مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آن مرد، چشم ماست

[ad_1]

آن مرد، چشم ماست

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه‌ای > لیلی شیرازی:
به دنیا که می‌آییم اگر مادرزادی‌ اتفاق ناخوشایندی برای چشم‌هایمان نیفتاده باشد، چشم‌هایمان به روی دنیا باز می‌شود. به ما می‌گویند بینا، اما در آن هنگام، ما تنها چشم‌هایی داریم که هنوز حتی برای خوب و درست‌دیدن هم تربیت نشده‌اند.

در آن زمان، ما فقط چشم داریم. هنوز بلد نیستیم تماشا کنیم. هنوز نمی‌توانیم ببینیم. نیاز داریم کسی به ما دیدن را بیاموزد. حقیقت این است که ما برای زندگی‌کردن چشم‌های دیگری می‌خواهیم. چشم‌هایی که نه فقط دنیا را، که بتواند درون را نیز ببیند!

خدا فقط آن‌ چشم سر را نیافریده. خدا در طول قرن‌ها کسانی را برگزیده که دیدن را به انسان بیاموزند؛ دیدن جهان بیرون و جهان درون را. خدا تو را آفرید، خدا تو را برگزید، گویی برای همه‌ی جهان و برای همیشه چشمی به دنیا بخشید، چشمی به بشریت بخشید که درست‌دیدن را به او بیاموزد.

* * *

تو که به دنیا آمدی، انگار خدا برای همیشه چشم را آفرید. چشمی برای تمام مردم جهان. چشمی که علامت‌های راهنما را می‌بیند؛ راه‌ها را می‌بیند؛ بی‌راهه‌ها را می‌بیند. چشمی که می‌تواند زیر و بالای زندگی را ببیند؛ گودال‌ها را و جاده‌های صاف را. چشمی که می‌تواند حقیقت را ببیند.

تو چشم حقیقت‌بین جهانی که به دنیا آمدی. ما با داشتن تو دیگر نابینا نیستیم، حتی اگر چشم سرمان کور باشد. حتی اگر در جهان اطراف ما چیزی جز سیاهی نباشد.

ما با چشم حقیقت‌بین هستی که تویی، علامت‌های راهنما را می‌بینیم. روز را می‌بینیم. شب را می‌بینیم. ستاره‌های چشمک‌زن را، شعله‌های کوچک را، زخم‌های چرکی را و تابلوهای اصیل را.

ما با چشم حقیقت‌بین هستی که تویی، دریا را تا انتها، کویر را تا دورها، جنگل را تا نوک درخت‌های سر به فلک کشیده می‌بینیم. با چشم حقیقت‌بین هستی که تویی، به آدم‌ها نگاه می‌کنیم. به آن‌ها که تو گفته‌ای بهشان مهربانی کنیم، به آن‌ها که تو گفته‌ای با آن‌ها مدارا کنیم، به آن‌ها که تو گفته‌ای با آن‌ها حرف بزنیم، ما با آدم‌ها با چشم حقیقت‌بینمان برخورد می‌کنیم. چرا که تو پیش از ما جهان را و آدم‌هایش را دیده‌ای و حالا به ما می‌گویی که بهتر است از چه راهی برویم.

* * *

تو چشم مایی که ما پروانه‌‌ها را می‌بینیم. تو چشم مایی که ما غارهای تاریک را می‌بینیم. تو چشم مایی که ما حتی می‌توانیم به درون خودمان نگاه کنیم، به صورتمان در آینه. ما می‌توانیم به عکس‌های کودکی‌مان نگاه کنیم. می‌توانیم به روزهای رفته‌مان نگاه کنیم. تو چشم مایی که می‌توانیم آینده‌مان را ببینیم. می‌توانیم جهان درون خود را ببینیم و در مکالمه‌ای با خود به روزهای بهتری برسیم.

* * *

از آخر و عاقبت جهان کوچکم نمی‌ترسم. چرا که تو به دنیا آمده‌ای. آخرین پیامبری که خدا برایمان فرستاده. آخرین چشم جهان. از هیچ‌چیز نمی‌ترسم چرا که یاد گرفته‌ام ببینم. چرا که با چشم‌های تو به دنیا نگاه می‌کنم و یا حداقل سعی می‌کنم که با چشم‌های تو به دنیا نگاه کنم.

