مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو

[ad_1]

در این ساختنی طرز ساخت پوینتر لیزری با وسایل ساده و ارزان را یاد می‌گیرید. از این پوینتر لیزری می‌توانید در سخنرانی‌ها و برای نرم افزارهایی مثل پاورپوینت استفاده کنید. برای ساخت پوینتر پاورپوینت باید با برد آردوینو آشنا باشید. البته ما کدها را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا کار ساخت برایتان ساده تر بشود. با ساختنی همراه باشید.

در واقع کاری که در این ساختنی انجام می‌دهیم، تبدیل کردن کنترل تلویزیون به پوینتر لیزری است. به این ترتیب دیگر نیاز نیست برای ساخت مدار اصلی پوینتر و بدنه آن وقت بگذارید و کار ساخت بسیار ساده تر می‌شود. از طرف دیگر هزینه ساخت پوینتر لیزری هم به مراتب کمتر خواهد شد.

گام اول : وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز
  • کنترل تلویزیون
  • برد آردوینو Leonardo (می‌توانید از برد UNO هم استفاده کنید اما این برد نیاز به چند اصلاح کوچک دارد)
  • سنسور IR (ما از سنسور VS1838B استفاده کردیم)
  • شیلد مخصوص – ساخت این شیلد اختیاری است و با پرف برد ساخته می‌شود

گام دوم : مدار را بسازید

دیاگرام مدار پوینتر لیزری
دیاگرام مدار پوینتر لیزری

دیاگرام اتصالات بسیار ساده است. کافی است پین GND سنسور را به GND آردوینو، پین ۵V سنسور را به پین ۵V آردوینو، پین Data سنسور به پین دیجیتال ۲ آردوینو وصل می‌شود.

گام سوم : کدها را آپلود کنید

آپلود کدهای آردوینو در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول باید امکان خواندن سیگنال‌های ارسالی از کنترل را فراهم کنید . برای اینکار باید بتوانید سیگنال مادون قرمز ارسال از کنترل را رمزگشایی کنید. در مرحله دوم هم باید با استفاده از اطلاعات مرحله اول، کلیدها را به کارکردهای مورد نظرتان برای پوینتر لیزری اختصاص بدهید.

مرحله اول

کارتان را با دانلود کتابخانه IRremote و نصب آن در پوشه مناسب شروع کنید. در حین نصب این کتابخانه به راهنمای موجود در لینک بالا هم توجه داشته باشید.

سپس کدهای مرحله اول را از این لینک دانلود کنید و آنها را روی برد آردوینو آپلود کنید. پنجره سریال مانیتور را باز کنید. اگر مراحل بالا را درست انجام داده باشید، با هر بار فشار دادن کنترل یک عدد در این پنجره نمایش داده می‌شود. عدد مربوط به هر کلیدی که می‌خواهید استفاده کنید را یادداشت کنید. ما از کلیدهای جلو و عقب استفاده کردیم که با کارکرد پوینتر لیزری همخوانی بیشتری دارد.

مرحله دوم

کدهای مرحله دوم را از اینجا دانلود کنید. عددهایی که در مرحله قبل نوشته اید را در ساختارهای IF این کدها جایگزین کنید و کدها را آپلود کنید. اگر از برد آردوینو Leonardo استفاده کنید، دکمه‌های مشخص شده روی کنترل کار کلیدهای جهت نمای کیبورد را خواهند کرد و اسلایدها را جابجا می‌کنند.

بعد از آپلود کدها، یک پاورپوینت آماده باز کنید و پوینتر لیزری را روی آن تست کنید. دقت کنید که پاورپوینت باید در حالت Slide باشد.

پوینتر لیزری آماده است

به همین سادگی یک پوینتر لیزری ارزان و کارآمد ساختید. این پوینتر را می‌توانید انواع دیگر برد آردوینو یا میکروکنترلرهای دیگر مثل Atmega8U2 هم بسازید. اما باید تغییرات کوچکی در نحوه ساخت ایجاد کنید. مثلاً باید تراشه ای که مسئول برقراری ارتباط بین میکروکنترلر و کامپیوتر است را فلش کنید.

