مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش

[ad_1]

برترین ها: در اواخر قرن دوازدهم، سلطان یعقوب المنصور، سومین خلیفه سلسله موحدون که بر غرب آفریقا و ایبریا حکومت می کرد، دستور داد یک مسجد عظیم و یک مناره به نام برج حسن در رباط، پایتخت مراکش بسازند. در طول سلطنت او تجارت، معماری، فلسفه و علوم رونق گرفت. مبارزات نظامی پیروزمندانه او در برابر مسیحیان باعث استقرار اعراب برای اولین بار در مراکش شد.

 

آخرین پروژه یعقوب المنصور جاه طلبانه ترینشان بود. برج حسن بلندترین مناره جهان بود و مسجد کنارش بزرگترین مسجد جهان. این پروژه بزرگ بر محوریت پایتخت جدیدش و به افتخار پیروزی سلطان بر مسیحیان اسپانیایی بود. متاسفانه یعقوب در سال 1199 درگذشت و پروژه به طور ناگهانی پس از تنها چهار سال از شروعش متوقف شد.


امروزه مناره ناقص، کف گسترده مرمرین، دیوارهای باقی مانده و حدود 200 ستون نشان دهنده ابعاد بزرگ مسجد است اگر به پایان می رسید. این مسجد می توانست همزمان 20 هزار نمازگزار را در خود جای دهد که بسیار بزرگتر از اندازه شهر در آن زمان بود. تنها در دوران مدرن رباط از نظر ابعاد و جمعیت به این اندازه رشد کرده و در آن زمان هنوز یک روستا بود. برج حسن 44 متر ارتفاع دارد، یعنی تنها حدود نیمی از ارتفاعی که قرار بود داشته باشد (80 متر). نمای خارجی مناره مستطیل شکل با الگوهای متمایزی تزئین شده است، هر طرف طرح مختلفی دارد. داخل آن به جای پله رمپ دارد که اجازه می دهد حیوانات سنگ های سنگین و مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز را از طریق آن ها به قسمت های بالایی برج حمل کنند. همچنین رمپ به موذن اجازه می داد با سرعت خود را به بالای برج برساند و اذان بگوید. برج حسن و سایت اطراف آن در سال 2012 در فهرست میراث جهانی قرار گرفتند.

 

برج تاریخی و دیدنی حسن در مراکش 

 

برج تاریخی و دیدنی حسن در مراکش 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ماجرای انتشار فیلم برهنه شدن یک زن در حاشیه برج …برهنه شدن یک زن ، برهنه شدن زن ، برهنه شدن یک زن در برج میلاد ، برهنه شدن زن در برج عصر ایران در زندگی اختیار بادها دست ما نیست، ولی اختیار بادبان ها دست ماستمجید سوزوکی واقعی به روایت کامبیز دیرباز عکسکامبیز دیرباز کامبیز دیرباز در اینستاگرامش عکسهایی از مجید سوزوکی واقعی که نقشش را سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پارس ناز می باشدعصر ایراندر جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی ماجرای انتشار فیلم برهنه شدن یک زن در حاشیه برج میلاد برهنه شدن یک زن ، برهنه شدن زن ، برهنه شدن یک زن در برج میلاد ، برهنه شدن زن در برج میلاد عصر ایران در زندگی اختیار بادها دست ما نیست، ولی اختیار بادبان ها دست ماست مجید سوزوکی واقعی به روایت کامبیز دیرباز عکس کامبیز دیرباز کامبیز دیرباز در اینستاگرامش عکسهایی از مجید سوزوکی واقعی که نقشش را در فیلم سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز مواد خوراکی برای از بین بردن احساسات بد خنده دارترین اس ام اس جدید دی ماه خفن ترین اس ام اس و عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی های اطلاعات عمومی سیاسی،مذهبی،علمی و اگر اندکی دقت فرمایید عقاب که نماد پرنده زئوس خدای یونان باستان است در پنجه راست خود شاخه فرزندان امام حسن در کربلا مسجد امام حسن در کیش امام حسن در نهج البلاغه سیدحسن در کنارامام حسن در مسابقه فرمانده امام حسن در جنگ جمل عمو حسن در ماه عسل امام حسن در ایران



