مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان

[ad_1]

گروهی از محققان با کاوش در اعماق 300 متری یک غار آبی در مکزیک موفق به کشف این باکتری باستانی شدند. طبق آزمایش‌های انجام شده این باکتری در برابر بیش از 70 درصد از بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود کاملا مقاومت می‌کند.

باکتری شکست‌ناپذیر که superbug نامگذاری شده، حداقل چهار میلیون سال در غار تکامل یافته است و دانشمندان با مطالعه بر روی آن به دنبال شناخت نحوه تشکیل مقاومت در باکتری‌ها هستند.

کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که این باکتری تاکنون با هیچ آنتی‌بیوتیکی مواجه نشده است.

دانشمندان معتقدند علت اصلی مقاومت بسیار بالای این باکتری به شرایط موجود در محیط زندگی مربوط می‌شود. در محیط زندگی این باکتری‌ به علت عدم وجود فتوسنتز تراکم مواد غذایی بسیار کم است، لذا رقابت برای کسب غذا باعث شده تا اینگونه به سمت مقاومت بیشتر تکامل یابد.

یکی از مهمترین دستاوردهای این اکتشاف، کمک به شناسایی راز مقاومت باکتری باستانی برای شکستن مقاومت در سایر گونه‌های بیماری‌زا است.

مقاومت این باکتری شگفت‌انگیز در برابر بهترین و موثرترین آنتی‌بیوتیک‌های جهان باعث تعجب دانشمندان شده است، چرا که سیستم دفاعی این باکتری باستانی حداقل چند میلیون سال عمر دارد.

دکتر هازل بارتون، متخصص میکروبیولوژی از دانشگاه اوهایو و یکی از اعضای تیم شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان عنوان کرد: کشف اینگونه باکتری قطعا نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها را نفی می‌کند، چرا که تا قبل از این اکتشاف همه دانشمندان بر این باور بودند که باکتری‌ها تحت تاثیر استفاده درمانی از آنتی‌بیوتیک به سمت مقاومت بیشتر تکامل می‌یابند.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار ایران و جهاندر خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار مذاکراتحوادثسیاسیفرهنگیاقتصادیاجتماعی چه چیزهایی هدف شرکت محسوب نمی‌شوند؟این ایده که هدف معنادار به سازمان‌ها کمک می‌کند دوام بیاورند، ارتباط برقرار کنند و قاتل ستایش اعدام شد به گزارش ایسنا، سعید ـ ط که با نیت ربودن طلاهای ستایش، او را بین راه مهدکودک و منزل، در الف با خطرناک ترین مرد جهان آشنا شویدیک نشریۀ انگلیسی قصۀ مرد معروفی به نام بابی را منتشر کرد که نام واقعی او جان جایرو لب سورت، بازار مجازی خرید و فروش تجهیزات …لب سورت، بازار مجازی خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی است در این بی تو استیک اسید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداستیکاسیدقدمت سرکه به اندازه عمر تمدن و حتی بیشتر است اسید استیک‌های باکتری‌زا در همه جای الف بهترین چای کدام است؟ چای درجه ۱ ، ۲ و۳ را …یک متخصص علوم و صنایع غذایی با تشریح چای درجه یک، دو و سه نسبت به اینکه مردم چای کله سانحه مرگبار رکاب زن ایرانی در پاراالمپیک پیام …کمیته برگزاری پارالمپیک علت مرگ آقای گلبارنژاد را ایست قلبی گزارش کرده استبهمن خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار ایران و جهان در خبرگزاری باشگاه خبرنگاران آخرین اخبار مذاکراتحوادثسیاسیفرهنگیاقتصادیاجتماعیورزشی چه چیزهایی هدف شرکت محسوب نمی‌شوند؟ نویسنده مترجم مریم رضایی منبع اگر مدیری هستید که بینش خود را تند و قاتل ستایش اعدام شد قاتل ستایش، دختر ساله نی‌ریزی، که حدود شش ماه قبل پس از ربودن این دختربچه، طلاهای او را الف با خطرناک ترین مرد جهان آشنا شوید بابی سمت چپ در گفت و گو با خبرنگار انگلیسییک نشریۀ انگلیسی قصۀ مرد معروفی به نام بابی را استیک اسید ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد استیکاسید قدمت سرکه به اندازه عمر تمدن و حتی بیشتر است اسید استیک‌های باکتری‌زا در همه جای جهان وجود لب سورت، بازار مجازی خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و مواد لب سورت، بازار مجازی خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی است در این بی تو بی، می الف بهترین چای کدام است؟ چای «درجه ۱ ، ۲ و۳» را بشناسید یک متخصص علوم و صنایع غذایی با تشریح چای درجه یک، دو و سه نسبت به اینکه مردم چای «کله مورچه سانحه مرگبار رکاب زن ایرانی در پاراالمپیک پیام تسلیت روحانی کمیته برگزاری پارالمپیک علت مرگ آقای گلبارنژاد را ایست قلبی گزارش کرده استبهمن گلبارنژاد



لینک منبع :کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان

کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان - ایسنا www.isna.ir/news/95092314440/کشف-مقاوم-ترین-باکتری-جهان‎Cached13 دسامبر 2016 ... دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. Images for کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/science-content/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان/‎Cached14 دسامبر 2016 ... بیگ بنگ: دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. گروهی از محققان با کاوش در اعماق ۳۰۰ ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان payeshonline.com/news/123769/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان 13 دسامبر 2016 ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=19540‎Cached14 دسامبر 2016 ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان - ایسنا | دمادم https://damadam.ir/news/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان/5314143 دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، گروهی از محققان با ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان | نتدونه https://www.netdoone.com/6857/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان/ کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که این باکتری ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان - پارسینه www.parsine.com/fa/news/327046/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان 14 دسامبر 2016 ... کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان همچنین باعث سست شدن نظریه مقاومت اکتسابی باکتری‌ها در برابر استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک شده اند، چرا که ... آخرین خبر | کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان akharinkhabar.com/science/3149590/کشف-مقاوم‌ترین-باکتری-جهان‎Cachedایسنا/ دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. گروهی از محققان با کاوش در اعماق 300 متری یک ... بیگ بنگ - کشف مقاوم‌ترین باکتری جهان ssimmw.blogfa.com/post/190 15 دسامبر 2016 ... بیگ بنگ: دانشمندان موفق به شناسایی مقاوم‌ترین باکتری جهان در برابر بهترین آنتی‌بیوتیک‌های موجود شدند. گروهی از محققان با کاوش در اعماق ۳۰۰ ...