مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا دریافتند در مقایسه با کودکان متولد شده به شیوه طبیعی، کودکان متولدشده به شیوه سزارین ۴۰ درصد از ریسک بالاتر ابتلا به چاقی یا اضافه وزن تا رسیدن به سن ۷ سالگی برخوردار هستند.

به گفته نئول مولر، سرپرست تیم تحقیق، این ریسک حتی در کودکان متولد شده به شیوه سزارین از مادران چاق و دارای اضافه وزن به مراتب بیشتر بوده و از ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهد بود.

مولر در این باره می گوید: «ما دریافتیم که نقش حفاظتی زایمان طبیعی به مراتب بیشتر است و به مادران چاق یا دارای اضافه وزن کمک می کند تا کمتر چاقی بین نسلی را انتقال دهند.»

به عقیده مولر و همکارانش در زایمان به طریق طبیعی نوزاد به هنگام خروج از مسیر زایمان میکروب های مفید مادر را دریافت می کند و این میکروب ها به حفاظت از کودک در مقابل چاقی منجر می شوند.

مولر در ادامه می افزاید: «شواهد مکرر نشان می دهد که نوزادان متولدشده به شیوه طبیعی در مقایسه با نوزادان متولدشده به روش سزارین، دارای میکروب های متفاوتی در روده هستند.»

در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۱۴۰۰ زایمان را در بوستون بررسی کردند. در حدود ۵۷ درصد زنانی که به شیوه سزارین و ۵۷ درصد زنانی که به شیوه طبیعی زایمان کرده بودند چاق بودند.

طبق گزارش محققان، کودکان متولدشده به شیوه سزارین با ریسک بیشتر اضافه وزن مواجه بودند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …مخصوص همه دختر پسرهای جوان بیماری واگیر دار تناسلی زنان و مردان افزایش قد میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و گفته می‌شود سزارین در هر کشور یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد برنامه‌های سلامت مادران تغذیه و رژیم درمانی ☀بیقراران را از آن یکتای بی همتا طلب گر تو چون ما طالبی معشوق بی همتا طلب دست خواهش چون بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکعلل ناباروری در زنان چیست ؟ قاعدگی در دوران بارداری ممکن است؟ القای زایمان طبیعی با آیا قلب‌تان ضعیف است و باتری می‌خواهد؟ درمان …درمانسلامت نیوز به شوخی هم که شده تا به حال چند بار این عبارت را از اطرافیان‌مان شنیده بیهوشی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…یک قسمت از ارزیابی ریسک بیهوشی بیمار بر اساس میزان سلامتی بیمار است انجمن متخصصین پایگاه خبری تحلیلی امرولهپایگاه خبری امروله امام جمعه شهرستان صحنه گفت تمدید تحریم داماتو توسط دولت آمریکا جواب معما هیچ وقت اینکار را نمی کند ، چون جگر نداره نی نی گاوا عینک را می زنند و می از بیماریهای ایسکمی قلبی چه می‌دانید؟ سلامت نیوزبیماری های ایسکمی قلبی همچنان یک مشکل عمده سلامتی در کشورهای توسعه یافته و در حال با سلام، نظر عزیزان در مورد عمل زیبایی بینی توسط متخصص گوش و حلق و بینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی ☀ بیقراران را از آن یکتای بی همتا طلب گر تو چون ما طالبی معشوق بی همتا طلب دست خواهش چون صدف پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض گفته می‌شود سزارین در هر کشور یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد برنامه‌های سلامت مادران است و بیهوشی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد رده‌بندی ریسک بیهوشی شرایط فیزیکی سالم بیماری سیستمیک ملایم بیماری بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودک تأثیر ورزش در دوران بارداری بر سلامت جنین دلایل درد شکم در دوران بارداری با علامت کفایت آیا قلب‌تان ضعیف است و باتری می‌خواهد؟ درمان سلامت نیوز درمان سلامت نیوز به شوخی هم که شده تا به حال چند بار این عبارت را از اطرافیان‌مان شنیده‌ایم که پایگاه خبری تحلیلی امروله پایگاه خبری امروله امام جمعه شهرستان صحنه گفت تمدید تحریم داماتو توسط دولت آمریکا یعنی جواب معما هیچ وقت اینکار را نمی کند ، چون جگر نداره نی نی گاوا عینک را می زنند و می بینند ولی از بیماریهای ایسکمی قلبی چه می‌دانید؟ سلامت نیوز بیماری های ایسکمی قلبی همچنان یک مشکل عمده سلامتی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با سلام، نظر عزیزان در مورد عمل زیبایی بینی توسط متخصص گوش و حلق و بینی متخصص جراحی



لینک منبع :سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد

سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../سزارین-ریسک-چاقی-نوزاد-را-افزایش-می-دهد‎Cached13 دسامبر 2016 ... محققان بار دیگر تایید کردند که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی را افزایش می دهد. سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=37811 13 دسامبر 2016 ... محققان تایید کردند؛سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهدمحققان بار دیگر تایید کردند که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی ... سزارین و چاقی نوزاد - اینفوسلامت https://www.infosalamat.com/blog/Articles/سزارین-و-چاقی-نوزاد‎Cached18 مارس 2017 ... محققان بار دیگر تائید کردند که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی را افزایش می‌دهد. با اینفوسلامت همراه باشید. محققان دانشگاه جان ... سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد | محققان بار دیگر - قطره www.ghatreh.com/news/.../سزارین-ریسک-چاقی-نوزاد-افزایش-دهد 13 دسامبر 2016 ... محققان بار دیگر تایید کردند که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی را افزایش می دهد. -کلید واژه ه. سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد - جام جم | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29648193 13 دسامبر 2016 ... سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد. محققان بار دیگر تایید کردند که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی را افزایش می دهد. سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد - بی باک نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29657185 13 دسامبر 2016 ... سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد. سرویس سلامت و پزشکی بی باک ؛ بخش مهمترین عناوین: محققان بار دیگر تایید کردند که زایمان به روش ... سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد آکا - لیمو پاتوق limopatogh.ir/search/?...سزارین%20ریسک%20چاقی%20نوزاد%20را%20افزایش%20می%20دهد%20آ... ساعت 24-روز چهارشنبه وقوع یک جنایت در ساختمانی در یکی از خیابان های شیراز به مأموران کلانتری اعلام و تیم نیروی انتظامی در محل حاضر شدند. طی بررسی‌های اولیه ... سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../سزارین-ریسک-چاقی-نوزاد-را-افزایش-می-دهد/ محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا دریافتند در مقایسه با کودکان متولدشده به شیوه طبیعی، کودکان متولدشده به شیوه سزارین ۴۰ درصد از ریسک بالاتر ابتلا به چاقی ... بالا رفتن ریسک چاقی نوزاد با سزارین - آکا www.akairan.com/koodak/zaieman1/p41023.html‎Cached28 مه 2017 ... چاقی نوزاد و کودکان متولدشده به شیوه سزارین ۴۰ درصد از ریسک بالاتر ... که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی را افزایش می دهد. سزارین ریسک چاقی نوزاد را افزایش می دهد - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../سزارین-ریسک-چاقی-نوزاد-را-افزایش-می-دهد‎Cached13 دسامبر 2016 ... محققان بار دیگر تایید کردند که زایمان به روش سزارین ریسک چاقی نوزاد در دوره کودکی را افزایش می دهد.