مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیرات مصرف امگا ۳ بر بدن

[ad_1]

بامداد – DHA یا دوکوزاهگزانوئیک اسید یک اسید چرب مفید برای بدن است که علاوه بر کاهش التهاب یا بهبود عملکرد مغز، در مطالعات اخیر خاصیت جدید آن یعنی کاهش خشم و عصبانیت نیز کشف شده است.
دوکوزاهگزانوئیک اسید یکی از قوی ترین اسیدهای چرب امگا ۳ است که در ادامه به تأثیرهای مثبت آن به ویژه برای مغز و دستگاه شناختی می پردازیم:
۱- پایین آوردن عصبانیت و خصومت: از خواص مصرف امگا ۳ بهتر شدن حس و حال است. در مطالعه ای که روی دانش آموزانی انجام شد که امتحانات پایانی را پیش رو داشتند آنهایی که از مکمل های امگا ۳ استفاده نکرده بودند ۶۵ درصد پرخاشگرتر از دیگران بودند.
۲- بهبود حافظه و یادگیری: غذاهای حاوی این اسید چرب می توانند در آزادسازی بهینه انتقال دهندگان عصبی به هیپوکامپوس مغز کمک کنند. همچنین در پیشگیری از کم شدن حافظه در اثر افزایش سن مؤثر است.
۳- افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی سالم: کمبود این اسیدهای چرب با پایین آمدن سطح دوپامین که نقش تعیین کننده ای در احساس مثبت دارد مرتبط است. درواقع نه تنها دوپامین بلکه سروتونین، گلوتامات، استیل کولین و نوراپی نفرین نیز در مغز و بدن به سطوح مناسبی می رسند.
۴- بهبود عملکرد شناختی: مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به قدرت توجه بیشتر و افزایش توانایی متمرکز شدن، یادگیری و انجام تکالیف مختلف کمک می کند که همه این‌ها به دلیل همان تأثیر مثبت در تنظیم انتقال دهنده های عصبی است.
۵- پایین آوردن خطر ابتلا به بیماری های ذهنی: بیماری هایی نظیر شیزوفرنی و اختلالات حس و حال و تشویش همگی با سطوح پایین روغن امگا ۳ مرتبط است.
۶- پایین آوردن خطر رفتارهای مخرب و اعتیادآور: از آنجایی که این اسید سطوح انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین را بهبود می بخشد می تواند به کاهش خطر درگیر شدن در رفتارهای اعتیادآور کمک کند.
۷- کاهش التهاب مغزی ناسالم: می دانید که ورم مزمن مغز و چروکیده شدن هیپوکامپوس هردو به افسردگی، استرس پس از سانحه و از دست دادن حافظه مربوط است. درحالی که مصرف اسیدهای چرب و امگا ۳ می تواند این التهاب را کاهش دهد و اندازه هیپوکامپوس را به حالت اول خود بازگرداند.
بنابراین بااینکه بسیاری از افراد از مزیت های امگا ۳ برای سلامت عمومی آگاه هستند بهتر است به خواص آن برای بهبود عملکرد عصب شناختی و کاهش خشم و عصبانیت نیز بیشتر توجه کنند.

نوشته تاثیرات مصرف امگا ۳ بر بدن اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اسید چرب امگا ۳ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداسیدچربامگا۳اسید چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که اولین پیوند دوگانه آن آجیل و خشکبار برای سلامتی بدن مفیدندبر اساس آخرین پژوهش‌ها، آجیل و مغزها مانند فندق، گردو، پسته نقش مهمی در تامین سلامتی کاروفناوری کَلالهکاروفناوری متوسطه یک پایه هفتم برای ورود به پودمان ها بر روی عناوین آن ها کلیک کنیدمصرف دارو در بارداری، تاثیر دارو بر حاملگی، عوارض …مصرف دارو در بارداریمصرف داروها در بارداریمصرف دارو در بارداریمصرف دارو در دوران مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانامروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که کم کاری تیروئید چیست؟ خبرگزاری پردیسکم کاری تیروئید چیست؟ هیپوتیروئیدی یا کم کاری تیروئید غدد تیروئید کم فعال زمانی یهترین زمان مصرف ویتامینها پایگاه تخصصی …آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟ یا می دانید بهترین ساعت کپسول پروستافیت حکیمان طبسلام ضمن عرض پوزش از تاخیر در پاسخ ،تاکنون در مورد کپسول پروستافیت روغن دانه کدو هیچ تخم کتان و چگونگی مصرف آن، فواید دانه کتان، خواص …تخم کتان و روغن آن تخم کتان سبب بهبود سیستم گوارش بدن می گردد فیبر موجود در تخم کتان بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی …مدیریت پاسخ در تاریخ آذر ۲۸ام ۱۳۹۲ ۱۰۲۰ سلام بر اساس نیازتون مکمل رو مصرف کنید اسید چرب امگا ۳ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اسیدچربامگا۳ اسید چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که اولین پیوند دوگانه آن‌ها بین کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت کم کاری تیروئید چیست؟ خبرگزاری پردیس کم کاری تیروئید چیست؟ هیپوتیروئیدی یا کم کاری تیروئید غدد تیروئید کم فعال زمانی اتفاق می مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران بریدگی، خراش، آفت، گلودرد و …، در همه این موارد بدن نیاز به ضدعفونی شدن دارد اگر شما هم جزو یهترین زمان مصرف ویتامینها پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟ یا می دانید بهترین ساعت برای جذب داروسازی پزشکان ایران استاد گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفتاستفاده نادرست مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مردمان مصرف کافی از مواد غذایی مفید برای سیستم ایمنی بدن ، قدرت مقابله آن را بالا میبرد این مواد تاثیر روابط جنسی‌ بر عملکرد ورزشی و عضله‌ سازی پایگاه تخصصی مدت زمان زیادی است که بسیاری از مردم در این فکر هستند که آیا روابط جنسی‌ بر تمرینات و عضله تخم کتان و چگونگی مصرف آن، فواید دانه کتان، خواص تخم کتان آکا تخم کتان و روغن آن تخم کتان سبب بهبود سیستم گوارش بدن می گردد فیبر موجود در تخم کتان از بروز چه مقدار گوشت قرمز مصرف کنیم ؟ سایت پزشکان بدون مرز مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان امگا ٣ و درمان اندومتریوز خواص امگا ٣ روغن ماهی فرمول امگا ٣ خواص قرص امگا ٣ عوارض قرص امگا ٣ امگا ٣



