مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید

[ad_1]

در این ساختنی طرز ساخت یک دستگاه ردیاب کوچک با برد آردوینو را یاد می‌گیرید. این دستگاه بسیار ساده است و از یک برد آردوینو Mega، شیلد GPRS، GPS و یک SD کارت ساخته می‌شود. از این دستگاه ردیاب می‌توانید برای ماشین و دوچرخه هم استفاده کنید.

اگر بخواهید می‌توانید SD کارت را از دستگاه ردیاب حذف کنید. تنها کارکرد کارت حافظه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق فیسبوک است. به این ترتیب می‌توانید به دوستان تان اطلاع بدهید کجا هستید. این دستگاه ردیاب همیشه دنبال موقعیت مکانی واقعی می‌گردد. به این صورت اگر کسی با شماره سیم کارت تماس شما بگیرد، سیستم یک SMS حاوی موقعیت مکانی و لینک گوگل مپ را برایش ارسال می‌کند. اگر هم نتواند موقعیت دقیق تان را پیدا کند، آخرین موقعیت ثبت شده ارسال خواهد شد. تاریخ، زمان، موقعیت مکانی و پیام‌ها و شماره تلفن تماس گیرنده روی کارت SD ذخیره می‌شود.

گام اول : وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز
  • برد آردوینو MEGA
  • شیلد GPRS (می‌توانید از سایر شیلدهای GSM موجود در بازار هم استفاده کنید)
  • برد GPS (ما از برد NEO 6 استفاده کردیم)
  • شیلد کارت SD
  • باتری ۹ ولتی
  • جعبه پلاستیکی با اندازه مناسب
  • کمی‌سیم و کابل

گام دوم : قطعات را بهم وصل کنید

قبل از اینکه اتصال قطعات طبق دیاگرام را شروع کنید، باید مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. پین کد سیم کارت را حذف کنید : سیم کارت را داخل گوشی قرار بدهید و در تنظیمات اولیه پین کد را حذف کنید.
  2. سیم کارت را در هولدر سیم کارت روی شیلد GPRS قرار بدهید. جای سیم کارت معمولاً زیر شیلد است.
  3. جامپر را برای سریال نرم افزار تنظیم کنید. روی شیلد GPRS ما دو جامپر قرار دارد که امکان اتصال به پین‌های ۷ و ۸ یا ۰ و ۱ را فراهم می‌کند. ما از پورت ارتباط سریالی نرمال برد آردوینو Mega استفاده می‌کنیم و به همین خاطر باید جامپرها را در پوزیشن SWserial قرار بدهیم. در حین مونتاژ، پین ۷ و ۸ را به پورت ارتباط سریالی ۱، پین ۱۷ و ۱۸ برد آردوینو وصل کنید.
  4. بعد از اینکه آماده سازی قطعات را طبق مراحل بالا انجام دادید، شیلد GPRS را روی برد آردوینو قرار بدهید. سپس شیلد کارت SD را روی شیلد GPRS قرار بدهید.
  5. حالا پین‌های ۷ و ۸ را به پین‌های ۱۷ و ۱۸ (Serial 1) وصل کنید.

شیلد کارت SD برای برد آردوینو Uno طراحی شده و از پین‌های ۱۰ تا ۱۳ برای SPI استفاده می‌کند. برای اینکه از این شیلد به همراه برد Mega استفاده کنید باید شیلد را به پین‌های SPI این برد وصل کنید. تبدیل پین‌های SPI این دو برد آردوینو به روش زیر انجام می‌شود (قبل از خط فاصله پین‌های SPI برد Uno و بعد از خط فاصله پین‌های SPI برد Mega است).

  • MOSI – یازده تا پنجاه و یک
  • MISO – دوازده تا پنجاه
  • SCK – سیزده تا پنجاه و دو
  • SS – ده تا پنجاه و سه

با استفاده از قسمت آزمایشی شیلد کارت SD، ماژول GPS را روی آن لحیم کنید.

گام سوم : دستگاه ردیاب را مونتاژ کنید

بعد از ایجاد تمام اتصالات، قطعات را داخل جعبه پلاستیکی که آماده کرده اید قرار بدهید. برق سیستم از یک باتری ۹ ولتی که به جک DC وصل می‌شود، تامین خواهد شد.

گام چهارم : کدها را آپلود کنید

ابتدا کتابخانه شیلد GPRS را از اینجا دانلود کنید و سپس آن را در پوشه مناسب ذخیره کنید. برای استفاده از برد آردوینو Mega باید چند تغییر کوچک ایجاد کنید:

فایل GSM.h در پوشه کتابخانه را باز کنید و خطوط لازم را comment/”decomment” کنید. مثال زیر این اصلاح را روشن تر می‌کند:

در فایل HWSerial.h هم خط Mega definition را مستند کنید. به مثال زیر توجه کنید.

حالا این کتابخانه را برای استفاده از برد GPS دانلود کنید. سپس کدهای آردوینو را از اینجا دانلود کنید و روی برد آپلود کنید.

برنامه آردوینو بسیار ساده است و خودش اجرا می‌شود. بعد از اینکه روندهای راه اندازی طی بشود (نصب GPRD، GPS و کارت SD) برد GPS سعی می‌کند تعداد ماهواره‌های در دسترس و یک مختصات GPS معتبر را مشخص کند.

