مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درخت کریسمس چیست؟ + مدل های تزیین درخت کریسمس

[ad_1]

درخت کریسمس درختی سبز است که از زمان‌های قدیم برای جشن کریسمس استفاده می‌شده است. در قدیم از شمع‌ها برای تزیین درخت کریسمس استفاده می‌کردند.

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۷ میلادی مسیحیان در کشورهای اروپایی و دیگر مناطق به فکر آماده کردن درخت مخصوص سال نو هستند. استفاده از درخت کریسمس در مراسم سال نو میلادی از زمان‌های قدیم مرسوم است. در گذشته برای تزیین کردن این درخت همیشه سرسبز از شمع‌های روشن استفاده می‌شده است اما امروزه از چراغ‌های برق و دیگر وسایل برای تزیین آن استفاده می‌شود. در این مقاله ابتدا مختصری درباره تاریخچه درخت کریسمس ذکر کرده و سپس انواع مدل‌های تزیین کردن این درخت برای سال نو میلادی را قرار می‌دهیم.
درخت کریسمس - عکس کریسمس

درخت کریسمس چیست؟

درختی همیشه سبز همچون کاج است که برای سال نو با وسایل زیبا تزیین می‌شود. درواقع یک شی مصنوعی است که به یک درخت شباهت دارد و معمولاً از پلی وینیل کلراید ساخته شده است. درخت معمولاً با اشیایی مثل سیب، آجیل و خرما تزیین می‌شود اما امروزه، اشیاء مختلفی از جمله حلقه گل، زرورق و آبنبات عصایی بر روی درخت می‌گذارند. یک فرشته یا ستاره ممکن است در بالاترین قسمت باشد که نشان‌دهنده میزبان فرشتگان است.

تاریخچه درخت کریسمس

سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحیان، درختان تزیین شده را به خانه‌های خود آوردند، برمی‌گردد. همچنین در آن زمان عده‌ای هرم‌هایی از چوب می‌ساختند و آن را با شاخه‌های درختان همیشه سبز و شمع تزیین می‌کردند. به تدریج رسم استفاده از درخت کریسمس در بخش‌های دیگر اروپا نیز طرفدارانی پیدا کرد. کریسمس امروزی به احتمال زیاد در اواسط سدهٔ پانزدهم میلادی در آلمان آغاز گردید. هم‌چنین ادعا می‌شود که نخستین درخت کریسمس در سال ۱۵۱۰ در ریگا، لتونی ساخته‌ شد. لوحی در میدان هال در ریگا وجود دارد که متن «درخت سال نو در سال ۱۵۱۰ در ریگا» بر روی آن حکاکی شده‌ است.

تزیین درخت کریسمس

در سال ۱۸۴۱، در انگلستان، پرنس آلبرت (Prince Albert)، شوهر ملکه ویکتوریا (Queen Victoria) با آوردن درخت کریسمس به کاخ ویندسور (Windsor) و تزیین آن با شمع، شیرینی، میوه و انواع آب نبات، استفاده از درخت را به چیزی مد روز مبدل کرد. واضح است که خانواده‌های ثروتمند انگلیسی به سرعت از این مد پیروی کردند و با ولخرجی تمام به تزیین درخت می‌پرداختند. در سال‌های ۱۸۵۰، این تزیینات شامل عروسک، لوازم خانه مینیاتوری، سازهای کوچک، جواهرات بدلی، شمشیر و تفنگ اسباب بازی، میوه و خوراکی بود.

در لهستان، درخت کریسمس با مجسمه‌های کوچک فرشته، طاووس و پرندگان دیگر و تعداد بسیار زیادی ستاره، پوشیده می‌شد. همچنین دانمارکی‌ها، از پرچم‌های کوچک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دانه برف استفاده می‌کنند. مسیحیان ژاپنی بادبزن‌ها و فانوس‌های کوچک را ترجیح می‌دهند. در حدود سالهای ۱۸۹۰، لوازم تزیینی کریسمس از آلمان وارد می‌شد و این درخت به تدریج در ایالات متحده محبوبیت می‌یافت. جالب است که اروپاییان از درختان کوچکی که حدود ۱ تا ۱.۵ متر طول داشتند استفاده می‌کردند در حالی که آمریکاییان درختی را می‌پسندیدند که تا سقف خانه برسد. در اوایل قرن بیستم، آمریکاییان درخت‌های کریسمس را بیشتر با لوازم تزیینی دست ساز خودشان تزیین می‌کردند اما بخش‌های آلمانی / آمریکایی همچنان به استفاده از سیب، بلوط، گردو و شیرینی‌های کوچک بادامی ادامه می‌دادند.

