مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس

[ad_1]

محل تولد پیامبر اسلام حضرت محمد (صلوات الله علیه) در خانه‌ای در نزدیکی مسجدالحرام و در انتهای باب صفا و ابتدای شعب ابیطالب قرار داشته است.

حتما برای شما هم جالب است بدانید مکان به دنیا آمدن آخرین پیامبر اسلام (ص) در کجای این جهان قرار داشته است و نام خانه‌ای که ایشان در آن متولد شده‌اند چیست. در ادامه علاوه بر جزییات مربوط به محل تولد پیامبر (ص) تصویر این خانه مقدس را هم می‌بینید.
محل تولد پیامبر اکرم - زادگاه حضرت محمد (ص)

ولادت پیامبر اکرم (ص)

ولادت حضرت محمد (ص) در روز جمعه ۱۷ ربیع‌الاول، بعد از طلوع فجر، در عصر سلطنت انوشیروان، قبل از طلوع خورشید، در مکه و در خانه خود، کنار کعبه کانون خدا پرستی، دیده به جهان گشود، هم اکنون محل این خانه در شعب ابیطالب، مشخص است و جایگاه عبادت و زائران می‌باشد. پیامبر (ص) از یک خاندان شریف، از شاخه دودمان قریش به دنیا آمد، پدران و مادران او تا حضرت آدم، همه خدا پرست بودند. در شب تولد و هنگام تولد آن حضرت، حوادث عجیبی در جهان رخ داد، که در این جا به ذکر چند حادثه اکتفا می‌کنیم:
  • آب دریاچه ساوه در زمین فرو رفت و خشکید.
  • آتشکده سرزمین فارس، پس از هزار سال روشنایی خاموش شد.
  • در آن هنگام ایوان عظیم کاخ مدائن (کاخ شاه ایران) به لرزه درآمد و چهارده کنگره (دندانه سر دیوار) آن فرو ریخت.
  • آب رود سماوه (در بین کوفه) زیاد شد و به جریان افتاد.

محل تولد پیامبر اکرم (ص)

خانه ‏ای را که رسول خدا(ص) در آن متولد شده، با نام ‏«مولد النبی‏» می‏ شناسند. این مکان در نزدیکی مسجد الحرام و در انتهای باب صفا قرار دارد.محل تولد پیامبر (ص) در ابتدای شعب ابی طالب قرار داشته و همینک در فاصله محل تولد پیامبر (ص) تا مسعی سنگ فرش است. در تاریخ آمده است که وقتی رسول خدا (ص) به مدینه هجرت کرد، این خانه در اختیار عقیل، فرزند ابو طالب بود و پس از آن در اختیار اولاد و نوادگان وی قرار داشت. بعدها خیزران، همسر هارون، آن را خریداری کرد.
مسلمانان این خانه را که محل تولد پیامبر است گرامی می‏‌داشتند و به ویژه در شب تولد پیامبر (ص) مراسمی در آنجا برگزار می‏‌کردند. در پی روی کار آمدن دولت سعودی، همزمان با خراب کردن این قبیل اماکن، محل مولدالنبی هم تخریب شد.

تنها با اصرار شیخ عباس قطان شهردار وقت مکه و درخواست وی از ملک عبدالعزیز قرار شد تا در آنجا کتابخانه‏‌ای بنا کنند که امروزه به نام‏ «مکتبة مکة المکرمه‏» شناخته می‏‌شود. در حال حاضر بر سر در این مکان تابلوئی با عنوان «مکتبة مکة المکرمه‏» نصب است.

محل تولد پیامبر (ص) - مکان تولد حضرت محمد(ص)

نامگذاری پیامبر اکرم (ص)

روایت شده است که یکی از یهودیان از پیامبر (ص) پرسید: چرا نام تو، محمد و احمد، و بشیر و نذیر است؟ پیامبر (ص) در پاسخ فرمود:

«محمد» از این رو است که من در زمین محمد و ستوده شده هستم، اما «احمد» از این رو است که من در آسمان ستوده‌تر از زمین هستم، اما «بشیر» از این رو است که پیروان خدا را به رحمت الهی مژده می‌دهم و اما «نذیر» از این رو است که گنهکاران را از دوزخ می‌ترسانم. او را با لقب «مصطفی» می‌خواندند یعنی برگزیده، و نیز «خاتم النبیین» می‌خوانند، یعنی آخرین پیامبران.

