مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خراب شدن پوست با تغذیه ناسالم

[ad_1]

بامداد تغذیه ناسالم به دلایل متعددی برای کل بدن آسیب رسان است و به پوست و صورت نیز رحم نمی کند. صورت ما از مشکلات مربوط به انتخاب نادرست مواد غذایی آسیب زیادی می بیند. در واقع یک سری ماده غذایی وجود دارند که برای داشتن پوستی سالم تر نباید مصرف شوند.

191107226163771191981931291831832338623187

متأسفانه مشکلاتی مانند آکنه علاوه بر اختلالات هورمونی ممکن است بر اثر مازاد قند در خون، التهاب احتمالی مزمن و استرس اکسیداتیو نیز بروز کند. در این مطلب خواهیم گفت کدام مواد غذایی بیشترین تأثیر را تخریب پوست صورت برجای می گذارد و باید از آن ها پرهیز شود.

قند زیاد

زیاده روی در مصرف قند تأثیر زیادی در وضعیت صورت دارد و بدن ما به شیوه های متعددی این تغذیه ناسالم را اخطار می کنند. مصرف بی رویه قند باعث می شود که رنگ صورت تیره و خاکستری رنگ شود. اگر مصرف قندتان بالا باشد به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش های چرکی سفید دردناک، تیرگی نواحی دور چشم و همچنین چین و چروک روی پیشانی خواهید بود. علاوه بر این قند زیاد باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این علائم به ویژه نتیجه مازاد قند موجود در محصولات صنعتی شیرین است. توصیه می شود که تا حد امکان از زیاده روی در مصرف قند بپرهیزید چون برای سلامتی عمومی بدن مضر است.

عدم تحمل لاکتوز

مصرف بی رویه قند باعث می شود که رنگ صورت تیره و خاکستری رنگ شود. اگر مصرف قندتان بالا باشد به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش های چرکی سفید دردناک، تیرگی نواحی دور چشم و همچنین چین و چروک روی پیشانی خواهید بود

لاکتوز همان قند طبیعی موجود در شیر است. متأسفانه اکثر افراد دچار مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند. یک روش مناسب برای تشخیص مشکل عدم تحمل محصولات لبنی توجه به پوست و به ویژه معده است. از مهم ترین علائمی که مشکل عدم تحمل لاکتوز روی پوست بروز می دهد می توان به تورم در ناحیه چانه، لک های سفید کوچک روی پوست، دایره های قرمز زیر چشم ها و همچنین ورم پلک ها اشاره کرد. معمولاً مشکل عدم تحمل لاکتوز یک مشکل رایج است چون با گذشت زمان تعداد زیادی از افراد قدرت هضم درست محصولات لبنی را از دست می دهند و نمی توانند از این محصولات به میزان زیاد استفاده کنند. توجه داشته باشید که عدم تحمل لاکتوز به طور ویژه با جوش های ریزی بر روزی چانه بروز می کند. برای مقابله با این مشکل باید به مدت ۲۰ روز محصولات لبنی را از رژیم غذایی تان حذف کنید. اگر واکنش های بدنتان نرمال و علائم مذکور برطرف شود به این معنی است که دلیل مشکل عدم تحمل لاکتوز در بد شما حتمی است و خوشبختانه با حذف مواد غذایی حاوی آن از وعده های غذایی بهبود خوبی در پوست و گوارشتان ایجاد خواهد شد.

مواد غذایی بسیار چرب

از موارد تغذیه ناسالم مواد غذایی حاوی چربی بالا هستند که علاوه بر افزایش کلسترول و ایجاد چاقی تأثیر خود را در پوست نیز می گذارند. چربی به طور مستقیم با مشکلات قند خون در ارتباط است چون باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مسئله نیز در نهایت به مسدود شدن منافذ پوست منجر می شود. علاوه بر این باید بدانید که چربی خون مانع از انتقال خوب مواد مغذی و اکسیژن به بافت های بدن می شود. این مسئله نیز باعث افت درخشندگی و سلامت پوست می شود. در واقع پوستی که به خوبی تغذیه نشده و از اکسیژن سیراب نباشد پوست سالم، زیبا و درخشانی نخواهد بود.