دیدن این تصاویر به من آرامش و امنیت می‌دهد. احساس می‌کنم سراب نمی‌بینم. رنگ‌ها واقعی هستند. تصویر من در آینه واقعی است. تصویر خوبی‌کردن، شکل خوب‌بودن، مهربان‌بودن، زنده‌بودن، دیدن حقیقت، جاری‌کردن حقیقت، دل‌سوز‌بودن، مهربانی با یتیمان و تنهایان، طلب بخشش‌کردن و باز طلب بخشش‌کردن، تمام این‌ها را از مردمک چشم‌های تو درک کرده‌ام.

* * *

احساس می‌کنم انسان بینایی هستم. وقتی که از خواب بیدار می‌شوم، برای دیدن اشتیاق دارم، چرا که می‌دانم تو تصویر دنیای مرا به من بخشیده‌ای. دنیایی که در آن مهربانان در بهترین جای دنیا نشسته‌اند، دلسوزان روزهای قشنگی دارند و آن‌ها که به خداوند نزدیک‌ترند، زیباترین چیزها را دیده‌اند!

* * *

تولدت مبارک ای کسی که چشم دل همه‌ی آدم‌ها هستی. به دیدن با تو وفادار می‌مانم و به تصاویری که از مردمک چشم‌های تو می‌بینم احترام می‌گذارم، تا جهانم را تا وقتی که زنده‌ا‌م تازه و مهربان نگاه دارم.

* * *

این چشم‌ها را به روی دنیای من نبند. چرا که از تاریکی می‌ترسم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

لحظه های سخت پرستاران اورژانساین اولین و آخرین زندگی ماست ، معنا در زندگی ما توسط خود ما ساخته می شود فیلم های کیوی و خواص مفید آن کیوی در ابتدا در کشور چین به عمل آمده و در آن کشور به نام دیگری آن را می‌شناخته‌اند گنجور مولوی مثنوی معنوی دفتر پنجم بخش ۵۹ …بخش ۵۹ داستان آن کنیزک کی با خر خاتون شهوت می‌راند و او را چون بز و خرس آموخته بود چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ …چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق برای زن نیست؟بهداشت فردی چشم یکی از اعضاء ویژه بدن و بینائی از مهمترین حواس ما می باشد چشم ارتباط ما را با محیط برابر کردن دیه زن و مرد در قانون جدید مجازات اسلامی، …برابر کردن دیه زن و مرد در قانون جدید مجازات اسلامی، ظلمی بزرگ به زنان مسلمان نقد رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانندقفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود؛ پشت ظاهر آرام و مهربان مردان چه می‌گذرد اشعار خاطره انگیز جواد سه شنبه ‏ ‏ پاییز و خاطره باز بوی دفتر پاک کن ها ی سفیدگنجینه ی بهترین شعرها اشعار مولاناگنجینه ی بهترین شعرها اشعار مولانا گنجینه ی بهترین شعرها چشم انداز درس نهم در بیابان های تبعید چشم انداز درس نهم در بیابان های تبعید چشم رضا و مرحمت بر همه، باز می کنیچون به بخت ما چشم چرانی، آثار و راهکارهای درمان چشم چرانی متاسفانه یکی از بیماری ها و عادت های ناپسندی است که برخی از افراد جامعه به دلایل کیوی و خواص مفید آن کیوی در ابتدا در کشور چین به عمل آمده و در آن کشور به نام دیگری آن را می‌شناخته‌اند، زمانی گنجینه ی بهترین شعرها اشعار مولانا گنجینه ی بهترین شعرها اشعار مولانا گنجینه ی بهترین شعرها گنجور » مولوی » مثنوی معنوی » دفتر پنجم » بخش ۵۹ داستان آن بخش ۵۹ داستان آن کنیزک کی با خر خاتون شهوت می‌راند و او را چون بز و خرس آموخته بود شهوت چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق برای زن نیست؟ لحظه های سخت پرستاران اورژانس این اولین و آخرین زندگی ماست ، معنا در زندگی ما توسط خود ما ساخته می شود فیلم های آموزشی علوم رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند قفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود؛ پشت ظاهر آرام و مهربان مردان چه می‌گذرد؟؛رازهایی بهداشت فردی چشم یکی از اعضاء ویژه بدن و بینائی از مهمترین حواس ما می باشد چشم ارتباط ما را با محیط اطراف کاریکاتور مرد چشم چرانی مرد چشم قهوه ای با مرد چشم چران چه بکنیم مرد چشم رنگی عکس مرد چشم سبز سینه زن باز با مرد چشم بازیگران مرد چشم روشن عکس مرد چشم مشکی



