مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم!

[ad_1]

خارخاسک (Kharkhasak) از بروز سنگ‌های کلیوی جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص خارخاسک تقویت نیروی جنسی است. در ادامه با خواص خارخاسک آشنا شوید.

خارخاسک (خارخسک) گیاهی بوتهای از تیره قیچیان است که به آن اسپندیان، جفت برگیان و یوغ برگیان هم گفته میشود و در بعضی منابع گیاه شناسی آن را علف هرز نیز نامیدهاند. گرچه گیاه خارخاسک در آمریکا و استرالیا گیاهی سمی محسوب می‌شود اما در طب سنتی چین و هند پیشینه‌ای طولانی و مصارف درمانی بسیار دارد.

گیاه خارخاسک دارای 45 تا 65 درصد روغن است که پس از تصفیه به مصرف تغذیه میرسد و معمولا با آن مارگارین میسازند.

خارخاسک در آب و هوای گرم و حتی در کویرها هم دیده میشود. این گیاه پراکندگی وسیعی در سراسر دنیا داشته بهطوریکه در بیشتر مناطق کره زمین دیده میشود.

میزان مجاز برای هربار مصرف خوراکی این گیاه از ریشه، برگ یا میوه حداکثر 20 گرم و از روغن آن حداکثر 28 گرم در طول روز است که اغلب باید به همراه شیره انگور یا شیره خرما و یا عسل مصرف شود.

خارخاسک در داروهای گیاهی موجو د در بازار

از فراورده های موجود خارخاسک در بازار میتوان قطره پروستاتان (قطرهای که برطرف کننده علائم ناشی از بزرگ شدن پروستات است)، قطره سنکل (گیاهی برای درمان سنگ کلیه) و قطره آفرودیت را نام برد که در داروخانهها موجود است.

خواص خارخاسک (طبیعت و خواص دارویی خارخاسک)

طبیعت خارخاسک گرم و خشک است.

  • خارخاسک مدر، تسکین دهنده درد مثانه، افزاینده منی، ایجاد نعوظ، شکننده سنگ کلیه و مثانه و ملین است و به دلیل ادرار آور بودن میتواند خطر ابتلا به عفونتهای مجاری ادرار را کاهش دهد.
  • چنانچه نخود را در آب جوشانده خارخاسک پرورده کنید در تقویت نیروی جنسی دارویی بینظیر است.
  • آشامیدن عصاره برگ و ریشه و میوه تازه آن جهت زخم مجاری ادراری، شکستن سنگها، سختی دفع ادرار و قولنج مفید است.
  • مضمضه عصاره خارخاسک با عسل جهت زخم و عفونت دهان، درد لثه و تورم عضله حلق مفید است.
  • در طب سنتی از خواص خارخاسک برای تقویت کبد، درمان پرخوری و مسمویت غذایی استفاده میشود.
  • از خواص خارخاسک بین ورزشکاران به ویژه بدنسازان استفاده به همراه مکملهای غذایی برای تقویت توده عضلانی و افزایش قدرت است.
  • جوشانده گیاه خارخاسک ضدچاقی است مخصوصا وقتی با دم گیلاس و کاکل ذرت مخلوط شود.
  • گیاه خارخاسک باعث کاهش قند خون بیماران دیابتی میشود.
  • تخم (دانه) خارخاسک که "حسک دانه" مینامند، اگر با شیر تازه سه مرتبه طبخ شود و هر مرتبه خشک شود، در تقویت نیروی جنسی بی نظیر است.

عکس خارخاسک، خواص خارخاسک، خارخاسک چیست، عوارض خارخاسک، گیاه دارویی

عوارض و موارد منع مصرف گیاه خارخاسک

در دوران بارداری و شیردهی مصرف نشود.

افرادی که تومورهای حساس به آندروژن دارند بایستی از مصرف این گیاه خودداری کنند.

حداقل دو هفته قبل از جراحی برای پیشگیری از مشکلات کنترل قند خون از مصرف آن خودداری شود.

در پایان به دلیل خواص خارخاسک بر بیماری‌های کلیه، چنانچه مشکلات پروستات دارید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید، بعضی نگرانی‌ها در مورد ارتباط بین مشکلات پروستات و این گیاه وجود دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ماده طبیعی برای افزایش میل جنسیدر این نوشتار، به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتافزایش قوای جنسی و جسمی با انجیر روغن اسطوخودوس یا لاوندر و خواص باورنکردنی آن‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستاز خودتان در برابر نور خورشید محافظت کنید قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتیطبسنتی مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردکی پوست دست و صورت ماده طبیعی برای افزایش میل جنسی در این نوشتار، به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که فقط در طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست پوست از خودتان در برابر نور خورشید محافظت کنید قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و چروک ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتی طبسنتی مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردکی پوست دست و صورت می باشد



لینک منبع :همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم!

همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! | ستاره setare.com/fa/news/.../همه-آنچه-در-مورد-خواص-خارخاسک-باید-بدانیم‎Cached13 دسامبر 2016 ... خارخاسک (Kharkhasak) از بروز سنگ‌های کلیوی جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص خارخاسک تقویت نیروی جنسی است. در ادامه با خواص خارخاسک آشنا ... همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم - سلامتی salamati.ir/2017/03/27/همه-آنچه-در-مورد-خواص-خارخاسک-باید-بدان/‎Cached27 مارس 2017 ... خارخاسک (Kharkhasak) از بروز سنگ‌های کلیوی جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص خارخاسک تقویت نیروی جنسی است. در ادامه با خواص خارخاسک آشنا ... همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29640129 13 دسامبر 2016 ... همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! خارخاسک (Kharkhasak) از بروز سنگ های کلیوی جلوگیری می کند. از دیگر خواص خارخاسک تقویت نیروی ... همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! - blogeman blogeman.rozblog.com/.../همه-آنچه-در-مورد-خواص-خارخاسک-باید-بدانیم.html‎Cached13 دسامبر 2016 ... از دیگر خواص خارخاسک تقویت نیروی جنسی است. در ادامه با خواص خارخاسک آشنا شوید. خارخاسک…,همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! - تی نیوز tnews.ir/news/5adc75928270.html 13 دسامبر 2016 ... خارخاسک (Kharkhasak) از بروز سنگ های کلیوی جلوگیری می کند. از دیگر خواص خارخاسک تقویت نیروی جنسی است. در ادامه با خواص خارخاسک آشنا ... همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! - وسریا wesria.xyz/news/422050 همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. در صورت تمایل به خواندن ... همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم! - blogeman - بلاگ خوان blogeman.rzb.h5h.ir/post510841.html‎Cachedخارخاسک (خارخسک) گیاهی بوته ای از تیره قیچیان است که به آن اسپندیان، جفت برگیان و یوغ برگیان هم گفته می شود و در بعضی منابع گیاه شناسی آن را علف هرز نیز ... فواید خارخاسک - مجله سلامت - از من بپرس azmanbepors.com/health/فواید-خارخاسک/‎Cachedجوشانده میوه خارخاسک به همراه عناب و سپستان تب بر و عرق آور است. ریشه و میوه گیاه مقوی، اشتها آور ... همه آنچه باید درباره ید بدانیم/ کمبود ید باعث بیماری هایی می شود؟ فواید درمانی خارخاسک - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/5149_فواید-درمانی-خارخاسک.html/‎Cached Similar9 آگوست 2013 ... فواید درمانی خارخاسک ,:گیاه خارخاسک در طب سنتی برای تقویت کبد، درمان ... این گیاه به دلیل ادرارآور بودن و داشتن خواص ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند خطر ... رابطه جنسی برای خانم های پا به ماه · هر آنچه درمورد خاصیت های انار باید بدانید. همه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم - جستجو bahar.xyz/search/همه+آنچه+در+مورد+خواص+خارخاسک+باید+بدانیم‎Cachedهمه آنچه در مورد خواص خارخاسک باید بدانیم از بین کلیه محتوا، اطلاعات، اخبار و وبلاگهای فارسی زبان جستجو و نتایج آن به صورت خلاصه و با درج لینک مستقیم منبع آن ...