اگر از بردهای Leonardo، Zero و DUE استفاده کنید، نیاز به اینکار ندارید چون این بردها به عنوان کیبورد و موس برای کامپیوتر تعریف می‌شوند. فراموش نکنید تجربه خودتان از ساخت پوینتر لیزری را با کاربران ساختنی به اشتراک بگذارید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو

توضیح کوتاه

هزینه ساخت این پوینتر به مراتب کمتر از خرید آن است.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو



لینک منبع :آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو

آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/09/50017‎Cached12 دسامبر 2016 ... در این پست ساخت پوینتر لیزری پاورپوینت با برد آردوینو و کنترل تلویزیون را یاد می گیرید. از این پوینتر می توانید با هر کامپیوتری استفاده ... Images for آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو - لیست اخبار newslist.ir/news/.../آموزش-پوینتر-لیزری-با-کنترل-تلویزیون-و‎Cached12 دسامبر 2016 ... در این ساختنی طرز ساخت پوینتر لیزری با وسایل ساده و ارزان را یاد می گیرید از این پوینتر لیزری می توانید در سخنرانی ها و برای نرم افزارهایی مثل ... آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو | جستجو behtina.gdn/.../آموزش-پوینتر-لیزری-با-کنترل-تلویزیون-و-برد-آردوینو This site may harm your computer. عبارت آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو در بین اطلاعات جستجو شده و نتایج با ذکر منبع نمایش داده شده است. با توجه به جمع آوری خودکار اطلاعات ... آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو | جستجو در ... weblog724.gdn/.../آموزش-پوینتر-لیزری-با-کنترل-تلویزیون-و-برد-آردوینو عبارت آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و در این ... پوینتر لیزری آردوینو ساخت کنترل مرحله پوینتر لیزری کنترل ... weblog724.gdn/.../پوینتر-لیزری-آردوینو-ساخت-کنترل-مرحله-پوینتر-لیزری-کنترل-تلویزیون-ساخت-پوینتر-آپلود-کنید-آموزش-پوین...‎Cachedپوینتر لیزری آردوینو ساخت کنترل مرحله پوینتر لیزری کنترل تلویزیون ساخت ... اختصاصی از هایدی آموزش ساخت نمایشگر لیزری با و پر سرعت . ... قیمت 54000 تومانلیزر پوینتر پنج سر اصلبا برد 7 کیلومتردارای 5 سر جداگانه با اشکال مختلف ... با برد آردوینو برای ماتری led آنالیزور صوتی بسازید | جستجو - وسریا wesria.xyz/search/با-برد-آردوینو-برای-ماتری-led-آنالیزور-صوتی-بسازید آموزش پوینتر لیزری با کنترل تلویزیون و برد آردوینو. [ad_1] نوشته های مرتبط در این ساختنی طرز ساخت پوینتر لیزری با وسایل ساده و ارزان را یاد می‌گیرید. راهای افزایش برد رادیو کنترل memimp.zipin.ir/ محتویات بسته : 1-کاملترین آموزش فارسی ساخت هواپیمای مدل رادیو کنترل در 343 ... فروش اینترنتی لیزر سبز با برد 7 کیلومتر laser sabz ... آموزش ضبط و صدا گذاری شخصیت های فیلم و کارتون برای برنامه های رادیو و تلویزیونی بوسیله Logic Pro ... خرید لیزر پوینتر سبز رنگ نجومی laser pointer (6) خرید لیزر پوینتر سبز ... لیزر حرارتی سبز رنگ (لیزر پوینتر سبز) - آپارات ► 0:31www.aparat.com/v/RdsAo/لیزر_حرارتی_سبز_رنگ_%28لیزر_پوینتر_سبز%29 Jun 21, 2016 - 31 sec فروشگاه اینترنتی آلبالو لیزر حرارتی HY 303لیزر حرارتی HY 303 (لیزر سبز رنگ) قابل استفاده به عنوان لیزر پوینتر جهت سیمنارها ... روش افزایش برد ریموت کنترل yyuupi.fapin.ir/‎Cachedروش افزایش برد ریموت کنترل. ... خرید اینترنتی لیزر سبز با برد 7 کیلومتر laser sabz ... آموزش طراحی PCB با طراحی Arduino Nano در Altium ... خرید لیزر پوینتر سبز رنگ نجومی laser pointer (6) خرید لیزر پوینتر سبز رنگ نجومی ... ادامه مطلب ...