مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عواملی که به کمر آسیب می رسانند

[ad_1]

بامداد – بیتوته/ نادیده گرفتن درد
بنابر تحقیقات انجام شده نادیده گرفتن درد باعث بدتر شدن آن خواهد شد.
نگرش بهتر:به خودتان اجازه بدهید که تعمدا درد را احساس کنید. روانشناسان در یک آزمایش استاندارد درد، از ۶۸ بیمار مبتلا به کمردرد خواستند که دست یا پاهای خود را در آب یخ فرو ببرند. این داوطلبان در خصوص مقابله کردن یا سرکوب کردن شوک ناگهانی ناشی از آب یخ آموزش‌های لازم را دیده بودند بنابراین وقتی دست یا پای خود را وارد آب یخ کردند یکی از ماهیچه اصلی در کمرشان منقبض شد. در مقابل، زمانی که با داوطلبان فقط در خصوص شوک ناگهانی آب یخ صحبت شده بود ولی به آنها جهت سرکوب (ساپرس کردن) شوک آموزشی داده نشده بود.هیچ نوع علایمی از منقبض شدن ماهیچه دیده نشد. علاوه برآنچه گفته شد ، افزایش انقباض ماهیچه‌‌ای باعث تشدید درد نیزخواهد شد.
تغییر عادت:بهترین راه مقابله ذهنی با بیماری پذیرفتن درد است. سعی کنید به جای پرداختن به احساسات منفی به جزئیات احساسی این تجربه بپردازید. اگر مشکلی مانند سوزش یا لرزش در قسمت کمر خود دارید آن درد را برای خود توصیف کرده و به خود یادآور شوید که آن برطرف خواهد شد.

نفرت داشتن
انسان جایز الخطاست. بخشش کمک می‌کند تا کمر دردتان شفا یابد.
زمانی که محققان مرکز پزشکی تحقیقات خود را روی ۵۸ زن و مرد مبتلا به کمردرد مزمن آغاز کردند متوجه شدند افرادی که تکنیک‌های بخشیدن را آموزش دیده‌ بودند کمتر دچار عصبانیت، خشم، افسردگی و درد می‌شدند.احساسات، کشش ماهیچه‌ای و افکار تاثیر مستقیم روی شدت ارتعاش سیگنال‌های درد دارند.
تغییر عادت:
بخشیدن دیگران کاری نیست که به یکباره بتوان از عهده آن برآمد. بلکه برای بخشیدن باید انتخاب کرد، بارها و بارها باید احساس طرف مقابل خود را که باعث رنجش ما شده درک کرد و آن را جایگزین خشم و عصبانیت خود نمود. به این صورت عمل کنید: در ابتدا آن شخصی را که عمیقا به او علاقه دارید تصور کنید. سپس او در آرامش، خوشی،سلامتی و امنیت کامل تصور کنید. حال این بار خودتان را در چنین شرایطی تصور کنید و بعد یک شخصی که اصلا او را نمی‌شناسید. سرانجام کسی را که احساس خوبی نسبت به او ندارید در شرایط گفته شده تصور کنید.