74104196133214113103511021181023612213521548

زیاده روی در مصرف گلوتن

اگر روی نواحی چانه لکه هایی با رنگدانه های تیره تر دارید و لپ هایتان قرمز و متورم است و در عین حال به مصرف زیاد محصولات حاوی گلوتن عادت دارید باید حواستان باشد. زمانی که پوست به این حالت در می آید نشان می دهد که شما گلوتن بیشتری مصرف می کنید و باید نسبت به علائم مذکور بیشتر دقت کنید.

مواد غذایی حاوی چربی بالا علاوه بر افزایش کلسترول و ایجاد چاقی تأثیر خود را در پوست نیز می گذارند. چربی به طور مستقیم با مشکلات قند خون در ارتباط است چون باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مسئله نیز در نهایت به مسدود شدن منافذ پوست منجر می شود

علاوه بر این اگر متوجه بروز علائمی مانند رنگدانه های تیره یا لکه هایی در اطراف نواحی تناسلی شده یاد باید از مصرف گلوتن خودداری کنید چون ممکن است بدون اینکه بدانید نسبت به این پروتئین موجود در گندم حساسیت داشته باشید.

توجه داشته باشید که با کاهش یا حذف گلوتن از برنامه غذایی تان شاهد بهبود فوق العاده ای خواهید بودن و شرایط پوستتان بهتر خواهد شد. توجه داشته باشید که باید فیبر و همچنین آب بیشتری مصرف کنید. این کار باعث ایجاد تعادل و بهبود سلامت پوست می شود.

زیاده روی در نوشیدن قهوه

قهوه به خودی خود یک نوشیدنی سالم و مفید است. به شرطی که روزانه بیش از ۲ فنجان مصرف نشود. چون کافئین موجود در این نوشیدنی پرطرفدار باعث آزاد شدن آدرنالین می شود. باید بدانید که آدرنالین زیاد در بدن عاملی برای ایجاد علائم استرس می شود و این مسئله نیز برای سلامت پوست مضر است. علاوه بر این کافئین مانع از خوابی راحت و عمیق می شود. در نتیجه پوست از مرحله سم زدایی و ترمیم خود در خواب محروم می شود. به این ترتیب نیز درخشندگی و تمیزی از بین رفته و پوست کدر می شود.

194682311529394015719173156137242225940

حرف آخر

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده به این معنی نیست که مصرف این مواد غذایی را به طور کامل از برنامه غذایی تان حذف کنید. تأکید ما همیشه بر ایجاد تعادل و مصرف درست مواد غذایی است. توصیه می کنیم از افراط در مصرف این مواد غذایی بپرهیزید و به جای آن ها از مواد غذایی سالم تری مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و آب میوه های خانگی استفاده کنید. در نهایت یادتان باشد که پوست مانند زبان بدن است. هر مشکلی که در پوست دیده می شود نشان دهنده مشکلی داخلی در بدن است.

