مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوراکی هایی که نفخ آور هستند

[ad_1]
خوراکی هایی که نفخ آور هستند

خبرگزاری آریا-گندم ، نان و ماکارونی از عوامل نفخ روده بزرگ هستند.

به گزارش خبرگزاری آریا،اکثر افراد تجربه نفخ را به خاطر تغییرات رژیم غذایی، عدم تحمل مواد غذایی، دشواری هضم یا برخی مشکلات پزشکی تجربه میکنند.
حتی ممکن است برخی مواد غذایی مفید مانند غذاهای پرفیبر منجر به بروز نفخ شوند بنابراین مصرف آنها باید محدود و به آرامی باشد. در صورت تجربه نفخ شدید، مصرف گروه های غذایی زیر را می توانید محدود کنید:

سبزی ها: حاوی قندی هستند که منجر به بروز نفخ می شود. در این میان سبزیجات خانواده پیاز فروکتوز دارند و خانواده کلم و مارچوبه حاوی قندی به نام رافینوز هستند. این قندها بعد از فعل و انفعال در دستگاه گوارش منجر به نفخ می شوند. علاوه بر این، سبزیجاتی مانند نخود فرنگی که فیبر آنها قابل حل است، موجب تولید گاز در روده بزرگ می گردند. آن دسته از سبزیجات که فیبر موجود در آنها حل نمی شود، منجر به بروز نفخ نخواهند شد.

 

میوه ها: برخی از میوه ها حاوی قندی به نام سوربیتول هستند. این قند، باعث گازهای گوارشی می شود و در میوه هایی آلو سیاه، سیب، هلو و گلابی وجود دارد. همچنین آدامس های بدون شکر و مواد غذایی که برای شیرین کردن آنها از همین قند استفاده می شود نیز دارای این خاصیت هستند.

غذاهای نشاسته دار: نشاسته حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است. قرار گرفتن کربوهیدرات در دستگاه گوارشی و طی شدن فرآیند هضم آن، منجر به ایجاد گاز در روده بزرگ خواهد شد. در این میان، گندم و به طبع آن، نان و ماکارونی از عوامل نفخ روده بزرگ هستند. همچنین سیب زمینی و ذرت هم در تولید گازهای روده بزرگ موثر هستند.

 

لبنیات: حاوی قندی به نام لاکتوز هستند و این قند در فرآیند گوارشی منجر به تولید گاز خواهد شد. حتی دستگاه گوارشی شما در صورتی که آنزیم لاکتاز را به اندازه کافی در اختیار نداشته باشد، با این دسته از موادغذایی مشکل خواهد داشت. شیر، بستنی و پنیر منجر به تولید گاز در روده بزرگ خواهد شد.

 

جوی دو سر: مقادیر زیادی فیبر کاهش دهنده کلسترول دارد اما به سبب اینکه این فیبر به راحتی حل شدنی است، خوردن آن منجر به تولید گازهای روده بزرگ می شود. در صورتی که می خواهید از فواید جو بهره ببرید، بهتر است که آن را کم کم به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید.

 

لوبیا: لوبیا حاوی رافینوز، همان قند موجود در سبزیجات است و این قند در فرآیند گوارشی گاز زیادی را تولید می کند. علاوه بر این، لوبیا حاوی فیبری است که به راحتی حل می شود و این موضوع هم تولید گاز را دو چندان می کند. پس از این به بعد هنگام خوردن لوبیا کمی بیشتر دقت کنید و به جز میزان مصرف لوبیا، به دیگر موادغذایی تولید کننده گاز که به همراه آن مصرف می کنید نیز توجه کنید.

 

نوشیدنی های گازدار: فروکتوز موجود در نوشابه ها که برای شیرین کردن از آن استفاده می شود، موجب به تولید گاز در روده بزرگ نیز خواهد شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای …تولیدکننده داروهای گیاهی خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس شانزده ماده عالی ضد تهوع تهوع یکی از اختلالات گوارشی است که می تواند برای فرد آزاردهنده باشد، به خصوص وقتی که آریوبرزن پزشکیصرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیاین هم دلیل علمی دیگر برای غذاهای ممنوعه ایرناهر چند همه مردم می‌دانند سوسیس غذای با معجزات عسل و دارچین آشنا شویدنشان داده شده است که مخلوطی از عسل و دارچین بسیاری از بیماریها را درمان می‌کند تغذیه گاو شیریدارچین بخش مورد استفاده، پوست خشک شده ی ساقه ی درخت دارچین می باشد مواد تشکیل دهنده ی پورتال طب سنتی ، اسلامی و ایرانی طب سنتی …طبسنتیایرانیواسلامیطب در تمام ادوار تاریخ زندگى بشر، با او همراه بوده است همچنان که درد و رنج جزئى از میگنا راز اخلاط چهارگانه خلط و مزاج در طب سنتیسلام من واقعا نمی تونم بفهمم که جزو کدوم مزاج هستم علاقه به خوردن شیرینی زیاد دارم ولی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیشیر مادر؛ نابود کنندۀ جزئی ناشناخته در شیر مادر وجود دارد که ذرات اچ آی وی و آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای گیاهی تولیدکننده داروهای گیاهی í خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس جهت شانزده ماده عالی ضد تهوع تهوع یکی از اختلالات گوارشی است که می تواند برای فرد آزاردهنده باشد، به خصوص وقتی که هر روزه تغذیه گاو شیری دارچین بخش مورد استفاده، پوست خشک شده ی ساقه ی درخت دارچین می باشد مواد تشکیل دهنده ی اسانس با معجزات عسل و دارچین آشنا شوید نشان داده شده است که مخلوطی از عسل و دارچین بسیاری از بیماریها را درمان می‌کند طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی این هم دلیل علمی دیگر برای غذاهای ممنوعه ایرناهر چند همه مردم می‌دانند سوسیس غذای سالمی پورتال طب سنتی ، اسلامی و ایرانی طب سنتی ایرانی و اسلامی طبسنتیایرانیو طب در تمام ادوار تاریخ زندگى بشر، با او همراه بوده است همچنان که درد و رنج جزئى از زندگى بشر ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی شیر مادر؛ نابود کنندۀ جزئی ناشناخته در شیر مادر وجود دارد که ذرات اچ آی وی و سلول میگنا راز اخلاط چهارگانه خلط و مزاج در طب سنتی سلام من واقعا نمی تونم بفهمم که جزو کدوم مزاج هستم علاقه به خوردن شیرینی زیاد دارم ولی تحمل غذاهای نفخ آور خوراکی های نفخ آور میوه های نفخ آور مواد نفخ آور مواد غذایی نفخ آور نفخ آور