نداشتن آرامش کافی
داشتن استرس شدید و همیشگی تاثیر مستقیم در ایجاد کمردرد دارد.
به گفته سینت زمانی که در شرایط استرس‌زا قرار گرفته‌اید کل ماهیچه‌های بدن شما از قبیل ماهیچه‌های گردن و کمر به طور کامل منقبض می‌شوند. سرانجام ماهیچه‌های منقبض شده نیاز دارند که به حالت اولیه و راحت برگردند. اگر تمام مدت مضطرب بمانید ماهیچه‌های گفته شده سفت و منقبض باقی خواهند ماند و باعث درد شدید خواهند شد.
تغییر عادت:گاهی اوقات تنها دانستن این نکته که ریشه کمر درد شما از استرس است برای شما می‌تواند مفید باشد. بنابراین با دانستن این نکته هر روز برای رسیدن به آرامش روش‌هایی را تجربه خواهید کرد. مثلا با ورزش کردن، خندیدن با دوستان و رفقا، خواندن کتاب‌های خوب و انجام مواردی از این دست خواهید پرداخت.
تحقیقات نشان می‌دهد که گوش کردن به موسیقی از روش‌های درمانی مفید به شمار می‌آید. براساس تحقیقاتی که در گذشته در اتریش روی ۶۵ نفر از کسانی که به بیماری فتق دیسک مبتلا بودند صورت گرفت مشخص شد تلفیقی از موسیقی و ریلکسیشن ذهنی به طور قابل توجهی باعث کاهش درد در ناحیه کمر می‌شود. تمامی ۶۵ بیمار از مراقبت‌های پزشکی استاندارد ( مصرف مسکن، فیزیوتراپی) برخوردار بوده اما ازنیمی از آن‌ها خواسته شد که هر روز به موسیقی گوش داده و تمرینات ریلکسیشن را نیزانجام دهند. پس از گذشت ۱۰ روز، درحالی که گروهی که به موسیقی گوش داده بودند به کارهایی مانند بالارفتن از پله، بیرون آمدن از رختخواب و حتی خوابیدن پرداخته بودند از کم شدن شدت درد کمرشان خبر دادند. بعد از گذشت ۲۱ روز، بیش از ۴۰ درصد افرادی که به موسیقی گوش داده بودند کاملا از شر کمر درد رها شده بودند.موسیقی کمک می‌کند تا هورمن‌های استرس و انقباضات ماهیچه‌ایی کاهش یابد.

تماشای زیاد تلویزیون
گذراندن ساعت‌های زیادی از روز در جلوی تلویزیون عاقبت خوشی برای کمر شما نخواهد داشت.
به خاطر بعضی دلایل، تماشای زیاد تلویزیون ممکن است باعث کاهش مدت زمان ورزش بشود، در خصوص اهمیت ورزش و نقش آن در جلوگیری یا کاهش کمر درد مطالبی بیان شد. در تحقیقاتی که روی نوجوانان صورت گرفت مشخص شد نوجوانانی که بیش از۱۵ ساعت در هفته از وقت خود را جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می‌گذرانند ۳ برابر بیشتر از همسالان فعال خود شانس مبتلا شدن به کمر درد را دارند. به طور متوسط یک نوجوان آمریکایی سه ساعت از روز را به تماشای تلویزیون می‌پردازد.نوجوانان با حالتی خمیده به مدت چندین ساعت جلوی تلویزیون می‌نشینند که این امر باعث قوز در آوردن آن‌ها خواهد شد.
تغییر عادت:به جای اینکه وقت خود را صرف کانال گردی و یافتن یک برنامه جالب نمائید سعی کنید برای تماشای برنامه مورد علاقه‌تان برنامه ریزی نمائید. در زمان پخش تبلیغات بازرگانی به انجام حرکات کششی و قدرتی بپردازید تا از کرخت شدن ماهیچه‌ها بخاطر نشستن طولانی مدت جلوگیری به عمل آورید. اگر بچه‌ایی دارید که از کمردرد شکایت می‌کند سعی کنید روزانه حداقل به اندازه چند متر پیاده روی داشته باشد. این کار مانع تشدید کمردرد شده و باعث می‌شود تا ستون فقرات او که با رشد آهسته مواجه شده بهبود یابد.

ضد دردهای طبیعی: داروهای ضد درد یا استامینوفن را فراموش کرده و به گیاهان دارویی و روش‌های طبیعی روی آورید تا از شر درد و التهاب راحت شوید.

