مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند

[ad_1]

سیستم‌های جهانی ناوبری (جی‌پی‌اس) با کمک ماهواره‌های جدید ناسا خواهند توانست درک بهتری از توفان‌های موسمی و ارتقای پیش‌بینی‌ها در مورد قدرت آن‌ها ارائه کنند.

ماهواره ناسا

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، ماموریت سیستم ماهواره ناوبری جهانی گردباد(CYGNSS) که امروز (دوشنبه) در ساعت 13:24 به وقت گرینویچ بر روی موشک پگاسوس XL شرکت اوربیتال از پایگاه کیپ کارناوال پرتاب خواهد شد، از سیگنال‌های رادیویی ماهواره‌های جی‌پی‌اس برای سنجش سرعت باد در نزدیکی زمین در مناطق استوایی که زادگاه توفان‌های موسمی است، استفاده خواهد کرد.

موشک پگاسوس XL توسط یک هواپیمای حامل استارگریزر L-1011 تا ارتفاعات بالا انتقال یافته و سپس به سمت فضا پرواز خواهد کرد.

ماموریت 157 میلیون دلاری CYGNSS از هشت ماهواره کوچک تشکیل شده که در مدار زمین در ارتفاع حدود 508 کیلومتری مستقر خواهند شد.

این مجموعه ماهواره‌ها به سنجش سرعت باد با استفاده از سیگنال‌های منعکس شده جی‌پی‌اس خواهند پرداخت. سطح زمین مانند یک آینه عمل کرده و سیگنال‌های جی‌پی‌اس را مجددا به فضا باز می‌گرداند. اگر باد وجود نداشته باشد، این سیگنال مانند نوربازتاب شده از ماه در آب صاف، نسبتا واضح است. اما در شرایط بادی، تصویر ایجاد شده توسط سیگنال‌های رادیویی نسبتا تار است زیرا امواج رادیویی پراکنده می‌شوند.

البته تنها ماموریت این ماهواره‌ها، بررسی توفان‌ها نخواهد بود بلکه همچنین به مطالعه رطوبت خاک و پدیده نوسانی مادن- جولیان (MJO) که بر بارش‌ها در اقیانوس هند اثر می‌گذارد، نیز خواهند پرداخت.

عمر کلی این ماموریت برای حدود دو سال برنامه‌ریزی شده اما برنامه‌ریزان امیدوارند بتوانند طول آن را بسته به شرایط ماهواره‌ها و کیفیت داده‌های ارسالی گسترش دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

قمر های مصنوعیمقاله من دیدم دیگه این تاپیک خیلی دیر به دیر آپ میشه به همین دلیل تصموم گرفتم که این تاپیک را پرتاب ماهواره‌ به فضا با هواپیمای جتویدئو …پرتاب ماهواره‌ به فضا با هواپیمای جتویدئو نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در ناسا زومیت ناسا دیروز اعلام کرد که نتایج تمام تحقیقات انجام شده که توسط این سازمان حمایت شده، از ماهواره ها چگونه کار می کنند؟ ماهوارههاچگونهماهواره تکنولوژی ارتباطی پیشرفته ناسا در سال ۱۹۹۳ به فضا پرتاب شد، این ماهواره مصاحبه با دکتر فیروز نادری خانه سایت نجوم ایران اخبار اخبار فضا و نجوم اخبار ناسا اخبار جهان اخبار محلی تماشای رایگان تصاویر ماهواره‌ای زنده از زمین …تماشای رایگان تصاویر ماهواره‌ای زنده از زمین امکان‌پذیر شداخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی ناسا وجود حیات فرازمینی را تلویحا تأیید کرد زومیتحال که ناسا وجود حیات فرازمینی را تأیید کرده و آن را حتمی می‌داند، به نظر می‌رسد تلاش بدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن راز ثانیه‌ای که زندگی شما را سرشار از شادی می‌کند…چاد منگ تن مهندسی برجسته است که در اوایل کار فعالیت گوگل به این شرکت پیوست در محافل پرتاب ماهواره‌ به فضا با هواپیمای جتویدئو پرتاب ماهواره‌ به فضا با هواپیمای جتویدئو نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ ناسا زومیت ناسا دیروز اعلام کرد که نتایج تمام تحقیقات انجام شده که توسط این سازمان حمایت شده، از این پس مصاحبه با دکتر فیروز نادری خانه سایت نجوم ایران اخبار اخبار فضا و نجوم اخبار ناسا اخبار جهان اخبار محلی عناوین ماهواره ها چگونه کار می کنند؟ ماهوارهها ماهواره تکنولوژی ارتباطی پیشرفته ناسا در سال ۱۹۹۳ به فضا پرتاب شد، این ماهواره جهت تماشای رایگان تصاویر ماهواره‌ای زنده از زمین امکان‌پذیر شد تماشای رایگان تصاویر ماهواره‌ای زنده از زمین امکان‌پذیر شد بدو علم علوم فضایی و هوانوردی نیروی هوایی کویت یا القوات الجویة الکویتیة از سال شروع به فعالیت کرده است و ناسا وجود حیات فرازمینی را تلویحا تأیید کرد زومیت حال که ناسا وجود حیات فرازمینی را تأیید کرده و آن را حتمی می‌داند، به نظر می‌رسد تلاش اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری اسکان بشر در مریخ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اسکانبشردر در می سال دانشمندان ناسا اعلام کردند انجام پرواز و ارسال خدمه به مریخ، میتواند شامل راز ثانیه‌ای که زندگی شما را سرشار از شادی می‌کند چاد منگ تن مهندسی برجسته است که در اوایل کار فعالیت گوگل به این شرکت پیوست در محافل فناوری