لینک منبع :تاثیرات مصرف امگا ۳ بر بدن

همه چیز درباره ضرورت مصرف امگا 3 - نمناک namnak.com/مصرف-امگا-3.p22686‎Cachedمصرف امگا 3 و فواید مصرف امگا 3و اندازه مصرف امگا 3 و زمان مصرف امگا 3 و منابع غذایی احاوی ... از آنجا که بدن انسان ها قادر به ساخت اسیدهای چرب امگا 3 نیست، ما باید این ... تحقیقات نشان داده اند امگا 3 تاثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های ... خطرات دریافت روغن ماهی از طریق قرص - نمناک namnak.com/مصرف-قرص-روغن-ماهی.p20053‎Cachedقرص روغن ماهی و مضرات قرص روغن ماهی و مصرف قرص روغن ماهی و عوارض جانبی قرص ... بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا 3 برای بدن انسان ... دانشمندان پس از بررسی شرایط این سه گروه دریافتند در گروه دوم که از امگا 3 ... امگا 3 چیست و چه خواصی دارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../omega3-properties-feeding.html‎Cachedامگا 3 تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش‌های عصبی و افسردگی دارد .... مصرف دوز بالای امگا 3 سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند بنابراین کسانی که ... مصرف مکمل امگا 3 و تاثیرات آن بر متابولیسم بدن www.hidoctor.ir/120010_مصرف-مکمل-امگا-3-و-تاثیرات-آن-بر-متابولی.html/‎Cached Similar4 ژانویه 2016 ... امگا ۳ چه تاثیرات مفیدی روی سوخت و ساز بدن می تواند بگذارد و موجب چه تغییراتی در آن می شود سوخت و ساز بدن با مصرف این مکمل بهتر خواهد شد و ... امگا 3 ( خواص موارد کاربرد اثرات درمانی منابع ) مرجع کامل اطلاعات ... www.pezeshk.us/?p=12287‎Cached Similarدر سال 1983 اولین مورد فقر امگا 3 در بدن انسان با علایم بالینی واضح گزارش شد. .... یکی از مهمترین این مطالعات به تاثیر مصرف روغن ماهی در گروهی از بیماران دچار ... مصرف امگا 3 ، سلامت چشم‌ را تا حد زیادی تضمین می‌کند – سایت پزشکان ... www.pezeshk.us/?p=26112‎Cached Similarکارشناسان موسسه قلب آمریکا بنا بر یافته های خود مصرف مواد حاوی امگا ۳ را حداقل دو بار ... باید برای تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن خود از قرص های مکمل امگا ۳ استفاده نمایند . تاثیر امگا 3 بر عملکرد ورزشکاران - بوکس آماتور ایران .Amateur ... amateurboxingiran.blogsky.com/1394/01/28/post-660/‎Cached Similar17 آوریل 2015 ... مصرف امگا 3 به افزایش مقاومت بدن در برابر استرس اکسایشی منجر میشود. اخیرا دانشمندان توجه خود را بر عوامل غیر کالریک تنظیم کننده ظرفیت کار ... عوارض جانبی امگا۳ و تداخلات دارویی این اسیدهای چرب ضروری چیست؟ www.noskhe.com/13623/عوارض-جانبی-امگا3/‎Cached6 مه 2017 ... متاسفانه سطوح بالای امگا۳ (به دست آمده از روغن کریل، روغن ماهی یا منابع گیاهی از جمله دانه بذرکتان) در بدن عوارض جانبی بسیاری دارد. البته مصرف ... اثرات بی بدیل امگا 3 در بدن | بدنسازی|فیتنس|اخبار ورزشی|مقالات ... sport4all.ir/اثرات-بی-بدیل-امگا-3-در-بدن/‎Cached Similarبسیاری از افرادی که نمیتوانند ماهی مصرف کنند، برای بهره بردن از اثرات سودمند چربیهای امگا ۳ ، اقدام به مصرف مکمل روغن ماهی میکنند .این مکملها به شکل کپسول موجود ... عوارض احتمالی امگا 3 برای مردان - ایسنا www.isna.ir/news/92042112872/عوارض-احتمالی-امگا-3-برای-مردان‎Cached12 جولای 2013 ... برخی کارشناسان سلامت می‌گویند: هرچند مصرف ماهی‌های روغنی برای سلامت ... اسید چرب امگا 3 نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در بدن ساخته نمی شود ...