نوشته عواملی که به کمر آسیب می رسانند اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بررسی انواع خودکشی خبرگزاری پردیسخودکشی، عملی است که فرد برای پایان دادن زندگی خود بطور آگاهانه و خودخواسته انجام می پوست و مو پزشکان ایران هر روز اخبار زیادی درباره عواملی که سلامت ما را به خطر می اندازند منتشر می شود خیلی ها گیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غربگیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرب ارسال نابترین معجونها و عرقیات گیاهی به جهان پزشکی پزشکان ایران مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که پرتقال به دلیل آنتی اکسیدان های خاصی که دارد شرح کامل دوران بارداری به صورت هفته به هفته …بارداری معمولا روز یا هفته بطول می انجامد، که بطور قراردادی از اولین روز آخرین فروردین همه چیز در مورد کودکانوالدین آگاه می‌توانند به نتیجه مثبت بیندیشند رفتار نخستین ویژگی معرفی‌کننده هر همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکاهپاتیت شایعترین نوع هپاتیت در ایران را هپاتیت و به میزان بسیار کمتر هپاتیت می باشدمرکزدانلود رایگان تخصصی عمران و معماریدوستان عزیزمطمئن هستم که درکاربانرم افزار اتوکدبه فونت های فارسی نیاز پیداخواهیدکرد استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو …تضادها رو درک کنیم سیاه و سفید، سرد و گرم، زشت و زیبا به تضادها فکر کن وقتی که در بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی …اینکه پروتئین مصرفی روزانه خود را چگونه در طول روز مصرف می کنید به اندازه رسیدن به بررسی انواع خودکشی خبرگزاری پردیس با سلام مطلبی که نوشته بودید، گرچه کوتاه بود اما تقریبا جامع و کامل بود اما لازم دیدم به گیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرب گیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرب ارسال نابترین معجونها و عرقیات گیاهی به سراسر ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی پوست و مو پزشکان ایران هر روز اخبار زیادی درباره عواملی که سلامت ما را به خطر می اندازند منتشر می شود خیلی ها ترجیح فروردین همه چیز در مورد کودکان سیستم دفاعی بدن برخی افراد همانگونه که نسبت به مواد آلرژی‌زایی همچون گرده‌های گیاهان و جهان پزشکی پزشکان ایران وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب شرح کامل دوران بارداری به صورت هفته به هفته گنج یابی وکشف عتیقه بارداری معمولا روز یا هفته بطول می انجامد، که بطور قراردادی از اولین روز آخرین قاعدگی مشاوره نشان خرد رابطه جنسی مژده به عموم هموطنان عزیزی که مایل به ارتباط ساده و سالم با ما می‌باشند شما بزرگواران می مرکزدانلود رایگان تخصصی عمران و معماری دوستان عزیزمطمئن هستم که درکاربانرم افزار اتوکدبه فونت های فارسی نیاز پیداخواهیدکرد استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو سایت علمی تضادها رو درک کنیم سیاه و سفید، سرد و گرم، زشت و زیبا به تضادها فکر کن وقتی که در طبیعت ورزشهای مربوط به کمر درد ضربه به کمر



