مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید عرق کاسنی برای سلامتی

[ad_1]

آشنایی با خواص کاسنی؛ گیاهی معجزه‌گر

 

با دلگرم همراه باشید تا با فواید عرق کاسنی آشنا شوید.

 

فواید عرق کاسنی

فواید عرق کاسنی

کاسنی یکی از گیاهان دارویی

 

موثر است که در انواع مختلف در طبیعت وجود داشته و همه اجزای آن خواصی بسیار مفید برای بدن دارد، البته اگر به‌ اعتدال مصرف شود. کاسنی و عرق کاسنی، از دیرباز در میان ایرانیان جایگاه و منزلتی خاص داشته و همه مادربزرگ‌ها، در میان تمام شیشه‌های عطر و ادویه در مطبخ خانه‌هایشان، یک قرابه کوچک، عرق کاسنی را در کنار شاتره، گل گاوزبان، نعناع و ... نگه‌داری می‌کردند.

عطاران و صاحب‌نظران در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی، عرق کاسنی را سرد می‌دانند که از جمله فواید عرق کاسنی در از بین بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصاً تنبلی کبد است و اگر با دقت و مستمر استفاده شود، تاثیراتش قابل مشاهده است.

در ایران، از گذشته دور تاکنون از فواید عرق کاسنی آگاهی داشتند و قسمت‌های مختلف گیاه کاسنی و عرق آن را به عنوان تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد، استفاده می‌کردند، کاسنی در دو نوع صحرایی یا وحشی و کاسنی کشت شده توسط کشاورزان، وجود دارد که نوع وحشی آن در اوایل بهار در کنار جویبار یا در میان سبزه زار می‌روید.

زمان برداشت این گیاه دارویی اواسط خرداد ماه است و کار برداشت کاسنی به مدت یک ماه به‌ طول می‌انجامد.اضافه کردن کاسنی به سرکه‌ انگبین یا همان شربت سکنجبین در ایران امری متداول بوده و مردم از این خوراکی برای کاهو خوران بعدازظهرها، بهره می‌بردند.

کاسنی و عرق کاسنی، از دیرباز در میان ایرانیان جایگاه و منزلتی خاص داشته و همه مادربزرگ‌ها، در میان تمام شیشه‌های عطر و ادویه در مطبخ خانه‌هایشان، یک قرابه کوچک، عرق کاسنی را در کنار شاتره، گل گاوزبان، نعناع و ... نگه‌داری می‌کردند.

عطاران و صاحب‌نظران در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی،عرق کاسنی را سرد می‌دانند که تاثیراتش در از بین بردن حرارت و التهاب بدن احساس رخوت و سستی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصاً تنبلی کبد است و اگر با دقت و مستمر استفاده شود، تاثیراتش قابل مشاهده است.

عبدوس با بیان اینکه در ایران، از گذشته دور تاکنون قسمت‌های مختلف گیاه کاسنی و عرق آن را به عنوان تصفیه کننده خون و شستشو دهنده کبد، استفاده می‌کردند/ کاسنی در دو نوع صحرایی یا وحشی و کاسنی کشت شده توسط کشاورزان، وجود دارد که نوع وحشی آن در اوایل بهار در کنار جویبار یا در میان سبزه زار می‌روید.

 اضافه کردن کاسنی به سرکه‌ انگبین یا همان شربت سکنجبین در ایران امری متداول بوده و مردم از این خوراکی برای کاهو خوران بعدازظهرها، بهره می‌بردند.این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به خاصیت تب بری کاسنی گفت: کاسنی با تاثیراتش روی کبد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

عبدوس با اشاره به کارکردهای کبد در بدن گفت: کبد عضو سم زدای بدن بوده و بیش از ۵۰۰ کارکرد حیاتی دارد که تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، انهدام میکروب ها، تنظیم هورمون‌ها، سوخت و ساز چربی‌ها، پروتئین‌ها و قندها، دفع اوره و ... از جمله وظایف کبد است.

 هر چیزی که می‌خوریم، می‌آشامیم، تنفس می‌کنیم یا با پوستمان تماس دارد سرانجام به کبدمان می‌رسد، بنابراین اگر این عضو دچار اختلال شود، همه بدن را درگیر کرده و عوارض آن به سرعت انتشار پیدا می‌کند و علائمی چون زردی پوست، خستگی مفرط، التهاب بدن، عطش، چربی خون بالا و... از جمله علائم بروز مشکل در کبد محسوب می‌شود.