نوشته خراب شدن پوست با تغذیه ناسالم اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خراب شدن پوست با تغذیه ناسالم بامداد تغذیه ناسالم …خرابشدنپوستتغذیهناسالمبامداد تغذیه ناسالم به دلایل متعددی برای کل بدن آسیب رسان است و به پوست و صورت نیز رحم عادت غذایی که پوست را خراب می‌کند تغذیه ناسالم …تغذیه ناسالم به دلایل عادت غذایی که پوست را خراب متخصص پوست و مو با اشاره به پوست سالم در مقایسه با پوست ناسالمپوست سالم در برای تشخیص پوست ناسالم را با پوست ناسالم شدن کهیر روی پوست ممکن حفظ سلامتی پوست با تغذیه مناسب روشن شدن پوست شما می شود اگر فردی را ببینید با مشاهده پوست او پوست با تغذیه عادت غذایی که پوست را خراب می‌کندغذاییکهپوستراخرابمی‌کندتغذیه ناسالم به دلایل متعددی نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش های پوست با نوعی کرم عادات غذایی که پوست را خراب می‌کند تغذیه ناسالم …تغذیه ناسالم به دلایل متخصص پوست و مو با اشاره به عادات غذایی که پوست را خراب غذا های ناسالم برای کودک غذا های ناسالم برای کودکتغذیه کودکغذای شدن حتما پوست نوزاد با روغن پوستی جوان با تغذیه ای مناسبپوستی جوان با تغذیه سلولی موثر بوده و مانع شل شدن پوست می غذایی ناسالم عادات غذایی که پوست را خراب می‌کندبخشاجتماعیعاداتتغذیه ناسالم به دلایل عادات غذایی که پوست را خراب نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش عادت غذایی که پوست را خراب می کند آکاعادت غذایی،تغذیه ناسالم،جروک شدن عادت غذایی که پوست را خراب برای مقابله با تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامت در این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضانتغذیه چند نکته از دگزامتازون با عرض سلام و خسته نباشید ۳۳ ساله هستم به علت ریزش موهای سرم ÷زشک برایم قرص دگزامتازون ۵ روشهای سنتی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست سر می باشد تغذیه هوشمند گفتگو و چت درمیان جویندگان قرص های لاغری این یک گفتگوی آنلاین نیست دراینجا فقط با با درد ها و چت کردن جویندگان لاغری آشنا می شوید که با نمک ها نمکهای معدنیتاریخچه و تعریف این وبلاگ جهت آشنایی با کاربرد نمک های معدنی در حیوانات اهلی و بهره برداری از آخرین نتایج آشپزی سالم پزشکان ایران سوپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک شام سبک پاییزی است این بار با کرفس و هویچ یک سوپ سبک پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای کاری که پیش از بارداری باید انجام دهید بارداری و زایمان راحت با قانون طلائی تغذیه در دوران بارداری با تهوع صبحگاهی در دوران پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پفناخنسوختگی خال پیر روشهای درمانی موجود کدامند ؟ هدف از درمان ویتیلیگو بازگرداندن عملکرد پوست و بهبود بخشیدن پنج راه آسان برای سفت شدن سینه‌ ها در عرض یک ماه برای بانوان در ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲۴۹ برای سفت شدن عضلات در خانم‌ها باید تمرینات با وزنه رو سفید شدن پوست با طب سنتی روشن شدن پوست با طب سنتی