وصف چهره زیبای پیامبر (ص)

چهر و قامت محمد (ص) به قدری زیبا بود که قابل توصیف نیست، یکی از قیافه‌شناسان آن عصر به نام «هند بن ابی هاله» روزی با امام حسن (ع) ملاقات کرد امام به او فرمود: «چهره جدم چگونه بود؟»

هند در پاسخ گفت: صورتش مانند ماه شب چهارده می‌درخشید، قامتش رسا، سرش بزرگ، مویش نه پیچیده و نه افتاده، رنگش سفید روشن، پیشانی‌اش گشاده، ابروهایش پرمو و کمانی و از هم گشاده، در وسط بینی برآمدگی داشت ریشش انبوه، سیاهی چشمش شدید، گونه‌اش نرم و کم‌گوشت، دندان‌هایش باریک، دندان‌های ثنایایش از هم گشاده، اندامش معتدل و باریکی کف پایش خالی و کم‌گوشت بود، هنگامی که راه می‌رفت با وقار حرکت می‌کرد، گام‌های گشاده می‌گذاشت همانند آنکه از بلندی به پایین گام بردارد، وقتی به چیزی توجه می‌کرد، به طور عمیق به آن نگاه می‌کرد، هنگام حرکت، بیشتر به زمین می‌نگریست و به مردم خیره نمی‌شد و به هر کس که می‌رسید به او سلام می‌کرد و همواره به هدایت و راهنمایی مردم می‌پرداخت.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عایشه به هنگام ازدواج با پیامبر اکرمص چند سال …عایشه به هنگام ازدواج با پیامبر اکرمص چند سال داشتند؟ سن عایشه هنگام ازدواج سن زندگی نامه حضرت زرتشت، پیامبر ایرانی و دین …با عرض سلام خدمت دوست عزیزم … متاسفانه بعضی از اطلاعاتی که در مورد زادگاه و محل تولد و در وصف حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها …خدیجه قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود و باکره بوده برعکس عایشه ولی سنی ها طبق اس ام اس برای همهروزانه با جدیدترین و برترین اس ام اس ها و مطالب و عکس های جالب و دیدنیزندگینامه جواد فروغی مؤسسه جهانى سبطین عنام جواد نام خانوادگی فروغی محل تولد مشهد تاریخ تولد پدرم فرهنگی و مادرم خانه مهندسی قرآن معجزات قرآنمعرفی کتاب قرآن، علم، اعجاز این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول به اعجاز و شگفتی معجزات حضرت محمدص معجزه دات کامآیا میدانید حضرت محمدصپیامبر ما هزار تا معجزه داشتعصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی میانمار فیلمکلمات کلیدی میانمار،در میانمار چه میگذرد؟،در میانمار چه می گذرد،میانمار کجاست چه معایبی مانع از صحت قربانی شدن حیوان میشودصحت قربانی عید قربان شرایط قربانی کردن حیوان قربانی چه معایبی مانع از صحت قربانی عایشه به هنگام ازدواج با پیامبر اکرمص چند سال داشتند؟ عایشه به هنگام ازدواج با پیامبر اکرمص چند سال داشتند؟ سن عایشه هنگام ازدواج سن عایشه زندگی نامه حضرت زرتشت، پیامبر ایرانی و دین زرتشت جانان با عرض سلام خدمت دوست عزیزم … متاسفانه بعضی از اطلاعاتی که در مورد زادگاه و محل تولد و تبلیغ مهندسی قرآن معجزات قرآن معرفی کتاب قرآن، علم، اعجاز این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول به اعجاز و شگفتی های در وصف حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها مؤسسه جهانى سبطین ع خدیجه قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود و باکره بوده برعکس عایشه ولی سنی ها طبق معمول اس ام اس برای همه روزانه با جدیدترین و برترین اس ام اس ها و مطالب و عکس های جالب و دیدنی معجزات حضرت محمدص معجزه دات کام آیا میدانید حضرت محمدصپیامبر ما هزار تا معجزه داشت زندگینامه جواد فروغی مؤسسه جهانى سبطین ع نام جواد نام خانوادگی فروغی محل تولد مشهد تاریخ تولد پدرم فرهنگی و مادرم خانه دار است عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی عکس میانمار فیلم کلمات کلیدی میانمار،در میانمار چه میگذرد؟،در میانمار چه می گذرد،میانمار کجاست؟،میانمار