کشف برق، به ساخته شدن چراغ‌های کریسمس انجامید و امکان درخشش را برای درختان به ارمغان آورد.

تزیین درخت در اوکراین نیز بسیار جالب است، آنها حتما در تزیین درخت خود از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می‌کنند و آن را خوش یمن می‌دانند، زیرا بنا بر یک افسانه قدیمی، زنی فقیر که هیچ وسیله‌ای برای تزیین درخت و شاد کردن فرزندان خود نداشت، با غصه به خواب می‌رود و هنگام طلوع خورشید متوجه می‌شود که درخت کریسمس خانه‌اش با تار عنکبوت پوشیده شده است و این تارها با دمیدن خورشید به رشته‌های نقره تبدیل شده‌اند.

نمونه‌هایی از تزیین درخت کریسمس را برای هموطنان مسیحی قرار داده‌ایم:

تزیین درخت کریسمس - تزیینات زیبا برای کریسمس

ساخت درخت کریسمس - تزیین کردن درخت کریسمس

مدل های تزیین درخت کریسمس - عکس تزیین درخت کریسمس

عکس درخت کریسمس - تزیین کردن درخت های کریسمس

درخت تزیین شده کریسمس - عکس درخت کریسمس

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره



[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سبد هدیه آموزش ساخت سبد هدیه مخصوص تزیین میز عید و کریسمسآموزشساختسبدهدیهمیزکریسمسعیدآموزش تزیین میزآموزش تزیین میز کریسمسآموزش ساخت کاردستی درخت آموزش ساخت درختچه خاطرات با عکس و …آموزش ساخت درخت خانوادهآموزش ساخت درختچه خاطراتانواع کاردستیکاردستیکاردستی با تزیین سالاد به شکل های مختلفیکی از راه های تزیین سفره استفاده از سالاد هست شما میتوانید از این تصاویر الگو سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز پارس نازعکسعکس های بازیگرانعکس های خنده دارعکس های عاشقانهاخبار سینمااس ام اس اس ام اس تبریک عید نوروز،آموزش تزیین سفره هفت سین،تزیین نوروز،عید نوروز،سفره هفت سینتبریک سال نو،،سبزه عید نوروزپیام تبریک سال نو،اس ام مدل های طراحی دکوراسیون داخلی ساختمانمدل های طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان مدل های طراحی دکوراسیون مدل طراحی دکوراسیون مدل لباس های شیک ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد …نگاهی به تیپ و مدل لباس های جذاب ترانه علیدوستی که در سریال پر مخاطب شهرزاد نقش آفرینی کامل ترین مرجع تعبیر خواب میوه از دید عالم بزرگ تعبیر خوابتعبیر خواب میوه تعبیرخواب میوه تعبیر خواب میوهتعبیر خواب میوه طالبیتعبیر کامل ترین مرجع در مورد خواص گیاه درخت …داروهای گیاهی و طب سنتیجینکوبیلوبا جینکوبیلوبا چیستجینکوبیلوبا ریتالینجینکوبیلوبا ویکی پدیاگیاه مهمترین ماسکهای روشن کننده ویژه‌ی پوستهای کدرماسک روشن کننده صورت بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور سبد هدیه آموزش ساخت سبد هدیه مخصوص تزیین میز عید و کریسمس آکا آموزشساختسبدهدیهمیزکریسمسعیدآموزش تزیین میزآموزش تزیین میز کریسمسآموزش ساخت جعبه کاردستی درخت آموزش ساخت درختچه خاطرات با عکس و چوب آکا آموزش ساخت درختچه خاطرات با عکس و چوب عکس های مورد نظرتان را به شکل گرد ببریدتعدادی چوب یا تزیین سالاد به شکل های مختلف یکی از راه های تزیین سفره استفاده از سالاد هست شما میتوانید از این تصاویر الگو بگیرید و سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز پارس نازعکسعکس های بازیگرانعکس های خنده دارعکس های عاشقانهاخبار سینمااس ام اس جدیدمدل اس ام اس تبریک عید نوروز،آموزش تزیین سفره هفت سین،تزیین سبزه نوروز،عید نوروز،سفره هفت سینتبریک سال نو،،سبزه عید نوروزپیام تبریک سال نو،اس ام اس مدل های طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان مدل های طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان مدل های طراحی دکوراسیون مدل طراحی دکوراسیون داخلی کاروفناوری کَلاله کاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و حوادث امروز ایران تزیین دلار برای کریسمس در این قسمت نمونه ای از تزیین دلار و پول و اسکناس را به صورت تصویری کامل ترین مرجع در مورد خواص گیاه درخت جینکوبیلوبا و عوارض جینکوبیلوبا جینکوبیلوبا چیستجینکوبیلوبا ریتالینجینکوبیلوبا ویکی پدیاگیاه جینکوبیلوبا



