد غذایی حاوی قند هستند و خطر بالقوه‌ای برای سلامت دندان‌ها دارند. فرقی نمی‌کند که این مواد غذایی از قند طبیعی مانند عسل باشند و یا قندهای تصفیه شده مانند قند سفید تهیه شده باشد. تاثیر مخرب آنها روی دندان‌ها یکی است. به گفته ی متخصصان دندانپزشک، باکتری هایی که به طور طبیعی در دهان وجود دارند قند را به اسید تبدیل می‌کنند و به این ترتیب به مینای دندان‌ها آسیب می‌زنند. این روند را «دمینرالیزاسیون» می‌گویند. این اسیدهای تولید شده توسط باکتری‌های پلاک‌های دندان، کلسیم مینای دندان را حل کرده و از بین می‌برند. در نتیجه باعث بروز مشکلی به نام پوسیدگی دندان می‌شوند.

 

چه باید کرد؟

آب بنوشید. به عقیده‌ی متخصصان آب باعث دفع بخشی از اسیدهای موجود در دهان می‌شود. آب کشیدن دهان بعد از خوردن این مواد غذایی باعث می‌شود که بقایای آن‌ها دفع شود و بین دندان‌ها یا روی آن‌ها گیر نکنند. اگر می‌خواهید از تمیزی بیشتر آن‌ها مطمئن شوید می‌توانید حدود بیست الی سی دقیقه بعد از مصرف مواد غذایی دندان‌هایتان را مسواک بزنید. توجه داشته باشید که بزاق ما نیز نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارد. به خاطر اینکه باعث خنثی شدن اسیدهای دهانی دارد.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان و جلوگیری از آنکربوهیدرات ها ماده ی ایده آل براى باکترى های مولد پوسیدگی دندان هستند و فرآورده هاى بهداشت فردی بهداشت را علم و هنر پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت فرد کمتر مصرف کنید برای مناسبت‌های خاص انرژی کیلوکالری گاه گاه بخورید انرژی کیلوکالریمقایسه عادات غذایی ایرانی‌ها و سایر ملل سایت خبری …آدات غذایی هر ملتی بنا به موقعیت جغرافیایی ، وضعیت فرهنگی، شرایط آبو هوایی و عوامل خواص درمانی عسل مرجع کامل اطلاعات سایت …مقدمه عسل ،ماده غذایی بسیار غنی و انرژی بخشی است که حدود۸۰ درصد از قندهای ساده یا دندان درد در دوران بارداریفقط کافی است یک بار در عمرتان دندان‌درد کشیده باشید تا تایید کنید یکی از بدترین و مراحل جایگزینی ایمپلنت ابتدا جراحی جهت قرار دادن پایه ایمپلنت سئوالات مربوط به شیر جالب ترین وبلاگ پارسیسئوالات مربوط به شیر بالا منظور از شیر با ویتامین چیست ؟ و ویتامین چگونه به شیر تغذیه مناسب از چند ماه قبل از بارداری برای بارداری …تغذیه مناسب از چند ماه قبل از بارداری برای بارداری موفق و خوببیماری سلیاک چیست ؟ – علائم ، عوارض ، تشخیص ، …سلیاک چیست؟ بیماری سلیاک، نوعی بیماری گوارشی است که به پرزهای روده کوچک آسیب می مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان و جلوگیری از آن کربوهیدرات ها ماده ی ایده آل براى باکترى های مولد پوسیدگی دندان هستند و فرآورده هاى اسیدى کمتر مصرف کنید برای مناسبت‌های خاص انرژی کیلوکالری گاه گاه بخورید انرژی کیلوکالری بهداشت فردی بهداشت را علم و هنر پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت فرد و مقایسه عادات غذایی ایرانی‌ها و سایر ملل سایت خبری تحلیلی محمدرضا حیدری‌نژاد یکی از بینندگان «تابناک» ساکن مالزی در پیامی نوشت مدتی پیش با یکی از خواص درمانی عسل مرجع کامل اطلاعات سایت پزشکان بدون مرز مقدمه عسل ،ماده غذایی بسیار غنی و انرژی بخشی است که حدود۸۰ درصد از قندهای ساده یا مراحل جایگزینی ایمپلنت ابتدا جراحی جهت قرار دادن پایه ایمپلنت انجام تغذیه مناسب از چند ماه قبل از بارداری برای بارداری موفق و خوب تغذیه مناسب از چند ماه قبل از بارداری برای بارداری موفق و خوب دندان درد در دوران بارداری بارداری و زایمان راحت با قبل از باردار شدن، از سلامت دندان‌تان مطمئن شوید تومور و التهاب جدیدترین مطالب دندان پزشکی ساختمان دندان دندان از دو قسمت کلی تشکیل شده است تاج و ریشه دندانهای مختلف بر حسب وظایف



