مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید

[ad_1]

سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
یک پزشک متخصص بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع سرفه‌های مکرر افراد و بویژه کودکان تاکید کرد.

دکتر احمد رضا یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرفه‌های مکرر و اهمیت تشخیص و درمان به موقع آن عنوان کرد: سرفه وسیله‌ای است که بدن از آن برای خارج کردن مواد خارجی و خلط از ریه و باز شدن مسیر هوایی استفاده می‌کند.

این پزشک متخصص افزود: در واقع سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو، حلق و راه‌های انتقال هوا است. با این وجود سرفه زیاد می‌تواند نشان دهنده بیماری باشد.

وی تصریح کرد: سرفه زیاد فقط یک علامت بوده و بخودی خود یک بیماری محسوب نمی‌شود. در این خصوص سرفه‌های مکرر آزار دهنده است و آرامش و خواب را از میان می‌برد و وضعیت جسمی را با مشکل مواجه می‌کند. البته سرفه‌های گاه به گاه مشکلی ندارد و طبیعی است؛ اما سرفه‌ای که مدتی طولانی ادامه یابد، نشانه مشکل دیگری است که باید آن را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد وقتی محرکی مانند اسید معده، عطر، اسپری یا حتی غذایی تند موجب تحریک اعصاب دستگاه تنفسی شوند، سرفه شروع می‌شود که در این باره سرفه‌های مکرر موجب احساس خستگی و گاهی عصبانیت به ویژه در کودکان می‌شود.

این پزشک متخصص بیان کرد: آبریزش و ترشحات بینی، آسم، بیماری ریفلاکس معده، عفونت دستگاه تنفسی، داروهای فشار خون، برونشیت مزمن و سرطان ریه از جمله دلایلی هستند که ممکن است این مشکل را به وجود آورند و موجب سرفه‌های مکرر شود.

وی در مورد دیگر علل سرفه‌های مکرر گفت:سرفه‌های تحریکی و مکرر درخانواده ، ممکن است به علت گازهای ناشی از سوخت گاز یا گرد وغبار باشد. موارد مشابه ناشی از نشتی گاز بخاری، شکستگی واحتمالا نشتی گرد و غبار از جارو برقی و هوای آلوده می‌تواند در سرفه‌های مکرر تاثیرگذار باشد.

این پزشک متخصص عنوان کرد: متاسفانه یکی از علل سرماخوردگی کودکان و در نتیجه سرفه‌های مکرر آن‌ها نیز پوشاندن زیاد لباس است. کودکانی که با لباس‌های زیاد عرق می‌کنند، در محیط باز سرما می‌خورند. از این رو نباید کودکان را زیاد پوشاند.

وی گفت:همچنین استنشاق هوای سرد برای کودکان مبتلا به آسم و حساسیت ریوی نیز مضر است. اینکه برخی از خانواده‌ها بدون دلیل از بخور سرد استفاده می‌کنند، اصلا توصیه نمی‌شود؛ به ویژه در موارد مشکوک به آسم، گاهی بخور سبب تشدید سرفه‌ها می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کمبود ویتامین را جدی بگیریددکتر نیستانی، نابینایی ناشی از کمبود ویتامین را شایع ‌ترین عامل غیرعفونی نابینایی چطور سرفه‌های شبانه را کم کنیم؟در این مطلب، تعدادی از درمان خانگی ساده را برای سرفه شبانه بیان کرده ایم که به کمک آن علت استفراغ زیاد و مکرر از دهان و بینی نوزاد چیست؟ …آلرژی‌های غذایی نوزاد را بشناسید قسمت دوم آلرژی‌های غذایی نوزادان را بشناسیدکتاب کودک، دبستان و پیش دبستانسایت جدید کتاب کودک با نشانی راه اندازی شد والدین و مربیان گرامی برای الف تذکر جدی صدا و سیما به مهران مدیریقائم مقام معاون سیما به خبرگزاری صدا و سیما گفت با رفتار تنبیه آمیز مجری شأن میهمانان پرفروش ترین فیلم های سال می‌‌خواهید در سن بالا سالم بمانید؟کار را رها نکنید رهبر انقلاب در جمع عصر ایرانگاه لازم است که انسان دیدگان خود را ببندد زیرا اغلب خود را به نابینائی زدن نیز نوعی برترین شعارهای تبلیغاتی از برندهای موفقکداک لحظاتت را به اشتراک بگذار، زندگی ات را به اشتراک بگذارثبت نام دوره های کمک پرستاری آغاز شد نظام سلامت …نظام سلامتسلامت نیوزعلاقمندان و متقاضیان شغل در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی می توانند با عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی کمبود ویتامین را جدی بگیرید دکتر نیستانی، نابینایی ناشی از کمبود ویتامین را شایع ‌ترین عامل غیرعفونی نابینایی در سطح چطور سرفه‌های شبانه را کم کنیم؟ در این مطلب، تعدادی از درمان خانگی ساده را برای سرفه شبانه بیان کرده ایم که به کمک آن ها می علت استفراغ زیاد و مکرر از دهان و بینی نوزاد چیست؟ صفحه آلرژی‌های غذایی نوزاد را بشناسید قسمت دوم آلرژی‌های غذایی نوزادان را بشناسید کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان سایت جدید کتاب کودک با نشانی راه اندازی شد والدین و مربیان گرامی برای اطلاعات الف تذکر جدی صدا و سیما به مهران مدیری قائم مقام معاون سیما به خبرگزاری صدا و سیما گفت با رفتار تنبیه آمیز مجری شأن میهمانان ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی در خصوص تغذیه چیزهایی که مانع رشد می شود را نباید مصرف کنند مثل قند های شیمیا یی ایجاد پرفروش ترین فیلم های سال می‌‌خواهید در سن بالا سالم بمانید؟کار را رها نکنید رهبر انقلاب در جمع پیشمرگان عصر ایران گاه لازم است که انسان دیدگان خود را ببندد زیرا اغلب خود را به نابینائی زدن نیز نوعی خوشبختی برترین شعارهای تبلیغاتی از برندهای موفق کداک لحظاتت را به اشتراک بگذار، زندگی ات را به اشتراک بگذار ثبت نام دوره های کمک پرستاری آغاز شد نظام سلامت سلامت نیوز نظام سلامت سلامت نیوزعلاقمندان و متقاضیان شغل در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی می توانند با شرکت فشارخون را جدی بگیریم