اگر در حین انجام این فرایند تماس تلفنی برقرار بشود، تماس به طور خودکار رد خواهد شد.وقتی برد GPS به یک موقعیت معتبر برسد و بیش از سه ماهواره را پیدا کند، تماس‌های تلفنی را دریافت می‌کند و برای تماس گیرنده یک پیام متنی حاوی موقعیت مکانی دستگاه ردیاب را ارسال می‌کند.

تمام داده‌های لازم برای این فرایند روی کارت SD ذخیره می‌شوند. اگر برد GPS کمتر از سه ماهواره در دسترس داشته باشد، پیام متنی ارسال شده برای تماس گیرنده حاوی آخرین موقعیت مکانی ثبت شده است.

دستگاه ردیاب آماده است

دستگاه ردیاب را مونتاژ کنید
دستگاه ردیاب آماده است

این دستگاه ردیاب یک نمونه آزمایشی است معایب زیادی دارد. یکی از اشکالات اصلی دستگاه عمر کم باتری است. با باتری ۹ ولتی فقط می‌توانید برای یک ساعت ردیاب را تغذیه کنید. بهترین راه برای افزایش عمر باتری تعریف حالت Sleep در کدهای آردوینو است. همچنین می‌توانید سایز دستگاه و بردها را هم کوچک کنید.

اگر شما هم پیشنهادی برای بهبود کیفیت و کارایی دستگاه ردیاب دارید، آن را با کاربران ساختنی به اشتراک بگذارید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید

توضیح کوتاه

این دستگاه ردیاب قابلیت ارسال موقعیت مکانی از طریق پیامک را هم دارد.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با برد آردوینو و شیلد دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید با برد آردوینو و شیلد دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید



لینک منبع :با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید

با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید ... saakhtani.ir/archive/1395/09/50132‎Cached14 دسامبر 2016 ... در این ساختنی طرز ساخت یک دستگاه ردیاب کوچک با برد آردوینو را یاد می‌گیرید. این دستگاه بسیار ساده است و از یک برد آردوینو Mega، شیلد ... با برد آردوینو و شیلد gprs دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید ... weblog724.gdn/.../با-برد-آردوینو-و-شیلد-gprs-دستگاه-ردیاب-کوچک-و-کارآمد-بسازید عبارت با برد آردوینو و شیلد gprs دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و ... TinyGPS++ | Arduiniana - Arduiniana.org arduiniana.org/libraries/tinygpsplus/‎Cached SimilarLet's say you have an Arduino hooked to an off-the-shelf GPS device and ..... با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید | رایانش نیوز → ورودی کوچک دستگاه بلوک - آسیاب سنگ شکن صنعتی برای فروش www.elektromensch.eu/ir-machine/44127.html‎Cachedسنگ شکن های فکی که دهانه ورودی آنها با همدیگر فرق دارند . ساخت و تولید انواع . ... با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید | رایانش نیوز →. با برد آردوینو برای ماتری led آنالیزور صوتی بسازید | جستجو - وسریا wesria.xyz/search/با-برد-آردوینو-برای-ماتری-led-آنالیزور-صوتی-بسازید عبارت با برد آردوینو برای ماتری led آنالیزور صوتی بسازید در بین مطالب، اطلاعات و اخبار صدها ... با برد آردوینو و شیلد gprs دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید. farhad20 - تبلیغات متنی شما farhad20.rzb.emeg.ir/view4793.html موارد ممنوعه در حالت ناشتا · کتاب مکانیک مواد مرکب آوتار کی کاو (ویرایش دوم) · با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید · آخرین گوشی هوشمند ... بی خیال - بهار - بهترین و جدیدترین وبلاگها bahar.xyz/data/user-0nline/1239785/بی+خیال‎Cachedپست بی خیال از وبلگ مرجع دریافت و با درج لینک مستقیم منبع آن نمایش داده شده است. ... با برد آردوینو و شیلد gprs دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید · کشف یک ... با برد آردوینو برای ماتری led آنالیزور صوتی بسازید - جستجو - وسریا wesria.com/.../با+برد+آردوینو+برای+ماتری+led+آنالیزور+صوتی+بسازید This site may harm your computer. با برد آردوینو برای ماتری led آنالیزور صوتی بسازید از بین کلیه محتوا، اطلاعات و اخبار سایتها و ... با برد آردوینو و شیلد gprs دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید. TinyGPS++ | Arduiniana www.ex1rs.com/articles/380849-6-TinyGPS-%7C-Arduiniana‎CachedLet's say you have an Arduino hooked to an off-the-shelf GPS device and ..... با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید | رایانش نیوز → تقویم هوشمند گجتی کارآمد و ساده، ساخته شده از کاغذ الکترونیکی gojekhyar.niloblog.com/p/84/ تقویم هوشمند گجتی کارآمد و ساده، ساخته شده از کاغذ الکترونیکیپریا ... 15 ساعت قبل .... با برد آردوینو و شیلد GPRS دستگاه ردیاب کوچک و کارآمد بسازید .... همه این ...