لینک منبع :محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس

محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس | ستاره setare.com/fa/news/.../محل-تولد-پیامبر-اکرم-ص-کجاست-عکس‎Cached15 دسامبر 2016 ... محل تولد پیامبر اسلام حضرت محمد (صلوات الله علیه) در خانه‌ای در نزدیکی مسجدالحرام و در انتهای باب صفا و ابتدای شعب ابیطالب قرار داشته است. محل تولد حضرت محمد (ص) در مکه + عکس - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../prophet3-muhammad1-prophet.html‎Cached Similarمحل تولد حضرت محمد (ص) مکان تولد حضرت محمد(ص) حضرت محمد (ص) تولد حضرت محمد ( ص),مولد النبی,مکانهای دیدنی مکه,اماکن دیدنی عربستان. زندگی نامه حضرت محمد (ص) - بیتوته www.beytoote.com/...din/biography-muhammad-hazrat.html‎Cached Similarزندگی نامه حضرت محمدبیوگرافی حضرت محمدزندگینامه حضرت محمدمیلادپیامبر اکرم میلاد رسول اکرم. محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29794330 15 دسامبر 2016 ... محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس. محل تولد پیامبر اسلام حضرت محمد ( صلوات الله علیه) در خانه ای در نزدیکی مسجدالحرام و در انتهای باب صفا ... محل تولد پیامبر اکرم (ص) (عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/315874/محل-تولد-پیامبر-اکرم-ص-عکس‎Cached Similarمحل تولد پیامبر اکرم (ص) (عکس). عرش نیوز: محل تولد پیامبر (ص) در ابتدای شعب ابی طالب قرار داشته و همینک در فاصله محل میلاد تا مسعی سنگ فرش است. در تاریخ ... محل تولد حضرت محمد (ص) در مکه +عکس - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../محل-تولد-حضرت-محمد-ص-در-مکه-عکس‎Cached Similar7 آوریل 2014 ... این مکان در نزدیکی مسجد الحرام و در انتهای باب صفا قرار دارد.محل تولد پیامبر (ص) در ابتدای شعب ابی طالب قرار داشته و همینک در فاصله محل میلاد تا ... محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس - مجله اینترنتی ستاره tnews.ir/news/7d4376097522.html‎Cached15 دسامبر 2016 ... محل تولد پیامبر اسلام حضرت محمد (صلوات الله علیه) در خانه ای در نزدیکی مسجدالحرام و در انتهای باب صفا و ابتدای شعب ابیطالب قرار داشته است. زادگاه پیامبر اکرم (ص)+عکس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5098951/زادگاه-پیامبر-اکرم-ص-عکس‎Cached12 ژانویه 2015 ... خانه ای را که رسول خدا (ص) در آن متولد شده، با نام «مولد النبی » می شناسند. این مکان در نزدیکی مسجد الحرام و در انتهای باب صفا قرار دارد. محل تولد ... محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس | محل تولد پیامبر - قطره www.ghatreh.com/news/.../محل-تولد-پیامبر-اکرم-کجاست-عکس‎Cached15 دسامبر 2016 ... محل تولد پیامبر اسلام حضرت محمد (صلوات الله علیه) در خانه ای در نزدیکی مسجدالحرام و در انتهای باب صفا و ابتØ. عکس تولد پیامبر | سایت عکس aksss.ir/عکس-تولد-پیامبر/‎Cached8 ژوئن 2017 ... محل تولد پیامبر اکرم (ص) کجاست؟ + عکس – مجله اینترنتی ستاره. ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ … محل تولد پیامبر اسلام حضرت محمد (صلوات الله علیه) در خانه‌ای ...