لینک منبع :ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند

ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند - ایسنا www.isna.ir/news/95092213739/ناسا-8-ماهواره-پرتاب-می-کند‎Cached12 دسامبر 2016 ... سیستم‌های جهانی ناوبری (جی‌پی‌اس) با کمک ماهواره‌های جدید ناسا خواهند توانست درک بهتری از توفان‌های موسمی و ارتقای پیش‌بینی‌ها در مورد قدرت آن‌ها ارائه ... ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/510919/ناسا-8-ماهواره-پرتاب-می‌کند 12 دسامبر 2016 ... ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند. سیستم‌های جهانی ناوبری (جی‌پی‌اس) با کمک ماهواره‌های جدید ناسا خواهند توانست درک بهتری از توفان‌های موسمی و ارتقای ... ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند - تدبیر | دمادم https://damadam.ir/news/ناسا-8-ماهواره-پرتاب-می‌کند/5126599 سیستم های جهانی ناوبری (جی پی اس) با کمک ماهواره های جدید ناسا خواهند توانست درک بهتری از توفان های موسمی و ارتقای پیش بینی ها در مورد قدرت آن ها ارائه کنند. ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند - خرداد | دمادم https://damadam.ir/news/ناسا-8-ماهواره-پرتاب-می‌کند/5135132 سیستم های جهانی ناوبری (جی پی اس) با کمک ماهواره های جدید ناسا خواهند توانست درک بهتری از توفان های موسمی و ارتقای پیش بینی ها در مورد قدرت آن ها ارائه کنند. پرتاب ۸ ماهواره جدید ناسا برای دقت در پیش‌بینی توفان‌ها - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/611734/science/astronomy‎Cached13 دسامبر 2016 ... سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا 'ناسا' به منظورافزایش دقت پیش بینی توفان ها یک راکت که حامل 8 ماهواره کوچک است، به فضا پرتاب می کند. ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند - خرداد نیوز khordadnews.ir/fa/news/192501 12 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، ماموریت سیستم ماهواره ناوبری جهانی گردباد( CYGNSS) که امروز (دوشنبه) در ساعت 13:24 به وقت گرینویچ بر روی ... ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند af.shafaqna.com/FA/0123029 ناسا 8 ماهواره پرتاب می‌کند. سیستم‌های جهانی ناوبری (جی‌پی‌اس) با کمک ماهواره‌های جدید ناسا خواهند توانست درک بهتری از توفان‌های موسمی و ارتقای پیش‌بینی‌ها در مورد ... ماهواره - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ماهواره‎Cached Similarتعداد کمی ماهواره بزرگ در قطعات جداگانه پرتاب و در مدار به هم متصل شده اند. ... را از پایگاه فضایی کیپ کارناورال در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۲ میلادی توسط ناسا پرتاب کردند. ... به سفینه‌ای گفته می‌شود که در مداری، به دور یک سیاره (معمولاً زمین) در حال گردش باشد . ناسا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ناسا‎Cached Similarدر زمان جنگ سرد و پس از پرتاب ماهوارهٔ اسپوتنیک-۱ توسط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به ..... تصویربرداری ماهواره‌ای ناسا از پوشش ابری زمین .... ناسا سالانه بودجه‌ای را از نظام فدرالی ایالات متحده آمریکا دریافت می‌کند. ... Retrieved 8 October 2013. ایرنا - ناسا www.irna.ir/fa/key/ناسا‎Cachedهمکاری سازمان هوا و فضا هند و ناسا برای تولید ماهواره زمین شناسی. به گزارش ایرنا، معاون ..... ناسا برای افزایش دقت پیش بینی توفان ها 8 ماهواره به فضا پرتاب می کند.