لینک منبع :عواملی که به کمر آسیب می رسانند

عوامل پنهان کمر درد؛ این فعالیت‌های روزمره و عادی به شدت به کمر آسیب می ... netnevesht.ir/عوامل-پنهان-کمر-درد/‎Cached3 آگوست 2017 ... عوامل پنهان کمر درد؛ این فعالیت‌های روزمره و عادی به شدت به کمر آسیب می ... در صورتی که کمر زمان طولانی به یک حالت بماند حتما دچار آسیب می شود. عوامل پنهان کمر درد؛ این فعالیت‌های روزمره و عادی به شدت به کمر آسیب می ... www.shahrekhabar.com/medical/150173280064416‎Cached3 آگوست 2017 ... عوامل پنهان کمر درد؛ این فعالیت‌های روزمره و عادی به شدت به کمر آسیب می رسانند! - نت نوشت. ... به کمر آسیب می رسانند! در بیشتر کشورهای جهان کمر درد علت اصلی ناتوانی افراد در سنین مختلف به شمار می رود. ... این بار در نت نوشت شما را با فعالیت‌هایی که سبب کمر درد می شوند آشنا می سازیم تا در بهبود آن دخیل باشید. عادت‌ هایی که به کمر آسیب می رسانند - سایت جسارت مرجع اس ام اس جوک ... www.jesarat.com/damage-to-the-waist/‎Cached4 آگوست 2016 ... خانه » پزشکی و سلامت » عادت‌ هایی که به کمر آسیب می رسانند ... از کمردرد یکی از شایع‌ترین عواملی است که بیماران برای درمان آن به او مراجعه می‌کنند . عواملی که به کمر آسیب می رسانند | بامداد | سایت خبری تحلیلی بامداد bamdad.net/عواملی-که-به-کمر-آسیب-می-رسانند.html 13 دسامبر 2016 ... بامداد – بیتوته/ نادیده گرفتن درد بنابر تحقیقات انجام شده نادیده گرفتن درد باعث بدتر شدن آن خواهد شد. نگرش بهتر:به خودتان اجازه بدهید که تعمدا ... ورزش هایی که به کمر شما آسیب می رسانند - مجله سلامتی عطارباشی www.aloattari.ir/2017/25429/ورزش-هایی-که-کمر-آسیب-می-رسانند‎Cached27 فوریه 2017 ... افراد تمایل دارند هنگامی‌ که وزنه را پایین می‌آورند کمرشان را بچرخانند که تمام کشش را به کمر وارد می‌کند و خطر آسیب ‌دیدگی کمر شما را افزایش می‌دهد. درمان ضربه، آسیب و شکستگی کمر - دکتر محمدرضا امیدظهور - دیسک کمر lumbar.ir/درمان-ضربه،-آسیب-و-شکستگی-کمر/‎Cached Similar27 ژانویه 2015 ... آسیب کمر می تواند شدید یا خفیف باشد، یکی از عواملی که باعث آسیب به کمر می شوند، ضربه خوردن کمر است که می تواند منجر به شکستگی مهره های ... [PDF] آرگونومی اداره و محیط کار www.tamin.ir/file/file/47003‎Cached Similarمانع کمر درد ناشی از کار و آسیب به کمر گردیده و موجب حفظ سالمت فرد گردد . هدف از برنامه ... وجود دارد که موجب می گردد افراد در حین کار دچار کمر درد شده و یا به آن آسیب رسانند . -1. آسیب غیر .... آسیب رساند . خوشبختانه، عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی. دیسک کمر (پارگی و فتق): علائم، علت و درمان آن با طب فیزیکی ... doctorsaeedi.com/دیسک-کمر-چیست؟/‎Cached Similarاما زمانی که دیسک آسیب می‌بیند، احتمال برجستگی یا از هم گسستن و شکستن آن می‌رود؛ از این عارضه .... درمان دیسک کمر به عوامل متعددی بستگی دارد: ... و احتمال آسیب دیدن اعصاب و دیسک بین مهره ای از جمله دیسک بین مهره‌ای L4–L5 را به حداقل می‌رسانند. درمان دیسک کمر - کمر درد - ضایعه نخاعی dr-piryaei.blogfa.com/category/161‎Cached Similarدرمان دیسک کمر - کمر درد - ضایعه نخاعی - عمل بسته دیسک کمر- جراحی لیزری دیسک کمر. ... از جمله عوامل تروماتیک که باعث آسیب نخاعی می گردد می توان به مواردی چون چپ .... به نخاع می آورند و پیام های وابران را از راه ریشه های شکمی به اندام های می رسانند. درمان کمر درد بدون جراحی و علت آن | متخصص دیسک و ستون فقرات،شانه ... drmoayednia.ir/درمان-کمر-درد-بدون-جراحی-و-علت-آن/‎Cached Similarدردهای ناحیه تحتانی و فوقانی مفصل کمر به دو صورت خفیف و مزمن می تواند ایجاد شود. ... هستید که این درد را در دوران بارداری تجربه می‌کنید، می‌توانید علت آن را یکی از این عوامل ... اکثر درد های مفصل کمر فقط بر اثر آسیب دیدگی های جدی یا بیماری ایجاد .... مهره ها میشوند و حرکات آن را به حداقل میرسانند و از بروز کمر درد جلوگیری میکنند.