لینک منبع :سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید

سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید - ایسنا www.isna.ir/news/95092213575/سرفه-های-مکرر-را-جدی-بگیرید‎Cached13 دسامبر 2016 ... یک پزشک متخصص بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع سرفه‌های مکرر افراد و بویژه کودکان تاکید کرد. دکتر احمد رضا یعقوبی در گفت‌وگو با ... سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید www.eghtesadnews.com/.../155675-سرفه-های-مکرر-را-جدی-بگیرید‎Cached13 دسامبر 2016 ... یک پزشک متخصص بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع سرفه‌های مکرر افراد و بویژه کودکان تاکید کرد. سرفه‌های مکرر کودکان را جدی بگیرید - پارسینه www.parsine.com/fa/news/326940/سرفه‌های-مکرر-کودکان-را-جدی-بگیرید 13 دسامبر 2016 ... یک پزشک متخصص بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع سرفه‌های مکرر افراد و بویژه کودکان تاکید کرد. سرفه های طولانی مدت را جدی بگیرید - لیدیز www.ladieez.com/bodyhealth/657-1390-09-12-12-40-29‎Cachedسرفه های طولانی مدت را جدی بگیرید ...... سلام من جدی دارم میگم دقیقا 3 ماه و نیمه که مداوم شب و روز دارم سرفه های خشک و شششششدییییییید میکنم 3بار هم دکتر رفتم ... سرفه های خشک را جدی بگیرید https://ashpazbashy.com/سرفه-های-خشک-را-جدی-بگیرید/‎Cached30 ژانویه 2017 ... سرفه های خشک را جدی بگیرید. سرفه ‌هایی که بیش از شش هفته ادامه داشته باشد، سرفه مزمن نامیده می‌شود که علل متعددی دارد و با بررسی سابقه بیماری و ... سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/سرفه‌های-مکرر-را-جدی-بگیرید-2/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری. سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/11/post-10609/‎Cached1 مه 2017 ... سرفه‌های مکرر را جدی بگیرید. دانش > پزشکی - همشهری آنلاین: یک پزشک متخصص بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع سرفه‌های مکرر افراد و بویژه ... سرفه‌های بیش از دو هفته را جدی بگیرید - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/21877/سرفه‌های-بیش-از-دو-هفته-را-جدی-بگیرید شفا آنلاین-یک متخصص ریه تاکید کرد: تداوم سرفه‌های بیش از سه هفته و حتی تا ... وی با تاکید بر اینکه نباید سرفه‌های طولانی مدت حادتر شوند، گفت: سرفه‌های مکرر و ... تب، سرفه و خلط خونی را جدی بگیرید - سازمان تدارکات پزشکی www.mpo-helal.org/fa/news/2780/تب-سرفه-و-خلط-خونی-را-جدی-بگیرید‎Similar18 ژانویه 2016 ... یک فوق تخصص ریه با اشاره شرایط سرایت بیماری سل در میان افراد، گفت: علائمی مانند تب، سرفه‌های مکرر، درد در قفسه سینه و یا وجود خلط خونی را ... اگر دائم سرفه می‌کنید ... - تبیان article.tebyan.net/151828/اگر-دائم-سرفه-می-کنید-‎Cached13 ژانویه 2011 ... سرفه‌های مزمن یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه مردم به پزشک است. سرفه مزمنی که 8 هفته یا ... سرفه زیاد همراه با تب را جدی بگیرید · سرفه، واکنشى ...