 عرق کاسنی ملین و ادرارآور خوبی بوده و با خروج سموم از بدن التهاب بدن تب‌های صفراوی، یرقان و زردی ناشی از گرمی را رفع، کیسه صفرا، کلیه و مثانه را از سنگ پاک، التهاب معده را برطرف، اسید کلریدریک معده را تحریک و اشتها را زیاد می‌کند. هرچه این عرق تلخ تر باشد خواص بیشتری داشته و در التیام امراض کبدی موثرتر است.

 این عرق سرشار از ویتامین C بوده و نوع وحشی آن فسفر و آهن گیاهی دارد. عرق کاسنی با تقویت کبد، رنگ پوست را روشن، بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را التیام، رسوبات ادراری و جوش‌های ناشی از گرمی غذاها را رفع کرده و بهترین دارو برای افزایش نیروی جنسی است.

به دلیل آن که این عرق روی کبد اثری نیکو دارد این عضو می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها پرداخته و در افزایش قدرت باروری نطفه و تنظیم و تقسیم کروموزوم‌های نر و ماده تاثیرگذار باشد. زمان برداشت این گیاه دارویی اواسط خرداد ماه است و کار برداشت کاسنی به مدت یک ماه به‌ طول می‌انجامد.مصرف کاسنی در درمان فشار خون، تقویت معده، کبد، کلیه، درمان ضعف اعصاب و همچنین رفع عطش بسیار مناسب است.

 

فواید عرق کاسنی

مضرات عرق کاسنی

 

علاوه بر فواید عرق کاسنی، این ماده مضراتی نیز دارد. مصرف بلندمدت فرآورده‌های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود.و با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می‌شود، مصرف عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می‌کند.

 

 فواید عرق کاسنی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

 

+ 0
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عرق رازیانه خواص عرق رازیانه فواید درمانی عرق رازیانه برای رازیانهخواص عرق رازیانهخواص دارویی عرق رازیانهفواید عرق رازیانهخاصیت عرق رازیانه طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتاز فواید موز سبز چه می دانید؟ سرکه سیب به عنوان یک آنتی بیوتیک و داروی دیابت ادویه جات کامل ترین مرجع برای روغن زیتون و خواص ان برای …مواد غذایی و تغذیهخواص و فواید روغن زیتون برای مو و ابرو و پوست روغن زیتون برای موروغن زیتون برای کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای …مواد غذایی و تغذیهخواص و فواید ترنجبین برای زردی نوزاد و بارداری ترنجبینترنجبین چیستترنجبین و خواص انواع عرقیات گیاهی مصرف باقالا چه فوایدی برای سلامتی بدن ما دارد؟ گوشت شترمرغ یکی از سالم ترین گیاهان دارویی گیاهان داروییدرمان با داروهای گیاهیطب سنتی ایرانداروهای گیاهی لاغریخواص گیاهان داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای چربی خون با سلام سال گذشته با انزیو گرافی مشخص شد که دو رگ در حد و درصد گرفتگی عروق دارم خارخاسک و خواص مفید آن خارخاسک و ناتوانی جنسی اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای مشکلات جنسی همه خواص جادویی گزنه؛ از درمان دیابت تا تقویت موزیر پوست خشن این گیاه، خواص پزشکی فوق‌العاده‌ای نهفته است این گیاه باعث تصفیه‌ی عرق رازیانه خواص عرق رازیانه فواید درمانی عرق رازیانه برای رازیانهخواص عرق رازیانهخواص دارویی عرق رازیانهفواید عرق رازیانهخاصیت عرق رازیانهعرق طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت از فواید موز سبز چه می دانید؟ سرکه سیب به عنوان یک آنتی بیوتیک و داروی دیابت ادویه جات شگفت کامل ترین مرجع برای روغن زیتون و خواص ان برای پوست و مو و دور چشم مواد غذایی و تغذیه خواص و فواید روغن زیتون برای مو و ابرو و پوست روغن زیتون برای موروغن زیتون برای پوست کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای نوزادان و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص و فواید ترنجبین برای زردی نوزاد و بارداری ترنجبینترنجبین چیستترنجبین و خاکشیر خواص انواع عرقیات گیاهی مصرف باقالا چه فوایدی برای سلامتی بدن ما دارد؟ گوشت شترمرغ یکی از سالم ترین نمونه های گیاهان دارویی گیاهان داروییدرمان با داروهای گیاهیطب سنتی ایرانداروهای گیاهی لاغریخواص گیاهان دارویی داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاهی چربی خون با سلام سال گذشته با انزیو گرافی مشخص شد که دو رگ در حد و درصد گرفتگی عروق دارم قرار بود خارخاسک و خواص مفید آن خارخاسک و ناتوانی جنسی اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای مشکلات جنسی کاربردی همه خواص جادویی گزنه؛ از درمان دیابت تا تقویت مو زیر پوست خشن این گیاه، خواص پزشکی فوق‌العاده‌ای نهفته است این گیاه باعث تصفیه‌ی خون فواید عرق کاسنی



