مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با خوردن کلم بروکلی از سرطان پیشگیری کنید

[ad_1]

در دنیای امروزه به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی بی کیفیت ابتلا به سرطان افزایش چشمگیری داشته است.به همین دلیل استفاده از مواد غذایی مفید برای پیشگیری این بیماری موضوعی مهم می باشد.

به گزارش شفاف: کلم بروکلی یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد سرطانی دارد.وجود ترکیباتی مانند ایندول و سولفورافن باعش می شود کلم بروکلی دارای چنین خاصیتی باشد.

کلم بروکلی سولفورافن آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و به وفور در کلم بروکلی و دیگر سبزیجات کلم یافت می شود. سولفورافن قدرت انتخابی و هدف قرار دادن و کشتن سلول های سرطانی را دارد.سولفورافن Sulforaphane که آن هم آنتی اکسیدان قوی است ظاهراً آنزیم HDAC ( دی استاز هیستون ) را مهار می کند که نقش مهمی را بازی می کند در هر صورت ژن خاص مانند ژن سرکوبگر تومورها، فعال یا غیر فعال هستند.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین: مهار HDAC درمان سرطان را، بسیار امیدوار کننده کرده است و محققان در حال کار بر روی هر دو روش دارویی و غذایی برای مهار این گروه از آنزیم ها هستند.

سرطان با رشد سلول نامناسب شناخته شده است اما مهار کننده های HDAC می تواند به بازگرداندن سلول به عملکرد طبیعی خود کمک کنند. رشد تومور پروستات در موش به وسیله رژیم غذایی حاوی سولفورافن کند شد. به نظر می رسد که سولفورافن یک ماده انتخابی است که می تواند سلول های سرطانی را بکشد.توانایی مبارزه با سرطان در سولفورافن تنها از توانایی آن در مهار آنزیم HDAC نمی آید بلکه سولفورافن سبب فعال شدن آنزیمهایی در کبد می شود که به مبارزه با مواد سرطان زا کمک می کند این آنزیم ها به عنوان فاز ۲ شناخته شده و برای سم زدایی ضروری هستند و اعتقاد است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهند. سولفورافن قوی ترین القاء کننده آنزیم فاز ۲ نسبت به هر ماده شناخته شده تا به امروز است.

خوردن میوه ها و سبزیجات به طور کلی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است اما مصرف بیشتر از سبزیجات سبز تیره و کلم توصیه می شود. پیشگیری اولیه از طریق افزایش مصرف کلم بروکلی، گل کلم و احتمالاً اسفناج می باشد.این مهم است که به یاد داشته باشید که نوع طبخ کلم بروکلی نیز در توانایی بیشتر کلم بروکلی در مبارزه با سرطان نقش دارد کلم بروکلی حاوی یک آنزیم مهم به نام میروسیناز است که با پخت بیش از حد کلم بروکلی نابود می شود بنابراین بخار دادن به کلم بروکلی برای ۲ – ۴ دقیقه کاملا ایده آل است.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آشنایی با خواص کلم بروکلیکلم بروکلی دارای انواع مواد غذایی شامل ویتامین ، ویتامین اغلب به عنوان بتاکاروتن، خواص کلم بروکلی خواص کلم بروکلیبروکلی از سبزیهایی است که بهترین فصل آن پاییز و زمستان است و منبع خوب کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیتکلم بروکلی در درمان بیماری های سرطانی و دیابت و مشکلات پوستی تاثیر به سزایی داردخوراکی های سرشار از اسید فولیک برای پیشگیری از سرطان …خوراکی های سرشار از اسید فولیک برای پیشگیری از سرطان و نقص های مادرزادی۹ ماده غذایی موثر در پیشگیری از بروز سرطاندرمان سرطان بیماری سرطان پیشگیری از سرطان خواص موادغذاییمواد غذایی سالمکلم ترش حفظ سلامتی در پاییز با خوردن سبزیجاتسلامتی در پاییز با سبزیجات هر فصلی که سرمی‌گیرد مواد غذایی خاص خود را به طبیعت هدیه تالارهای گفتگوی رژیم درمانی نوینتالارهای گفتگوی رژیم درمانی نوین موضوع مورد نظر وجود نداردپزشکان ایرانهر فرد بالغ ایرانی ۱۶۰ عدد تخم مرغ در سال مصرف می کند آیا می دانید سرانه مصرف تخم مرغ ماده غذایی که از زوال عقل پیشگیری می‌کنندتحقیقات نشان می‌دهند که ملاحظات غذایی ممکن است به محافظت از بدن در برابر زوال عقل و سالاد کلم، سالاد کلم سفید طرز تهیه سالاد کلم سفید کلم را خلال کرده و بسیار ریز خرد کنیدسپس بشویید خواص کلم بروکلی خواص کلم بروکلیبروکلی از سبزیهایی است که بهترین فصل آن پاییز و زمستان است و منبع خوب آشنایی با خواص کلم بروکلی کلم بروکلی دارای انواع مواد غذایی شامل ویتامین ، ویتامین اغلب به عنوان بتاکاروتن، اسید کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیت کلم بروکلی در درمان بیماری های سرطانی و دیابت و مشکلات پوستی تاثیر به سزایی دارد خوراکی های سرشار از اسید فولیک برای پیشگیری از سرطان و نقص خوراکی های سرشار از اسید فولیک برای پیشگیری از سرطان و نقص های مادرزادی ۹ ماده غذایی موثر در پیشگیری از بروز سرطان درمان سرطان بیماری سرطان پیشگیری از سرطان خواص موادغذاییمواد غذایی سالمکلم ترشمواد حفظ سلامتی در پاییز با خوردن سبزیجات سلامتی در پاییز با سبزیجات هر فصلی که سرمی‌گیرد مواد غذایی خاص خود را به طبیعت هدیه می‌دهد سالاد کلم، سالاد کلم سفید طرز تهیه سالاد کلم سفید کلم را خلال کرده و بسیار ریز خرد کنیدسپس بشویید خیارشورها را ماده غذایی که از زوال عقل پیشگیری می‌کنند تحقیقات نشان می‌دهند که ملاحظات غذایی ممکن است به محافظت از بدن در برابر زوال عقل و حتی کمبود کلسیم و راه پیشگیری، کلسیم، افزایش کلسیم، جلوگیری از کلسیم یکی از مواد بسیار ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن مشکلاتی را برای افراد به وجود توصیه‌هایی برای مصرف بیشتر فیبرها غذاهایتان را با بروکلی، کلم برگ و هویج میل کنید این مواد غذایی را به صورت پخته به غذاهایتان



