مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان بیماری روانی به کمک حیوان خانگی

[ad_1]
خبرگزاری ایسنا: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نگهداری حیوانات خانگی به درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، میلیون‌ها آمریکایی هر ساله به بیماری‌های روانی دچار می‌شوند.

در واقع، در آمریکا از هر 5 نفر بزرگسالان یک نفر به مشکلات روحی و روانی مبتلا است.

بسیاری از این افراد احساس تنهایی و انزوا کرده و برای آنها دچار شدن به بیماری‌های طولانی مدت روحی و روانی به معنی از دست دادن موقعیت اجتماعی قبلی خود و ارتباط با مردم است.

تحقیقات جدید به بررسی تاثیر داشتن یک حیوان خانگی در احساس امنیت هستی شناختی و رفاه افراد با مشکلات روحی و روانی می‌پردازد.

محققان به رهبری هلن بروکس از دانشگاه منچستر در انگلستان با 54 شرکت کننده‌ای که تحت مراقبت‌های خدمات بهداشت روانی در منچستر و همپتون جنوبی در انگلستان بودند مصاحبه کردند.

شرکت‌کنندگان این پژوهش حداقل 18 سال سن داشتند و همگی به بیماری‌های شدید روانی مبتلا بودند.

در این پژوهش مصاحبه به شکل رو در رو انجام شد و در حدود 20 تا 90 دقیقه به طول انجامید.

محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا بسته به درجه اهمیت به اعضای شبکه شخصی خود رای دهند.

این شبکه شامل دوستان، خانواده، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، سرگرمی‌ها، مکان‌ها، فعالیت‌ها و اشیاء مورد علاقه آنها بود.

از شرکت کنندگان این پژوهش پرسیده شد که چه کسی و یا چه چیزی در سلامت روان شما تاثیر مثبت دارد.

از میان مصاحبه شوندگان، بیش از 46 درصد یعنی 25 نفر اظهار کردند که حیوان خانگی به آنها در درمان بیماری روانی کمک می‌کند.

آنها اظهار کردند که مراقبت از حیوان خانگی به آنها احساس مالکیت و امنیت و آرامش بخشیده و این حیوانات به صاحبان خود احساس پذیرش بی قید و شرط را انتقال می‌دهند.

به گفته آنها حیوان خانگی هرگز مانند انسان‌ها با آنها وارد بحث و مجادله نشده و با نگاههای سنگین و غضب آلود آنها را نمی‌آزارد.

همچنین آنها در مورد حیوانات این اطمینان خاطر را داشتند که هرگز ترک‌شان نکرده و در کنارشان می‌مانند که همین امر سبب امنیت خاطر و بوجود آمدن احساس آرامش می‌شود.

برای آنها شنیدن صدای یک پرنده خانگی بسیار لذت بخش و آرامش دهنده است.

یافته‌های این پژوهش در مجله BMC Psychiatry به چاپ رسیده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

حیوان درمانی حیوان درمانی حیوان درمانی طوطی و صاحب دو قطبی جیم ایگرتس از بیماری دو قطبی بودن رنج همستر جونده ای دوست داشتنیهمستر حیوانات خانگی حیوان خانگی فروش حیوان فروش همستر همستر از خانواده جوندگان است بیماری واگیر پزشکان ایرانسوزاک بیماری جنسی که به راحتی قابل درمان است گاهی بیماران از بیان بیماریهای مقاربتی عارضه پرکنی طوطی سانان و درمان پرکنیعارضهپرکنیطوطیسانانعارضه پرکنی در طوطی سانان و راه های درمان ان از ابتدای پرکنی تا درمان قطعیسوختگی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسوختگیسوختگی نوعی آسیب به گوشت یا پوست است که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک یا پرتو چطور از پرندگان خانگی نگهداری کنیم؟به طور مثال چند پرنده کوچک و پرجنب و جوش می‌توانند حال و هوای منزل شما را به‌کلی طب سنتی سایت پزشکان بدون مرزبا اینکه سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می‌شود اسانس ها خبرگزاری پردیسهنگام استفاده از بعضی از محصولات، بوی مطبوعی متناسب با عملکرد آن محصول به مشام می رسدپزشکان بندر تا از عجیب ترین بیماری های …مردی که در ۱۵ سالگی زانوهایش جراحی شده بود ، اکنون دچار بیماری عجیبی شده است از دستان بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکعلل ناباروری در زنان چیست ؟ قاعدگی در دوران بارداری ممکن است؟ القای زایمان طبیعی با همستر جونده ای دوست داشتنی همستر حیوانات خانگی حیوان خانگی فروش حیوان فروش همستر همستر از خانواده جوندگان است،همستر بیماری واگیر پزشکان ایران سوزاک بیماری جنسی که به راحتی قابل درمان است گاهی بیماران از بیان بیماریهای مقاربتی خویش سوختگی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سوختگی سوختگی نوعی آسیب به گوشت یا پوست است که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک یا پرتو به عکسهای داغ داغ طوطی کاسکو انواع علائم بیماری این پرنده ١بی حالی و گوشه گیری طوطی ٢سر به زیر گرفتن و یا قرار دادن سر اسانس ها خبرگزاری پردیس هنگام استفاده از بعضی از محصولات، بوی مطبوعی متناسب با عملکرد آن محصول به مشام می رسد عارضه پرکنی طوطی سانان و درمان پرکنی عارضهپرکنیطوطی عارضه پرکنی در طوطی سانان و راه های درمان ان از ابتدای پرکنی تا درمان قطعی تا از عجیب ترین بیماری های جهانبعلاوه عکس توصیه ی من مردی که در ۱۵ سالگی زانوهایش جراحی شده بود ، اکنون دچار بیماری عجیبی شده است از دستان و چطور از پرندگان خانگی نگهداری کنیم؟ به طور مثال چند پرنده کوچک و پرجنب و جوش می‌توانند حال و هوای منزل شما را به‌کلی تغییر دهند طب سنتی سایت پزشکان بدون مرز سرکه سیب محصول طبیعی تخمیر سیب خرد شده می باشد هزاران سال است که از سرکه برای درمان بیماری