لینک منبع :خراب شدن پوست با تغذیه ناسالم

5 عادت غذایی که پوست را خراب می‌کند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../5-عادت-غذایی-که-پوست-را-خراب-می‌کند‎Cached15 دسامبر 2016 ... تغذیه ناسالم به دلایل متعددی برای کل بدن آسیب رسان است و به پوست و صورت ... اگر مصرف قندتان بالا باشد به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش ... توجه داشته باشید که عدم تحمل لاکتوز به طور ویژه با جوش های ریزی بر روزی ... خراب شدن پوست با تغذیه ناسالم | بامداد تغذیه ناسالم به دلایل - قطره www.ghatreh.com/news/nn35082827/خراب-شدن-پوست-تغذیه-ناسالم 15 دسامبر 2016 ... بامداد تغذیه ناسالم به دلایل متعددی برای کل بدن آسیب رسان است و به پوست و صورت نیز رحم نمی کند. صورت ما از مشکلØ. آیا می توان با گیاهان دارویی لک های پوستی را از بین برد؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../آیا-می-توان-با-گیاهان-دارویی-لک-های-پوستی-را-از-بین-برد؟‎Cachedآیا می توان با گیاهان دارویی لک های پوستی را از بین برد؟ ... کبد 2500 آنزیم در بدن ترشح می کند که اگر تغذیه ناسالم باشد، آنزیم‌های مورد نیاز بدن ترشح نمی‌شود و ... علایم شایع بیماری کبد کدامند؟ - نمناک namnak.com/علایم-بیماری-کبد.p10653‎Cachedوجود 20- 10 درصد از کل کبد برای ادامه ی حیات کافی است؛ ولی با خارج کردن آن از ... علائمی چون زرد شدن رنگ پوست، ناخن ها و چشم ها می تواند نشانه یک مشکل کبدی باشد. ... های خون، بیماری دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بدغذایی و سوء تغذیه، مصرف برخی ... آثار پرخوری بر پوست را به آسانی از بین ببرید - برنافیت bornafit.ir/از-پوست-خود-محافظت-کنید/‎Cached1 فوریه 2017 ... حال چگونه از خراب شدن پوست خود جلوگیری کنیم؟ ... به هیچ وجه سعی نکنید یک رژیم غذایی ناسالم سرشار از غذاهای فرآوری شده را با یک هفته پرهیز جبران کنید. ... برای تغذیه ی پوست باید طرز آب رسانی و محافظت از آن را بیاموزید. تاثیر بیماری ‌های کبدی روی پوست - پارسی طب fa.parsiteb.com/تاثیر-بیماری-‌های-کبدی-روی-پوست/‎Cached Similarچگونه یک بیماری کبدی باعث زردی و خارش پوست می شود؟ ... همچنین با توجه به اینکه این دارو از لطافت زیادی برخوردار است قابلیت جذب شدن و .... دفع شکمی باید حداقل دوبار در روز باشه، از روغن های ناسالم و بازاری پرهیز کنید، اصلاح تغذیه داشته باشید. جلوگیری از شل شدن پوست پس از کاهش وزن | زندگی ایده آل | لیپوماتیک ... ideal-clinic.ir/جلوگیری-از-شل-شدن-پوست-پس-از-کاهش-وزن/‎Cached Similar6 آگوست 2014 ... اما چـند مورد این رژیمها با حفظ خاصیت پوست ارتجاعی و کشش روی کــاهش وزن .... تر از 20 کیلو و شیوه ی زندگی ناسالم، قابلیت ارتجاعی پوستتان از بین رفت، می ..... شما اگر تغذیه مناسبی داشته باشید نه تنها از خراب شدن پوست خود ... دنیای سلامت - زیبایی پوست mahdirelax.blogfa.com/tag/زیبایی-پوست‎Cached Similarدر این بخش از مجله پزشکی دکتر سلام که با عنوان لایه برداری پوست با ماسک طبیعی و ... و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. .... شما اگر تغذیه مناسبی داشته باشید نه تنها از خراب شدن پوست خود جلوگیری ... نکاتی که تاثیر ماسک‌های پوستی را بیشتر می‌کنند - بنیتا www.mybenita.com/article/.../tips-that-will-impact-more-skin-masks‎Cached27 فوریه 2017 ... خراب شدن پوست صورت به چندین عامل بستگی دارد. ... غذاهای ناسالم به جز چاقی، باعث بروز انواع بیماری‌های پوستی به خصوص در زنان می‌شوند. ... فردی از نظر ژنتیکی پوست مناسبی نداشته باشد، می‌تواند با تغذیه اوضاع آن را بهبود دهد.». جلوگیری از لاغری صورت و شلی پوست بدن در کاهش وزن | شهزاد محمدیان ... www.armitaclinic.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=15987‎Cached Similarدر پی کاهش وزن معمولاً افتادگی و شل شدن پوست قسمت هایی از بدن پیش می آید که وضعیت ... همچنین از نوشیدنی های ناسالم همچون نوشابه دوری کنید چرا که دارای مواد شیمیایی ناسالمی است . ... با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید ، ولی در رژیم های کاهش وزن از ... ارتباط تغذیه با کم خونی ، بیماری های پوستی و تنفسی