لینک منبع :با خوردن کلم بروکلی از سرطان پیشگیری کنید

با خوردن کلم بروکلی از سرطان پیشگیری کنید - شفاف www.shafaf.ir/.../با-خوردن-کلم-بروکلی-از-سرطان-پیشگیری-کنید‎Cached13 دسامبر 2016 ... در دنیای امروزه به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی بی کیفیت ابتلا به سرطان افزایش چشمگیری داشته است.به همین ... با خوردن کلم بروکلی از سرطان پیشگیری کنید - آکا www.akairan.com/health/...salem/news201612131311046577.html‎Cached13 دسامبر 2016 ... در دنیای امروزه به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی بی کیفیت ابتلا به سرطان افزایش چشمگیری داشته است.به همین ... با خوردن کلم بروکلی از سرطان پیشگیری کنید bakhabarshoo.com/.../با-خوردن-کلم-بروکلی-از-سرطان-پیشگیری-کن 13 دسامبر 2016 ... در دنیای امروزه به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی بی کیفیت ابتلا به سرطان افزایش چشمگیری داشته است.به همین ... پیشگیری از سرطان با مصرف کلم بروکلی - ایسنا www.isna.ir/news/.../پیشگیری-از-سرطان-با-مصرف-کلم-بروکلی‎Cached22 جولای 2017 ... محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: کلم بروکلی دارای ماده‌ای بنام سولفورافان است که در پیشگیری سرطان بسیار موثر است. با کلم بروکلی بخار پز از سرطان پیشگیری کنید - ایران استایل https://www.irstyle.net/با-کلم-بروکلی-بخار-پز-از-سرطان-پیشگیری-ک/‎Cachedاز سرطان پیشگیری کنید کلم بروکلی و دیگر سبزیجات کلم منبع خوبی از سولفورافن، است ماده سولفورافن به طور طبیعی از ترکیبات گیاهی است که خواص ضد ... با خوردن کلم بروکلی از سرطان کبد پیشگیری کنید - مجله پزشکی pezeshkin.ir/با-خوردن-کلم-بروکلی-سرطان-کبد-پیشگیر/‎Cached25 مه 2016 ... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج مطالعات آنان حاکی از این است که با خوردن کلم بروکلی می توانید خود را در برابر سرطان کبد محاظت کنید. با مصرف "کلم بروکلی" از سرطان جلوگیری کنید - نکته آنلاین nokteonline.com/.../با-مصرف-کلم-بروکلی-از-سرطان-جلوگیری-کنید‎Cached23 جولای 2017 ... محمدامین افرا ، با اشاره به خواص درمانی کلم بروکلی، اظهار کرد: مصرف کلم بروکلی به دلیل وجود ماده‌ای بنام سولفورافان از ابتلا به سرطان به خصوص ... با خوردن این سبزی از سرطان پیشگیری کنید - فود پرس | دمادم https://damadam.ir/news/با-خوردن-این...سرطان-پیشگیری-کنید/5705033 با خوردن این سبزی از سرطان پیشگیری کنید. کانال تلگرام ... کلم بروکلی یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد سرطانی دارد. ... ۱۰ خوشمزه‌ ضداسترس را وارد آجیل کنید ... پیشگیری از سرطان کبد با کلم بروکلی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=31430‎Cachedپژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج مطالعات آنان حاکی از این است که با خوردن کلم بروکلی می توانید خود را در برابر سرطان کبد محاظت کنید. به گزارش خبرنگار ... با خوردن کلم بروکلی از سرطان پیشگیری کنید | اکو فود ecofood.ir/Post.aspx?ID=600810d8-39fb-4ed4-876b-8ff2476ab3b2 13 دسامبر 2016 ... در دنیای امروزه به دلایل مختلف از جمله تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی بی کیفیت ابتلا به سرطان افزایش چشمگیری داشته است.به همین ...