لینک منبع :مواد غذایی مضر برای سلامت دندان ها

مواد غذایی مضر برای سلامت دندان ها - بیتوته www.beytoote.com/health/.../detrimental-dental2-health.html‎Cached Similarدندان درد مینای دندان پوسیدگی دندان میوه‌ی خشک , سفید کردن دندانها , لک شدن دندان‌ها , سلامت دندان ها , مواد غذایی مضر برای دندان ها , تغذیه سالم , مسواک زدن , خوراکیهایی که بر سلامت دندانها تاثیرگذار هستند. simadent.com/.../خوراکیهایی-که-بر-سلامت-دندانها-تاثیرگذار-هستند‎Cached Rating: 4 - 14 reviews مواد ذکر شده نه تنها ارزش غذایی ندارند بلکه به علت نوع و میزان قندی که دارند برای دندانها مضر هستند. قند موجود در این خوراکیها به دندان می چسبد و به منزله ماده غذایی برای ... مواد غذایی مناسب برای سلامت دهان و دندان - نمناک namnak.com/مواد-غذایی-مناسب-برای-سلامت-دهان-دندان.p1797‎Cachedمواد غذایی مضر برای دندان و مواد غذایی مفید برای دهان و دندان و راه های داشتن دهان ودندان سالم را در نمناک ... می دانید که مینای دندان از قسمت خارجی دندان ها محافظت می کند. ده ماده غذایی مفید برای سلامت دندان - آکا www.akairan.com/health/bimari-behdasht/dandan40.html‎Cached Similarسلامت دندان. زمانی که مواد غذایی نشاسته ای و شیرین موجود در بیشتر مواد غذایی با این باکتری ها تماس پیدا می کنند مقداری اسید تولید می شود. این اسید هم شروع به ... خوراکی‌های مفید و مضر برای دندان - کجارو www.kojaro.com/2016/4/14/118424/healthy-teeth-foods/‎Cached19 آوریل 2016 ... ۸ ترکیب غذایی مضر که باید از خوردن آن‌ها اجتناب کنید ... این دو ماده برای بدن بسیار مهم بوده و برای حفظ سلامتی دندان‌ها و استخوان‌ها ضروری به شمار ... خوراکی های مضر برای دندان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/44281/خوراکی-های-مضر-برای-دندان‎Cached Similarدر کنار این معاینات باید در تغذیه خود نیز سلامت دندان هایمان را در نظر داشته باشیم. ... البته به این معنا نیست که این مواد برای بدن مضر هستند، بلکه برخی از آنها فقط ... مواد غذایی که برای دندان ها بسیار مفید است - مجله دندانپزشکی www.dental-magazine.com/مواد-غذایی-که-برای-دندان-ها-بسیار-مفید-ا/‎Cached2 فوریه 2014 ... صفحه اصلی دهان، دندان و لثه مواد غذایی که برای دندان ها بسیار مفید است ... باکتری های مضر دهان را از بین می برد و برای سلامت دندان و لثه مفید است. 5 ماده‌ی غذایی مضر برای دندان‌ها - تبیان article.tebyan.net/175635/5-ماده-ی-غذایی-مضر-برای-دندان-ها‎Cached10 آگوست 2011 ... اگر دنبال دلیل می‌گردید باید بگوییم وقتی یکی از همین مواد غذایی به یک یا ... اگر به سلامت دندان‌های‌تان علاقه‌مندید انرژی مورد نیاز بدن‌تان را با خوردن مواد غذایی دیگر تأمین کنید. ... رژیم غذایی مضر برای دندان ها، کل بدن را تهدید می کند. ده خوراکی مفید برای دندانها www.drhashemi.ir/dentistry/24-dentist.html‎Cached Similarده خوراکی مفید برای دندانها, پی دی اف · چاپ · پست الکترونیکی ... ماست بدون مواد شیرین کننده می تواند به دلیل داشتن اسید لاکتیک، برای سلامت لثه بسیار مفید باشد و ... غذاهای مفید برای سلامت دندان ها - راستینه - سایت پزشکی و مجله سلامتی ... https://rastineh.com/غذاهای-مفید-برای-سلامت-دندان-ها/‎Cachedمصرف خوراکیها و جویدنی هایی که برای سلامت دندان مفید هستند و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند مانند کرفس.