مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت انفجار باتری های لیتیوم یونی

[ad_1]

باتری های لیتیوم-یونی یکی از اختراعات سودمند بشر هستند، به شرط اینکه بلایی سرمان نیاورند. سامسونگ این وضعیت را به خوبی درک کرده است. در پژوهش جدیدی که در ژورنال جامعه الکتروشیمی منتشر شده، محققین مرکز CLS کانادا تصمیم گرفتند تا نحوه بروز مشکل در این باتری ها را بهتر درک نمایند.

به گزارش صبحانه،«توبی باند» محقق این مرکز می گوید: «ما می خواستیم ببینیم به لحاظ فیزیکی چه وقایعی درون باتری رخ می دهد که به تولید دود و باد کردن آنها می انجامد. این وضعیت دلایل زیادی دارد، اما معمولاً نتیجه گرمایش بیش از حد، شارژ شدن بیش از حد، و برخی شرایط تنش زا به وجود می آید.
علت انفجار باتری های لیتیوم یونی
همچنین برخی از باتری ها بدون بروز حادثه خاصی باد می کنند، و در همین وضعیت نیز به کار خود ادامه می دهند، هرچند باد کردن را می توان اولین نشانه برای آتش سوزی یا انفجار در نظر گرفت.»

این تیم از سی تی اسکن با رزولوشن بالا برای ساخت تصویری سه بعدی از داخل باطری، قبل و بعد از تولید گاز و باد کردن استفاده کردند. باند در ادامه می گوید: «ما فهمیدیم نقص های جزئی در نحوه لایه بندی الکترودها وجود دارد، که پس از باد کردن باتری بسیار برجسته تر شده و نهایتاً بر توزیع فشار داخلی محفظه تأثیر می گذارند، به گونه ای که وقایع آشنای بعدی رخ می دهد.»

بر اساس این پژوهش، می توان گفت دلیل اصلی بسیاری از موارد نقص باتری های لیتیوم یونی، ضعف و خطا در مرحله ساخت است، و با توجه به اینکه از شکل هندسی یکسانی برای ساخت باتری تجهیزات الکترونیکی مختلف استفاده می شود، می توان امیدوار بود نتایج تحقیق فوق بتواند تولیدکنندگان را به دقت بیشتر در این امر وادار سازد.

علت انفجار باتری های لیتیوم یونی
باند در این رابطه می گوید: «ما اولین گام را برای تشریح علت باد کردن باتری های تجاری برداشته ایم، و امیدواریم تولیدکنندگان از این اطلاعات برای درک بهتر وضعیت بهره گیرند. در واقع آنها باید بدانند که نقص های جزئی در روند تولید، به مشکلات عمده ای بدل می شود.»

این تیم پژوهشی ادامه داد که برای ساخت باتری هایی ایمن تر، تولیدکنندگان باید ایرادات جزئی طراحی را رفع کنند، یا ساختار درونی این محصولات را به گونه ای تغییر دهند که نقص های جزئی به خاطر فرایندهای داخلی و باد کردن باتری، تشدید نگردند.

منبع : وب سایت دیجیاتو


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پنج افسانه در مورد باتری آیفون سیبچهسلام مرسی از اپلیکشن عالی تون این مبحث باتری هم خیلی بهم کمک کرد،موفق باشیدتازه های تکنولوژی مرکز اطلاعات فنی ایرانربات ها مردم را به خرید تشویق می کنند مالکان برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که بیم برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …به جای استفاده از ولتاژ ولت مستقیم تغذیه ، کافیست سیم و پنل را به یکدیگر متصل پنج افسانه در مورد باتری آیفون سیبچه سلام مرسی از اپلیکشن عالی تون این مبحث باتری هم خیلی بهم کمک کرد،موفق باشید تازه های تکنولوژی مرکز اطلاعات فنی ایران ربات ها مردم را به خرید تشویق می کنند مالکان برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که بیم دارند برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات مورد عیب طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای همه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات آموزش تصویری دوربینهای تصویری مورد استفاده برای کارکرد مطلوب نیاز به ولتاژ متوسطی حدود ولت دارند شیوه کارکرد باتری های باتری های شارژی باتری های خورشیدی باتری های قلیایی قیمت باتری های باتری های اسیدی باتری های قابل شارژ é é é