لینک منبع :آن مرد، چشم ماست

Images for آن مرد، چشم ماست آن مرد، چشم ماست - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/355456/Children/sociocultural‎Cached15 دسامبر 2016 ... آن مرد، چشم ماست. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خانه فیروزه‌ای > لیلی شیرازی: به دنیا که می‌آییم اگر مادرزادی‌ اتفاق ناخوشایندی برای چشم‌هایمان ... همشهری دوچرخه | آن مرد، چشم ماست 2charkheh.hamshahrilinks.org/Contents/ان-مرد،-چشم-ماست?magazineid... 15 دسامبر 2016 ... آن مرد، چشم ماست. به دنیا که می‌آییم اگر مادرزادی‌ اتفاق ناخوشایندی برای چشم‌هایمان نیفتاده باشد، چشم‌هایمان به روی دنیا باز می‌شود. به ما می‌گویند بینا، ... آن مرد، چشم ماست - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran-culture/آن-مرد-چشم-ماست/story/6126189/‎Cached15 دسامبر 2016 ... به دنیا که می آییم اگر مادرزادی اتفاق ناخوشایندی برای چشم هایمان نیفتاده باشد، چشم هایمان به روی دنیا باز می شود. به ما می گویند بینا، اما در آن هنگام، ... گنجور » حافظ » غزلیات » غزل شمارهٔ ۶۴ https://ganjoor.net/hafez/ghazal/sh64/‎Cachedجمال دختر رز نور چشم ماست مگر ... اند و داستان خانواده منذر با خسروهای ساسانی شناخته است از میان من باید نامی از مردی بیاورم که فارسی و عربی نیکی میدانست و سپستر ... Nushah-i-tarjumah-i-Kitab al-jinayat fatawa-i 'Alimgiri az ... ... - Google Books Result https://books.google.com/books?id=J7lUAAAAcAAJ Imperator Indiae Muhammad 'Aurangzib' Abu-l-Muzaffar Muhyi-al-din - ‎1813 گفت ماسهدر میدانند اورایی حرف نمیرسد کذا فی الیسی * مساله * شاخصی چشم راست ... الله که شمخصی چشم احول داشت اماضر گونقصانی ازان در بیفاتی او هیپهنبود پس مرد و ... اگر شخصی که چشم م است و سفید است چشم ماست ازمره ۵ یگرکورگرهیس یکیکو ...Farhang-i Rašīdī0: dar luġāt wa istiʿmārāt-i zabān-i fārsī - Google Books Result https://books.google.com/books?id=kfRoAAAAcAAJ ‎1875 ... در فرهنگ گوید هرجا نام عیسیلی و نصرانی و صلیب مذکور شود مرد جیل - و هرجا نقش ... ۰ع ۰ انگو یا چشم ماست خالت گوئی ه و نوعی از عنکبوت ه انکدان و انگبان و انگون ...سینما-چشم ۱: - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1780831684 پرویز جاهد - ‎2012 - Literary Collections نیک رى مولفى به معناى مورد نظر ماست. همکى فیلمهاى او یع داسنان را تعریف مىکنند، داسنان مردى خشن که مىخواهد از خشونث دسما بکشد، و رابطة این مرد با زنى که قدرت ...بهترین چیستان های دنیا - چیستان های نیکو با جواب 678910.blogfa.com/post/22‎Cached Similarبیابان گرد است نه که مرد است . ... پای او مانند اره ، شیر سینه، اسب سر، مور چشم ،مار دم ،کرکس پرو عقرب شکم.نیم پر ... 97- آن چیست که امروز مهمان ماست، فردا نوبت شماست؟ 140 چیستان+جواب - مجله اینترنتی گلثمین www.golsamin.ir/140-چیستان/‎Cached Similar6 آگوست 2013 ... بیابان گرد است نه که مرد است . ... پای او مانند اره ، شیر سینه، اسب سر، مور چشم ،مار دم ،کرکس پرو عقرب .... ۱۱۳- آن چه کشوری است که در چشم ماست؟