لینک منبع :فواید عرق کاسنی برای سلامتی

فواید عرق کاسنی و تاثیرات آن بر بدن - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../benefits-succory.html‎Cached Similarاز جمله فواید عرق کاسنی تصفیه خون و شستشوی کبد است. فواید عرق کاسنی. کاسنی یکی از گیاهان دارویی موثر است که در انواع مختلف در طبیعت وجود داشته و همه ... خواص معجزه آسای عرق کاسنی - نمناک namnak.com/خواص-عرق-کاسنی.p34515‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتتازه های سلامت خواص معجزه آسای عرق کاسنی ... گیاه کاسنی یکی از گیاهان دارویی به شمار می آید که عصاره و عرق آن نیز مزایا و فواید زیادی دارد. خواص کاسنی، فواید کاسنی، خواص عرق کاسنی - آکاایران www.akairan.com/health/tebsonati-giahandarooye/9621.html‎Cached Similarدر این بخش از سایت آکاایران شما را با خواص و فواید عرق کاسنی آشنا میکنیم ... آن به سلامت شما کمک می کند. عرق این گیاه قلب، کبد و کلیه را فعال می کند. کاسنی خواص و مضرات کاسنی - هفت گنج 7ganj.ir/خواص-و-مضرات-کاسنی/‎Cachedخانه » سلامت » خواص مواد غذایی » خواص و مضرات کاسنی. مدیر · یک دیدگاه. این مطلب ... تصفیه خون و شستشوی کبد از جمله خواص کاسنی و عرق آن است. این گیاه یکی از ... خواص و مضرات مصرف عرق کاسنی - سلامتی salamati.ir/2017/03/14/خواص-و-مضرات-مصرف-عرق-کاسنی/‎Cached14 مارس 2017 ... خواص عرق کاسنی در بارداری شامل رفع مشکلات گوارشی، عفونت ادراری و گرفتگی عضلات است. زیاده‌روی در مصرف این عرق، سقط جنین را به همراه خواهد ... خواص عرق کاسنی - سلامتی salamati.ir/2017/05/13/خواص-عرق-کاسنی/‎Cached13 مه 2017 ... در طب سنتی، عرق کاسنی را سرد می‌دانند و از فواید عرق کاسنی از بین بردن (احساس رخوت و سستی، حرارت و التهاب بدن، زردی چهره و رنگ پریدگی ... فواید کاسنی در حفظ سلامت - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/health-benefits-of-chicory/‎Cached17 دسامبر 2014 ... کاسنی گیاهی ساقه‌دار است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله این فواید رفع ... برگ‌ها، شکوفه‌ها و ریشه کاسنی هر یک به نوبه خود خواص سودمند ویژه‌ای دارند و در .... اینوهم بگم که عرق کاسنی واس تقویت پوست کبد خیلی مفیده. فایده خوردن عرق کاسنی برای سلامتی و نحوه مصرف آن - تک فارس www.takfars.ir/فایده-خوردن-عرق-کاسنی-برای-سلامتی/‎Cached20 جولای 2017 ... عرق کاسنی از گیاه کاسنی بدست می آید و دارای خواص مختلف از جمله درمان مشکلات گوارشی، جلوگیری از سوزش سردل، کاهش درد آرتروز مفاصل، سم زدایی ... خواص عرق کاسنی و فواید درمانی عرق کاسنی برای مردان و زنان – خاصیت ... khasiat.org/461/خواص-عرق-کاسنی‎Cachedآیا می دانید فیبرهای موجود در عرق کاسنی چه فواید برای سلامتی دارد؟ با مهمترین خواص عرق کاسنی ناشی از ریز مغذی های موجود در آن و فواید کاسنی برای مردان و زنان در این ... خواص عرق کاسنی - مشروح www.mashrooh.com/health/item/chicory-properties‎Cached4 نوامبر 2016 ... محبوبترین مطالب سلامت. علت سرگیجه ... های افراد ماجراجو · صفحه اصلی · سلامتی; خواص عرق کاسنی ... غیر از فواید عرق کاسنی مضراتی نیز دارد.