لینک منبع :برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش

برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../برج-تاریخی-حسن-در-پایتخت-مراکش‎Cached13 دسامبر 2016 ... برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش. در اواخر قرن دوازدهم، سلطان یعقوب المنصور، سومین خلیفه سلسله موحدون که بر غرب آفریقا و ایبریا حکومت می ... Images for برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش - - آکاایران www.akairan.com/elmi/maghalat.../news2016121395766170.html‎Cached13 دسامبر 2016 ... در اواخر قرن دوازدهم، سلطان یعقوب المنصور، سومین خلیفه سلسله موحدون که بر غرب آفریقا و ایبریا حکومت می کرد، دستور داد یک مسجد عظیم و یک مناره ... برج مناره حسن؛ یادگاری از سلسله موحدون در مراکش - کجارو www.kojaro.com/2016/7/24/120701/hassan-tower-morocco/‎Cached24 جولای 2016 ... برج حسن در پایتخت مراکش یکی از یادگارهای خلیفه سلسله موحدون در آفریقا است. این برج از بقایایی مسجدی عظیم است که در واقع مناره آن بوده است. برج حسن، مناره‌ مسجدی نا تمام در رباط مراکش - ایوار www.eavar.com/fa/blog/2017/4/.../hassan-tower-rabat-morocco/‎Cached10 آوریل 2017 ... برج حسن در رباط، پایتخت کشور مراکش، با وجود اینکه هرگز به پایان نرسید اما شکوه و ظرافت خاصی دارد که آن را تبدیل به یکی از دیدنی‌های شهر ... خبرگزاری آریا - برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش www.aryanews.com/News/.../برج-تاریخی-حسن-در-پایتخت-مراکش 4 ژانویه 2017 ... برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش. خبرگزاری آریا - برترین ها: در اواخر قرن دوازدهم، سلطان یعقوب المنصور، سومین خلیفه سلسله موحدون که بر غرب ... مراکش - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مراکش‎Cached Similarنام مراکش از نام پایتخت کهن یعنی شهر مراکش برگرفته شده است، که واژه‌ای بربر به .... بر اساس نظر دولت و مردم مراکش که صحرای غربی را به طور تاریخی از آن خود می‌دانند، .... رباط: آرامگاه ملک محمد پنجم و ملک حسن دوم; معبد حسان که فقط ستونها و برج آن ... برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/mode/p470292/برج-تاریخی-حسن-مراکش.html‎Cached13 دسامبر 2016 ... برج حسن در پایتخت مراکش یکی از یادگارهای خلیفه سلسله موحدون در آفریقا است. ... کبوترخانه؛ کارخانه ‌ای طبیعی به جا مانده در تاریخ معماری ایران . برج مناره حسن| بلند ترین مناره در دنیا که هیچ وقت به اتمام نرسید ... www.shahrekhabar.com/tourism/150011466002833‎Cached15 جولای 2017 ... در پایتخت مراکش برجی به نام برج مناره حسن که یادگاری از سلسله موحدون است برای این نسل و نسل های آینده به یادگار مانده. این برج متعلق به مسجدی ... برج تاریخی حسن در پایتخت مراکش | سرزمین خبر - زندگی صورتی ما zendegisoratima-fa.blognewsland.ir/.../برج+تاریخی+حسن+در+پایتخت+مراکش.html پادشاه مراکش در واکنش به شایعات مطرح شده درخصوص پروژه‌هایی که این کشور در ماداگاسکار کلید زده، خود را “امیرالمومنین” خواند و گفت: حضور مراکش در قاره آفریقا ...