مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان

[ad_1]

این نوع از آسیب‌ها، صدمه شدیدی به بینایی فرد وارد کرده و حتی می‌تواند منجر به کوری شود.

در حال حاضر محققان طی انجام یک پژوهش جدید کشف کرده‌اند که می‌توان بینایی را در افرادی که از آسیب‌های مغزی رنج می‌برند بازسازی کرد.

علاوه بر این آنها قادر به بازگرداندن دید کامل در بیمارانی هستند که قبل از آسیب از نظر قانونی نابینا بودند.

نابینای قانونی (Legally Blind ) به شخصی گفته می‌شود که از نظر چشم پزشکی و بینایی سنجی دیدش کمتر از 10 درصد باشد.

این پژوهش کوچک توسط محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، موسسه چشم Kresge در دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و موسسه چشم L.V. Prasad در هند انجام شده است.

این پژوهش بر روی 20 بیمار انجام شد که به دلیل سندرم ترسون تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند .برخی از بیماران در هر دو چشم خود دچار خونریزی شده بودند، در نتیجه این مطالعه بر روی 28 چشم انجام شد.

به خونریزی در چشم به دلیل ضربه‌های مغزی، سندرم ترسون می‌گویند.

از این روش برای بازگرداندن بینایی در بیمارانی که ویترکتومی شده‌اند نیز استفاده می‌شود.

ویترکتومی نوعی از جراحی چشمی است که برای درمان برخی از اختلالات شبکیه و زجاجیه به کار می‌رود.

در این عمل جراحی، بافت ژله مانند پشت عدسی چشم برداشته شده و با محلول سالین جایگزین می‌شود.

تنها یک ماه پس از عمل جراحی، دید بیماران به طور متوسط از میانگین ​​20/40 به میانگین 20/1290 بهبود یافته و در عرض چند ماه، تقریبا تمام بیماران به دید 20/20 (بینایی نرمال) رسیدند.

محققان خاطر نشان کردند که طول زمان بین آسیب و عمل جراحی، به اینکه چقدر دید بیمار بهتر شود ارتباطی ندارد.

این جراحی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر آمار تکان دهنده نابینایی در اثر آسیب مغزی داشته باشد و امید دیدن دوباره را به میلیون‌ها نفر در هر سال بازگرداند.

یافته‌های این پژوهش در مجله Ophthalmology به چاپ رسیده است.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زن مریوانی برای همسرش خواستگاری رفت عکسزن جوان مریوانی ، اقدامی عجیب ، خواستگاری ، خواستگاری برای همسر ، زنی که برای همسرش به آموزش از بین بردن ترس در طوطی هاچند دقیقه با دانستنی ها بیماری های کاسکو راه برای جلوگیری از جیغ کشیدن طوطی هااخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاع ردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاعبررسی مراحل رشد روانی – جنسی از دیدگاه فروید • …بررسیرشدروانیجنسیدیدگاهمقدمه‌ای بر تاریخچه روانشناسی رشد هدفی که روانشناسی رشد امروزه به دنبال آن است اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریمزایای بذور گواهی شده برای کشاورزان اسلامشهری تشریح شد سه نظامی ترکیه در حمله پکک خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری اناخبرگزاری آنا وابسته بهخبرگزاری اناتولیخبرگزاری انارستانخبرگزاری آنا وبلاگ روانشناسی شفای درونبا وجود اینکه ممکن است تمرینات زیادی برای رویارویی با افراد منفی انجام داده باشیم همایش های سایر همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار هاچهارمین همایش یافته های نوین در محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی بهمن ماه زن مریوانی برای همسرش خواستگاری رفت عکس زن جوان مریوانی ، اقدامی عجیب ، خواستگاری ، خواستگاری برای همسر ، زنی که برای همسرش به آموزش از بین بردن ترس در طوطی ها چرا برخی از طوطی ها میترسند؟ بسیاری از طوطی ها از هیچ چیز نمیترسند؛ حتی از مقابله با پرنده ی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاع ردیف عنوان دانشجو دانشکده گروه تاریخ دفاع وبلاگ روانشناسی شفای درون فنگ شویی یا فانگ شویی فلسفه و هنری باستانی است که سابقه آن به ۳۰۰۰ سال پیش در کشور چین بررسی مراحل رشد روانی – جنسی از دیدگاه فروید • موسسه بررسیرشدروانیجنسی مقدمه‌ای بر تاریخچه روانشناسی رشد هدفی که روانشناسی رشد امروزه به دنبال آن است کاملاً اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری مزایای بذور گواهی شده برای کشاورزان اسلامشهری تشریح شد سه نظامی ترکیه در حمله «پکک» کشته خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خبرگزاری اناخبرگزاری آنا وابسته بهخبرگزاری اناتولیخبرگزاری انارستانخبرگزاری آنا همایش های سایر همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها چهارمین همایش یافته های نوین در محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی بهمن ماه



لینک منبع :جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان

Images for جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../news/.../جراحی-جدید-برای-بازگشت-بینایی-به-نابینایان‎Cachedجراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان. شناسه خبر: 1268268 سرویس: رسانه ها. ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸. نابینا ... روزنامه ایران95/10/2: جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان www.magiran.com/npview.asp?ID=3485317 22 دسامبر 2016 ... یک هفته با اخبار معلولان جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان آسیب های مغزی، صدمه شدیدی به بینایی فرد وارد کرده و حتی می تواند منجر ... جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان- جستجوگر اخبار تی ... football.tnews.ir/news/915476062336‎Cached14 دسامبر 2016 ... به گزارش صدای ایران، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال ۲۰۱۰، ۲ .۵ میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر آسیب‌های ... بازگشت بینایی افراد نابینا از امید تا واقعیت - onvansho onvansho.ir/result/بازگشت-بینایی-افراد-نابینا-از-امید-تا-واقعیت.html جهت ارسال پیامدیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدامموارد زیر را رعایت نمایید پر کردن . جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان در صورت ادامه بایکوت ما بر روی ... جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان - پارسینه www.parsine.com/.../news/.../جراحی-جدید-برای-بازگشت-بینایی-به-نابینایان 14 دسامبر 2016 ... این نوع از آسیب‌ها، صدمه شدیدی به بینایی فرد وارد کرده و حتی می‌تواند منجر به کوری شود.در حال حاضر محققان طی انجام یک پژوهش جدید کشف کرده‌اند که ... جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان - سایت معلولین ایران ... https://idp.ir/.../جراحی-جدید-برای-بازگشت-بینایی-به-نابینایان‎Cached24 دسامبر 2016 ... جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان آسیب‌های مغزی، صدمه شدیدی به بینایی فرد وارد کرده و حتی می‌تواند منجر به نابینایی شود. جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان | انتخاب | خبروان khabarone.ir/news/.../جراحی-جدید-برای-بازگشت-بینایی-به-نابینایان 14 دسامبر 2016 ... جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال ۲۰۱۰، ۲.۵ میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ ... بازگشت کامل بینایی 20 نابینا با جراحی - خوش خبریم www.dailygoodnews.com/.../news/.../بازگشت-کامل-بینایی-20-نابینا-با-جراحی‎Cached15 دسامبر 2016 ... یک روش جراحی تازه می‌تواند به چشم نابینا شده، بینایی ۲۰/۲۰ دهد. ... This new surgery can restore some legally blind people to 20/20 vision. جراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان | صدای ایران vista.ir/news/.../جراحی-جدید-برای-بازگشت-بینایی-به-نابینایان‎Cachedجراحی جدید برای بازگشت بینایی به نابینایان. کد خبر: ۱۳۳۸۵۹. تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵. به گزارش صدای ایران، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده ...