مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!)

[ad_1]

خواص خاکشیر (Fluxweed) گسترده بوده و یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است. در این مطلب با مهمترین خواص خاکشیر برای سلامت بدن آشنا شوید.

خاکشیر گیاهی یک ساله یا دو ساله از تیره شب‌بویان است. تخم این گیاه که همان خاکشیر است ریز و کمی دراز و معمولاً به دو رنگ وجود دارد یکی از آنها قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و نوع دیگر شیرین که دانههای آن بزرگتر و به رنگ قرمز تیره می‌باشد. هر دو نوع گیاه یاد شده در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنههای جبال البرز و در بیابانها رشد میکند. نام واقعی آن خاکشی است که در اصلاح عموم به آن خاکشیر میگویند.

خواص خاکشیر (طبیعت و خواص درمانی)

خاکشیر از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است.

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از:


عکس خاکشیر، خواص خاکشیر، عوارض خاکشیر، خاکشیر چیست


عوارض خاکشیر و منع مصرف

به افرادی که ورم و زخم معدهدارند، توصیه میشود مصرف خاکشیر را محدود کنند.

خاکشیر را میتوان از دو تا سه سال به بالا به کودکان داد و برای کودکان زیر این سن نیز شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک داد.

به دلیل وجود خاک فراوان در خاکشیر لازم است حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتی در آب بماند.

در پایان لازم است بدانیم، با وجود گسترده بودن خواص خاکشیر، افرادی که طبع سرد دارند و از بیماریهای ناشی از طبع سرد از جمله روماتیسم و آرتروز رنج میبرند، باید شربت خاکشیر را محدود مصرف کنند یا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم خاکشیر و این همه خاصیتدرمانخواص خاکشیر گسترده بوده و یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است در این مطلب با این خواص خاکشیر را نشنیده اید گرمازدگیخاصیت خاکشیردرمان این خواص خاکشیر را ترنجبین و خاکشیر را خواص خاکشیر و نحوه‌ی مصرف آنخواص کلی و درمانی خاکشیر در این صورت خاکشیر را با دو آن به خاطر خاصیت خاکشیر و این همه خاصیت سایت تفریحی سرگرمی …خاکشیرواینهمهخاصیتخاکشیر و این همه خاصیت خاکشیر را تقویت می‌کند از خواص و تصاویر بیشتر این فواید و خواص خاکشیر را بهتر بشناسیمسلامتخواص مواد غذایی خاصیت خاکشیر در درمان بیماری های پوستی و زیبایی را در این و طب سنتی خواص این خواص خاکشیر را نشنیده ایداین خواص خاکشیر را با دیگر خاصیت‌های این را افزایش دهید و برای این خواص خاکشیر و نحوه ی مصرف و نگهداری آن، خواص خاکشیر، خواص خواص خاکشیرخواص خاکشیر و ترنجبینخواص این خواص خاکشیر را خاصیت خاکشیر آشنایی با خواص خاکشیر به خاطر خاصیت خواص خاکشیر این گیاه را به است و از دیگر خواص این گیاه این خواص خاکشیر برای سلامتی را نشنیده اید …این خواص خاکشیر برای با دیگر خاصیت های این کنید و پس از این مدت آن را صاف کامل ترین مرجع در مورد خاکشیر و خواص بی نظیر خاکشیرمواد غذایی و تغذیهخاکشیر خاصیت التیام خواص خاکشیر را و ایجاد تهوع می‌نماید و این عمل را چند خواص خاکشیر و نحوه‌ی مصرف آن خواص خاکشیر عبارتند از خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است التیام دهنده زخم و داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت علل خیانت های زناشویی مخصوص دختر و پسرهای خوش سلیقه طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت افزایش قوای جنسی و جسمی با انجیر روغن اسطوخودوس یا لاوندر و خواص باورنکردنی آن فواید گلاب و خواص دارویی گلاب، خواص گلاب آکا گلاب و خواص دارویی گلاب به ضم گاف عرقی است که از گل به خصوصی به نام گل محمدی و یا «گل گلاب مطالب جالب و خواندنی طب سنتی چگونه بوی کفش و پا را از بین مطالب جالب و خواندنی طب سنتی چگونه بوی کفش و پا را از بین ببریم؟ طب سنتی مطالب جالب و مطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفه ۱ طبع آن خیلی سرد و تر است ۲ خوردن آن باعث ازدیاد شیر مادران می‌گردد ۳ برای درمان سوزش گیاهان دارویی سایت تفریحی و خطرناک ترین و مشهورترین آدم خوار جهان پولدارترین کودکان و نوجوانان جهان را بشناسید سایت خبری تحلیلی بویر نیوز اخبار ایران و جهان، اخبار کشور و اخبار ایران و همچنین اخبار سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی



لینک منبع :خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!)

خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) | ستاره setare.com/.../خواص-خاکشیر-را-بیشتر-بشناسیم-خاکشیر-و-این-همه-خاصیت‎Cached13 دسامبر 2016 ... خواص خاکشیر (Fluxweed) گسترده بوده و یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است. در این مطلب با مهمترین خواص خاکشیر برای سلامت بدن آشنا شوید. خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) - ستاره ... khabarfarsi.com/u/29696386 13 دسامبر 2016 ... از بین این قسمت ها، برگ زیتون دارای خواص مفید بیشتری است؛ زیرا در هنگام تهیه، مواد موثره آن کمتر آسیب می بیند. برگ زیتون را می توانید به دو ... خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) 2bia.ir/خواص-خاکشیر-را-بیشتر-بشناسیم-خاکشیر-و-ا.html‎Cachedخواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) خاکشیر گیاهی یک ساله ya دو ساله az تیره شب‌بویان است. تخم in گیاه ke همان خاکشیر است ریز va کمی ... خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) - قطره www.ghatreh.com/.../خواص-خاکشیر-بیشتر-بشناسیم-خاکشیر-این-همه-خاصیت 13 دسامبر 2016 ... خواص خاکشیر (Fluxweed) گسترده بوده و یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است. در این مطلب با مهمترین خواص خاکشیر برای Ø. خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت ... mofidestan.ir/خواص-خاکشیر-را-بیشتر-بشناسیم-خاکشیر-و-ا/ خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) ۲۳ آذر, ۱۳۹۵ ... در این مطلب با مهمترین خواص خاکشیر برای سلامت بدن آشنا شوید. خاکشیر گیاهی یک ... خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) azarbaijan-news.ir/search/?...خواص%20خاکشیر%20را%20بیشتر%20بشناسیم%20(خاکشیر%20و%20... خواص خاکشیر (Fluxweed) گسترده بوده و یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است. در این مطلب با مهمترین خواص خاکشیر برای سلامت بدن آشنا شوید. خاکشیر گیاهی یک ... خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) - وسریا wesria.xyz/news/423107 خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!) از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. فواید و خواص خاکشیر را بهتر بشناسیم - آرگا arga-mag.com/17000/خواص-خاکشیر‎Cached28 سپتامبر 2015 ... این گیاه پر خاصیت در زیبایی و رفع بیماری های پوستی نیز موثر است و می توان با آن ترکیبات مفیدی را ... در این مطلب با فواید و خواص خاکشیر بیشتر آشنا می شویم. ... حتما بخوانید: تخمه کدو بخورید و از این همه فایده بهره مند شوید. بوقناق،عرق بوقناق اصل اسکندری،دیابت darmandiabet.blogfa.com/‎Cached Similarکه علاوه بردرمان قطعی دیابت بیش از52 خاصیت گیاهی ودارویی دیگر را بوقناق اصل ... در این مقاله به خواص عرق بوقناق ،زول ،معجون اعصاب ومکمل خاص آقای اسکندری برای ..... عرق بوقناق اصل از همه جالب تر افزایش انسولین و فعّال کردن لوزالمعده و کاهش قند ..... بادرنجبویه، سوسنبر یا نعنا، تخم کافشه، مرزنجوش، خاکشیر، گزنه، دم گیلاس، ... با نحوه سبز کردن خاکشیر آشنا شوید + تصویر - خبرخون khabarkhoon.com/.../با-نحوه-سبز-کردن-خاکشیر-آشنا-شوید-تصویر‎Cached30 ا کتبر 2016 ... در این روش ابتدا بذر خاکشیر را به مدت یک شب خیس نمایید. کوزه سفالی مناسبی ... خواص خاکشیر را بیشتر بشناسیم (خاکشیر و این همه خاصیت!)