لینک منبع :درخت کریسمس چیست؟ + مدل های تزیین درخت کریسمس

Images for درخت کریسمس چیست؟ + مدل های تزیین درخت کریسمس درخت کریسمس را چطور تزئین کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../درخت-کریسمس-را-چطور-تزئین-کنیم‎Cached Similar24 دسامبر 2013 ... با روش ها و راهنمایی های زیر، درخت کلاسیک و شیکی برای کریسمس خود درست ... پایه مدل درخت استفاده کرده و چیزهای خاص را بر اساس آنها آویزان کنید. تزیین درخت کریسمس سال 2017 - ایران بانو iranbanou.com/.../130283-تزیین-درخت-کریسمس-سال-2017‎Cachedتصاویر زیباترین مدلهای تزیین درخت کریسمس برای سال ۲۰۱6 میلادی تزیین درخت کریسمس سال 2016 تزیین درخت کریسمس سال 2016 تزیین درخت کریسمس سال ... درخت کریسمس چیست؟ + مدل های تزیین درخت کریسمس | ستاره setare.com/.../درخت-کریسمس-چیست-مدل-های-تزیین-درخت-کریسمس‎Cached15 دسامبر 2016 ... درخت کریسمس درختی سبز است که از زمان‌های قدیم برای جشن کریسمس استفاده می‌شده است. در قدیم از شمع‌ها برای تزیین درخت کریسمس استفاده ... نمونه هاى زیباازتزیینات درخت کریسمس - بیتوته www.beytoote.com/housekeeping/artifice/beauty-christmas.html‎Cached Similarبه منا سبت سال نو میلادى و رسم زیباى تزیین درخت کریسمس ما براى هموطنان ... تزیین درخت کریسمس, مدلهای درخت کریسمس ... جالب ترین درخت های کریسمس +عکس. درخت کریسمس | تاریخچه درخت کریسمس + تزیینات شیک درخت ... - نمناک namnak.com/درخت-کریسمس.p24366‎Cachedتاریخچه کامل درخت کریسمس و مدل تزیینات درخت کریسمس 2016 ... در فاصله کمی درخت خشک، سبز شد و برگ درآورد و خوشه های خرما از آن آویزان شد و این دو معجزه بود. عکس های تزئین زیبای درخت کریسمس | | حیاط خلوت hayatkhalvat.com/2016/12/عکس-های-تزئین-زیبای-درخت-کریسمس/‎Cached12 دسامبر 2016 ... تزئین زیبای درخت کریسمس به مناسبت سال نو میلادی ... عکس درخت کریسمس با تزیینات زیبا عکس درخت کریسمس با تزیینات زیبا عکس درخت ... مدل های تزیین درخت کریسمس (3) - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_26744.html‎Cachedمدل تزیین درخت کریسمس تزیین درخت کریسمس مدلهای تزیین درخت کریسمس تزیین درخت کریسمس درخت کریسمس مدل های جدید تزیین درخت کریسمس تزیین درخت ... چگونه یک درخت کریسمس زیبا تزئین کنیم - آسمونی www.asemooni.com/.../how-to-make-a-beautiful-christmas-tree-ratzyyn‎Cachedدرخت کریسمس. ... chrismas چگونه یک درخت کریسمس زیبا تزئین کنیم ... اگر درخت مصنوعی می خرید، هنگام تزئین لازم است تا شاخه‌هایش را کمی ار هم باز کنید تا جا ... و تزئینات دیگر مکمل کارتان باشند و نیازی به تغییر مدل لامپ ها نداشته باشید. درخت کریسمس چیست؟ + مدل های تزیین درخت کریسمس - مجله اینترنتی ... tnews.ir/news/f4b476116551.html‎Cached15 دسامبر 2016 ... درخت کریسمس درختی سبز است که از زمان های قدیم برای جشن کریسمس استفاده می شده است. در قدیم از شمع ها برای تزیین درخت کریسمس استفاده می ...