لینک منبع :خوراکی هایی که نفخ آور هستند

خوراکی هایی که نفخ آور هستند - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../خوراکی-هایی-که-نفخ-آور-هستند‎Cached19 سپتامبر 2016 ... اکثر افراد تجربه نفخ را به خاطر تغییرات رژیم غذایی، عدم تحمل مواد غذایی، دشواری هضم یا برخی مشکلات پزشکی تجربه میکنند. مواد غذایی که نفخ شکم را از بین میبرند - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../مواد-غذایی-که-نفخ-شکم-را-از-بین-میبرند‎Cached Similar18 مه 2014 ... برای اینکه شکم صاف و بدون نفخ و ورم داشته باشید، خوراکی هایی که در ادامه نام ... به نظرم این مواد اکثرا نفخ آور هستن لطفا با دقت بیش تری مطالب را ... Images for خوراکی هایی که نفخ آور هستند چه خوراکی هایی باعث نفخ نوزاد می شود؟ - نی نی بان https://niniban.com/fa/.../چه-خوراکی-هایی-باعث-نفخ-نوزاد-می-شود‎Cached7 ژوئن 2016 ... در مورد خوراکی هایی که در دوران شیر دهی باعث ایجاد نفخ می شود اطلاعات می خواستم. ... مادران شیرده از مصرف غذاهای نفاخ، مواد بودار و مقادیر زیاد کافئین ... غذاهایی که باعث نفخ می شوند - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_8970.html‎Cached Similarاگر نفخ شکم به دلایل پزشکی نباشد مثل بیماری‌های کبدی یا بیماری‌های قلبی دلیل واقعی نفخ معده و روده‌ها، گاز است دلایل نفخ شکم و بز. ... شکلاتی که یک برند معروف را زیر سوال برد (عکس) ... 5- سبزی‌ها و حبوبات، هم نفاخ‌اند نباید به دلیل نفاخ بودن برخی سبزی‌ها و حبوبات آنها را ... با گران ترین مواد غذایی در جهان آشنا شوید (عکس). عوامل تشدید کننده نفخ شکم – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=27700‎Cached Similarبلعیدن هوا هنگام صرف غذا عامل اصلی بروز نفخ یا احساس پری در معده و روده است و به همین دلیل ... در این مطلب فهرست مهمترین مواد غذایی نفاخ ارائه شده که عبارتند از:. کدام خوراکی ها نفاخ و کدام ضد نفخ هستند؟ » اصفهان امروز ... esfahanemrooz.ir/.../202-کدام-خوراکی-ها-نفاخ-و-کدام-ضد-نفخ-هستند؟.html‎Cached4 ژانویه 2017 ... کلم بروکلی، هویج و کلم پیچ بسیار نفاخ هستند چرا که دارای ماده ای به نام ... این خوراکی ها هم حاوی قند هایی هستند که هضم نمی شود و بعد از ورود به روده ... ۷ ماده غذایی نفاخ - سالم زی salemzi.com/2299/7-top-gas-producing-foods/‎Cached11 ژوئن 2012 ... قند موجود در برخی از سبزیجات موجب بروز نفخ، پس از مصرف آنها می شود. ... همچنین آدامس های بدون شکر و مواد غذایی که برای شیرین کردن آنها از همین قند ... غذاهایی که تولید نفخ میکنند و باد آور هستند - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../غذاهایی-که-تولید-نفخ-میکنند-و-باد-آور-هس.html‎Cachedغذاهایی که تولید نفخ میکنند و باد آور هستند. – حبوبات هستند که با خیس کردن آنها به مدت ۳-۲ ساعت و دور ریختن آب آن میتوان از آنها استفاده کرد. – بهتر است پس از خوردن گلابی آب سرد ننوشید .... جلوگیری از کم آبی بدن در تابستان با مواد غذایی مناسب! مهم ترین مواد غذایی نفخ آورکدامند؟- هایپرکلابز hyperclubz.com/Main/Club.aspx?qClub=golestan&qCat...‎Cached Similarمهم تریت مواد غذایی نفخ آورکدامند؟ مهم ترین مواد غذایی نفاخ(نفخ آور) کدامند؟نفخ شکم که عوامل متعددی در بروز آن نقش دارند یکی از شایع ترین اختلالات گوارشی است.