لینک منبع :درمان بیماری روانی به کمک حیوان خانگی

درمان بیماری‌های روانی به کمک حیوانات خانگی - ایسنا www.isna.ir/news/.../درمان-بیماری-های-روانی-به-کمک-حیوانات-خانگی‎Cached11 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نگهداری حیوانات خانگی به درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، میلیون‌ها ... درمان بیماری روانی به کمک حیوان خانگی - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../درمان-بیماری-روانی-به-Ú©Ù…Ú©-حیوان-خانگی/ 9 مه 2017 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نگهداری حیوانات خانگی به درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند. به نقل از مدیکال نیوز تودی، میلیون‌ها آمریکایی هر ساله به ... درمان بیماری روانی به کمک حیوان خانگی - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../درمان-بیماری-روانی-به-کمک-حیوان-خانگی/ درمان بیماری روانی به کمک حیوان خانگی. یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نگهداری حیوانات خانگی به درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند. به نقل از مدیکال نیوز تودی، ... درمان بیماری‌های روانی به کمک حیوانات خانگی - روزنامه آفرینش afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=173276‎Cached13 دسامبر 2016 ... یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نگهداری حیوانات خانگی به درمان بیماری‌های روانی کمک می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، میلیون‌ها ... درمان افسردگی با کمک حیوانات خانگی – 6019 6019.ir/news/درمان-افسردگی-و-با-کمک-حیوانات-خانگی/‎Cached Similar9 ژوئن 2016 ... ولی در زبان عامیانه به آن درمان بوسیله حیوانات خانگی و مونس انسان که ... یا بیماران گسترش یافته و به یکی از محورهای مهم روان درمانی تبدیل شود. درمان افسردگی با حیوان خانگی | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/.../درمان-افسردگی-با-حیوان-خا.html‎Cachedدرمان به کمک حیوانات خانگی می‌تواند به بهبود و کاهش افسردگی و خستگی کمک کند. ... سلامتی از قبیل بیماری‌های قلبی، سرطان و اختلالات سلامت روان استفاده می‌شود. نگهداری از حیوانات خانگی برای بیماران اعصاب و روان مفید است psychnews.ir/5849/5849.html‎Cached Rating: 1 - 1 vote 12 دسامبر 2016 ... پژوهشی جدید مشخص کرده است که نگهداری از حیوانات خانگی به درمان اختلالات روانی کمک می‌کند.گفتنی است که بسیاری از بیماران روان احساس ... درمان بیماری روانی به کمک حیوان خانگی - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/scientific/.../درمان-بیماری-روانی-کمک-حیوان-خانگی.html 13 دسامبر 2016 ... بیماری روانی, حیوانات خانگی, حیوان خانگی یک پژوهش جدید نشان می دهد که نگهداری حیوانات خانگی به درمان بیماری های روانی کمک می کند.خبرگزاری ... وت پارس :: پت تراپی و مثال هایی از استفاده حیوانات در درمان بیماران + ... www.vetpars.com/index.php/publisher/articleview/action/.../2677/‎Cached Similar30 ژانویه 2015 ... در این علم از حیوانات آموزش دیده برای کمک به پروسه درمان بیماران ... متخصصان روان درمان بر این نظرند که تاثیر حیوانات خانگی بر افراد و پت تراپی ... وقتی که حیوان به آدمی آرامش روحی می‌دهد | byabama byabama.com/article/وقتی-که-حیوان-به-آدمی-آرامش-روحی-می‌ده.html‎Cached15 نوامبر 2014 ... گرچه هنوز مدارک مستندی که ثابت کند روان درمانی با کمک حیوانات به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند، به دست نیامده، اما مشخص شده که حیوانات خانگی در سلامتی ... بودن باحیوانات غریب می‌تواند به بهبود بیماری‌های روحی روانی کمک کند یا خیر.