لینک منبع :علت انفجار باتری های لیتیوم یونی

پژوهشگران علت انفجار باتری های لیتیوم یونی را توضیح می دهند ... digiato.com/article/2016/.../علت-انفجار-باتری-های-لیتیوم-یونی/‎Cached14 دسامبر 2016 ... باتری های لیتیوم-یونی یکی از اختراعات سودمند بشر هستند، به شرط اینکه بلایی سرمان نیاورند. سامسونگ این وضعیت را به خوبی درک کرده است. چرا باتری های لیتیوم-یونی منفجر می شوند؟ - دیجیاتو digiato.com/.../چرا-باتری-های-لیتیوم-یونی-منفجر-می-شوند/‎Cached3 سپتامبر 2016 ... هر از گاهی، اخباری می شنویم مبنی بر اینکه باتری گجت های مختلف آتش گرفته یا حتی منفجر شده، البته اصطلاح «انفجار» معمولاً برای اغراق در ماجرا ... بررسی دلایل انفجار باتری های لیتیوم-یونی - گویا آی تی www.gooyait.com/1395/06/13/note-7-burn-explode.html‎Cached3 سپتامبر 2016 ... در دنیای گوشی های هوشمند گاهی خبر انفجار باتری گجت های مختلف به گوش می رسد، البته این نکته قابل ذکر است که این اصطلاح بیشتر اغراق است و ... دلیل انفجار باتری‌های موبایل و لپ‌تاپ کشف شد - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/62759/science/technology‎Cached Similar19 مه 2010 ... به دنبال انفجار بعضی باتری‌های لیتیومی گوشی‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها، دانشمندان با ... حل شود تا بتوان به سراغ نسل بعدی باتری‌های یون لیتیومی رفت. آخرین اخبار انفجار باتری های لیتیومی یونی - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/انفجار-باتری-های-لیتیومی-یونی آخرین اخبار انفجار باتری های لیتیومی یونی صفحه ۱ | ۱۶ نتیجه (۰٫۰۲۳ ثانیه). همه آنچه باید ... باتری های لیتیومی-یونی ناسا نیز دچار آتش سوزی می شوند؛ علت چیست؟ هشدار؛ در استفاده از باتری های لیتیوم یونی احتیاط کنید - کلیک ... click.ir/1395/08/03/each-lithium-ion-battery-can-be-a-bomb/‎Cachedهمانطور که می دانید در چند ماه اخیر تعدادی از باتری های گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ منفجر شده است. لازم به ذکر است احتمال انفجار باتری های لیتیوم یونی در وسایل ... دلیل انفجار گوشی هنگام شارژ چیست؟ +عکس | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../143657-دلیل-انفجار-گوشی-هنگام-شارژ-چیست-عکس‎Cached4 سپتامبر 2016 ... به تازگی خبر انفجار گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۷ در رسانه‌ها هیاهوی ... از این رو یک بار دیگر، باتری‌های خطرناک لیتیوم-یون در مرکز توجه قرار ... نکاتی برای جلوگیری از انفجار باتری گوشی - چرا باتری آتش میگیرد؟ tech24.ir/نکاتی-برای-جلوگیری-از-انفجار-باتری-گوش.html‎Cached Similar11 دسامبر 2014 ... و یک مورد جالب: بهتر است هنگامی که مقدار شارژ گوشی شما به زیر 50 درصد رسید آن را به شارژ بزنید ، زیرا باتری های لیتیوم-یونی مانند مدلهای قدیمی ... دلیل انفجار گوشیهای همراه/ موبایل را هنگام خواب شارژ نکنید ... www.mehrnews.com/.../دلیل-انفجار-گوشیهای-همراه-موبایل-را-هنگام-خواب-شارژ-نکنید‎Cached Similar5 ژانویه 2016 ... به دلیل استفاده از ماده شیمیایی «لیتیوم یون» در باتری تلفن های همراه بطور کلی خطر انفجار و یا آتش گرفتن وجود دارد. دلیل علمی انفجار گلکسی نوت 7 چیست؟ | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../دلیل-علمی-انفجار-گلسکی-نوت-7-چیست؟/‎Cached10 سپتامبر 2016 ... ماجرای انفجار گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت ۷ مدیر عامل این شرکت را حسابی ... به همین شکل، باتری‌های لیتیوم یون معیوب، ممکن است بیش از حد هم ...